LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Ongeveer 2 jaar geleden schafte ik een alles in 1 pakket (telefonie, televisie en internet) aan bij Casema. Ik ontving hierbij een Motorola- modem met standby-mogelijkheid, zodat ik, wanneer ik dit zou willen de ethernet en USB-poorten van het kabelmodem buiten gebruik zou kunnen stellen. Omdat ik mijn PC veel gebruik, maar niet voortdurend een verbinding wil met internet, was dit voor mij een prima oplossing; extra veiligheid, doordat er geen data verzonden of ontvangen worden zolang de standby-knop van het modem is geactiveerd. Toen kwam Ziggo.... en een aantal weken geleden constateerde ik dat de standby-knop plotseling, zonder berichtgeving vooraf, niet meer functioneerde. Ik heb gebeld, gemaild en een zgn. chatsessie gehad met verschillende medewerkers, aan wie ik helaas een uiterst onprofessionele en niet erg klantvriendelijke indruk heb overgehouden. Conclusie volgens Ziggo: De standby-knop op het apparaat zorgt niet voor extra veiligheid (toch vreemd dat dit wel expliciet door Casema werd vermeld bij verstrekking van het modem) en zorgde voor veel problemen (niet bij mij, dus waarschijnlijk uitsluitend bij Ziggo zelf???). De standbymogelijkheid wordt beslist niet weer geactiveerd en als ik geen voortdurend openstaande internetverbinding wil, dan moet ik de UTP kabel maar verwijderen. Ongevraagd werd nog vermeld dat de extra brandende lampjes op het modem helemaal niets extra kosten en dat de energierekening daar echt niet van omhoog gaat. Ik ben het meest boos over de manier waarop Ziggo haar klanten behandelt. Zomaar, zonder haar klanten erover te informeren, neemt zij een beslissing die voor mij persoonlijk vervelend is. Het versturen van een klachtenbrief naar de directie heeft (zoals ik na de verschillende Radar-uitzendingen wellicht al had moeten verwachten) niets opgeleverd. Geen excuses, er wordt niet met klanten meegedacht, men werkt met incompetent personeel enz. Ik overweeg ernstig om maar weer over te stappen....
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Als u tijdens uw computerwerk geen verbinding met het internet wil , dan kunt u de internetverbinding toch simpel uitzetten met uw omputer ?
Het modem ontvangt dan rustig door , alleen uw computer maakt geen verbinding meer met het modem.
Overigens ben ik met de Ziggo dienstverlening zeer tevreden.
Het modem ontvangt dan rustig door , alleen uw computer maakt geen verbinding meer met het modem.
Overigens ben ik met de Ziggo dienstverlening zeer tevreden.
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Via Start==>Configuratiescherm==>netwerkverbindingen kun u heel makkelijk via de PC de verbinding verbreken of herstellen. U hoeft dan helemaal niet onhandig met de UTP kabel te gaan rommelen.
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Ik vind dit wel heel erg, maar ja.
Een oplossing is een gratis firewall, zoals www.zonealarm.com(de basic firewall) Daar zit meestal een knop op om all het internetverkeer te blokkeren.
Bij ZoneAlarm kan dit wanneer je rechtsonder op het icoontje van ZoneAlarm klikt en dan op 'Engage Internet Lock'.
En wat betreft de klachtenbrief, je kan je energie beter ergens anders in steken. Ik weet niet welke argumenten je aan gaat voeren, maar het verdwijnen van een standby functie is geen gebreke van de dienst. Maar volgens mij hebben ze geen opzeggingstermijn bij de nieuwe alles in een pakketten. Dus veel success.
Een oplossing is een gratis firewall, zoals www.zonealarm.com(de basic firewall) Daar zit meestal een knop op om all het internetverkeer te blokkeren.
Bij ZoneAlarm kan dit wanneer je rechtsonder op het icoontje van ZoneAlarm klikt en dan op 'Engage Internet Lock'.
En wat betreft de klachtenbrief, je kan je energie beter ergens anders in steken. Ik weet niet welke argumenten je aan gaat voeren, maar het verdwijnen van een standby functie is geen gebreke van de dienst. Maar volgens mij hebben ze geen opzeggingstermijn bij de nieuwe alles in een pakketten. Dus veel success.
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Dat een standbyknop praktischer is, begrijp ik wel. Maar aan zoiets moet je ook niet te zwaar tillen.
En dat Ziggo de functionalitiet van zo'n aparaat kan wijzigen is gegrond, gezien ze het apparaatje uitlenen.
En dat Ziggo de functionalitiet van zo'n aparaat kan wijzigen is gegrond, gezien ze het apparaatje uitlenen.
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Indien mogelijk; de netstekker van het modem uit het stopcontact trekken,
Ik had ook een Motorolamodem die ik uitschakelde wanneer ik niet op internet zat, het modem stond beneden in de kamer naast de televisie, hier zat een stekkerdoos met schakelaar aan, zodoende ik geen sluipverbruik had,
Dus de oplossing is eenvoudig, stekkerdoos met schakelaar,
Ik had ook een Motorolamodem die ik uitschakelde wanneer ik niet op internet zat, het modem stond beneden in de kamer naast de televisie, hier zat een stekkerdoos met schakelaar aan, zodoende ik geen sluipverbruik had,
Dus de oplossing is eenvoudig, stekkerdoos met schakelaar,
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Dan kan je niet meer telefoneren
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Ik heb ook een Ziggo Motorola-modem. Dat ding staat bij mij op een zo onhandige plek dat ik daar moeilijk bij kan komen.
Dus de oplossing via de PC is dus veel makkelijker.
Maarja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Wat de vorige persoon ook aangaf is dat bij een standby stand je niet kan bellen of gebeld worden, als je teminste digitale telefonie hebt.
Dus de oplossing via de PC is dus veel makkelijker.
Maarja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Wat de vorige persoon ook aangaf is dat bij een standby stand je niet kan bellen of gebeld worden, als je teminste digitale telefonie hebt.
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Geplaatst op 26 Dec 2008 09:16 door vogels
--------------------------------------------------------------------------------
@Gizmo: dit is te simpel, hoor! We klagen liever
Beste vogels, dank voor je bijzonder constructieve reactie. Volgens mij heb ik duidelijk uitgelegd wat mijn bezwaren zijn en ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik had zo het idee dat dit forum bedoeld is voor dit soort zaken???
--------------------------------------------------------------------------------
@Gizmo: dit is te simpel, hoor! We klagen liever
Beste vogels, dank voor je bijzonder constructieve reactie. Volgens mij heb ik duidelijk uitgelegd wat mijn bezwaren zijn en ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik had zo het idee dat dit forum bedoeld is voor dit soort zaken???
Re: Uitschakelen standby-knop Motorola modem door [b]Ziggo[/b]
Maarre, wat vind je van mijn antwoord???
Je internetverbinding is uitgeschakeld, maar je kan nog steeds bellen of gebeld worden. Of staat mijn antwoord je ook al niet aan?
Je internetverbinding is uitgeschakeld, maar je kan nog steeds bellen of gebeld worden. Of staat mijn antwoord je ook al niet aan?