LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
oskam8
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 20:48

Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door oskam8 »

Dit jaar gaat Alice internet Ziggo en KPN internet met glans passeren
Inmiddels ben ik (helaas) nog alice klant en is de service, administratie en personeel echt zwaar onder niveau, zo laag dat t nog amper te meten is.

Even een korte omschrijving van mijn stiautie en problemen:

juli 2008, aanvraag alice internet
juli 2008 brief van alice begin augusutus werkt u internet
augustus 2008, oplever data niet behaald
augustus 2008 oplever data 2 dagen later
augustus 2 dagen later geen internet
melding gemaakt zo geregeld worden

weer een week laten in augusutus 2008 gebeld geen internet
hun antwoord u heeft t verkeerd aangesloten ( ben ict-er )
tuurlijk lekker makkelijk.

Augustus weer einde van de maand gebeld was weer niet terug gebeld
doen ze zo ie zo toch niet, ja alleen om je extra rommel te verkopen.
eind augustus ik over de **** kpn zal de lijn komen meten

september kpn eindelijk na weer 3 x gebeld te hebben van alice voor een lijnmeting. geen signaal kabel beschadigd, niet mijn probleem en ook niet mijn oorzaak. oplossing andere kabel gebruikt door KPN.
gevolg telefoonnota van 136 euro klantenservice alice

het volgende ik wilde ook bellen bij het internetten dus ik alice gebeld. antwoord ja meneer dit kan dan moet u uw huidige abonnement opzeggen, dan moet u wachten tot de lijn vrijgegeven is, dan doet u een nieuwe aanvraag en dan binnen 4-6 weken heeft u weer internet. Erg dom als je je bestaande klant adviseert op te zeggen, 2 mnd zonder internet te zitten en dan weer klant worden, en weer aansluit en lijnactivatiekosten betalen ( heb geen kpn abonnement )
dus mijn eindconclussie doen we dus maar niet.

Eind november word ik gebeld door een extern bureau wat extra aanbiedingen verkoopt aan bestaande alice klanten. Ik kon dus kosteloos omzetten van alice easy naar alice comfort en ik zou ook nog een gratis dect telefoon krijgen. en de 1e 3 mnd geen meerkosten. ivm dat easy 19,95 per maand is en comfort 29,95 leuk voordeel dus ik besteld

Half december nog geen bevestiging ik gebeld met alice en die wisten van niks, en rgatis telefoons gaven ze al helemaal niet weg. dus het was niet goed gegaan.

1 week later een brief, welkom bij alice bla bla bla u gaat over naar alice comfort en wij streven ernaar dit 1 janauari 2009 geregeld te hebben. u ontvangt voor op,evering uw nieuwe telefoonnummer.

raar want die actie hadden ze niet
4 dagen later de postbode met een dect telefoon :S:S

Als u nog snapt snap ik ook t ook nog

na goed 1 janauri geen telefoon
2,3,4,5,6, ook niet
ik gebeld, nee meneer u heeft niks besteld en u kan niet overstappen en hoe u aan die telefoon komt wij weten t niet, wij geven die niet weg.
a fijn ze gingen t verder nakijekn

de week erop een brief, met bedankt voor het plaatsen van uw order uw telefoon zal per 1 fabruari 2009 werken

inmiddels 2 februari en u raad het geen telefoon. dus weer gebeld met het fijne 0900 ( maak de alice directeur rijk nummer ) en nee was niks bekend.

afgelopen donderdagavond word ik gebeld door het zelfde bureau waar ik de gratis van telefoon heb gehad en 3 mnd gratis alice comfort, of ik misschien als alice easy gebruiker over wil stappen naar comfort en 3 mnd gratis en dan kreeg een gratis dect telefoon bij. ik heb die mevrouw even uitgelachen en haar het verhaal verteld, en ze beaamde dat er veel klachten over alice, dat de service slecht is en dat ze afspraken totaal niet nakomen en dat je maar moet bellen met een duur 0900 nummer.

