LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
EdwardAarts
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:19

Alternate

Ongelezen bericht door EdwardAarts »

ik heb een vraag waar ik eigenlijk al langere tijd opzoek ben naar een antwoord,in de hoop dat iemand me hiermee kan en wil helpen, wie heeft er ervaring met de site alternate.nl ? ik ben namelijk van plan een nieuwe pc te bestellen,maar ik wil graag weten is deze site wel betrouwbaar,? worden alle artikelen geleverd die besteld zijn?en kloppen deze wel?en hoe is de servicevan deze leverancier? hetzelfde wil ik dat weten voor de site www.compusupply..nl

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Alternate

Ongelezen bericht door rene117 »

ja dit bedrijf zit in ridderkerk
aan de handelsweg dit bedrijf is te vertrouwen het is een heel groot bedrijf ik zelf heb er ook een pc van daan en ik haal ook wel eens dingen daar van daan dus je kan er met vertrouwen bestelen
groetjes rene ui dordrecht

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien een tip. Kijk eens op deze site. Daar kun je veel informatie over Alternate vinden. En ook over de andere site trouwens.

marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Re: Alternate

Ongelezen bericht door marcotvm »

Alternate is betrouwbaar.
Zelf heb ik er regelmatig besteld, zowel privé als voor zakelijke doeleinden.
Altijd netjes en correct afgehandeld en geleverd.
Ook bij problemen wordt er goede service verleend.

EdwardAarts
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:19

Re: Alternate

Ongelezen bericht door EdwardAarts »

ok bedankt voor de tips,ik wilde juist weten voordat ik er iets bestel,omdat je er al van die vage berichten over hoort,over dat internetwinkelen,

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ja hoor; heel goed en betrouwbaar bedrijf. Ik heb daar mijn PC vandaan en het ziet er allemaal heel degelijk uit. Het is als eerste een postorderbedrijf, maar wanneer je naar de winkel wilt, dan zit het in Ridderkerk. Voorbeeld. Binnen een jaar had ik een volledige gare NVIDIA 8600 kaartje van een jaar oud en daar gekocht en heel veel gebruikt en ik kreeg zo na test een nieuwe mee. Fantastische service.

Echt alternate is mij shop!!

Groet,

Uranus.

marieke2407

Re: Alternate

Ongelezen bericht door marieke2407 »

een heel goed bedrijf!
mijn man is een pc freak en we hebben er dan ook meer als een normaal mens :oops: ...en is helemaal weg van alternate.
zeer te vertrouwen!

marieke 2407

Ben Casey
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 14:02

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Ben Casey »

Ik was ook van plan om met Alternate in zee te gaan voor een nieuwe pc.
Maar bij het zoeken naar reviews over dit bedrijf kwam ik op de volgende website http://www.start12.nl/computershops/alt ... eview.html
Ik ben me rot geschrokken.
Bezint eer gij begint ???

Dat zoeken had jij ook kunnen doen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Overdrijven is ook een vak, voor objectieve reviews kan ik je tweakers aanbevelen.
http://tweakers.net/shopreview/156

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Alternate

Ongelezen bericht door st doe »

Ik zou ook eerder van Tweakers uitgaan dan van een paar boze posts ergens op een klachtenforum.

Ik heb ze is vluchtig doorgelezen maar in meerdere gevallen doet alternate niks verkeerd en maakt de klant zich gewoon boos.

Als jij als klant losse onderdelen besteld, dit zelf assembleerd en je hebt vervolgens compatibility problemen, is dit niet de fout van alternate en ook niet hun probleem. Dan kan je er wel mee naar de winkel gaan maar dit is is gewoon niet de verantwoordelijkheid van alternate. Pas als je kan laten zien dat zij een defect onderdeel hebben geleverd hoeven ze wat te doen.

Ook boze reacties over een Acer laptop die steeds weggestuurd moet worden voor reparatie, dit probleem ligt bij de fabrikant Acer en niet bij de winkel Alternate.

Mijn conclusie is dat veel "leken" geen onderscheid kunnen maken tussen verschillende computerproblemen en de oorzaak ervan, en dus vinden dat de winkel alles maar op moet lossen, en dan boos worden als dit niet het geval is.
Net zoals je mensen hebt die hun internetprovider verrot schelden omdat hun eigen thuisnetwerk of printer het niet doet..


Ik heb zelf 2 complete PC's (in onderdelen) samengesteld en gekocht bij alternate, heb ze vervolgens zelf in elkaar gezet en geinstalleerd, en geen problemen gehad. Grote collectie om uit te kiezen, goede prijzen en veel op voorraad. Ben het wel in de winkel gaan halen.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Alternate is absoluut een goede zaak, dit geldt ook voor Informatique in Bergschenhoek. Beide zeer betrouwbaar

Flyingbrigade
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 21:26

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Flyingbrigade »

Nou ,ga het internet (ook Tweakers) maar eens afstruinen naar Alternate. Ik heb voor heel wat Eurootjes in het verleden bij die gasten besteld en was tot voor kort tevreden........totdat ik onlangs een "nieuwe" router thuis kreeg.
De doos zag er al niet heel uit. Bij het openmaken zag ik meteen een opengescheurde enveloppe waar de installatie CD in zat en waar bovendien met pen op was gekalkt. Zie foto, zo zat die dus in de doos!
De kabel van de adapter was een grote kluit! Dit verwacht je niet bij een nieuw product!
Klantenservice? Vergeet het maar ze geven niet thuis. Ze gaan voor de bulk en niet voor kwaliteit. Prima des te sneller zijn we van dat onkruid af!
Alternate?...Nooit meer!
Bijlagen
P1030589 (Medium).JPG
(53.08 KiB) 16692 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

