LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
entertain
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2009 10:05

UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door entertain »

Je kunt UPC nu kostenloos opzeggen voor 01-01-2010 omdat UPC de tarieven en voorwaarden wijzigt.

Pak die kans, als je veel ellende hebt met dit bedrijf, even bellen en je ben er vanaf.

http://www.upc.nl/tarieven/tarieven-201 ... =tr-yb4x99

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vogels schreef:...Mensen kunnen zelf toch wel lezen, mag ik aannemen.
Gezien sommige topics op dit forum, denk ik dat ik het qua deze bewering met je oneens moet zijn :)

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

UPC opzeggen. Niet over nadenken. Direct doen

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ben het met Hasjroker1 volledig eens.
Als het niet hoeft: nooit aan beginnen ! Heb gelukkig al jaren niets meer met ze te maken maar het heeft veel moeite gekost om van ze af te komen (2 jaar na eerste opzegging)

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Yours Truly »

[quote]...Mensen kunnen zelf toch wel lezen, mag ik aannemen. [/quote]
Zelf als mensen ZELF wel kunnen lezen en ook goed gelezen hebben, ben je zo nog maar niet van UPC af !
Mijn ervaring : Met in acht neming van de (volgens voorwaarden) gestelde opzegtermijn, heb ik twee jaar geleden mijn abonnement op de UPC-kabel opgezegd. Zelfs direct maar AANGETEKEND (compleet met "bericht van ontvangst" ). Dit bericht (de bevestiging dus eigenlijk) heb ik nooit ontvangen.De verklaring: Op een UPC adres MAG men NIET voor ontvangst tekenen. Na de laatste maand van de voor mij geldende betalingstermijn werd er gewoon weer voor de nieuwe maand automatisch van mijn bankrekening afgeschreven. Meteen met "rode kaart" terug laten boeken. Twee weken later ontving ik een betalingsherinnering, inclusief zogenaamde kosten van aanmaning van 7,50 Euro. Opnieuw schriftelijk gereageerd. Het antwoord kwam per telefoon ; Alles zou nu voor elkaar zijn. Sorry zus, sorry zo !!! OK. Wie schetst mijn verbazing toen ik weer twee weken later een rekening in de brievenbus vond van UPC met een bedrag van Euro 16,50 voor de "gemaakte extra administratie kosten i.v.m. de opzegging van mijn abonnement" !!!! Mijn broek zakte af !
Ik heb toen naar het regiokantoor een mailing gestuurd, die heb ik gekopieerd waarbij ik heb gedreigd met van alles an nog wat. Kopie van deze mailing heb ik toen verzonden naar alle kantoren van UPC die ik in Nederland maar kon vinden. Wat ik wil zeggen : Ik wens alle UPC-opzeggers alvast wat dit betreft een gelukkig Nieuwjaar, maar vooral veel sterkte met de opzeeging van dit abonnement !!!! Intussen kijk ik via een kleine schotel naar 2000 TV zenders voor aanzienlijk lagere abonnementsprijs.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Ik zou schriftelijk opzeggen, want bij UPC snappen ze telefoontjes alleen maar als je een aanmelding doet :mrgreen:

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Yours Truly »

Ik zou schriftelijk opzeggen, want bij UPC snappen ze telefoontjes alleen maar als je een aanmelding doet

Even goed lezen : AANGETEKEND ! Per post dus. Schriftelijk, ook de kopieën van de diverse mailings en van mijn brieven aan mijn rechtsbijstandsadviseur, gewoon met begeleidend schrijven PER POST verzonden ! De enige telefonische reactie kwam van de kant van UPC, het bijkantoor Nijmegen. Hierbij werd mij dus verteld dat men op de vestigingen NIET MOCHT TEKENEN bij TNT voor "AANGETEKENDE BRIEVEN". Misschien is dit nu wat duidelijker geworden. Nogmaals; opzeggers van UPC, bereidt U zich maar voor op een langdurige nasleep.
Überhaupt vraag ik mij nog steeds af waarom de NMA en onze tweede kamer het hele kabel tv-gebeuren nog steeds niet vrij toegankelijk heeft gemaakt . Als dat het geval zou zijn dan zou het snel gedaan zijn met UPC en misschien ook wel ZIGO. De laatste doet niet onder voor de wanprestaties van UPC, in ieder geval op admistratief gebied. Misschien is deze onderneming nog wel erger dan UPC.
Misschien ook nog wel leuk om even te vermelden ; vorig jaar december (2008) constateerde ik dat er nog steeds signaal op al mijn kabel stekkerdozen stond ! Hoewel ik dus nu toch al 2 1/2
jaar geen abonnee van UPC meer ben.Over zorgvuldigheid en organisatie gesproken.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Ik heb nog nooit problemen gehad met UPC en als ik de kans had zou ik meteen weer een abbo bij ze afsluiten. Jammer genoeg woon ik niet meer in hun gebied waardoor ik nu Ziggo heb genomen (Canaal Digitaal is hier meteen zodra het mogenlijk was de deur uitgegaan, wat een paupers).

