LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
henkpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:48

Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door henkpetra »

Sinds 2005 heeft KPN onterecht maandelijks geincasseerd van mijn bankrekening. (tot nu toe ongeveer 2500)
ongeveer een half jaar ben ik nu bezig dat geld terug te krijgen, maar blijkt erg moeizaam te zijn.
zo'n 3 weken geleden heb ik dit gemeld op het KPN gebruikers forum, wonderbaarlijk genoeg kreeg ik van een KPN medewerker een prive bericht contact met hem op te nemen, binnen een dag zorgde hij ervoor dat ik de juiste man te pakken kreeg. Natuurlijk zag deze medewerker dit als een trap onder de kont, maar kwam wel met een voorstel. Een voorstel waar ik zeker niet mee akkoord ging, hij bood mij namelijk een bedrag dat overeen kwam met de laatste 14 maanden, de rest kon hij niet meer overzien.
Ik heb hem toen gezegd dat ik alleen akkoord ging met het volledige bedrag. Later die dag kreeg ik van hem de mededeling dat ze uit coulance overweging ingingen op mijn eis. Hiervan zou ik een schriftelijke bevestiging krijgen.
De week erna zijn we een weekje weggeweest en bij terug komst bleek dat zei mijn mailboxen en mijn website uit de lucht hebben gehaald, dit gebeurde wonderbaarlijk genoeg op de dag van ons vertrek.

Ik heb gelijk daarover gebeld en kreeg te horen dat er een foutje was gemaakt en dat dit niet had mogen gebeuren.
Dit zou met enkele dagen opgelost zijn.
Echter is dit voorval nog steeds niet opgelost en blijkt het een heel moeilijk verhaal te gaan worden.

Door dit voorval heb ik alleen al deze week zo'n 4.000 euro aan omzet misgelopen, doordat ik mijn klanten niet kon bereiken en mijn klanten niet mijn site konden bezoeken.
Buiten dit alles is er nog niet eens een excuus of wat dan ook gekomen, sterker nog, ik kreeg te horen dat ik anders maar naar de geschillencommissie moest stappen.

Deze zelfde behandelaar heeft mij afgelopen week van alles beloofd maar komt z'n afspraken niet na.
Donderdagmiddag beloofde hij mij voor de zoveelste keer dat hij me de dag erna zou terugbellen met een passende oplossing, en zou ik alsnog een brief met daarin de bevestiging van de eerder gemaakte afspraken krijgen.
Deze mail zou hij mij toesturen op het moment dat hij met mij aan het bellen was.
de dag erna (vrijdag) heb ik tot 16.00 gewacht en heb hem zelf maar terug gaan bellen, daar kreeg ik een collega van hem aan de lijn die mij vertelde dat de heer Den Boer met vakantie was.
Erg vreemd allemaal, zo gaat KPN met z'n klanten om.
We praten hier niet over de klantenservice maar over de afdeling die deze zaken moeten oplossen, de zogenaamde 3de lijn.
:mrgreen: :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2005 dus U controleerde dit wel erg laat....

Dat U alleen de laatste periode kan terug krijgen dit maar pakken en beter Uw bank controleren...

henkpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:48

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door henkpetra »

Inderdaad laat gezien.
Komt doordat is geincasseerd van een oude bankrekening. Maar geeft hen nog niet het recht om dan toch maar te incasseren, daarbij kreeg ik tot begin dit jaar geen facturen.

Bovendien vindt ik je reactie niet op z'n plaats. KPN zou natuurlijk wel blij met jou zijn geweest.

Henk

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door queenfan »

vanaf 2005 ik had na 2 maand al een blokkade uitgevoerd en laten stortneren en niet na 4 jaar

stofzuigertje

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen rekening afschriften controleer is het Uw fout na zoveel tijd!

Verder bij online bankieren rekening stoppen of controleren want er kan ook een foutje gemaakt worden, als ik een cijfer fout invul mag U voor mij betalen?
Het product of dienst maakt niets uit maar U moet tijdig binnen 30 dagen onbekende of foute betalingen melden, zie voorwaarden van alle banken!

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

stofzuigertje schreef:Als je geen rekening afschriften controleer is het Uw fout na zoveel tijd!

Verder bij online bankieren rekening stoppen of controleren want er kan ook een foutje gemaakt worden, als ik een cijfer fout invul mag U voor mij betalen?
Het product of dienst maakt niets uit maar U moet tijdig binnen 30 dagen onbekende of foute betalingen melden, zie voorwaarden van alle banken!
Wat een gelul.. Zit je weer te zuipen? Je schud zomaar alles uit je mouw. De theorie: "als je het vaak genoeg herhaalt geloof je het vanzelf" is voor jou wel duidelijk van toepassing. Hou eens op met die nutteloze opmerkingen.