Vandaag een brief gehad van alice dat ik weer welkom word geheten en dat ik me easy om wil zetten in comfort

en dat ik per 1 april 2009 kan gaan bellen met alice

na nu ben natuurlijk niet van gisteren en gezien datum zal ik uhm van alice maar niet serieus nemen ( 1 april grap )

beste alice directeur ik weet dat je dit leest, het is een zooitje bij je en je personeel moet je is memo's geven met acties en lopende zaken en ze geen kolder laten verkopen.

het is toch van de zotte dat ik hier 7 brieven heb liggen op alice briefpapier met 4 x welkom als klant en 4 x een toezegging voor bellen
en allerlei andere onzin.

en nog een tip op uw 0900 nummer als je belt met vragen over je rekening dan zeggen ze dat je moet schrijven, zet dan GVD ook niet op je factuur die je verstuurd naar je klante, heb je vragen over je factuur bel 0900- alice licht je op nummer.

En als er nou iemand is van of bij Alice die dit ook onacceptabel vind
neem dan contact met me op hoe we dit nu eindelijk is gaan oplossen

[email protected]

maar goed, alice belt zo ie zo nooit terug en reageert ook niet op emails dus de ballen hebben om dit op te lossen zal er bij alice wel niet in zitten. triest en zielig

inmiddels zijn 3 vrienden al op advies bij jullie weggegaan en er zullen er nog vele volgen, want ik ben betalende klant, en wens goede service en het geen wat me beloofd is en wat we over één gekomen nu inmiddels in 4 brieven bevestigs maar jullie maken het niet waar

Er zijn zat andere mensen met gezeur bij jullie en klachten en ik adviseer ze lekker t contract op te zeggen want waarom betalen voor iets wat je toch krijgt

zakken vullen doe ik liever bij mezelf en niet bij de alice directeur,

dus directeur of leidinggevende van alice, los dit en neem contact met me op me email is bekend zie hierboven.

met vriendelijke groeten

Robin

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Robin

Als ICT er moet je toch weten dat er zoeksystemen bestaan waarmee je op RADAR en KASSA kunt vinden hoe betrouwbaar een provider is?

Ik zou nooit zolang bellen met 0900.

Als je de postcode stuur kan ik misschien jou een andere provider die wel doet wat ze beloven aanbieden, maar omdat ze niet in geheel Nederland zitten, dus mail even je postcode en wegwezen, wel aangetekend opzeggen en je hoeft van Alice niet je jaar af te maken bij deze Dame...

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik vindt dit heel vervelend voor u,maar ik blijf er bij dat wat klachten met duizenden aanmeldingen bij deze provider het niet zal halen.Ikzelf heb Alice ook gebeld met een vraag op datzelfde 0900 nummer, telefoon ging 2 keer over,er moest iets gewijzigd worden,binnen 1 minuut geregeld,1 dag later bevestigingsbrief in de bus.

Hier spelen een aantal facetten mee:

Er zijn duizenden aanmeldingen,misschien meer dat ze verwacht hadden,dus er kan vertraging op leveren.
Ik geloof dus niet dat Alice KPN en UPC en Tele2 zal overstijgen in 2009,maar we wachten af,vooralsnog werkt alles hier perfect.

john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door john1962 »

Ik zit al 1 jaar op antwoorden tewachten van Alice.
Brieven gestuurd, mails enz enz.

Ze laten je betalen voor maanden dat je niet eens gebruik
kan maken van hun diensten. Omdat je modem terug gestuurd hebt.

laatst weer email gestuurd, weer geen antwoorden.

Nee mensen BEGIN niet aan ALice.

Michelnelissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:45

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Michelnelissen »

Okt 2008 een medebewoner vraagt , of ik eens wilde kijken hij had gister van alice alles binnen gekregen maar weet niet hoe het werkt!
Zeker meneer ik kom straks wel kijken ( Ben ict er )

Na alles volgens het boekje te hebben aangesloten .
werkt het dus niet.

