LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Radar moet zich eens verdiepen in de wantoestanden bij Bigpoint

Mee eens
26
68%
Niet mee eens
12
32%
 
Totaal aantal stemmen: 38

PvanLeusden
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 18:18

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door PvanLeusden »

seafight is puur commercieel, men incassert grote hoeveelheden geld en doet er niets voor om het spel daadwerkelijk toegankelijk te maken voor een ieder, wel maakt men reclame als zij het een gratis spel.

tevens zit het spel vol bugs (mogelijkheden om te cheaten), wordt ook niets of weinig aan gedaan.

het hacken probeert men tegen te gaan door het de spelers nog moeilijker te maken iets met hun account te doen, naam wijzigen of zo is een kwestie van een half uur, vroeger 5 minuten

ik zelf stop wat geld betreft enkel dat in het spel wat ik daadwerkelijk missen kan, maar daardoor blijf ik wel ver achter bij de vrienden die ik in dit spel gemaakt heb, en vrienden maak jer er echt, het worden zelfs vrienden in het prive leven buiten internet om

bigpoint.com oftewel sevengames.de is dus pure geldklopperij en niet bedoeld om mensen in contact te brengen of een pleziertje te gunnen

tuurlijk zijn er andere goedkopere spellen, maar hier hebben we (een hele grote groep) elkaar leren kennen en we willen met elkaar kunnen blijven spelen, het liefst zonder failliet te gaan

w.g. GreyWolf

Redbulljohnny
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 18:10

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Redbulljohnny »

de hier eerder geschreven stukken kloppen helemaal
ik kan hier wel het meeste gaan herhalen
maar er is 1 ding wat ik mis :
er is het begin van het jaar is er aan gegeven dat de mensen van big point bezig waren met nieuwe levels maar tot op vandaag nog niks van vernomen ook niet van de aan passingen van level 13
ben nog opzoek gegaan naar de forum berichten er over maar die zijn nu niet meer te vinden
ze doen echt alles om je maar uit te melken je begint met een gratis spel maar als je iets wilt voor stellen dan kost het veel geld het is dat we een leuke groep onderling hebben en een programa waar door we met ze allen tegen elkaar kunnen praten

homerwells
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 19:45

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door homerwells »

Ook ik ben een speler van het eerste uur, ik speel Seafight nu ruim een jaar. Ik wil ook even de andere kant van de medaille belichten. De bovenstaande reakties zijn allemall in de trant "wil je erbij horen, dan MOET je wel geld uitgeven". Hier ben ik het totaal niet mee eens, tuurlijk is het leuk om erbij te horen, maar ik kan uit persoonlijke ervaring spreken dat dit mogelijk is met een minimum aan inleg. Zelf ben ik niet in staat grote bedragen neer te leggen en zal dus veel meer geduld moeten betrachten om ver te komen in het spel. Als je het spel echt zo leuk vind heb je dat ervoor over, anders is het puur stoerdoenerij.
Ook nog even een reaktie op het verhaal van de "scheldende mod" Ik was erbij, naa een aantal waarschuwingen op de chat heeft hij een aantal spelers aangesproken op hun ts in normale bewoordingen, hj werd echter van alle kanten aangevallen. Vervolgens werd hij geprovoceerd op de chat waarna hij terugkwam en met stemverheffing heeft gezegd dat ze moesten stoppen met provoceren "anders flikker ik die hele pts-bende van de chat, stelletje kinderen" niets meer en niets minder.
En oja Peter, een verantwoorde vader laat zijn 12 jarige dochter niet meer om 23.40 seafight spelen.

Teaser
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2009 18:50

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Teaser »

Inderdaad grote oplichters. Bovenstaande reactie is van betreffende mod.

Ik heb zelf ook (voor de zoveelste keer) een probleem met seafight.

2 maanden geleden was ik een piratentest gestart voor level 11.
Voor die test moet je 63 beesten van het type jocosa schieten, 25 beesten van het type chyrabida, en 43 schepen van het type killiwallis.