Natuurlijk weet deze gast wel dat er telaat gecontroleerd is, maar dit kan natuurlijk een uitzondering betreffen. KPN heeft de factuurgegevens bij de hand, moeten niet zeuren en het onterechte gevorderde bedrag volledig vergoeden. Ook excuses zouden op hun plaats zijn.

Het voorval met de offline website staat hier geheel los van. Ook willen ze geen terugvordering van de bank maar regelen ze rechtstreeks de zaak met KPN. De regel van 30 dagen controleren (als die al bestaat) gaat hier dus niet op.

henkpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:48

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door henkpetra »

De opmerkingen neem ik maar voor lief.

heb vele brieven en aangetekende brieven geschreven, vaak heel vaak gebeld. Niet een keer kwam er een reactie of werd mijn zaak behandeld, pas toen ik begon te schrijven op het KPN forum begonnen er KPN mensen te reageren. Laat die mensen die zo misselijk reageren nou zelf eens zoiets aan de hand hebben, piepen ze wel anders, toch........

Op dit moment nog steeds bezig alles terug te krijgen (beloofde dat maandag 14 september zal worden overgemaakt). echter is de site en mailbox nog steeds geblokkeerd.
Heb hier dagelijks vele malen contact over, maar blijkbaar krijgen zei dit probleem niet opgelost.
Deze fout van KPN kost mij dagelijks behoorlijk wat omzet, en heb nog steeds geen excuus.
Dit is inderdaad het minste wat ze kunnen doen.

Daarbij krijgt de directeur klantenreactie elke dag een mail van mij, die daarop weer opdracht geeft aan z'n mensen deze zaak snel op te lossen, echter moeten deze wel weten hoe ze dit moeten oplossen, en daar schort het.
Deze directeur heeft tot op heden nog niet geantwoord op mijn mails.

Mocht er iemand zijn die ook problemen heeft laat het mij weten, ik beschik inmiddels over namen, e.mailadressen en telefoonnummers van de mensen rechtstreeks, en dan bedoel ik de mensen van de hoogste afdelingen die de klachten moeten "oplossen"
Ik weet niet of ik ze hier mag plaatsen i.v.m de privicy regels.

Inmiddels zijn Radar, geschillencommissie en een advocaat ingeschakeld.

Henk

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door ik77 »

Als je onbereikbaar bent en je afhankelijk van je site, neem ik aan dat je een backup hebt.

Tipje: zorg dat je bij een andere partij een 1 op 1 image van je site hebt draaien, en je domein geheel in eigen beheer, zodat je je nameservers zelf mag wijzigen.
In dit geval, had je dus vanaf het moment dat je het ontdekte je nameservers kunnen wijzigen, en hadden je bezoekers/klanten maximaal 1/2 dagen je niet kunnen bereiken....

Ik denk dat je hoe jammer ook, inderdaad maar recht hebt op die 14 maanden, maar goed, IANAL...

Volgende keer maar beter je afschriften in de gaten houden!

henkpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:48

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door henkpetra »

ook dit weer is zo'n rare opmerking, blijkbaar mensen die veel tijd hebben.

Ten eerste ben ik geen computer freak, en ten tweede waar kom je in hemelsnaam aan die wijsheid dat ik maar recht zou hebben op 14 maanden.
Ten derde heb ik een drukke zaak en heb ik geen tijd om op deze domme opmerkingen te reageren.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar domme opmerkingen van ik denk dat je maar..... koop ik niets mee.

henkpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:48

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door henkpetra »

weer een week verder en nog steeds is mijn site en bijbehorende mailboxen niet in de lucht.

een lichtpuntje is dat een groot bedrag is overgemaakt wat ik nog te goed had, echter is het niet het bedrag wat op de factuur vermeld staat.
Kortom om moedeloos van te worden. :( :( :(

henkpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:48

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door henkpetra »

KPN heeft inmiddels het volledige bedrag terug betaald en is mijn website sinds gisteren ook weer online.

Ik betreur alleen dat het zolang heeft moeten duren, en dat er inmiddels een aangetekende brief onderweg
is met een schade claim.
Van ganser harte hoop ik dat KPN het niet zo ver zal laten komen, en met een passende oplossing komt.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

je zal maar zo'n klant hebben zeg!
Daar worden bedrijven echt blij van!
Deze zaak sleept vanaf 2005, ik vind het knap van de KPN dat ze het op deze manier opgelost hebben, ik persoonlijk had jou met je kont voor de rechter gesleept!

Voor die gene die even de lage opmerking maakte van zit je weer te zuipen, heel erg knap en respectvol! Ik hoop dat je trots bent op jezelf!

antoinetteb41
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:19

Re: Van KPN 2500 euro tegoed en mijn mailboxen offline

Ongelezen bericht door antoinetteb41 »

@henk petra, het beste is in dit soort kwesties,even naar den haag te gaan.
hier word je snel en adequaat geholpen,het zit aan het maanplein.
wat je nu ziet alleen maar heen en weer gewissel van brieven, beloftes..
succes ann

Gesloten