Naar wat dingen te hebben gecontroleerd , werkt het na een uurtje nog steeds niet.
Goed we gaan bellen .
Na eerst 20 min in de wacht te staan krijg ik een vriendelijke mevrouw aan de lijn ,
na uitleg van mijn probleem , wordt ik verzocht even internet te raadplegen.
Nee mevrouw dat gaat juist niet !!!!
Ja u moet toch even op onze site kijken , want daar staan de oplossingen! :?
Mevrouw !!!!!! Ik heb geen internet omdat het niet werkt dus kan ik ook niet kijken.
Nee!!! toch gelooft u mij u moet echt even kijken .
Na 10 min bekvechten vertel ik mevrouw laat maar u begrijpt er niks van .
Goeden dag mevrouw :evil:

Ik vertel de medebewoner Sorry maar kan niet veel doen .
Ja zegt meneer ik hoorde het gesprek ik denk dat ik gelijk maar op zeg.
Die zelfde dag sluit ik meneer aan bij de zelfde provider als ik heb .
meneer blij :lol:

Maar na opzeggen van allice krijg ik te horen dat meneer dat zelf moet doe ( daar kan ik in komen ) dus meneer verteld en zo gezegd zo gedaan .... Dacht je .
NA MAANDEN bellen mailen schrijven is het nu zo ver dat meneer meer dan 150 euro moet gaan betalen omdat hij een dag lid was van de allice stress club.
Opzeggingen en briefen per mail VAN ALLICE met de woorden sorry . maken niets uit ze blijven volhouden en houden meneer aan contract
(( welk contract ?? is toch maandelijks opzegbaar ))
en dan een maand kost 29,95
Maar nee hoor niet bij alice . 153,00 ballen!!!!

Nu zijn we reeds in Februarie en nog steeds niet opgelost , het incaso bureau van alice heeft zich reeds gemeld. en meneer is naar zijn rechts bijstand gegaan
en tot nu toe heeft meneer alleen maar stress waar hij niet om heeft gevraagd

Het mooiste is dat ze hun modem terug willen , ( dat reeds 4 mnd in hun bezit is , bewijsje van de post verzending in bezit)
echter blijven ze volhouden dat dat ding terug moet .
Ik heb reeds gevraagd of mijn zoon er een wil tekenen misschien lost dat iets op.
Meneer is verbaasd en kwaad dat dit nu nog steeds niet is opgelost.
meneer heeft voor zo'n 100 euro gebeld wie vergoed dat.
je krijgt er punt oren van, Maar Alice blijft zeggen meneer u moet betalen dan pas helpen we u .

Boodschap : Mensen ga massaal weg bij dat stelletje oplichters misschien leert dat alice hoe ze met mensen moeten omgaan.

gordana
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2008 21:03

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door gordana »

ik heb weer klachten over Alice, want ik ben bezig om van ze af te komen, meer dan een jaar al!!!

Al mijn rekeningen altijd netjes betaald, zag dat ze te vaak vragen dat ik ze tel.benader om iets tech. op te lossen (en dat duurde langgggg!!!) en dat ze geen goede service leveren - daarom besloot ik om met alice te stoppen.


Dat had ik gedaan, netjes de modem per post gestuurd en dacht dat ik van ze af was - totdat ik weer een factuur kreeg dat ik voor de modem moest betalen omdat hij nog niet binnen was, zogenaamd!

