LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen duurder in 2009

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pacemaker
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2006 21:41

internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door pacemaker »

Ik kreeg onderstaande E-Mail op 2december.
Als je niet accoord gaat heb je dus nog minder dan een maand om over te stappen.
leuke naam he verhuistarief volgens mij bedoelen ze gewoon dat je abbo 9 euro per maand duurder word.


Geachte heer/mevrouw,

Middels deze e-mail willen we u informeren over een wijziging in de tarieven per 1 januari 2009 voor uw InternetPlusBellen abonnement.

Eénmalig verhuistarief
KPN wijzigt het éénmalige verhuistarief voor InternetPlusBellen.

Soort Tarief
Verhuistarief InternetPlusBellen € 44,-

Gesprekstarieven binnenland
Voor gesprekken binnen Nederland betaalt u de volgende tarieven:

Soort Tarief
Starttarief naar vaste en mobiele nummers in Nederland € 0,05 per gesprek
Bellen naar vaste nummers € 0,035 per minuut
Bellen naar mobiele nummers € 0,17 per minuut

De prijzen van de verschillende voordeelopties blijven ongewijzigd.

Soort Tarief
BelOnbeperkt Weekend en Avond: Onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers ma-vrij 19.00-08.00u en in het weekend* € 2,50
BelOnbeperkt Altijd: Altijd onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers* € 10,-

* Exclusief de kosten voor het bellen naar mobiele nummers en 112, 118, 06760, 08/900 en 084/087 nummers.

Gesprekstarieven buitenland
KPN maakt onderscheid tussen een vijftal geografische landengroepen. Iedere landengroep heeft zijn eigen tarief, maar het starttarief is voor alle landengroepen gelijk.

Bestemming Tarief
Starttarief € 0,10 per gesprek
Noordwest-Europa en Noord-Amerika € 0,05 per minuut
Midden- en Zuid-Europa en Australië en Nieuw Zeeland € 0,10 per minuut
Oost-Europa, Israël, Turkije en het Verre Oosten € 0,25 per minuut
Nederlandse Antillen, Brazilië en Noord- en Zuid-Afrika € 0,40 per minuut
Overige landen* € 0,70 per minuut

*Daarnaast is er nog een aantal uitzonderingen. Een exact overzicht van alle landen, kunt u hier vinden.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij uw InternetPlusBellen abonnement tot 1 januari 2009 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,
Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door st doe »

Waar haal jij die 9 euro vandaan dan ?

pacemaker
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2006 21:41

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door pacemaker »

was namelijk 35 euro per maand wordt nu 44

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door st doe »

verhuistarief je.. dus als je gat verhuizen betaal je dat voor het verhuizen van je verbinding, maanelijks abonementsgeld blijft gewoon hetzelfde..

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door jelle. »

Begrijpend lezen is inderdaad een hele kunst. Mensen worden ervoor opgeleid om in deze brieven zo duidelijk mogelijk te communiceren zodat iedere klant het begrijpt, maar bij het zien van "pacemaker" z'n reactie krijg ik de indruk dat sommige mensen het gewoon niet wíllen begrijpen.

Een verhuistarief is een verhuistarief, wat moet het anders betekenen? Met andere woorden: nee natuurlijk wordt je abonnement niet 9 euro per maand duurder, het EENMALIG VERHUISTARIEF gaat naar 44 euro in plaats van wat het eerst was. En er zit een minimaal verschil in de tarieven zie ik. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

pacemaker
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2006 21:41

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door pacemaker »

das raar dan he als ik de klantenservice bel wordt het bevestigt dat het abbo duurder word.

het is juist andersom door het een verhuistarief te noemen heeft niemand het in de gaten.
mensen zoals jij dus jelle.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door jelle. »

Dream on, misschien is dit wat ook voor jou, pacemaker: http://www.niburu.nl/

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Pacemaker, hoe dóm je kun je zijn? Je zegt dat het niet logisch is om het een verhuistarief te noemen? Hoe moet men het dan noemen?
Er staat duidelijk VERHUISTARIEF gaat omhoog dus niet je abonnement, hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?

sophiesophie
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2008 11:15

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door sophiesophie »

Ik heb ook zo'n email ontvangen. Kosteloos gaat echt niet hoor: de klanten"service" vraagt € xxx per minuut en jullie kennen het ongetwijfeld: kies 1, kies 2, 3, 4, 5, 6, & "we doen er ALLES aan".
Ik ben overigens heel blij dat ik van de KPN verlost ben, zie mijn meldingen onder het forum Internet & Bellen van deze site.
Medestanders? Graag!

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo.

Ik heb over deze mail informatie opgezocht maar vreemd genoeg kan ik hem niet zo snel vinden.

Ik heb dan ook intern over deze mail informatie aangevraagd over hoe en wat.

Als ik meer weet over het hele verhaal laat ik het jullie weten.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo allemaal.

Aangezien er dus onduidelijkheid is over de inhoud van deze brief heb ik zoals eerder gezegd opheldering gevraagd van een collega van mij.

Deze wist me te vertellen dat het inderdaad gewoon om het verhuistarief gaat.
Het bedrag van 44€ zal de persoon die gaat verhuizen moeten betalen.

Gaat u niet verhuizen, dan is er ook niets aan de hand en hoeft er ook niets betaald te worden.

Ik hoop hiermee enige onduidelijkheid te hebben opgehelderd.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door jelle. »

Dat hier nog ook serieus op ingegaan wordt zeg....

donderbal
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:18

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door donderbal »

Ook een mail gehad van KPN.