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Yours Truly »

Tja , het is maar wat je geweldig vindt bij TV-kijken. Tot het moment dat men onterecht aan je eurotje's komt,
toch ? En dat was bij mij toentertijd het geval. Dat "geval" werd toen door UPC met een beetje teveel macho houding benaderd naar mijn idee. Vervolgens komen dan die administratieve flaters, om maar niet te spreken van mogelijke voorop gestelde pogingen tot misleiding c.q. oplichting! En daarbij dan ook nog de niet in het minst totaal ontbrekende echte serviceverlening.
Ik heb hierbij mijn ervaringen met UPC uit het verleden weergegeven ( aanvankelijk ook nog Chello) om eventuele
abonnees te laten weten wat hen te wachten zou kunnen staan als ze nu gaan opzeggen bij UPC.
Wat mij betreft nu discussie gesloten.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Aangetekende brieven richting joepiesie: sommige upc medewerk(st)ers durven doodleuk te beweren dat ze een aangetekende brief niet ontvangen hebben. Als je ze dan wijst op de handtekening: "zal de postbode wel gedaan hebben" :shock:

Ik heb destijds mijn modem aangetekent terug gestuurd. Nadien hebben we 6 kaarten in de brievenbus gevonden met de mededeling dat het modem zou worden opgehaald, maar dat we niet thuis waren.

Het toppunt was echter de telefonie: kpn had technische problemen door blikseminslag, waardoor we plm 2 maanden van telefonie verstoken waren.
Omdat we internet van joepie hadden vroegen we telefoon aan, wat we ook kregen. Toen het contractjaar om was weer opgezegd. (Onze isdn kpn aansluiting werkte inmiddels ook weer)
Toen de monteur kwam om de telefoniekast op te halen begon de "lol":
Eerst kostte het moeite om de man een handtekening voor ontvangst af te dwingen. (dat zou niet gebruikelijk zijn)
De man vertelde dat we kpn moesten inschakelen om weer telefoon te krijgen. Toen mijn vrouw de man vertelde dat we al een kpn lijn hadden werd ze voor leugenaar uitgemaakt: dat zou n.l. onmogelijk zijn. Mijn vrouw pakte een telefoon om het te bewijzen. Echter de lijn was dood. De man lachte triomfantelijk. Mijn vrouw belt mij via de mobiel en vraagt wat er fout gegaan is. Ik wist het gelijk: steek even de loshangende kabel in het NT kastje. (Had de monteur er uitgetrokken !) Ze doet dit en bewijst de monteur dat we telefoon hebben. Reactie van de monteur: U heeft geen telefoon..........
(Het schijnt normaal te zijn dat 2 telefoonaansluitingen van 2 verschillende providers in een woning niet mogen; althans toen niet)

Wat uiteindelijk de druppel was: mijn internet deed het weer eens niet. Van buren verderop werkte het ook niet (ook joepie) Mij werd verzocht de helpdesk te bellen. Vanwege de bekende lange wachttijden vroeg ik of het bezwaarlijk was dat ik gelijk mijn storing ook meldde. Vonden ze goed. Na een kleine drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kon ik de storing melden. Toen ik echter mijn storing wilde melden werd mij te verstaan gegeven dat ik dan maar opnieuw moest bellen...........

Heb al enkele jaren naar grote tevredenheid een schotel, nog steeds mijn isdn aansluiting en een probleemloos adsl abo bij een kleine bbned provider.

Joepiesie komt er bij mij nooit weer in. Wie bij ons die drie letters uitspreekt wordt vriendelijk verzocht zijn/haar mond te spoelen :mrgreen:

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Ik blijf erbij dat UPC bij ons prima gewerkt heeft. De kinderachtige manier waarop problemen worden aangehaald hier zeggen meer over de personen zelf dan over UPC (of enig andere provider). Maar schijnbaar is het hier normaal om lekker kinderachtig te mekkeren over problemen met providers ipv op een volwassen manier een discussie te vormen. Dit forum is nog altijd om problemen op te lossen op een normale manier. Als je puur hier komt om je gal te spugen dan maak je maar een klaag blog (zoals er al zovelen een hebben :lol: )

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Henri42 »

Waarom zou ik voor Euro 1,-- prijsstijging bij UPC opzeggen, gemiddeld genomen zijn we tevreden over het totaal pakket van UPC, hoewel de klantenservice verbetering verdient ivm kennis,wachttijd en oplossingen realiseren:)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Quintus,

dus omdat het bij jou goed werkt, is iedereen die over UPC een klacht heeft, gelijk fout en kinderachtig?