Nu zit ik inmiddels meer dan 6 maanden verder, en nog steeds bezig met alice!!!!! Ik heb ze al 3 keer het bewijs gestuurd, per post, van mijn versturen van de modem waarop ze uiteindelijk hebben bevestigd dat de modem binnen gekomen is - ik was blij dat ik van ze af was, dacht ik, totdat ik een paar dagen geleden een standaard brief kreeg waarin het stond dat ik voor de modem moest betalen....en nu weet ik niet meer hoe verder, behalfe e-mailes te sturen (ik heb ook klachten geplaatst op een paar sites, ook bij de kassa, maar dat heeft ook geen zin, volgens mij, want alice bestaat nog steeds!!!:((

HOE STOP JE ALICE OPLICHTERS??!!!

john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door john1962 »

Niet, ik ben nog steeds bezig, meer dan een jaar al.
en betaal nog steeds.

Nog steeds geen antwoorden op me brieven.
Januari modem op gestuurd en gewoon betalen tot mei.
Ik had gebruik gemaakt van hun diensten, welke diensten
had geen modem meer.

Krijg zelfs nieuwe brieven van hun dat er veranderingen waren
door gevoerd en dat ze per die dag de betalingen weer
automatisch gingen doorvoeren.

Ben al meer dan een jaar geen klant van ze.

Ja hoe "ONDUIDELIJK" is Alice, ze gaan gewoon door met
het oplichten van mensen, maar oplossen homaar.

John

stofzuigertje

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Allemaal eerst hier en bij Kassa kijken voor je een provider neemt.

U kunt bij Alice maandelijks opzeggen en de afgeboekte bedragen storneren.

Niet opzeggen maar Ontbinden overeenkomst wegens niet leveren internet of service!

Doe alles via aangetekende brieven, normale post word niet gelezen.

Bel nooit 0900 want kost geld en U heeft geen bewijs van loze beloften!

Elke provider, dus ook die je niet maandelijks kunt opzeggen kun je ontbinden als ze binnen redelijke termijn geen werkende verbinding geven, geef ze een week en na 2 weken al het geld terug halen.

Bij een rechtszaak zult U zeker winnen, eventueel hier gelijkwaardige klachten zoeken en uitprinten (indien U online kunt, anders via vrienden of buren...) en de reiskosten en snipperdag ook als tegen claim indienen wegens gemaakte kosten!

gordana
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2008 21:03

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door gordana »

ik overweeg om een klacht tegen alice in te dienen, formeel (een rechtzaak) zodat ik niet alleen mijn onterecht betaald geld terug kan krijgen maar voornamelijk dat ze me met rust laten want ik wil geen "service" van hen, de modem is netjes al maanden terug gestuurd, met het bewijs, en ik word nog steeds gevraagd om voor de modem te betalen!!!! (terwijl ze zelf in een e-mail hebben bevestigd dat de modem in goede orde ontvangen is!!!).

heeft iemand tips hierover? ik wil gewoon van ze af!!!

Sandie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:55

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Sandie »

Hoi Gordana,

Geen moeite meer voor doen.

Laat het incassobureau maar komen, toch.
Wie eist, bewijst (en laat jij daar genoeg van hebben :wink: )

Groetjes.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Gordana dan doe ik mee. Je hebt mijn fiat. Mail me [email protected].

MJosé
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 17:04

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MJosé »

Gordana, ook ik ben van de partij want jullie klachten zijn ook mij bekend. Het incasso bureau heb ik maanden geleden al uit de doeken gedaan waarom ik niet wil betalen en nu krijg ik alsnog een nieuwe brief dat ik moet betalen.
Wat te doen??
GR MJosé

gordana
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2008 21:03

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door gordana »

hi iedereen,

dank voor jullie reacties / support.

ik denk dat we een actie moeten ondernemen tegen alice, via internet iemand vinden die deze zaak voor ons kan opnemen. want alice gaat door met hun intimidaties!!! zelfs als mensen alles netjes hebben betaald!!! en voor alle stres en het geld moeten ze een keer boeten....
we houden contact

gr
gordana

MJosé
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 17:04

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MJosé »

Ok, laten we eens rond gaan vragen waar we hulp kunnen krijgen. Misschien heeft iemand een rechtsbijstandverzekering die ons als groep kan vertegenwoordigen? Of een rechten student, pro-deo advokaat? (ik roep maar wat ideen).
Gr MJosé

Waku
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:51

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Waku »

Alice is BBNED maar een waardeloze dealer dat is gewoon zo. Kijk eens bij een echte dealer van BBNED www.qfast.net en stap gelijk over ik ben daar nu 3-jaar klant en heb één keer een probleem gehad op een vrijdag met een modem.
De volgende dag kwam een medewerker een nieuw modem brengen en aansluiten.

