LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis dongel van kpn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Even gekeken op de site van KPN en daar staat het volgende:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnem ... =AFmik_dqa

Er word hier wel een datalimiet vermeld. Voor snel mobiel internet dient er per MB boven de limiet 0.18 euro betaald te worden. Voor het zeker mobiel internet word er bij overschrijding van de limiet geen extra kosten in rekening gebracht maar word de snelheid omlaaggeschroefd als ik het goed lees.

Ik vrees dat je hebt getekend voor een contract. In dat contract staat (100 punten) dat er een datalimiet is en als deze overschreden word er extra geld in rekening word gebracht/de snelheid word verminderd.

Dat dit niet verteld word? Aan de ene kant zeg ik: dat moet erbij vermeld worden. Aan de andere kant, ik heb laatst een nieuwe mobiele telefoon gekregen met nieuw abbonnement. De kosten die ik maak, als ik over mijn bundel heen ga, zijn nooit ter sprake gekomen. Eigenlijk is het TE logisch voor woorden om dat aan te stippen, vandaar dat het niet gebeurd is. (of wel gebeurd maar dan heb ik het niet gehoord).

Punt is dat er met een mobiel internet abbonnement weinig verschil inzit. Je krijgt een bundel(limiet), is die op, dan moet je extra betalen/gaat de snelheid omlaag.

Sterker nog, ik ben regelmatig gebeld door mensen om mijn abbonnement te veranderen, voordat ik dit in de winkel liet doen. Alle aanbieders vertelden me bundel dit/bundel dat, maar niet dat er extra kosten aan zouden zitten als ik over mijn belbundel heenging. Ik zie het dus een beetje als grijs gebied maar vrees voor diegenen die hoge rekeningen hebben dat er weinig anders opzit dan betalen. Ik hoop wel dat KPN coulant is voor de meesten.

TanteNeel. Je hoeft niet achter je pc te zitten om te downloaden. Dat je dus niet thuis bent geweest op de momenten dat er is gedownload, is geen bewijs voor het feit dat er geen gebruik is gemaakt van de verbinding. Ik zou zelf de tijd en moeite van een rechtszaak besparen omdat ik vrees dat je er geen voordeel mee gaat halen.

antoinette38
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:01

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door antoinette38 »

Het beste is een prepaid dongle.
Als je hem unlockt kun je alle aanbieders incl in het buitenland erin doen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door CB »

Het beste is een prepaid dongle.
Als je hem unlockt kun je alle aanbieders incl in het buitenland erin doen.
Kun je daar ietwat meer info over geven?

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door suz123 »

Ik vind dit best raar de bedrage die ik zie 1.800 euro en 1.700 euro zijn extreem hoog

Ik vraag me wel af of mensen downloaden via die dongle. Ik heb zelf een abonnement met datalimiet van 1gb (bij XS4ALL) en ben nog nooit over dat limiet heen gegaan. En zit er dagelijks mee in de trein.
Voordeel is overigens wel dat mocht ik keer over het limiet heen gaan enkel me snelheid naar beneden wordt gebracht en er geen extra kosten worden gerekent

Vind overigens wel dat KPN de consument eens mag beschremen en dat wanneer je bv aan de 500 euro zit (wat al extreem veel is) je b.v. gebeld wordt door KPN dat je veel verbruikt.

stofzuigertje

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ suz123,

Als je Gratis of Goedkoop lees in de reclame...
Geloof nooit de reclame en lees eerst goed de voorwaarden.
De goedkoopste of gratis heeft meestal een addertje om deze Gratis terug te verdienen.
Jou aanbieder gaat alleen maar trager maar die snel bleven zijn meestal duurder als de reclame beloofde.
Ook zeggen ze hoeveel een lege kleurloze pagina kost, en meestal zit er nog een leuk dingetje bij die extra kost...
Dus leuke kleuren en effecten kosten dan extra geld....
Dus Smilies worden dan extra duur.

:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door suz123 »

lol
geloof dat ergens wel eens heb gelezen dat een pagina gemiddeld 4kb was.. Maja als er 20 plaatjes op staan dan wordt dat natuurlijk veel erger.
Kleurtjes kan je niet echt extra voor betalen. Dan zou KPN alle sites na moeten gaan welke kleuren die heeft om de kosten te berekenen. ( komen er weer hoge admin kosten :( )

Bedrijven vernietiger
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:31

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door Bedrijven vernietiger »

Zie op youtube de waarheid van "De Dongel" http://www.youtube.com/watch?v=LttVgRIQ4u4

Groetjes

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Ik word zo ontzettend moe van mensen die zichzelf als kleine kinderen opstellen, niets lezen, niets vragen, overal vanuit gaan en zich naief opstellen. En dan achteraf een bedrijf de schuld geven omdat klanten zelf de verantwoordelijkheid niet willen dragen en zich niet inlezen oid. Wake up: je bent zelf wel verantwoordelijk, je bent volwassen! En dan niet achteraf piepen omdat je te lam was om je verantwoordelijkheid te nemen.
Nee, dan heeft het bedrijf het weer gedaan en is het bedrijf weer "het vervelend bedrijf" als ze niet coulant zijn. Zucht, zucht, zucht, zucht!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

IsavdLinden schreef:Ik word zo ontzettend moe van mensen die zichzelf als kleine kinderen opstellen, niets lezen, niets vragen, overal vanuit gaan en zich naief opstellen. En dan achteraf een bedrijf de schuld geven omdat klanten zelf de verantwoordelijkheid niet willen dragen en zich niet inlezen oid. Wake up: je bent zelf wel verantwoordelijk, je bent volwassen! En dan niet achteraf piepen omdat je te lam was om je verantwoordelijkheid te nemen.
Nee, dan heeft het bedrijf het weer gedaan en is het bedrijf weer "het ***** bedrijf" als ze niet coulant zijn. Zucht, zucht, zucht, zucht!
:mrgreen: :mrgreen: waarom krijg ik bij elke post die jij hier neerzet nou het gevoel dat je bij kpn hoort :mrgreen: daar word ik moe van :mrgreen:

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

tiptoo schreef:
IsavdLinden schreef:Ik word zo ontzettend moe van mensen die zichzelf als kleine kinderen opstellen, niets lezen, niets vragen, overal vanuit gaan en zich naief opstellen. En dan achteraf een bedrijf de schuld geven omdat klanten zelf de verantwoordelijkheid niet willen dragen en zich niet inlezen oid. Wake up: je bent zelf wel verantwoordelijk, je bent volwassen! En dan niet achteraf piepen omdat je te lam was om je verantwoordelijkheid te nemen.
Nee, dan heeft het bedrijf het weer gedaan en is het bedrijf weer "het ***** bedrijf" als ze niet coulant zijn. Zucht, zucht, zucht, zucht!
:mrgreen: :mrgreen: waarom krijg ik bij elke post die jij hier neerzet nou het gevoel dat je bij kpn hoort :mrgreen: daar word ik moe van :mrgreen:
Ik hoor niet bij KPN en als je moe wordt van me is het misschien een idee om niet meer op me te reageren?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

IsavdLinden schreef:
tiptoo schreef:
IsavdLinden schreef:Ik word zo ontzettend moe van mensen die zichzelf als kleine kinderen opstellen, niets lezen, niets vragen, overal vanuit gaan en zich naief opstellen. En dan achteraf een bedrijf de schuld geven omdat klanten zelf de verantwoordelijkheid niet willen dragen en zich niet inlezen oid. Wake up: je bent zelf wel verantwoordelijk, je bent volwassen! En dan niet achteraf piepen omdat je te lam was om je verantwoordelijkheid te nemen.
Nee, dan heeft het bedrijf het weer gedaan en is het bedrijf weer "het ***** bedrijf" als ze niet coulant zijn. Zucht, zucht, zucht, zucht!
:mrgreen: :mrgreen: waarom krijg ik bij elke post die jij hier neerzet nou het gevoel dat je bij kpn hoort :mrgreen: daar word ik moe van :mrgreen:
Ik hoor niet bij KPN en als je moe wordt van me is het misschien een idee om niet meer op me te reageren?
:mrgreen: nuh....die eer geef ik je niet :mrgreen:

