LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door shenouda »

Ik zit nu al bijna een maand met een internet verbinding die terug wordt geschroefd naar 6 Mbit terwijl ik 25 Mbit heb.

Ze knijpen usenet en torrents sindskort weer actief. UPC was zo mooi, stabiel en snel. Het is nu echt KL@#$E.

Als ik ben krijg ik wisselend een ontkenning maar soms ook een erkenning dat ze nu actief aan het knijpen zijn. Traffic Shaping noemen ze dat. Maar meestal krijg ik deze checklist voorgelezen:

"Onze excuses voor dit ongemak. Ik ben er om u te helpen."

- modem resetten
- coax kabel eruit en erin
- pc resetten
- als dat niet helpt, ja dan ligt het maar aan je PC/Firewall/Anti Virus, los het zelf op.

Ik ben die domme eerstelijns helpdesk meer dan zat. Ze zitten er echt niet om je te helpen.Bovenstaande gezeur had ik 1 maand niet, maar gewoon een strakke 3000kB/s verbinding, zoals het hoort, en waar ik voor betaal!

Wie heeft ook last van een hele slechte performance sinds een maand met UPC ?

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door r001 »

Weliswaar heb ik niet last van een langzamere verbinding, of in ieder geval nog niet opgemerkt. De verbinding is standaard al langzamer dan dat ze beloven. Tot voor kort altijd tevreden geweest over upc. Totdat ik ze één keer nodig had. Of beter gezegd: 6x nodig had omdat mijn internet het uit het niets helemaal niet meer deed.

Elke keer inderdaad die robots: "Excuses voor het ongemak, ik ben hier om u te helpen." UPC beweerde dat het aan mijn pc lag. Ik werd erg ongeïnteresseerd te woord gestaan. Ik moest zelf mijn pc maar laten nakijken was meerdere keren het antwoord. Toen ik de volgende dag "UPC smartguard" uitschakelde, hun eigen anti-virusprogramma, deed mijn internetverbinding het weer probleemloos. Dus nu een ander anti-virusprogramma en geen problemen. In eén gesprek had ik zelfs aangegeven dat ik dacht dat het daar aan lag, maar helaas, upc had een andere mening.
Op hun vraag aan het eind van het gesprek of ik aan hun verwachtingen heb voldaan, kwam dus 6x een "nee". Wat ze daar dan mee doen is mij een raadsel. Overal kan het misgaan, geen enkel probleem, maar 6x medewerkers vol onbegrip.... pfffff

nobody62
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 23:03

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door nobody62 »

ja ik heb er ook last van,heb 60mb verbinding,maar na 19:00 uur en zaterdag en zondag kom ik vaak niet aan de 2mb,data verkeer gaat voor zegt men,nu betaal wel de vollen mep,woord er wel ziek van.
gr ron.

hans5612
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2009 01:20

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door hans5612 »

maak tegenwoordig 4 tot 5 maal per dag een printscreen van de UPC speed test.

het resultaat is wat betreft de download nog niet zo erg als de upload. deze is bedroevend.

download/upload volgens abonnement 25MB/s 2.5MB/s

gemiddelde resultaten over een aantal dagen 17.2 MB/s 0.44 MB/s

maar wel rond de 90 euro per maand naar hun overboeken.

robinwillems
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 07:37

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door robinwillems »

Zelfde probleem hier... sinds een maand bijna geen downloadsnelheid meer op het usenet protocol (200K ipv 2.7 Meg).
Echt te triest voor woorden blijkbaar willen ze de "grote dataverbruikers" van het netwerk weren (maar waarom dan wel zoveel centen laten betalen, bied dan het abonnement niet aan).
Ik heb namelijk echt geen 25MB aan snelheid nodig om te surfen.

Ik hoop dat Radar hier aandacht aan kan besteden,
Bedankt!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

De webcare houd zich wel akelig stil met betrekking tot dit probleem.
zie ook:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71521

nobody62
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 23:03

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door nobody62 »

nu knijpen ze ook al na 23:uur,moet niet gekker worden :evil:
23:30 uur haal ik weer 56mbsec :wink:

grandduke3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:58

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door grandduke3 »

Ik ben ook al heel lang klant bij UPC.
ik ben ooit bij bArt begonnen als klant en het Chello en daarna UPC zien worden.
De meeste problemen zijn begonnen toen het UPC werd.
Ik heb dus al diverse brieven geschreven aan UPC waarom ik maar 20% van mijn downloadsnelheid haal tussen ongeveer 17:00 en 23:00.