De beesten had ik zowat allemaal geschoten op enkele na. Toen ben ik uitgelogd en na enkele weken wilde ik de pt af gaan maken. Wat schertst mijn verbazing toen ik inlogde, en bij het scherm van de piratentest zag dat ik alleen maar 2 killiwallis had geschoten! Alle beesten die ik had geschoten waren gewoon weg! Je moet weten dat die beesten schieten enorm veel eliteharpoenen kost. 1 harpoen kost 100 parels, 330.000 parels kosten 99,00 euro. Je verschiet minimaal 50 harpoenen op 1 Jocosa. Dat is dus 5000 parels. 63x 5000 parels = 315.000 parels. Dat is dus meer dan 100 euro wat ik verschoten heb.

Ik heb daarop een bericht gepost op het forum. Hier reageerde een moderator op met als antwoord:

"Ik zie dat je nog bezig bent aan de pt. Maak deze eerst even af, en als het werkelijk mislukt is, graag nog even posten."

Nu wil het geval dat ik gisteren een bug in het spel ontdekte. Als je in level 1 schepen van het type rackham schoot tijdens een pt 11, telden die voor killiwallissen. Een rackham schiet je met 1 schot kapot. Een killiwallis is veel meer hitpoints, wel 25 keer zoveel misschien. De rackhams die ik schoot telden in het scherm van mijn pt 11 dus inderdaad voor killiwallis.

Ik heb er 41 geschoten. Nu staat er in mijn pt scherm dus dat ik 43 killiwallis heb geschoten, maar de beesten ben ik dus kwijt. Aangezien ik vrijwel geen harpoenen meer heb kan ik die beesten die niet nog eens gaan schieten, want dan ben ik genoodzaakt om weer voor 100 euro harpoenen te gaan kopen. Dat doe ik dus niet.

Nu heb ik weer gereageerd op het forum of ze me een level hoger kunnen zetten en dat doen ze niet omdat ik gebruik heb gemaakt van een bug wordt me door een mod verteld.

Dit is dus BUGpoint. Nooit verantwoordelijkheid nemen en alles afschuiven. Alle problemen komen door hun BUGS en de klant kan betalen.

Wat een misselijkmakend schijtbedrijf is dat. Bah. Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt.

Owja, ik heb screenshots die op het forum van seafight staan. Daar kun je gelijk het screenshot bekijken en de reactie van mods zien:

http://nl.board.bigpoint.com/seafight/s ... post156494

homerwells
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 19:45

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door homerwells »

Dus als ik het goed begrijp probeere je vals te spelen, en ben je nu boos omdat ze er niet intrappen. Heel vreemde redenatie.

EertjuhNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2009 15:32

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door EertjuhNL »

Nee, zijn probleem is,

dat toen hij zijn piratentest startte, dat hij toen alle beesten al afgeschoten had, en 2 killiwallis.

maar toen hij een paar weken later zijn piratentest af wou maken, dat hij toen alleen nog maar de 2 killiwallis had. en dus zou hij voor de piratentest weer alle beesten moeten schieten. zou hij dat doen met elite harpoenen(wat veel sneller gaat), dan zou hij daar weer 100 euro voor uit meoten geven.

homerwells
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 19:45

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door homerwells »

dan moet je het forum beter lezen, hij heeft die kiliwalli's nooit geschoten. Dat is het probleem, 41 rackhams telt nou eenmaal niet.
In algemene voorwaarden staat dat je bugs moet melden en er geen profijt van mag trekken. Dusssss

Teaser
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2009 18:50

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Teaser »

@Marcje69:

Ik meld de bugs inderdaad altijd: Bugs die me al tienduizenden parels gekost hebben, en die afgedaan worden met: Bonusmaps spelen is voor eigen risico. Denk ff na man ipv altijd partij voor bigpoint te trekken. Je bent al van veel teamspeaks geband ook. Niets gek met je hielenlikkerige gedrag. Hoever zit je erin bij bp?