Maar dan deze:

Verhuiskosten

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze e-mail willen we u informeren over een wijziging van de eenmalige verhuiskosten die KPN in rekening brengt als u gaat verhuizen. Deze wijziging gaat in per 1 februari 2009. Eenmalig verhuistarief InternetPlusBellen: € 44,-

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij uw InternetPlusBellen abonnement tot 1 februari 2009 kosteloos op te zeggen.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

Gebeld om op te informeren hoe/wat (ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen). Waarbij KPN zich weer eens van zijn beste kant liet zien (dus niet). Weet niet hoe vaak doorverbonden en tegenstrijdige dingen te horen gekregen. Waarbij er uiteindelijk doodleuk werd vermeld dat dit geen reden is om op te zeggen en de verbinding "spontaan"werd verbroken.

KPN en klantvriendelijkheid......

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Er staat toch duidelijk dat verhuizen voortaan 44 euro kost?

donderbal
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:18

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door donderbal »

Hoi, sorry als mijn bericht niet helemaal duidelijk was. de wijziging zoals in het mailtje lijkt me duidelijk. Ik belde voor info hoe ik kan opzeggen en per welke datum.

Bijv 2 opmerkingen die ik kreeg te horen:
-Nee u kunt helemaal niet opzeggen, wijzigingen in de voorwaarden zijn geen reden om op te zeggen.
-U kunt alleen op zeggen als u voor 1 februari verhuist.

De medewerker die ik via de menu "opzeggen" aan de lijn kreeg wist niet eens dat het mailtje bestond!

Als ze bij de KPN hun eigen berichten niet snappen, hoe moet je het als klant dan nog snappen?

liesbeths
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2008 13:46

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door liesbeths »

Dat de mw bij KPN niet weten waar ze over spreken, weet ik maar al te goed. Zie ook andere draad Drama KPN overstap naar Planet.
Het is mij uiteindelijk gelukt op te zeggen (ookal beweerden diverse helpdeskmedewerkers van niet en is het opzeggen uiteindelijk zo ongeveer "per ongeluk" gebeurd).

Wat ik wel weet is dat ik die discussie van die verhuiskosten (en dat dat een reden is voor opzegging, conform artikelen 4.5 en 19 van de algemene voorwaarden) vorige week aangetekend naar de KPN heb gestuurd (want dat ging eigenlijk per 01012009 in...)met daarin de opmerking dat als ik niet kon opzeggen dat ik jurische maatregelen ging treffen en de geschillencommissie ging inschakelen. Schetst dus nu mijn verbazing dat ik vanaag deze mail kreeg!!! Zouden ze geluisterd hebben?? Maar is blijkbaar niet doorgedrongen bij de "telefonische ingang" Het is maar net wie je eraan krijgt....Ik kan er een boek overschrijven ondertussen.

Mijn advies: als je om deze reden wilt opzeggen en je contract loopt eigenlijk nog een hele tijd door in 2009: doe dit zowel schriftelijk als telefonisch, want mw weten werkelijk niet wat ze doen. Mijn ervaring is dat de aanhouder wint! Goede tijden om te bellen en dus geen lange wachttijd te hebben zijn 'sochtend rond 8 uur en 'savonds na 21u. En houdt van alles een schriftelijke log bij.

Succes!
Liesbeth

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Donderbal en waarom wil je opzeggen omdat de verhuiskosten €9,- duurder wordt????

Wordt met de dag gekker, is weer een topic volonzin wat nergens om gaat.

liesbeths
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2008 13:46

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door liesbeths »

@ Queenfan: nou wellicht wil hij niet zozeer opzeggen vanwege de kosten, maar omdat dit dus een reden is om onder een lopend contract uit te kunnen!

Gr, Liesbeth

peer47
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:15

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door peer47 »

Mijn advies: als je om deze reden wilt opzeggen en je contract loopt eigenlijk nog een hele tijd door in 2009: doe dit zowel schriftelijk als telefonisch
Heb je toevallig het adres waar ik mijn opzegging voor InternetPlusBellen aangetekend aan kan sturen?

Bvd

Mvg
Peter

peer47
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:15

Re: internetplusbellen duurder in 2009

Ongelezen bericht door peer47 »

Ik zal jullie de vergaande bureaucratische handelingen en opmerkingen van KPN onthouden (waarschijnlijk zijn die ook grotendeels bij jullie bekend) maar KPN klantenservice doet net of ze van niets weet en probeerde mij aan het lijntje te houden: "Ik was te laat met opzeggen".
Maar het bekende mailtje van Jacob Middeldorp is op 5 januari 2009 verstuurd en de opzegging conform artikel 19 van de Algemene voorwaarden geldt volgens dezelfde email tot 1 februari 2009. Dat de email misschien te laat is verstuurd door KPN is niet mijn probleem. De gegevens staan zwart op wit.
Vervolgens kreeg ik na deze opmerkingen richting klantenservice de opmerking dat ze mijn abbo dan per direct gingen beeindigen, dus vanaf vandaag geen telefoon en internet meer. :( Hier ging ik vanzelfsprekend ook niet mee akkoord, waarna ik het verzoek kreeg om opnieuw 0900-0244 te bellen, maar nu niet te kiezen voor opzegging, maar voor annulering bestelling. Deze afdeling zou de abonnementen wel op een later tijdstip kunnen beeindigen????!!!!!!
Maar na eindelijk (10 min.) contact te hebben met deze afdeling werd tijdens het zoeken naar mijn dossier de verbinding verbroken...... :x
Weer gebeld en nu werd de verbinding niet verbroken alleen zij wisten niets van deze email. Aangezien het een wijziging verhuiskosten betrof, werd ik wederom doorverwezen naar de afd. verhuizingen. Nou, mooi niet, ik ben het zat en zeg gewoon schriftelijk en aangetekend op en zal de email wel bijvoegen, want dit is 1 van de vele redenen om KPN vaarwel te zeggen. :lol:

Gesloten