LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door RICHARODI »

via phone house sittard had ik door gebrekkige informatie mij het duurste een maand gratis abonnement laten aansmeren na 4 internet wat vaak uitviel en met opstarten vaak geen verbinding kreeg ik rekening van 1000 ,DUIZEND EURO.DIT KWMA DOOR ZOGENAAMD HOOG DATAVERBRUIK.GEEN WAARSCHUWING BIJ OVERSCHRIJDING DATALIMIET , updates worden als data gezien en als klap op de pijl blijkt in duits blad te staan dat criminele bendes makkelijk inbreken op mobiel hi kpn internet met hun laptops op schoot in de auto voor je deur.KPN Hi biedt dus veel te duur slecht beveiligd internet wat erg vaak uitvalt.wie heeft hier ook ervaring mee? stuur mij een mail [email protected] dit bericht is opgemaakt in internetcafe

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door Jan »

Ik heb een zelfde ervaring met KPN. Er werd ineens 300,- afgeschreven terwijl ik nauwelijks internet op mijn laptop. Gaat voornamelijk om af en toe email te checken. Ik heb nl. ook een gewone ADSL verbinding. Ben natuurlijk gestopt met betalen en heb direct niet meer via KPN gesurfd. Ben inmiddels wel door hen aangemeld als wanbetaler.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door jelle. »

Wat dacht je van de datateller in de gaten te houden?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door Dirkie »

via phone house sittard had ik door gebrekkige informatie mij het duurste een maand gratis abonnement laten aansmeren na 4 internet wat vaak uitviel en met opstarten vaak geen verbinding kreeg ik rekening van 1000
Het kan aan mij liggen, maar ik snap deze zin echt niet. Bedoel je, dat je bij het duurste abonnement een maand gratis internet kreeg? En wat is 'na 4 internet"?
updates worden als data gezien
Dat klopt, want je moet ze binnen halen van internet en dan is het dus data.
blijkt in duits blad te staan dat criminele bendes makkelijk inbreken op mobiel hi kpn internet met hun laptops op schoot in de auto voor je deur
Volgens mij haal je hier 2 zaken door elkaar, namelijk mensen die thuis een slecht beveiligd draadloos acces point neerzetten om thuis draadloos te kunnen internetten en mobiel internet via een GSM. Daat laatste is gebonden aan je GSM (of USB stick in je laptop) en daar kunnen deze 'criminele bendes' geen misbruik van maken.
dit bericht is opgemaakt in internetcafe
Misschien komt het daardoor, dat ik niet helemaal begrijp :lol:

Ik maak zelf ook gebruik van (onbeperkt) Mobiel Internet op mijn GSM. Mijn dataverkeer ligt rond de 100 MB per maand en ik heb nog nooit extra kosten gemaakt, behalve voor het sturen van MMS'jes tijdens de vakantie in het buitenland, maar dat wist ik van te voren.

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door RICHARODI »

datateller kan ik niet ijken moet kpn dus maar geloven dat dat eerlijk gemeten wordt en als criminele bendes inbreken cq hacken op je account en dan ook datateller manipuleren wat dan heer jelle

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door RICHARODI »

er staat hier veel info vna op internet en zelfs truscs hoe ze het doen er is zelf een aangepaste nokia te koop in israel die alles kan lezen van gsm of dongle alsje maar telefoon nummer weet van gsm of USB MOBIEL INTERNET STICK In Frankrijk was er personeel die dongles verkocht via internet winkel en thuis dan internetten op nummers van mobiel internet van klanten zie Le Figaro van september vorig jaar

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door jelle. »

www.broodjeaap.nl lijkt me hier wel van toepassing

nlwappie1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2009 23:56

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door nlwappie1987 »

Hi klantenservice
Afd. Abonnementen
Postbus 13500
9700 EG
Groningen

20-2-2009

AANGETEKENT

L.S.

Hierbij doe ik schrijven over het volgende geschil, waarbij ik tot 2 maal toe een factuur krijg met een toren hoge rekening.

Het volgende is gebeurd.

Ik heb via de Phone house in Haarlem, op de gen. Cronje een abonnement afgesloten voor de Aktie hi try en buy.
Hierbij zou ik een internet abonnement krijgen, voor 1 maand gratis, en als deze niet zou bevallen, zou ik hem binnen een maand moeten terug sturen, en was het daarmee op de koop af.
Echter kreeg ik aan het einde van de eerste maand een rekening binnen van € 2536,31. (zie bijlage a)
Hier schrok ik enorm van, en ik heb meteen de klanten service gebeld.
Hier werd mij verteld dat ik een specificatie moest opvragen, en dan met een begeleidende brief het verhaal kon aankaarten.
Ik vroeg of de persoon die ik aan de telefoon had mij kon vertellen wanneer dit allemaal gebeurde, en die wist mij te vertellen dat het voornamelijk ‘s nachts gebeurde.
Dit kan zeker niet want ik heb een baan van 40 uur in de week en woon alleen.
‘s Nachts lig ik in me bed, omdat ik om 6uur ‘s morgens eruit moet om naar mijn werk te gaan.
Ik heb ook meteen gevraagd of ik het abonnement nog kon stopzetten en dit was mogelijk, mits ik het per expresse dezelfde dag nog daar heen kon laten sturen.
Dit heb ik dus gedaan(weer kosten gemaakt) en u vind dit in bijlage B.
De specificatie kreeg ik na 2 weken nog niet, en ik heb weer gebeld.
Ook hier werd mij toegezegd dat ik de brief zou krijgen, en ik had juist nog gevraagd of het adres wel goed klopte.
Het adres wat de medewerker mij opgaf was goed.
Nu zijn wij weer 2 weken verder en tot op heden nog steeds geen specificatie.
Nu is dit nog niet eens het ergste.
Ik heb ook nog geen bevestiging gehad dat het apparaat in goede orde was ontvangen, terwijl de track en tracé van de TNT post anders aangaf, en daar mij vertelde dat het dus wel was aangekomen.
Ik heb ondertussen geld moeten lenen, en heb de eerste rekening dus betaald (onterecht naar mijn mening)
Maar ik heb dus tot op heden nog helemaal niks.