GerardD
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2010 23:58

Re: Alternate

Ongelezen bericht door GerardD »

Vanaf dag één (17-januari-2010) stabiliteitsproblemen met het moederbord Asus P6T7. Geheugen (Kingston) getest en goed.
Na twee maanden herkent het bord geen geheugen meer.
Terug naar Alternate. GEEN garantie, want enkele socket pinnen waren beschadigd en dat was mijn schuld. Mijn argumenten ten spijt, geen garantie, geen retour, dus ruim €400,00 in de prullenmand. Het bord was onderdeel van een order van €2017,20 inclusief BTW. Ik kocht het als bedrijf.
Zeer slechte service.
Ik ben zelf een zeer ervaren ICT-er en werk zeer accuraat, maar volgens de technische jonge mannen kan ik geen processor plaatsen zonder het socket te beschadigen. Ook de zogenaamde 'chef' (Sjonnie met gouden ketting) was dezelfde mening toegedaan: User abuse.
Men kwam niet uit hun kringredenering.
Voor mij duidelijk: het bord was vanaf dag één defect, dus heb ik recht op garantie.
Ik heb het moederbord in de prullenmand moeten deponeren, met een zeer onbehaaglijk en onrecht gevoel.
Later nog sales gesproken van B2B, maar zij malen niet om ontevreden klanten, want ze hebben er toch voldoende (de woorden van de sales man).
Ik durf niets meer te kopen bij Alternate, omdat zij onder de garantie uit willen komen.
Waardeloos om zo met je klanten om te (willen) gaan, bah!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ben Casey schreef:Maar bij het zoeken naar reviews over dit bedrijf kwam ik op de volgende website http://www.start12.nl/computershops/alt ... eview.html
Ik ben me rot geschrokken.
Bezint eer gij begint ???
genoemde website schreef:AFTERSALES IS SJIT: Reageren niet op emails gericht aan:
[email protected]
[email protected].
Als zijn spelling in de mailadressen inderdaad zo is - krijg je geen response.
Deze 'review' kan ik dan ook niet serieus nemen.

Tweakers vertrouw ik niet helemaal - omdat zij destijds met het Hardwaretotaal gebeuren, negatieve reviews verwijderd hebben, en mensen die de review terugplaatsten, zelfs een IP ban gaven.
Deze grappen hebben vele mensen geld gekost, en Tweakers wast zijn handen in onschuld. (Het vermoeden toen was dat Tweakers geld van Hardwaretotaal kreeg om dit te doen)

Of men tegenwoordig eerlijker werkt, zou ik niet durven stellen - sinds dat 'schandaal' heb ik tweakers niet meer bezocht.

M. Madern
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:04
Locatie: Harderwijk

Re: Alternate

Ongelezen bericht door M. Madern »

Tweakers.net geeft betrouwbare informatie omtrent de winkel/prijs verhouding.

Alternate.nl is een goede webshop, dat zeker, heb hier meerdere malen mijn producten vandaan gehaald en hierbij nooit problemen gehad.

Het gerucht gaat dat Alternate tweedehands spullen zou versturen in plaats van het aangeschafte nieuwe product. Maar hiervan heb ik nooit het bewijs gehad.

Wat ik aanbeveel: Bekijk naar prijsverhoudingen op Tweakers en ga dan naar de webwinkels kijken waarbij zij zeggen dat het product naar wens beter gekocht kan worden dan Alternate. Want als de aanbevolen prijs van bijvoorbeeld €10,- het geval is, betaal je bij Alternate ongeveer €13,- terwijl je bij de gemiddelde webwinkel een prijs van €8,- verwacht.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Beste mensen ik heb eens een vraag waar ik zelf even niet goed uit kan komen.

Deze vraag is namelijk het volgende: Ik wil iets bestellen bij Alternate en kwam bij de winkelwagen toch iets vreemds tegen aan de kosten die daar erbij worden berekend.

De keuze mogelijkheid Selecteer de gewenste verzend- en betalingswijze: kosten 6,95

Dit begrijp ik wel, maar deze even niet als er iets wordt verzend- en betalingswijze per post lijkt het mij dat je dan ook nog niet erna het volgende erbij moet betalen.

Betaling via: Rembours » 5,00

Waarom wordt er als er iets verzonden wordt zoals in optie 1 een bedrag van 6,95 inrekening gebracht en dan ook nog eens een bedrag van 5,00 euro???????

extra kosten dus erbij een totaal van 11,95

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dit is omdat verzending onder rembours meer kost dan gewone.

En, ze moeten vaak maanden wachten, omdat TNT post de rembours bedragen af en toe onredelijk lang vast houd. (zie andere topics)

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Humm ok maar dan begrijp ik alleen niet waarom in de eerste optie verzend- en betalingswijze staat. Wat dan al aangeeft dat het een verzend + betaal optie is.

Daarnaast ben ik eens verder gaan kijken en klopt wel redelijk dat wat ik aangeef, gezien dat andere website puur alleen de rembours kosten in rekening wordt gebracht en geen verzend kosten.

drevil360nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
Locatie: Heerlen

Re: Alternate

Ongelezen bericht door drevil360nl »

Zeer goede ervaring mee. Als via Ideal betaald heb je max. binnen 2 dagen in huis. Ik ben een tevreden klant.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Alternate

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Zeer slechte ervaring mee. Pakketje 2 weken onderweg, niemand wist op het hoofdkantoor ergens vanaf. Beloften over terugbellen worden niet nagekomen. Daarna geld terug gevraagd en ineens was het pakketje onderweg.

Gesloten