LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beindiging online adsl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
voltan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:10

beindiging online adsl

Ongelezen bericht door voltan »

Per 30 november heb ik mijn online adsl abonnement opgezegd.

Nou kreeg ik vandaag een doos waarmee ik mijn modem moet terugzenden. Dit gebeurt naar een antwoordnummer.

Nou lees ik in de brief dat dit mij 12,5 via automatische afschrijving gaat kosten.

Ik vind dit zeer klantonvriendelijk!!!
1. is mij hierover niets van tevoren verteld
2. een pakket kun je al voor 6,20 verzenden

Ik vind het ronduit belachelijk, als je hem niet verzend krijg je een boete van 129 euro.....

Antje

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: beindiging online adsl

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat verbaast me omdat ik altijd gedacht heb dat als u iets toestuurt naar een antwoordnummer, dat dit gratis is.
# Moet ik post naar een antwoordnummer frankeren?
Nee, de ontvanger van de post betaalt de portokosten. U hoeft dus geen postzegel te plakken.
# Wat is een Antwoordnummer?
Met een antwoordnummer van TNT Post laat u aan uw klanten en relaties zien dat voor de retourpost de portokosten al betaald zijn. Een gebaar dat veel mensen op prijs stellen en dat daardoor bijdraagt aan een klantvriendelijk en professioneel imago van uw bedrijf of instelling.

Dit is dus niet netjes van Online

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: beindiging online adsl

Ongelezen bericht door jaywalker »

Je betaald ook niet op het postkantoor aan TNT, maar aan Online, dat antwoordnummer kost ze natuurlijk wel geld en dat berekenen ze gewoon door aan de klant, op zich ook niets bijzonders, staat gewoon in de algemene voorwaarden en daar is TdeHond toch meestal wel van op de hoogte............


(8.6)
Aan het einde van de Overeenkomst, of in alle andere gevallen zoals in deze Algemene Voorwaarden bepaald, moet de Klant het Modem inclusief bijbehorende materialen in ongeschonden staat binnen 2 weken retourneren op de door Online aangegeven wijze. Hierbij brengt Online een bedrag van € 12,50 (twaalf euro en vijftig cent) in rekening voor de porto kosten.

Gesloten