Mijn eerste brief staat hieronder.
----------------------------------------------------------------------------
15 mei 2009

Mijn naam en adres stonden hier

Ingebrekestelling

Geachte UPC,

Door ingrijpen van uw kant is de snelheid van mijn verbinding dusdanig slecht geworden dat dit niet meer in verhouding staat met de door u geadverteerde (en de door mij daarvoor betaalde) snelheid. Aangezien u toegeeft dat de lage snelheid geen technische oorzaak heeft maar moedwillig door u zo wordt geregeld wil ik
- met ingang van 8 mei 2009 mijn abonementsgeld gerestitueerd krijgen,
- u alsnog een kans geven binnen 3 weken na ontvangst van deze brief de verbinding te leveren zoals die staat beschreven in mijn contract.
Bij niet nakomen van genoemde termijn zal ik het contract voor de door u niet geleverde dienst als ontbonden beschouwen.

Toelichting

Mijn behaalde snelheid bij verbinding met Eweka is gemiddeld maar 150kb/sec terwijl mijn verbindinding ongeveer 1,22 Mb zou moeten zijn.
In het contract voor de internetverbinding staan 2 punten die voor de geleverde snelheid van toepassing zijn. Aangezien het uw contract is beperk ik me hier tot een korte samenvatiing;
1 - UPC garandeerd geen maximale snelheid
2 - UPC probeert een optimale snelheid te realiseren
ad 1: De geleverde snelheid staat absoluut niet in verhouding met de geadverteerde snelheid, daarmee vervalt punt 1 aangezien de geleverde snelheid zelfs lager is dan de geadverteerde snelheid van een veel goedkopere UPC verbinding.
ad 2: UPC veroorzaakt zelf de lage snelheid wat in directe tegenspraak is met punt 2, en daarmee voldoet UPC niet aan haar eigen verplichting.

Zie ook bijlage.

Bijlage

Ik heb reeds een klachten formulier ingevuld en het antwoord op mijn vraag waarom ik tussen 16:00 en 23:00 een zeer lage downloadsnelheid haal.
Het antwoord vind ik onvoldoende gezien er gesproken wordt van korte periode en een lichte daling van de downloadsnelheid.
Ik vind tussen 16:00 en 23:00 geen korte periode en gemiddeld 150kb/sec i.p.v. 1,22Mb/sec ook niet echt een lichte daling van de snelheid.
Ik heb op 11 mei 2009 ook nog even contact gehad met de helpdesk maar deze laat mij een speedtest doen. Dit is natuurlijk weer een goede move van u medewerker, pfff lekker slim zeg.


Het antwoord van uw zijde hieronder.

Geachte heer van ...........(heb ik weg gehaald)

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Internetverkeer is grillig. Net als alle andere internet providers houdt UPC daarom voortdurend in de gaten hoe druk het is op haar netwerk, welke activiteiten in omvang toenemen en welke afnemen. Om alle ruim 500.000 internet-klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die real time plaatsvinden (email, MSN, chatten, browsen, streaming) op drukke momenten bij voorrang af te handelen.

Aangezien prioriteren zich beperkt tot een beperkt aantal typen dataverkeer en alleen tijdens korte piekbelastingen daadwerkelijk wordt toegepast, blijft het aantal klanten dat hier iets van merkt zeer beperkt. Zij kunnen gedurende korte perioden een lichte daling van de down- en uploadsnelheid bij het gebruik van nieuws- of p2p diensten ervaren. Van welke nieuwsserver gebruik wordt gemaakt is hierbij overigens niet van belang.
Vanzelfsprekend houdt UPC hierbij continue de vinger aan de pols. Zo volgen we nauwgezet klantbehoeften, marktontwikkelingen en nieuwe functionaliteiten.

