LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bammar
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:52

Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door bammar »

Ik heb ADSL van Hetnet gehad over ISDN.

Omdat ik redelijk ver van de centrale af woon en dus geen hoge snelheid haal,
heb ik geprobeerd om om te gaan naar Analoog.

KPN heeft mij verteld dat ik eerst ADSL moest opzeggen, daarna ISDN naar analoog omzetten en als laatste ADSL opnieuw aanvragen.

Dit heb ik netjes gevolgd.
Het ADSL signaal is afgesloten en het ISDN is omgezet naar Analoog, maar nu zegt de KPN dat op mijn locatie geen ADSL mogelijk is en dus kan ik geen ADSL verbinding meer krijgen !

Weet iemand een manier om de KPN er van te overtuigen dat ADSL wel mogelijk is op mijn locatie, omdat ik het tot voor 3 weken terug ook had ?

Weet iemand mail-adressen of telefoonnummers van mensen bij KPN die mij verder kunnen helpen ?

Martijn

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik begrijp het even niet helemaal.
Je wilde overstappen van ISDN naar analoog, omdat je geen hoge snelheid haalt gezien je afstand tot de wijkcentrale.
Waarom denk je dat het overstappen naar analoog dit oplost?

Als je nog vragen hebt, kun je denk ik het beste even bij een KPN Store langsgaan.

Succes.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik had ook ISDN en steeds problemen met ADSL.
Ik heb me gewoon aangemeld bij Telfort, dan wordt gratis van ISDN naar analoog omgezet.
Kost bij de KPN toch nog €70.-
Heb van de overgang weinig gemerkt.
Mijn ISDN modem viel uit, en 10 minuten later werkte het Telfort analoge modem.
De beste manier om van je ISDN af te komen naar mijn mening.
Al mijn problemen zijn opgelost en de verbinding is 30% sneller geworden.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo,

Ik zou eerst op de KPN homepage even een postcode check doen.

Als die aangeeft dat het mogelijk is om een abonnement aan te vragen, kunt u dit gewoon doen via de KPN site.

Als dit niet mogelijk is, dan kunt u inderdaad of naar de primafoon winkel gaan, of mij wat gegevens doorsturen.
Ik kan dan die gegevens weer naar een collega verzenden en vragen wat hun er van zien.

Het blijft desalniettemin een vreemde situatie.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

bammar
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:52

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door bammar »

Hallo,

het omzetten van ISDN naar analoog heb ik gedaan, omdat ISDN meer bandbreedte gebruikt op de lijn, zodat er minder bandbreedte en dus minder snelheid overblijft voor ADSL.

Ik heb buren die 50 m verder op wonen en die hebben wel internet en ook met de juiste snelheid.

De postcode check geeft voor 6 adressen in de buurt geen mogelijkheid tot adsl.
2 van die adressen hebben op dit moment nog steeds ADSL en ik heb het zelf ook gehad.

Wanneer je deze check doet, geeft hij aan dat ik de postcode moet controleren.
Zoals het er uit ziet, kent hij de postcode - huisnummer combinatie niet.

Ik ben ook al in een primafoon winkel geweest, maar die kunnen ook niets doen zeggen ze.
Niemand weet of kan mij zeggen welke afdeling de beslissingen maakt of er wel of niet adsl mogelijk is.

Dhr Weis, ik stuur U de informatie per mail.

Iedereen die mij kan helpen graag reactie.

Martijn

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door hharteman »

Heb wel eens gelezen dat een centrale een maximum aantal aansluitingen heeft.
Zou dat niet de boosdoener kunnen zijn?
Waarschijnlijk woont u in een buiten gebied en is aanpassen van deze centrale economisch niet haalbaar.

bammar
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:52

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door bammar »

Hallo,

Dat is niet het geval, want wanneer ik iets verder op aan dezelfde weg met dezelfde telefoonkabel ADSL probeer aan te vragen, kan het wel.

Het heeft misschien wel iets met afstand te maken, omdat ik buitenaf woon.
Het rare is dat ik gewoon ADSL had en dat de KPN mij gezegd heeft dat ik ADSL tijdelijk moest opzeggen om van ISDN naar analoog te gaan.

Twee jaar terug heb ik gewoon ADSL kunnen aanvragen, dus technisch is het mogelijk.

Het is ook gewoon frustrerend dat niemand bij KPN mij kan vertellen wat de reden is.

Martijn

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik zal niet raar opkijken als er nadat jij je ADSL op had gezegd een ander kon aanmelden.

En dat er te weinig koper ligt.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door e.weis »

Ik heb de gegevens binnen gekregen en zal het intern navragen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ron58 »

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team
Goh, KPN heeft ook een puinruimer aangesteld, jammer alleen dat al dit soort bedrijven de klant aan de telefoon in de steek laten, en alleen die klanten helpen die de publiciteit zoeken.
Als je geen internet hebt of gewoon niet aan die mogelijkheid denkt kun je nog steeds in de ..... zakken, want bij de Heldesk (geen tikfout) kom je geen steek verder en op klachten reageren ze al helemaal niet.