En nee ik werk daar niet :lol:

gordana
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2008 21:03

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door gordana »

Hi Jose,

dat is goed; je kan contact met me opnemen via [email protected]

gr
Gordana

MJosé
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 17:04

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MJosé »

Ee deurwaarder komt op me af. !! Wat te doen?
MJosé

bulldog38
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2009 17:06

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door bulldog38 »

Het afgelopen jaar kreeg ik verschillende keren post van Alice. Deze post was gericht naar een persoon (V) die niet op mijn adres woont en die mij geheel onbekend is. Hiervoor heb ik Alice verschillende keren een brief gestuurd en ook nog eens gebeld dat ik de betreffende persoon niet ken. Ik dacht dat hiermee het probleem was opgelost. Echter kreeg ik ik op 11 juni jl. weer post van Alice, die gericht was aan dhr. V.. Het bleek een herinnering te zijn. Dhr. V. was nog een bedrag van € 22,40 schuldig aan Alice. Ik heb meteen een mail gestuurd naar de incasso van Alice en duidelijk gemaakt dat ik niet dhr. V. ben en deze ook niet woonachtig is op mijn adres.

Op 15 juni jl., kreeg ik een mail van Alice die gericht was aan dhr. V.. Ik heb vervolgens de telefoon gepakt en voor de zoveelste keer duidelijk gemaakt dat dhr. V. niet op mijn adres woonachtig is. De medewerkster van Alice zei dat op mijn adres een modem van hun staat en deze verbinding heeft. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet kan, omdat wij abonnee zijn van UPC en niet eens op het netwerk van KPN zijn aangesloten. Ik heb daarna ook een brief gestuurd naar Alice en alles nogmaals uitgelegd. Daarbij heb ik kenbaar gemaakt het verschuldigd bedrag niet te betalen.

Ik wacht af wat de volgende stap van Alice zal zijn. Misschien zullen ze een deurwaarder sturen, maar dit zal me boeien. :lol:

MJosé
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 17:04

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MJosé »

Hallo Buldogg38,
aan jouw naam te zien hebben we een goeie aan jou. Even kort; ik ben naar een wetswinkel geweest welke me vertelde dat een deurwaarder pas ingrijpt als het om hoge schulden gaat terwijl je een prachtige auto voor de deur hebt staan. Begrijpelijk.
Hij kan je wel dagvaarden wat dus betekend dat je voor een rechter moet komen. Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik dat best aankan, (ik heb alles zwart op wit) zeker als we elkaar ondersteunen. De studenten van de wetswinkel schrijven evt. een brief aan Alice en ondersteunen je bij dat hele rechtbankgebeuren. Goed he?
Verder ben ik bezig met DAS. Mijn vraag aan hen is of zij meerdere mensen met dezelfde problemen kunnen ondersteunen, daar het bedrag waar het bij mij om gaat natuurlijk te weinig is om, het "op-te-pakken".
Laat ze maar komen denk ik. Geen paniek en hou contact.
Ik woon in Amsterdam en jij?

GR MJosé

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het afgelopen jaar kreeg ik verschillende keren post van Alice. Deze post was gericht naar een persoon (V) die niet op mijn adres woont en die mij geheel onbekend is.
Alle post retourneren met op envelope vermeld dat persoon niet op uw adres woont, zie brieven d.d. .....
Brieven van incassobureau: zelfde procedure.

Gesloten