Los hiervan doen we op dit moment onderzoek naar een opvallende snelheidsverlaging die zich regelmatig in de avonduren zou voordoen. Dit onderzoek stellen we in naar aanleiding van ervaringen van klanten en meldingen van de gebruikersvereniging COAX.

Wij gaan er vanuit dat uw vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (€ 0,10 per minuut). Onze bereikbaarheid is het beste tussen 10:00 en 12:00 uur 's ochtends en 13:30 en 16:30 uur 's middags. Voor meer informatie kunt u ook terecht op http://www.upc.nl.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl


Hier stonden wat screenshots.


Snelheid 09 mei 2009


Snelheid 11 mei 2009 tijd 18:34


Snelheid 15 mei 2009 tijd 22:53


-----------------------------------------------------------------------------------


Vervolgens ben ik gebeld door een medewerker die mij op geen van mijn vragen een antwoord kon geven.
Deze beloofde mij terug te bellen met wat antwoorden.
Na ruim een week wachten niets meer vernomen van deze medewerker.
Dus maar weer een brief naar UPC gestuurd.

Deze staan hieronder.
---------------------------------------------------------------------
24 mei 2009

(Naam en klantnummer verwijderd)

Ik ben op 20 mei gebeld door een van jullie medewerkers n.a.v. mijn brief die ik ook hier onder heb bijgesloten.
Deze medewerker kon mij geen antwoord geven op de vraag waarom ik zo weinig downloadsnelheid haal (maar 15 tot 20% van de normale snelheid).
Ik zou nog terug gebeld worden maar helaas niets meer vernomen.
Waarom word ik niet teruggebeld en waarom krijg ik geen antwoord op mijn vragen?
Als er een toezegging wordt gedaan door een medewerker dat ik zou worden terug gebeld met een antwoord, verwacht ik dat dit ook gebeurd.
Ik ga er nu van uit dat ik binnen een paar dagen wel een schriftelijk antwoord van jullie kant zal ontvangen.
Ik wil jullie antwoord deze keer gewoon op papier zien, met een telefoontje neem ik geen genoegen meer.
Tevens wil ik ook vernemen waarom ik niet volgens afspraak wordt terug gebeld.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------

Dan wordt je toch weer gebeld door UPC.
Ik kreeg een medewerker die vertelde dat mijn brief was ontvangen en dat hij deze naar de juiste afdeling zou sturen.
Heb het gesprek maar afgekapt, zinloze info...............

Vervolgens ben ik afgelopen woensdag weer gebeld door een medewerkster.
Ik heb even aangegeven dat ik alleen een schriftelijk antwoord wil van UPC.
Maar goed deze dame was vriendelijk en heb toch maar even met haar gesproken.
Op de vraag wat UPC gaat doen aan het knijpen van mijn downloadsnelheid tussen 17:00 en 23:00 kreeg ik het antwoord NIETS.
Het zal voorlopig wel zo blijven was het antwoord.
Op de vraag waarom ik maar zo weinig downloadsnelheid haal tussen 16:00 en 23:00 was het antwoord, dat het realtime data verkeer voorrang krijg.
Heb ook gevraagd of zij het normaal vind dat ik betaal voor 10Mb downloadsnelheid en ik maar nog geen 2 Mb haal, wat lager is dan van een goedkoper abonnement.
Het antwoord was dat ze het wel met mij eens was, dat het eigenlijk niet kan maar ja er wordt niets aangedaan.
Ik zou van deze medewerkster nog een brief krijgen van het geen we besproken hebben, ben benieuwd of ik die ook echt ga krijgen.
Mocht ik deze echt ontvangen zal ik deze ook zeker even online zetten.
Ik heb er zelf ondertussen wel wat aangedaan.
Heb een nieuwe provider genomen en zodra alles werkt (telefoon, tv en internet) zal ik upc buitenschoppen.

Mocht je aan UPC een brief willen sturen over dit probleem.
Hier het goede antwoordnummer van UPC Nederland.
Antwoordnummer 306 8200 VB Lelystad


[/u]

Grassie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:49

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door Grassie »

UPC knijpt het verkeer tot wel 95 procent, zo erg , dat een chatroom die ik online heb staan ook steeds wegvalt.