Is dat niet een beetje kort door de bocht?

Een collega van mij heeft ook geen problemen met UPC gehad, totdat hij verhuisde naar een gebied buiten het UPC bereik. Alles goed doorgegeven, goed verwerkt - behalve de apparatuur die opgehaald zou moeten worden.

Die werd dat niet, dus gebeld, en na twee weken werd het uiteindelijk opgehaald. Alle bewijzen getekend, alles okay. Maar de borg kwam niet terug. Uiteindelijk heeft hij, na veel proberen, bellen, schrijven etc. een incassoburo ingeschakeld - en pas op het moment dat men op een deel van de UPC gelden beslag legde, kwam de borg terug.

Maar dat zal die collega, de rechtbank en het incassoburo ook wel verzonnen hebben, volgens jouw redenatie.
Ik vind het kwalijk dat EEN goede ervaring gelijk betekend dat alle foute/slechte ervaringen als ongeldig gezien worden.

Een beetje dom, zou Maxima zeggen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door agro »

Waarom zou ik voor Euro 1,-- prijsstijging bij UPC opzeggen
Omdat dat een mooie (hopelijk zonder al te veel problemen) gelegenheid is om er van te komen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Henri42 »

agro schreef:
Waarom
Omdat dat een mooie (hopelijk zonder al te veel problemen) gelegenheid is om er van te komen.
Iedereen moet zelf weten of hij wel of niet overstapt, elke provider heeft prijsverhogingen aangekondigd,vlg goedrecht kun je overstappen als je wilt, problemen zijn er alleen als je niet vlg de contract afspraken handelt :lol:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door agro »

elke provider heeft prijsverhogingen aangekondigd
Nee hoor, ik heb geen enkele melding ontvangen noch op de site staat ook maar enige verhoging gepland.
Waarschijnlijk zit er zelfs een verlaging in het verschiet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Henri42 »

agro schreef:
elke provider heeft prijsverhogingen aangekondigd
Nee hoor, ik heb geen enkele melding ontvangen noch op de site staat ook maar enige verhoging gepland.
Waarschijnlijk zit er zelfs een verlaging in het verschiet.
Agro schrijft toevallig toch niet over OBN of KPN/Planet etc

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Gewoon blijven zitten waar je zit zou ik zeggen:


'Snelheid providers minder hoog dan beloofd'
Uitgegeven: 3 december 2009 15:00
Laatst gewijzigd: 3 december 2009 19:57

AMSTERDAM – De snelheid van een internetverbinding is vaak lager dan door de provider is beloofd.
Dat blijkt uit het een onderzoek van Telecompaper.

Gemiddeld halen consumenten een downloadsnelheid van 8.98 mb per seconde. In advertenties wordt vaak meer aangeboden, gemiddeld 14,9 mb. Het feitelijke percentage ligt dus op 60 procent van de beloofde snelheid.



Vooral DSL-verbindingen scoren slecht. Gemiddeld wordt maar 55 procent van de beloofde snelheid gehaald. Bij glasvezel en kabel ligt dit percentage op respectievelijk 62 en 65 procent.
Van de providers scoort Het Net het best, gevolgd door UPC, KPN en Ziggo. Aanbieders XS4ALL, Alice, Online, Tele2 en Telfort scoren onder de 60 procent, zo schrijft Webwereld.

© NU.nl

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Smitsmannetje, een eerlijke (ADSL) provider adverteert niet met b.v. een 24 mBit abo maar met een abo TOT 24 mBit !!

Gewoonweg omdat de hoeveelheid- en kwaliteit van het koper tussen de centrale en de klant hoofdzakelijk bepalend is voor de uiteindelijk te halen max. snelheid.

Kabeleaars: de klant is veelal beter af als er relatief weinig andere klanten in de direkte omgeving ook zitten te internetten. (Hoe meer, des te meer en vaker zal de max. snelheid kunnen fluctueren) Uiteraard hebben we dan mogelijk nog het "afknijp beleid" wel of niet door de desbetreffende kabelaar toegegeven.

ALLE providers zouden gewoon verplicht moeten worden hun aanbieding te brengen zoals eerder aangegeven: snelheid TOT .....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC nu gratis opzeggen voor 01-01-2010

Ongelezen bericht door agro »

Agro schrijft toevallig toch niet over OBN of KPN/Planet etc
In ieder geval niet over een provider welke zijn klanten brieven stuurt met melding van een prijsverhoging tot wel 65% waarbij om dit ongedaan te willen maken men allerlei inspanningen moet doen, als dit al lukt, en waarbij als je dit over het hoofd ziet met de gebakken peren zit.
Zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=76889

Gesloten