LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Freehosting / Ladot / Active24 / Mamut: laster!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jorgos
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 12:55

Freehosting / Ladot / Active24 / Mamut: laster!

Ongelezen bericht door Jorgos »

Hoi luitjes,

nieuw op dit forum en wel om de volgende misstand eens aan de kaak te stellen: ik word al jaren achtervolgd door facturen inzake een domeinnaam waar ik nooit een contract voor heb getekend. Eind '90 was er Freehosting, een firma waar je een gratis domeinnaam kon aanvragen. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk is freehosting in ladot overgegaan, later naar Active24 en nu dan Mamut. Ik heb nooit een contract getekend en al zeker niet voor een overgang naar een betaalde hosting, iets wat in de Ladottijd geintroduceerd werd.

Er zijn al vele anderen voorgegaan, dus particulieren die telkens weer facturen en incassobureau's achter zich aan krijgen zonder dat er sprake is van een contract met de firma Ladot/Active24, inmiddels Mamut.

In 2007 kreeg ik ineens een brief van IntrumJustitia of ik " even de achterstand wilde betalen", zonder verdere specificatie van bedrijf en [roduct? Raar verhaal, netjes een aangetekende brief gestuurd met vraag om opheldering aangezien ik niet wist waarom het ging, ontvangstbevestiging retour en dat was het.

Eind 2008 hetzelfde verhaal met dit keer de melding dat het Active24 betrof, geen verdere specificatie.... Weer een brief met dezelfde vragen als het JAAR ervoor. Stel je voor: een jaar lang niets gehoord?! Jawel! Het kan! Dit keer niets meer vernomen.

Ik vraag aan IntrumJustitia telkens om een overeenkomst te laten zien. Tot 2 keer toe hoor je niets en vandaag viel er een "factuur" via IJ van Active24 op de mat over de periode 2002-2007.... a 50,- excl BTW p./jr. plus dan de kosten van IJ zelf.

De vorige brief + mijn reactie is al weer 3 maanden oud. 2 Maanden hoor je niets en dan in een keer wordt men wakker? Niet te geloven wat een brutaliteit.

En ja: ik heb nog steeds geen kopie van een contract? Dus maar weer een brief sturen. Het begint onderhand op laster te lijken.

Wie heeft ook last van dit soort Active24-praktijken momenteel en wat heb je eraan gedaan of wat kan ik er aan doen? Ik wil nu wel eens van ze af. En nee, ik betaal niet voor iets wat ik niet afgenomen heb middels een contract.

Ik zie eventuele (serieuze) reacties graag tegemoet!

Thanks,

Jorgos

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Freehosting / Ladot / Active24 / Mamut: laster!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Jorgos dat zijn de creatieve boekhoudpraktijken van zo ongeveer elke internet provider en hoster. Alice ook. Die heeft ook mij geld afgeschreven en je komt het hier ook op het forum tegen, dat zij dus heel even helemaal gek werden van die praktijken van betalingen, wanneer je geen klant meer bent.

Zoals jij, dat heeft UPC Nederland ook gedaan en volgens mij doen ze het nog steeds. Daar heb ik last van gehad, maar van dat specifieke bedrijf dat zij het alleen zou doen........geloof het niet.

Dan zien we dus dat dit een hele veel voorkomende dingen zijn en de Incassobureaus willen ook met dit soort praktijken bezighouden, want daar verdienen ze hun geld aan. Zo doen ze dat. Witteboorden criminaliteit heet dat.

Uranus

Gesloten