LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mcafee virusscanner

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Bart007 »

Heb ik al jaren Mcafee virusscanner op mijn computer, krijg ik onlangs een mail van hun dat mijn virusscan binnenkort verloopt.
Nu had mijn vrouw onlangs Mcafee aangeschaft voor haar computer.
Via de link die ze via de email had gekregen heb ik mijn virusscanner geupdate.
Een dag of wat later bleek ik op mijn computer een virus te hebben, geen probleem dacht ik Mcafee helpt me uit de brand.
Niet dus, ondanks het feit dat we een abonnement hebben doet Mcafee helemaal niets, ja die verwijzen je naar een site van Mcafee waar je online een virusscan op je computer kunt laten uitvoeren.
Dat kan alleen als je er voor betaald, maar ik heb toch een abonnement?
Ook verplicht Mcafee je een creditcard te nemen, want die online virusscan kan je alleen betalen met een creditcard en die heb ik niet.
In pure wanhoop mijn computer maar leeggehaald en opnieuw opgezet.
Ik heb er nu AVG virusscan opgezet en diet werkt perfect!
Ik ben zeer verdrietig over Mcafee.

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Skep »

Of je downloadt gewoon een gratis antivirusprogramma dat net zo goed werkt en niet zo irritant is als McAfee.

Sala Salsa
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:30

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Sala Salsa »

McAfee is gewoon troep, bagger.
AVG idem.

Noweakness
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2009 21:08

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Noweakness »

Ben al jaren actief in de computer wereld. En helaas is er GEEN virus scanner die je 100% garantie geeft om geen virus binnen te krijgen. Dit heeft puur met de klant zelf te maken. Ieder heeft zo zijn eigen virus programma, en de een vind het een *** programma en de andere is er over te spreken.
Ik ken genoeg klanten waar ik elke maand weer naar toe moet om de boel weer op te schonen.
Mijn voorkeur gaat ook naar AVG, maar dat is puur omdat het een programma is die niks tot weinig geheugen van je pc vraagd. Ik zal zonder virus scanner kunnen werken zonder een virus of iets dergelijks binnen te halen, tis maar net op wat voor sites je zit en wat je via je hotmail/msn gaat binnenhalen. 9/10 virussen die worden gevonden kan avg niet weg halen, norton zal het ook niet doen en dat geld voor de meeste virus scanner. Zodra het er op zit is het meestal te laat.

En betalen via credit card... Ja klant is koning, ik zal zeggen. Neem een credit card of gooi het programma eraf. Je word niet verplicht om het programma te verlengen of te kopen.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Cr@m »

Was jaren lang tevreden over Norman. Ben nu overgestapt op Avira en tot op de dag van vandaag doet ie het prima.

euqinom
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 12:00

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door euqinom »

Los van het feit of Macafee deugt of niet deugt ........

Tot mijn grote verbazing heeft McAfee besloten om zelfstandig over te gaan tot het automatisch verlengen van abonnementen.
Ik zal wel weer wat gemist hebben en heb hier geen toestemming voor gegeven, maar ontdekte bij toeval een bevestiging van de verlening van mijn abonnement in mijn mailbox en dat dit bedrag van mijn rekening wordt/is afgeschreven.

Wij beseffen dat uw loyaliteit afhangt van ons vermogen u te voorzien van de beste
en meest innovatieve beveiligingsproducten die op de softwaremarkt verkrijgbaar zijn.
Bedankt dat u hebt gekozen voor McAfee en dat wij u nog een jaar van dienst mogen zijn.


En dan ergens verder op ertussen gepropt:

PS Als u uw abonnement wilt opzeggen, is restitutie van het aankoopbedrag alleen mogelijk
bij een annulering binnen 60 dagen na de datum van dit verlengingsbericht.


In mijn ogen toch een vreemde manier om loyaliteit af te dwingen :roll:

Affijn, via hun internetsite lukt met met de beste wil van de wereld geen emailadres te pakken te krijgen ..... Vandaag dus maar aan de telefoon gehangen om mede te delen dat mijn loyaliteit inmiddels elders ligt ......