Black*Bear
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2009 18:43

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Black*Bear »

Ik speel dit spel ook al best lang, maar het is me nog steeds gelukt om het gratits te blijven spelen. Ik heb ondertussen een level 10 elite schip, en 114 elite kanonnen;)

Capitano
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:19

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Capitano »

Bigpoint kan gewoon zijn gang gaan.
Jammer dat hier geen controle over is.
Niemand kan hun stoppen en dat maakt mij triest.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik zou gaab huilen :cry:
Wat kan een mens zich druk naken om een spelletje :|

Chanty1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 11:55

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Chanty1981 »

Wanneer word er nu een wat gedaan aan BIGPOINT spelen zonder er geld in te steken is bijna niet te doen. maar het is belachelijk duur en de laatste tijd zijn er zoveel fouten in het spel en nu is het ook al voor de 2de dag niet te spelen. gisteren in de ochtend schoten onze bootjes 2x in een schot dat was echt in ons voordeel maar dat wisten ze snel om te zetten nu hebben ze weer een ander probleem NPC's (bot bootjes) schieten verder als ooit tevoren en de kanonnen van ons die schieten nog steeds 2x maar dan niet dubbele schade. het is gewoon niet leuk om te spelen... kijk als bigpoint na problemen met een leuk raap event komt ofzo maar er komt van hun kant geen leuke actie. alleen wij moeten investeren... en bigpoint maar lachen *KASSA*
er moet echt wat gebeuren help ons

Spelers van seafight

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door tsja.. »

euhm...stoppen met spelen misschien een idee?

i love seafight
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2010 22:47

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door i love seafight »

hallo ik speel ook seafight is een hele goede game vind ik zelf
je hoeft er niet persee geld in te stoppen hoor je moet gewoon zorgen dat je vrienden krijgt die je helpen dat scheelt enorm veel maar ik koop gewoon wel parels hoor maar daar zijn meningen over verandert als je niet wil dat je er geld in wilt steken

STOP ER DAN MEE :twisted: :twisted:

Zorro007
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2011 03:31

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Zorro007 »

Waarom emee stoppen? als je het spel leuk vindt en je je normaal gedraagt dan verwacht je een minimum aan eerlijkheid terug. Deze biedt big point helaas niet.

Ik wilde een boot kopen voor de prijs van 40 euro. Door een fout in de browser of door mezelf heb ik 2 bootjes toegevoegd aan mijn winkelwagen. Bij het uitchecken heb ik de hoogte van het bedrag niet gecontrolleerd en dus gewoon en doomweg 80 euro's betaald. Ik kreeg natuurlijk maar 1 boot toegevoegd aan mijn account simpelweg omdat 1 speler met alleen maar 1 boot kan spelen. Je kan dus geen 2 bootjes koppelen aan 1 account en je zou toch meer dan 1 boot kunnen toevoegen aan een winkelwagen en dus meer dan 1 boot kunnen betalen terwijl je maar 1 krijgt. Dit vind ik wel een fout in de software en mocht een speler zulke fouten begaan dan verwacht ik dat big point onterechte gedaan transacties terug draait.

Ik heb vervolgens contact gezocht met big point en uitgelegd dat het niet mijn bedoeling was om 2 keer te betalen voor 1 boot. Ik heb ook immers maar 1 boot ontvangen. De reactie van ene hoge geleerde dame was dat mijn verhaal waarschijnlijk klopt en daarom doet ze mij een aanbod om iets anders te ontvangen voor de prijs van 60 euro. Ik wilde geen gebruik maken van het aanbod (vond het aanbod niet eerlijk) en ben er niet op ingegaan. Ik werd overigens wel geirriteerd door het woord ´waarschijnlijk´, net alsof de fout aan mijn kant ligt: een systeem die zulke fouten accepteert en zulke transacties toelaat is niet consistent en zou verboden moeten worden.

