LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Belle2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2009 22:30

KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Ongelezen bericht door Belle2009 »

Juli 2006 hebben wij een ADSL comfort abonnement van Planet afgesloten. Planet was een handelsnaam van KPN, welke handelsnaam thans niet meer bestaat. In de week van 21 januari 2009 zijn wij gebeld door KPN met het aanbod om over te stappen naar Internet Premium. Deze overstap zou sneller internet (van 6 naar 20 mb) opleveren en goedkoper zijn. Wij hebben tijdens dit telefoongesprek uitdrukkelijk gevraagd of wij hiervoor zelf nog aanpassingen moesten doen, zoals bijvoorbeeld het installeren van een nieuw modem, het wijzigen van de instellingen op de pc etc. Volgens de medewerker ging het om een administratieve aanpassing en merkten we niets van deze overstap. Aan het modem of de instellingen op de pc hoefde niets gewijzigd te worden. Met deze voorwaarden zijn wij akkoord gegaan.
21 januari 2009 ontvingen wij een bevestiging van de overstap naar Internet Premium. Tot onze verbazing stond er in de brief "Bij uw nieuwe abonnement heeft u een nieuw modem nodig. U ontvangt het installatiepakket met dit modem, de KPN experiencebox binnen 17 werkdagen". Dit was niet conform hetgeen de KPN medewerker ons aan de telefoon verteld had. Wij hebben de overstap naar Internet Premium direct geannuleerd en hier een schriftelijke bevestiging van ontvangen op 23 januari 2009. In de daarop volgende periode ontvingen wij naast de gebruikelijk facturen voor ADSL comfort diverse andere facturen. Sommige facturen mbt tot Internet Premium en andere facturen volstrekt onduidelijk waarvoor. Diverse keren hebben wij via e-mail opheldering gevraagd over deze facturen. Echter tot op heden zonder resultaat.
Vandaag, 11 maart 2009 ontvingen wij een brief van KPN met de volgende mededeling "Hierbij informeren wij u dat, conform uw verzoek, uw verbinding per 01-01-1970 is opgeheven". Wij hebben echter niets opgezegd en zeker niet per 01-01-1970. Naar aanleiding van deze brief met deze onwaarschijnlijke mededeling en nog onwaarschijnlijkere datum hebben wij telefonisch contact opgenomen met KPN. Dit gesprek heeft twee uur moeten duren (a 0,10 cent per minuut), wij zijn minimaal vijf keer doorverbonden. Het enige wat duidelijk geworden is gedurende de gesprekken is dat KPN onze internet verbinding volledig heeft opgezegd. Volgens KPN is het niet duidelijk waarom dit gebeurd is, maar kan dit niet op korte termijn hersteld worden. Internet moet opnieuw aangevraagd en geïnstalleerd worden. Kosten hiervan voor onze rekening (en niet KPN), duur 2 weken. Gedurende deze twee weken hebben wij geen internet. En dat terwijl wij de abonnementskosten voor maart 2009 gewoon betaald hebben. Twee uur hebben wij telefonisch getracht een en ander recht te zetten. Echter tot op heden zonder concreet resultaat. Hoe dit ooit weer goed moet komen is ons niet duidelijk. Wellicht zal blijken dat onze enige mogelijkheid is alle contracten met KPN te verbreken en een andere provider te zoeken. Wij worden er radeloos en moedeloos van. Is dit een truc van KPN om toch van haar Planet abonnees af te komen?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Ongelezen bericht door Ron58 »

Is dit een truc van KPN om toch van haar Planet abonnees af te komen?
Nee, dit is een normale gang van zaken bij KPN die zoals gewoonlijk geheel onmachtig is een eigen fout recht te zetten en de consequenties (en kosten) daarvan geheel op het bordje van de klant legt.

Het enig waar KPN naar kijkt zijn de jaarcijfers en de winsten voor de aandeelhouders. Als dat plaatje goed is, dan is KPN tevreden. Klanten zijn slechts een gereedschap om dat resultaat te bereiken, en helaas gaat KPN niet bepaald zorgvuldig om met zijn gereedschap.

poula
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2005 16:16

Re: KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Ongelezen bericht door poula »

Het probleem bij KPN is de voorlichting van de call centers ook ik heb enkele vragen gestled heel duidelijk en er is 2 keer beweerd dat ik voor 1 maand mijn mobiel internet zou kunnen verhogen maar toen ik dat wilde regelen kin het niet. Ik heb een klacht ingedient bij de KPN en die zegt dat de medewekster waarschijnlijk in de war was. Wat een onzin en wij moeten dat gewoon pikken ik dacht het niet.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

So what dat je een nieuwe modem krijgt? Inklikken en de boel werkt^^. Vind dit een beetje huilie gedrag omdat je je zin niet krijgt:P.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dit hoort bij het sub-forum "Internet providers"

MLW
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:53

Re: KPN ontdoet zich van oude planet abonnees

Ongelezen bericht door MLW »

Ook wij bestelden in oktober 2008 een KPN ADSL+bellen abonnement en waren Planet-klant. Bevestigingen volgden na 1 minuut per email en later 2x per post. Volgens de status van de order zou e.e.a. op 6 nov. 08 worden geleverd.
Een lang verhaal kort (na veel en lang bellen met KPN): tot tweemaal toe kregen we schriftelijk bericht dat op ons adres geen ADSL-verbinding mogelijk was. Dit, terwijl we al 5 jaar op hetzelfde adres via de infra van KPN een ADSL-verbinding hebben.
De conclusie welke men bij KPN moet trekken is simpel:

Zeer ondeskundig personeel, een ongeorganiseerd geheel van helpdeskpersoneel (maar dan ook op alle lijnen, ook in Antwerpen waar men blijkbaar helpdesks heeft zitten).
Men belooft alles, men legt alles uit en het ligt altijd aan een andere afdeling. Alles, maar dan ook alles wat wordt medegedeeld is volkomen 100% onbetrouwbaar.
Niemand kan iets, niemand weet iets en vooral: niemand doet iets!
Heb er een logboek van bijgehouden vanaf de 1e dag: een tranendal van ellende en ergenis! Maar ook wel om te lachen, je gelooft 't namelijk niet zoals het personeel van deze Internet-en-Bellen-aanbieder zijn klanten behandelt en uit glazen bollen voorleest!

Wat KPN WEL goed doet:
De maandelijkse abonnementskosten incasseren terwijl dit al 3 maanden geleden is opgezegd!
En ook: na 6 weken bellen dat ze je klachtbrief hebben ontvangen met de mededeling dat ze er nog geen tijd voor hebben en dat het nog enkele weken gaat duren om dit te beantwoorden. Hoeveel weken? Dat weten ze uiteraard ook niet. Wanneer je je onverschuldigd betaalde geld terugkrijgt? Weten ze ook niet.

Nu zult u zeggen: Automatisch incasso stoppen! : Al 2x de bekende rode kaart verzonden, maar de Controller van KPN zit blijkbaar ook reeds lang in de ziektewet. Terughalen/storneren bij de bank? : ook al gedaan: dan ontvang dreigbrieven dat ze de infraverbinding afsluiten met je nieuwe provider. Geweldig!

Tip: nieuwe internetprovider nodig?
Kies de beste van alle slechte, want een goede is er simpelweg niet.
Kies in ieder geval NOOIT KPN! Hier koop je ellende en ergenis (en geen verbinding van welke aard dan ook!)

Gesloten