Wees dus gewaarschuwd voor ongewenste verlengingen!!!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door agro »

Je kan tot 56 dagen na afboeken storneren, laat als je niets meer door een bepaald bedrijf of instelling van je rekening wil laten afschrijven, een selectieve blokkade voor dit bedrijf of instelling op je bankrekening leggen en ze kunnen gegarandeerd niets meer van je rekening afschrijven totdat deze blokkade door jou is opgeheven.
Neem voor het storneren en/of selectieve blokkade contact op met je bank.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Schorpioen »

euqinom schreef:Los van het feit of Macafee deugt of niet deugt ........

Tot mijn grote verbazing heeft McAfee besloten om zelfstandig over te gaan tot het automatisch verlengen van abonnementen.
Ik zal wel weer wat gemist hebben en heb hier geen toestemming voor gegeven, maar ontdekte bij toeval een bevestiging van de verlening van mijn abonnement in mijn mailbox en dat dit bedrag van mijn rekening wordt/is afgeschreven.

Wij beseffen dat uw loyaliteit afhangt van ons vermogen u te voorzien van de beste
en meest innovatieve beveiligingsproducten die op de softwaremarkt verkrijgbaar zijn.
Bedankt dat u hebt gekozen voor McAfee en dat wij u nog een jaar van dienst mogen zijn.


En dan ergens verder op ertussen gepropt:

PS Als u uw abonnement wilt opzeggen, is restitutie van het aankoopbedrag alleen mogelijk
bij een annulering binnen 60 dagen na de datum van dit verlengingsbericht.


In mijn ogen toch een vreemde manier om loyaliteit af te dwingen :roll:

Affijn, via hun internetsite lukt met met de beste wil van de wereld geen emailadres te pakken te krijgen ..... Vandaag dus maar aan de telefoon gehangen om mede te delen dat mijn loyaliteit inmiddels elders ligt ......

Wees dus gewaarschuwd voor ongewenste verlengingen!!!!!!
Je zal het automatisch verlengen toch zelf een keer bevestigd moeten hebben.
Ik kreeg de vraag namelijk wel.
Ik heb nu een aantal jaren McAfee op diverse PC's en laptop staan en ben er zeer tevreden over.
M'n dochter had een keer een virus op haar pc die ik er eerst niet vanaf kreeg.
Met behulp van de McAfee helpdesk deze alsnog zonder verder problemen kunnen verwijderen.
Via de site een vraag gesteld, kreeg daarop een telefoonnummer wat ik kon bellen. Toen het gesprek te lang zou gaan duren is in overleg de verbinding verbroken en werd ik terug gebeld om verder te kunnen.
Ook op m'n vragen via een e-mail krijg ik netjes antwoord.
Dit in tegenstelling bij Norton. Moet je op de site maar gaan zoeken of je antwoord hebt gekregen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Mcafee 4.51 heeft Mcafee uitgefaseert. Dus die werkt niet meer.

Gr. A

geerthen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2007 13:43

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door geerthen »

Microsoft Security Essentials werkt perfect en is gratis, dure anti virus en andere producten(firewals++) werken echt niet beter tenminste ik werk al jaren met gratis firewal(Comodo) AVG en nu al een paar maand met microsoft, nog nooit problemen gehad.

gerardk
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:43

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door gerardk »

Mcafee is op zich geen slechte onder de virusscanners, koop ieder jaar een nieuwe met ING rentepunten voor c.a. € 15 compleet met antivirus, antispyware, anti-spam, antiphishing, tweerichting firewall, siteadvisor, identiteitsbeveiliging, ouderlijk toezicht, back-up van gegevens etc. en die mag je op 3 Pc’s gebruiken.
Op de knutsel Pc’s heb ik Avast en ben daar ook tevreden mee.

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Ron L »

Het is inderdaad zo dat de hele oude McAfee versie 4 niet meer te updaten is sinds vorige maand. Er is overigens een GROOT verschil tussen de thuisgebruik versie en de zakelijke variant van McAfee (in mijn optiek is de zakelijke versie 20x beter).

