LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pgkremer
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2009 18:11

[Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie

Ongelezen bericht door pgkremer »

Svp advies voor het volgende probleem;
Tijdens mijn vakantie is mijn telefoon met T-Mobile abo gaan zwemmen, bij thuiskomst snel op zoek naar een nieuw toestel. Gekozen voor de HTC hero, in de aanbieding bij Hi. Abonnementsvorm 2 jaar met eindeloos online erbij. Wel gekozen voor nummerbehoud aangezien ik een relatief mooi nummer had. Mijn contract bij T-Mobile liep nog 1 maandje door, maar goed, bewust een maandje dubbel betalen. Tenminste, dat dacht ik....

Aangevraagd via de Hi website, enkele dagen later in huis na ondertekening contract bij de deur. Natuurlijk redelijk enthousiast het toestel in gebruik genomen, het toestel is altijd online. Bij aflevering van de telefoon zat een nogmaals een brief mbt nummerbehoud (vreemd, had ik al opgegeven bij aanvraag). Ingevuld, en een aantal weken later nogmaals omdat ik het verkeerde simnummer had ingevuld. 21sept a.s. wordt mijn oude nummer overgezet.

Vandaag kreeg ik eindelijk de eerste rekening van Hi. Rekening houdend met een lichtelijk hoge rekening door aansluitkosten, maak ik de enveloppe open en....

687 euro. Wat?... foutje zeker. Ik kijk waar het merendeel van de kosten inzit, 95% dataverbruik. Ik kijk naar het abonnement en zie Hi Online 0 staan. Hmm ik had toch een Hi 25 met eindeloos online afgesloten. Dan maar even bellen met de klantenservice.
'U heeft tot uw nummer is overgezet een online 0 abonnement, u betaald voor elk gesprek/sms-je/MB'. Hoezo dat dan? 'Er zat bij uw pakket een briefje waarin dit allemaal vermeld stond..'
Tjah en dan.. Natuurlijk een klacht aangemaakt, en zometeen maar eens zorgen dat de automatische incasso niet door kan gaan.

Dit kan toch zomaar niet? Ik ga er van uit dat ik netjes een nieuw abo heb aangevraagd met een overlap van 1 maand met mijn oude abo. Met deze rekening had ik het toestel 1.5 keer nieuw kunnen kopen, en gewoon bij T-Mobile kunnen blijven zitten. Ik heb helemaal niets gezien mbt een 0 abonnement, en indien wel, is het absoluut niet overgekomen.

Nu mijn mobiele telefoonverkeer direct stopgezet (toestel op wifi only), ben onderhand bang om het toestel te gebruiken. Iemand hier ervaring mee, en sowieso advies? Ik heb in ieder geen 0 euro abonnement afgesloten of daar mee ingestemd, ik heb gewoon getekend voor een Hi25 abo met internet..

Gesloten