Daarna was het stil, big point reageert niet als je vervolg geeft aan een email. Ik kreeg zelf een reactie op een separate email dat de dame die deze ticket behandelt het te druk heeft. Ik heb zelfs een email gestuurd naar het hoofdkantoor in Duitsland en van die kant geen reactie.

De kwaliteit van de diensten van big point is laag, de systemen die ze gebruiken zijn niet betrouwbaar en als ergens een fout optreedt zijn ze niet voorbereid om mee te werken aan een oplossing. Sterker nog ze bieden jou een oplossing die niet in jouw voordeel ligt en als je daar niet op ingaat reageren ze niet.

Mij lijkt het zeker op zijn plaats dat Radar zulke bedrijven onder de loep neemt, want dit zijn dieven praktijken. Zulke malafide spelletjes aanbieders moeten gecontrolleerd en desnoods verboden worden. In iedere geval bezorg ze de naamsbekendheid die bij ze hoort zodat de schade op andere spelers beperkt blijft.

Hopelijk maakt Radar hier werk van. Het gaat hier duidelijk om een geval van uitbuiting van een gebruiker waarbij boeven praktijken worden toegepast en inconsistente transactie systemen worden ingezet enkel om een economisch voordeel van een bedrijf te behalen. Inzetten van een inkoop systeem ligt in de verantwoordelijkheid van big point. Zij horen systemen in te zetten die de werkelijke wereld vertalen en kinderachtige fouten voorkomen.

Ik ga volgende week bij een advocaat aan de bel trekken. Zolang ik mijn geld niet terug heb ontvangen zal ik ze niet met rust laten.

polpo
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2011 10:09

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door polpo »

seafight is een leuk spel, ik speel dit nu ongeveer een jaar en heb nog bijna nooit problemen gehad alleen werkte sommige onderdelen van het spel tijdelijk niet goed omdat ze vernieuwd werden. dit een gratis online spel dat je makkelijk zonder te betalen kan spelen, als je het te duur vind en er toch voor gaat betalen is dat je eigen fout. bigpoint doet er alles aan om dit spel zo goed mogelijk te laten werken. je naam veranderen is een nieuwe naam intypen je wachtwoord intypen en dan je email bevestigen ongeveer 5 min. werk.

en het is echt heet dom en kinderachtig om voor 40 euro naar de advocaat te stappen mijn ervaringen zijn dat als er een probleem is je een bericht naar bp kan sturen en dit netjes opgelost word.

Itsm3
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2011 20:49

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door Itsm3 »

polpo schreef:seafight is een leuk spel, ik speel dit nu ongeveer een jaar en heb nog bijna nooit problemen gehad alleen werkte sommige onderdelen van het spel tijdelijk niet goed omdat ze vernieuwd werden. dit een gratis online spel dat je makkelijk zonder te betalen kan spelen, als je het te duur vind en er toch voor gaat betalen is dat je eigen fout. bigpoint doet er alles aan om dit spel zo goed mogelijk te laten werken. je naam veranderen is een nieuwe naam intypen je wachtwoord intypen en dan je email bevestigen ongeveer 5 min. werk.

en het is echt heet dom en kinderachtig om voor 40 euro naar de advocaat te stappen mijn ervaringen zijn dat als er een probleem is je een bericht naar bp kan sturen en dit netjes opgelost word.
Typisch de schrijfstijl van[persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Zegt genoeg voor de insiders dacht ik zo ;)
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] is teamleader op seafight. Ze kan niet eens fatsoenlijk Nederlands en is totaal niet te vertrouwen. Moderators die ook maar een iets afwijkende mening hebben worden via een achterdeur gedumpt. Op het moderator forum worden klanten (spelers) tot de grond toe afgebrand.