AVG is een redelijk gratis alternatief: http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus ... 20142.html

Volgens tests van de Consumentenbond zijn de beste totaaloplossingen voor beveiliging (=firewall & antivirus) GDATA en BITDEFENDER
resp. http://www.gdata.nl/ en http://www.bitdefender.com/nl/
Bitdefender 2010 is de goedkoopste: 3 jaar 3 pc's voor 79,94. Ik heb hier de proefversie van gedownload maar op Windows XP draait dit pakket ongelofelijk traag en ik heb het binnen 3 dagen weer verwijderd omdat het echt onwerkbaar was. GData heb ik zelf (nog) niet getest.

Ook Kasparsky komt redelijk uit de tests (http://www.kaspersky.com/) maar hier hebben mijn ouders ook de nodige problemen mee gehad (deze liet vrolijk een gevaarlijk virus de boel bemetten en maakte daar alleen maar melding van zonder het tegen te houden, ook verlenging ging fout: wel betaald, geen werkende antivirus)

Op dit moment draait met grote tevredenheid het GRATIS Comodo Internet Security. Deze is voor persoonlijk gebruik gratis en te downloaden op http://personalfirewall.comodo.com/

Norman is vooral voor zakelijk gebruik goed maar is zeker niet goedkoop. (http://www.norman.com/)

Ik hoop dat jullie hier wat zinvolle informatie hebben.
Groetjes,

Ron (al meer dan 15 jaar systeembeheerder bij grote instellingen)

jacqall
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2009 14:25

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door jacqall »

Wie als (e-mail) provider XS4ALL heeft, kan binnen dat abonnement beschikken over een gratis abonnement op McAfee. Dit kan probleemloos jaarlijks verlengd worden. Geen gedoe met opzeggingen, creditcards of wat dan ook.
En bovendien is XS4ALL een betrouwbare provider.

Raamsdonk. V
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:27

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Raamsdonk. V »

En nog een dure ook :D

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Nebilem »

Symantec anti virus van Norton is de beste anti virus. Is eigenlijk ontwikkeld voor bedrijven maar werkt super. Je pc wordt er nauwelijks trager van.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Cr@m »

Nebilem schreef:Symantec anti virus van Norton is de beste anti virus. Is eigenlijk ontwikkeld voor bedrijven maar werkt super. Je pc wordt er nauwelijks trager van.
Heb ik ook gehad vond het 1 groot drama neemt veel ruimte in beslag,scannen duurt lang en op den duur draait het zooitje vast.

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Skep »

Cr@m schreef:
Nebilem schreef:Symantec anti virus van Norton is de beste anti virus. Is eigenlijk ontwikkeld voor bedrijven maar werkt super. Je pc wordt er nauwelijks trager van.
Heb ik ook gehad vond het 1 groot drama neemt veel ruimte in beslag,scannen duurt lang en op den duur draait het zooitje vast.
Dan moet je het ook niet draaien op een PC uit 1995 :wink:

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Skep schreef:
Cr@m schreef:
Nebilem schreef:Symantec anti virus van Norton is de beste anti virus. Is eigenlijk ontwikkeld voor bedrijven maar werkt super. Je pc wordt er nauwelijks trager van.
Heb ik ook gehad vond het 1 groot drama neemt veel ruimte in beslag,scannen duurt lang en op den duur draait het zooitje vast.
Dan moet je het ook niet draaien op een PC uit 1995 :wink:
Maakt ook een nieuwe pc traag. Heb Norton er weer vanaf gehaald.

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Camperbart »

Inderdaad een grote ramp. Mcafee zoekt telkens naar updates en dat vertraagd enorm. Heb de automatische update uitgeschakel, maar krijg bij opstarten iedere keer de melding automatische update inschakelen.
Stap over naar Norton, daarvan heb ik minder last.
Ook het scannen van de PC duurt eeuwig (niet alleen bij een trage machine). :evil: :twisted:

Gesloten