Meneer Weis, waarom gaat u niet aan de telefoon zitten als u zo graag zaken wilt oplossen, i.p.v. deze hulp te koppelen aan publiciteit. :?:

Dat KPN ineens klantvriendelijk is geworden trappen we toch niet in.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door hharteman »

Nou Ron58, dat is wel kort door de bocht hoor.
Het is juist prima dat deze bedrijven de excessen proberen op te lossen en mankracht vrij maken om eeen soort crisisteam op te zetten.
Laten we niet vergeten dat de KPN een log orgaan is, en eigenlijk zouden veel meer bedrijven dit soort acties moeten ondernemen.
Zie dat toch meer als een stukje service voor mensen die de weg kwijt zijn in het web van helpdesken en bureaucratie.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zie dat toch meer als een stukje service voor mensen die de weg kwijt zijn in het web van helpdesken en bureaucratie.
Sorry, maar ik zie het puur als beperken van slechte publiciteit.
Als men als klant gefrustreerd de publiciteit zoekt, hetzij op een forum, hetzij bij Kassa of Radar, wordt men ineens wél geholpen, dit hoort bij een helpdesk al te gebeuren.
Juist daar faalt KPN, zie het enorme aantal klachten op fora, zie het maandenlang op nr. 1 staan in de klachten top 3 van Kassa, lees de absurde ervaringen die men met KPN heeft. Die ervaringen zijn voor mij absoluut geloofwaardig omdat ik ze zelf ook ervaren heb.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door hharteman »

Ja zo kun je er ook naar kijken, maar als hier niemand van het webcareteam aanwezig was geweest, was de TS ook niet geholpen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Big-V »

Dat KPN ineens klantvriendelijk is geworden trappen we toch niet in.
Klantvriendelijk vind ik de posts ook niet. Nooit wordt er begonnen met "beste", nooit wordt er afgesloten met een groet ("mvg" vind ik wel èrg marginaal voor een servicemedewerker) en excuses of iets dergelijks zijn al helemaal niet aan de orde. Het lijkt wel bijna een robot die standaardzinnetjes uitbraakt.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo,

Om even ontopic te blijven hierbij een update.

Ik heb de gegevens van u (bammar) doorgegeven aan een afdeling die nu aan het onderzoeken is wat de reden van dit probleem is en deze mensen nemen na aanleiding van dit onderzoek contact op met u op.

Het is de bedoeling dat u hier eind volgende week meer over moet gaan horen.

Als er over dit probleem nog vragen zijn, dan hoor ik het graag en zal ik ze zo goed mogelijk beantwoorden.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

bammar
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:52

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door bammar »

Hallo,

Bedankt voor zover, ik wacht het af.

Ik hoop dat ze snel inzien dat er geen technisch probleem is, maar iets anders.

Martijn

Dorus32
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2008 14:00

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Dorus32 »

Kan KPN niet beter iemand toevoegen aan het Webcare Team die de Nederlandse taal een beetje machtig is?
Bijvoorbeeld:
"naar een collega verzenden en vragen wat hun er van zien": "zij" in plaats van "hun"???.
Of:
"deze mensen nemen na aanleiding". Zou dit niet naar aanleiding moeten zijn?
Staat een beetje slordig voor iemand die schriftelijk moet reageren namens een bedrijf op een forum!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ron58 »

Staat een beetje slordig voor iemand die schriftelijk moet reageren namens een bedrijf op een forum
Misschien is het gewoon een grappenmaker die doet alsof :lol:
Ik heb nog nooit eerder iemand van KPN zien reageren. In negeren zijn ze wel heel sterk.

Dorus32
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2008 14:00

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door Dorus32 »

Moet inderdaad wel een grappenmaker zijn. Zijn naam zal ook wel Eigen Weis zijn in plaats van Eigen Wijs.
Als je op dit forum kijkt maakt hij het ene "tikfoutje" na het andere.

phoogendoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 12:48

Re: Heraansluiting ADSL kpn niet mogelijk

Ongelezen bericht door phoogendoorn »

misschien moeten we deze mr weis maar gewoon eens even z'n ding laten doen in plaats van hem lastig te vallen met echt hele domme grappen en gemekker over een tikfoutje.

OEH WAT ERG ZEG!! we kunnen niet allemaal een ontzettend taal wonder zijn als bijvoorbeeld Dorus

Hij probeert de topic starter gewoon te helpen en jullie helpen de TS er ook niet echt mee.

De reden waarom ik hier reageer is omdat ik iemand ken die een soort gelijk probleem heeft en ik tenminste interesse toon in de eventuele oplossing, ipv iemand zwart proberen te maken.

Gesloten