Gister 19-02-2009 kreeg ik weer een factuur binnen met een bedrag van €2673,12 (bijlage c)
Ik schrok nu helemaal enorm, en ben direct naar de verkoper gestapt die mij dit apparaat had verkocht.
Deze heeft met de HI Klantenservice gebeld, en hem werd verteld (terwijl hij ook het bewijs zag dat het apparaat is opgestuurd) dat de rekeningen klopte en ik gewoon nog steeds gebruik maak van dit apparaat.
Dit is dus absoluut niet waar, want het apparaat is daadwerkelijk met simkaart en al opgestuurd!
Hierna heb ik zelf gebeld, en kreeg ik een zeer aardige behulpzame jongen aan de lijn; Tobias van den Heuvel.
Deze jongen heeft mij geholpen (in hoeverre hij kon) en Heeft het probleem aangekaart bij een andere afdeling (welke afdeling en waar is mij niks bekend)
Ook is er een telefonische klacht aangemaakt door de voorgenoemde jongen, maar hij adviseerde voor de zekerheid toch dat ik zelf ook een brief moest schrijven.
Hij begreep mijn situatie en ik kan dit gewoon niet opbrengen.
En ook komt er nog is bij dat de 2e rekening zeker onterecht is, omdat ik het apparaat niet meer in mijn bezit heb, en het apparaat bij jullie ligt.
De machtiging wordt ondertussen ingetrokken, want ik had de rekening voor de zekerheid maar op die van me schoonvader gezet, dit voor het geval er nog een probleem zou voordoen (wat bij deze dus het geval is)

Ik ga de laatste rekening dus zeker niet betalen, en van de eerste wil ik mijn geld terug.
Ik betreur ten zeerste dat zo’n groot bedrijf als de HI dit soort vage fouten kan maken.
Ook zou ik graag mijn andere telefoon abonnement willen stoppen(zonder bijkomende kosten), omdat ik gewoon geen vertrouwen meer heb in dit bedrijf.
Ik voel mij gewoon opgelicht, en ook de rente van het eerste bedrag loop ik mis.
Ik heb het nu nog niet eens over de kosten die ik heb moeten betalen om de klantenservice te kunnen spreken.

Aangezien deze brief ook weer aangetekend verstuurd moet worden, dit omdat ik dan in de gaten kan houden of de brief daadwerkelijk ook aankomt.
U zult begrijpen dat ook dit weer kosten met zich mee brengt.

Ik ben 21 jaar en kan dit soort bedragen gewoon niet opbrengen, ik ben geen rijk man, en voor mij is elke euro er 1.
Ik ben vrij rustig in deze brief, maar ik kan wel janken van verdriet dat door dit probleem ik veel verder in de problemen zit.
Mocht er verdere correspondentie via de post gaan wil ik u ook mede delen dat mijn adres met ingang van 4maart is;

Ik hoop ook dat mijn brief snel en goed wordt afgehandeld, en ik hoor graag zo spoedig mogelijk van u.

Als zeer teleurgestelde klant in afwachting verblijf ik,
Hoogachtend,
Met vriendelijke groet,

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door RICHARODI »

een gratis internet acite die je failiet kan maken gevaar is hakcers die op jouw account downloaden makkelijk via slechte beveiliging en roaming aan grensstreken alatje 6 keer zoveel betalen daarnaast telt kpn meer data dan echt verbruikt is kijk dus uit

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Kijk uit met Hi try and buy mobiel internet: het is gevoelig voor hacking(zie computerbald PC Praxis) door roaming in grensstreken kanje datakosten verviervoudigen en ten derde het val ook nog eens vaak uit.DE Phone House in Sittard heeftmij dit allemaal niet verteld waardoor ik een zeer hoge rekening kreeg en nu Laat Phone HOuse niks meer horen en als je naar de zaak kgaat zeggen ze dat mobiel innternet nou eenmaal duur is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: hi try and buy zeer duur en erg slecht internet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ik denk dat je hier het punt te pakken hebt:

door roaming in grensstreken

GSM pakken de sterkste zender, dus ook internet via de GSM.

In principe denk ik niet dat een Dongel \ USB modem voor GSM hier actief gehacked word - omdat dit niet op grote schaal gebruikt word.

Onbeveiligde Wireless wel, er zijn nog zoveel mensen die totaal niet weten wat ze doen qua internet.

Gesloten