Je bepaalt zelf hoe je je internet verbinding gebruikt, waar je ook voor betaald, schandalige praktijken.

UPC moet hier mee stoppen, en wel direct.

De kosten die ik heb gemaakt, zal ik ook zeker verhalen, ben intussen 2 dagen thuis geweest voor bezoek monteur, om lijn door te laten meten.
Lekker als de helpdesk nergens van weet.

AUB radar, besteed hier aandacht aan, breng het in de publiciteit.

Overigens, supersnel internet reclame zie je niet meer op de tv !!!!!!!!!

grandduke3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:58

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door grandduke3 »

Reactie op bericht van Grassie:

Ik heb diverse mensen nu gesproken van UPC en dit gaat voorlopig gewoon zo door.
Kosten zijn niet te verhalen omdat je wel een verbinding hebt!
Helaas ik wil ook mijn betaalde abonnementsgeld terug maar zit er echt niet in.
Ik persoonlijk heb UPC buitengezet en een andere provider voor internet, telefoon en TV genomen, als dat allemaal is opgeleverd ga ik dus mooi mijn laatst betaalde abonnementsgeld terug laten storten.
Er zijn genoeg alternatieve voor UPC dus kijk eens om je heen zou ik zeggen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

Er zijn genoeg alternatieve voor UPC dus kijk eens om je heen zou ik zeggen.
Goeie tip.
Ik heb ze al ongeveer 2 jaar geleden met alles buitengegooid en bevalt uitstekend.

toontje2212
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:56

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door toontje2212 »

hallo met toontje ik heb het zelfde probleem en wordt er doodziekvan ze beloven vanalles maar ondertussen kun je niks als de krant lezen want met een download van niks tot 10 kb kun je niks ****** ga nu defenetief weg bij list en bedrog hoop voor andere mensen dat het beter wordt maar zal wel weer duurder worden ivm hoge server kosten :twisted: :twisted:

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

List en bedrog :lol:

grandduke3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:58

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door grandduke3 »

Ik zou een brief ontvangen van upc na aanleiding van mijn gesprek met mevr F......... van upc, helaas niets mogen ontvangen (natuurlijk).
Denk dat ik gewoon even wacht tot mijn nieuwe provider alles heeft aangesloten en dan zal ik mijn abonnementsgeld laten terug storten.
Kijken of er dan reactie komt van UPC..:wink: :wink: :wink:

Ik snap het niet en ik begrijp het niet :evil: :evil: :evil:

stofzuigertje

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Bij elke provider komt U elke avond in de digitale file te staan, tenzij er een leuke voetbal wedstrijd is.

2 Knijpen van download site om andere nog enige snelheid te geven is toegestaan dus deze verbindingen mogen ze afknijpen.

3 Download in nacht of ochtend uren, sneller en de rest van Nederland heeft geen last van uw films...

4 UPC heeft geen goede reputatie maar bepaalde dingen gelden voor elke provider omdat vooral in de avond uren teveel mensen hier rond surfen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

Het knijpen van snelheid gebeurt enkel alleen door de firma list en bedrog, zie onderstaande melding:
http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/70/

grandduke3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:58

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door grandduke3 »

1 Bij elke provider komt U elke avond in de digitale file te staan, tenzij er een leuke voetbal wedstrijd is.
2 Knijpen van download site om andere nog enige snelheid te geven is toegestaan dus deze verbindingen mogen ze afknijpen.
3 Download in nacht of ochtend uren, sneller en de rest van Nederland heeft geen last van uw films...
4 UPC heeft geen goede reputatie maar bepaalde dingen gelden voor elke provider omdat vooral in de avond uren teveel mensen hier rond surfen.