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Tiptoo, je bent een klein kind. Het zal mij nl. een rotzorg zijn of je wel of niet op me reageert.
Veel succes nog ermee.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

IsavdLinden schreef:. Het zal mij nl. een rotzorg zijn of je wel of niet op me reageert.
Veel succes nog ermee.
:mrgreen: is dat zo wijsneus :mrgreen:

Jérémy Dellière
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Ik kan het fout hebben, maar klopt het dat hier op het forum iets moois aan het opbloeien is?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Jérémy Dellière schreef:Ik kan het fout hebben,

reken maar dat je het fout heb maar eh...je bent off-topic :mrgreen:

Michel_1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 23:43

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door Michel_1969 »

Heeft iemand ervaring met het aanklagen van KPN?

Ik ging naar het business center van KPN en kreeg een dongel geadviseerd. Geen woord over data limieten/ fair use policy oid. Gewoon overal internetten voor een laag bedrag per maand, dat werd er verteld.

Nu een rekening van 3200 euro ex BTW moeten betalen ivm data-overschrijding. Stond in de voorwaarden, maar ze hebben me niks verteld. Nu doen ze heel formeel: ik had het moeten weten. Misschien is dat ook wel zo, maar die verkoper had me toch wel kunnen/moeten waarschuwen, vind ik. Waarom sluiten ze je niet af nadat je bijvoorbeeld 10 keer je limiet hebt overschreden?

Wat doen ze met coulance? Ik ben echt heel erg gedupeerd.

Heeft iemand ervaring met effectief optreden tegen KPN?

Ik stel je bericht zeer op prijs. Alle tips welkom.

Michel
Laatst gewijzigd door Michel_1969 op 23 nov 2010 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Zou je 06 nummer even weghalen ivm met spam en dergelijke.
Verder even een klacht indienen bij kpn.
Doe dit schriftelijk, in sommige gevallen willen ze nog wel coulant zijn.

sienemone
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2010 15:26

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door sienemone »

Hier idem dito!! met het verschil dat ik tel. met een aanbieding telefonisch benaderd werd. mijn rekening was vrij laag in vergelijking met wat ik hier aantref... nl. 180.00 euro maar alleen omdat hij op de laptop waarvoor hij bedoelt was niet werkte en we hem op een andere laptop drie dagen (lees avonden) uitgeprobeert hebben.
vandaag gebeld (na een mail in sept waarop ik nog niks gehoord had), het afgesproken abonnement van 10 euro p/mnd wordt aangepast maar ik kan niet opzeggen, ook al kan ik niks met dat ding ???? fraai... en of ik eerst wil betalen dan maken zij een klacht aan en krijg ik over een maand 'waarschijnlijk' mijn geld terug???? dit gaat nergens meer over, kpn wil zeker op deze manier de crisis te boven komen?

ednowee
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 16:56

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door ednowee »

marnee schreef:heeft iemand ervaring met de "gratis"dongel van kpn voor ondernemers
onze ervaring is dat we de dongel gratis aangeboden kregen maar ondertussen hebben we € 1200,-- aan rekeningen binnen gekregen.

na een onbeschofte behandeling van een van de medewerksters van kpn konden we eindelijk een klacht indienen.
Ik heb een prepaid gekocht en zou op vakantie gaan naar Oosterijk en met de mededeling gewoon in Oosterijk een kaartje kopen bij Hofer (Nederlandse Aldi) en je kan gewwon internetten met deze dongel vertelde de medewerker, maar niks dus, die man vertelde dat hij niet goed was die dongel voor buitenland, en had een complete set met kaartje van 3gb voor € 50,00 en dat werkte heel goed, ben thuis gekomen en het kaartje van KPN in die dongen uit oosterijk gedaan en dat werkte perfect, dus in het algemeen gewoon verkeerde voorlichting gekregen van de verkoper, of hij had er totaal geen verstand van misschien wel een vakantie hulpje, als je meer wil weten over de dongel in het buitenland mag je altijd contact op nemen met [email protected]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: gratis dongel van kpn

Ongelezen bericht door ciske »

@ednowee


je ken beter je mail adres weghalen , straks zit die vol spam.

Gesloten