Ik heb persoonlijk mensen tegen moeten houden die haar op wilden gaan zoeken. Haar adres ging rond op de teamspeak. Ze beseft niet goed waarmee ze mee bezig is. Dat ze te maken heeft met echte mensen, die echte gevoelens hebben. Ze heeft mij persoonlijk voor duizenden euro's benadeeld. Ik ben zelf nu bezig met een advocaat. Het is overigens tekenend voor Bigpoint dat men met 'vrijwilligers' als onze [persoonsgegevens verwijderd door moderator] in zee gaat. Zelfde mentaliteit als Bigpoint.

"Is er iets mis? Dan ben je lekker je geld kwijt. Wij doen er niets aan. Zijn wij iemand zat? Dan gooien we toch gewoon een chatban, forumban of spelban op zijn account? Daar kan toch niemand wat aan doen. Een reden verzinnen we er later wel bij.
Of als we geen reden kunnen verzinnen sturen we toch gewoon niets?"

Zo gaat dit in zijn werk bij seafight/Bigpoint. Of je nu niets in het spel geinvesteerd hebt of duizenden euro's, dat maakt ze helemaal niets uit. Je blijft een stuk stront voor ze waar ze mee denken te kunnen doen wat ze willen.

Tot het moment waarop het echt uit de hand loopt. Dan worden ze misschien wakker.

polpo
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2011 10:09

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door polpo »

nop ik ben geen mod maar gewoon speler

een actieve speler
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2012 15:19

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door een actieve speler »

Ik vind dat seafight héél duur is er zijn mensen die er geld in steken en tegelijkertijd bots gebruiken, het is gewoon zo niet leuk meer, op de NL1 server is er wel een heel actieve botgebruiker (FUA jas25, ) zo zijn er meer zoals winchester met aftand kiek's'titanic als je onderlampje zit en je schiet hem, nog geen halve sec en hij schiet trug en een aantal vn de gilde $UB (black tornado, black omsk en nog een aantal spelers) lopen 24 uur per dag in de 1 kaarten te glimen. DAAR wordt niets aan gedaan, maar koop je arels en krijgen ze tewijnig binne dan sta je parels in het rood!

Als je parels koopt zijn ze zo weer op. wil je een beginnersbootje hebben dan ben je voor alles al gou250 - 500 euro kwijt, en dan nog eens 25-100 euro per weeek aan kogels. Dan zijn er nog grotere spelers die er gewoon een kleine 10.000-20.000 euro er in gooien!!! dit is niet meer bij te houden! ik vind ook dat er events komen voor kleinere spelers zodat die ook parels krijgen om zigzelf langzamerhand ook beetje groter te maken.

dan is het ook nog zo dat de auto ban hlemaal naar de vervelend is en zo ik soms een ban voor niets krijg laatst kreeg ik een ban voor het zeggen van :

Zo ik heb weer de capri uitgespeelt! en dan krijg ik rookbommen:(

wat krijg je te horen als je support mailt:

Beste speler
Hier kunnen wij niets aan doen, maar de ban word niet trug gedraait omdat het maar voor 1 dag is


DIT IS NIET NORMAAL!

nou, heb weer genoeg geklaagt zie maar wat je ermee wilt doen

een actieve speler
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2012 15:19

Re: Seafight van Bigpoint buit zijn users uit

Ongelezen bericht door een actieve speler »

i love seafight schreef:hallo ik speel ook seafight is een hele goede game vind ik zelf
je hoeft er niet persee geld in te stoppen hoor je moet gewoon zorgen dat je vrienden krijgt die je helpen dat scheelt enorm veel maar ik koop gewoon wel parels hoor maar daar zijn meningen over verandert als je niet wil dat je er geld in wilt steken

STOP ER DAN MEE :twisted: :twisted:

Fiona zeker ? met je ''i love the game '' bijna zelfde naam, bijna zelfde reacties, geen respect, komt ook wel overeen

Gesloten