Beste Stofzuigertje,

Vind jou reactie wel vreemd, ben jij soms van upc?
Lees ook het volgende maar eens
http://zeernuttig.com/divers/upc-erkent ... ataverkeer
Daar staat onderaan het artikel een leuk stukje over of upc wel of niet voldoende investeer in de bandbreedte.
UPC investeert liever in hun eigen bonus dan proberen een zo goed mogelijk product neer te zetten.
Als je zware abonnementen zoals de fiber abonnementen verkoopt dan moet je daar ook wel de juiste hoeveelheid bandbreedte voor inkopen of creëren. Neem aan dat ze bij upc ook wel weten dat je zulke abonnementen niet neem om een beetje te surfen en te mailen.
Ik denk dat upc beetje naast haar schoenen loopt en de snelste wil zijn met internet, mensen die hier intrappen komen van een koude kermis thuis als ze eens een keer in de avond uren willen downloaden met hun 120 Mb abonnementen en maar 8 mb halen.
Het is in mijn ogen bedrog om zulke zware abonnementen te verkopen.
Als je deze zoals de meeste mensen doen in de avond uren wil gebruiken kan dat niet echt, je downloadsnelheid zal dan een heel stuk lager zijn.
Dus wordt je eigenlijk gewoon bedonderd door upc.
Ik ben al heel lang klant en heb een hoop mee gemaakt de afgelopen jaren met upc maar op dit moment maken ze er echt een potje van.
Sinds ze die zware abonnementen verkopen heb ik ook problemen met downloaden.
Nee ik vind upc een stel boeven die je gewoon bestelen.
Wel veel dure abonnementen verkopen maar niet de bijbehorende snelheid in de avond uren leveren.
Conclusie voor mij is dat upc gewoon snel geld wil verdienen door dure en zware abonnementen te verkopen maar daar voor niet de juiste ruimte voor inkoopt, of te wel ze verdienen extra veel geld omdat er niet wordt geïnvesteerd in bandbreedte terwijl er wel voor wordt betaald.
Ik neem ook aan dat upc weet hoeveel bandbreedte nodig is voor het aantal verkochte abonnementen, als je deze dan niet inkoop dan ben je volgens mij gewoon aan het stelen van je klanten.

Beste stofzuigertje graag je reactie hierop.

robinwillems
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 07:37

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door robinwillems »

1 Bij elke provider komt U elke avond in de digitale file te staan, tenzij er een leuke voetbal wedstrijd is.

2 Knijpen van download site om andere nog enige snelheid te geven is toegestaan dus deze verbindingen mogen ze afknijpen.

3 Download in nacht of ochtend uren, sneller en de rest van Nederland heeft geen last van uw films...

4 UPC heeft geen goede reputatie maar bepaalde dingen gelden voor elke provider omdat vooral in de avond uren teveel mensen hier rond surfen.
Klinkt als een UPC-er.

L. Mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 22:53

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door L. Mulder »

Ik zou een 16mbit verbinding moeten hebben en die heb ik ook wel maar alleen waar zij willen dat ik die heb, het is toch gewoon schandalig dat ik niet zelf mag weten waar ik mijn verbinding voor gebruik.
Bij het downloaden van usenet wordt ik gewoon geknepen naar 400 kb wat moet ik daar nu mee.

Afgelopen week ben ik ook nog door UPC gebeld met de mededeling dat er een aanbieding is met sneller internet, wat heb ik eraan als ik toch terug geschroefd wordt, bovendien melden zij dat ik een 8mbit verbinding heb en dat terwijl ik eerder die week een mail kreeg dat het gratis verhoogd is naar 16mbit.

Vanavond toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met 0900-1850, hier werd ik te woord gestaan door een eersterangs robot die vertelede dat het te maken had met bepaalde prioriteiten voor mail-, msn en het normale internetverkeer. Verder gaf hij aan niets meer te kunnen doen en ook dat zij dit niet gaan wijzigen.

Volgens mij is er maar een oplossing, eruit met die boevenbende.
Als ik een factuur niet volledig betaal moet je ze eens horen!!!
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik geloof dat mijn standpunt wel duidelijk is.

robinwillems
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 07:37

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door robinwillems »

Ze hebben blijkbaar toch wat aangepast.... ik heb met m'n 25MB abonnement namelijk al een aantal dagen dat de snelheid continue 994 KB/s is. Dit wil dus zeggen een harde limiet gedurende de hele dag (ook doordeweeks 's ochtends). Kortom ze hebben 'm vastgezet (in mijn geval) op 10MB.
Hier hebben we lekker wat aan. Moet ik zeker een 60 MB abonnement nemen om met 25MB te mogen downloaden.
Wat een sufferds zeg.

Gesloten