LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet zeker dat het formulier is gebruikt aangezien ik de hacker ken en hij me vroeger heeft verteld dat hij zo mensen ''hackt''. Als bij het formulier in een veld gewoon wat tekst typt zoals:
Dus als ik het goed begrijp wil jij google aansprakelijk stellen voor een hackspelletje dat door twee computertechneuten wordt gespeeld die elkaar ook nog kennen?

Nou, dan ben je hier inderdaad op het juiste forum hoor. Welkom. Gegarandeerd dat je hier onderuit gehaald gaat worden. :mrgreen:

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

ik heb het adres voor je gevonden:

Google Nederland
Claude Debussylaan 34
Vinoly Mahler 4
Toren B, 15th Floor
1082 MD Amsterdam

Telefoon: +31 (0)20-5045-100
Fax: +31 (0)20-524-8150

Support site: http://www.google.com/support/?hl=nl

adres had gevonden kunnen worden via deze link: http://www.google.nl/corporate/address.html

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

ik heb mijn twijfels over het aansprakelijk stellen van google, google mail is namelijk volgens de algemene voorwaarden niet aansprakelijk voor misbruik door derden.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat adres had TS denk ik zelf toch ook kunnen vinden, gewoon door google te gebruiken neem ik aan? TS is toch intelligent genoeg om dit zelf te kunnen vinden, dat merk ik aan zijn schrijfstijl.

Dan gewoon het probleem aan Google voorleggen, en Google lost het op?

Snap nu dus helemaal niks meer waarom dit topic zo nodig geopend moest worden.

Afijn, ik heb er een hele mooie link bij waar ik zeker wat aan heb.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wellicht slim om eens concreet aan te geven hoe je tot de conclusie bent gekomen dat je bent gehackt. Concreet bewijs? Aan vage verhalen heeft niemand iets.

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

Ik had dat adres al gevonden en het telefoon nummer werkt helaas niet voor nederlandse gebruikers.
De hacker ken ik niet heel goed maar ik heb hem wel is gesproken op msn.

Ik heb aangifte tegen die persoon gedaan reden ga ik hier niet vermelden. Toen is deze persoon hier achter gekomen en om mij terug te pakken heeft die me ''gehackt''. Maar ik wil het helemaal niet over deze persoon/hacker hebben maar juist over gmail. Waarom geven hun zo makkelijk toegang tot jou persoonlijke account aan derden?

Weet niet of hier nog meer mensen zijn die gmail gebruiken, maar het komt er op neer dat is elk willekeurig gmail account op deze manier kan worden overgenomen. En dat hoort toch niet? Of is dat heel normaal dat een bedrijf zomaar gratis toegang tot je account geeft aan derden?

Mijn klacht gaat dus over gmail en niet over die hacker of over mijn computer! Mijn account is buiten mijn schuld overgenomen!

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

Aight, die vraag kan je natuurlijk ook per brief naar google sturen.

telefoonnummer werkt hier vanaf mijn vaste lijn gewoon en ik krijg ook daadwerkelijk iemand aan de lijn.

het lijkt me verstandig dat je deze vraag aan google zelf stelt, ik en de anderen op dit forum kunnen deze niet beantwoorden, wij hebben net zo min inzage in het systeem van google als jij.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Aight, ik heb het gevoel dat het probleem heel ergens anders ligt.
Ik blijf het raar vinden dat gmail zomaar je account als het waren weg geeft! Ik ben trouwens ook webmaster en verdien daar me brood mee, maar door de hacker hebben al mijn sites 2 dagen offline gestaan, doordat de hacker ze kon overnemen omdat de wachtwoorden in mijn gmail stonden
Als jij webmaster bent, hoe kom je er dan bij om je wachtwoorden van je sites in je gmail te zetten?

Heb het idee dat je gewoon kwaad op jezelf zou moeten zijn en in plaats daarvan anderen de schuld probeert te geven. Ik denk dat jij wilt proberen google aansprakelijk te stellen voor het feit dat jouw hacker op jouw sites kon komen en daardoor de boel plat kon leggen.

Maar is google er verantwoordelijk voor dat jij gevoelige gegevens op een gratis-dus-niet-veel-voorstellende e-mail account bewaart? Denk het niet.

Ga even gauw fietsen. Als jij zo computertechnisch onderlegd bent dan weet je dat computers en software hoe dan ook fraudegevoelig zijn. Wachtwoorden opslaan in een gratis account is niet bepaald slim te noemen.

Schrijf google een brief met jouw bevindingen, wellicht dat ze het formulier aan kunnen passen, en wees verder kwaad op jezelf, niet op anderen. Ook niet op mij dat ik nu de vinger op de zere plek heb gelegd. Zul je evengoed wel worden, maar het zij zo.

Zoals gezegd, je zit hier inderdaad op het juiste forum. Niet voor de hogere computertechniek, maar voor het lospeuteren van wat het eigenlijke probleem is, en dat vervolgens aanpakken. Waarbij je dus, net als vele voorgangers, voor een heel groot deel de hand in eigen boezem zult moeten steken.

Verder een prettige dag toegewenst.

W+A.

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

witte angora schreef:knip.
Veel webmasters maken gebruik van gmail. Bij gmail is het namelijk mogelijk om vanuit 1 account verschillende emails te sturen met een verschillende afzender, @mijnsite.nl @mijnsite2.nl @gmail.com etc.

En mocht mijn website uit de lucht zijn kan ik gewoon email ontvangen.

Maar hier gaat het helemaal niet om, al bewaar ik mijn bank gegevens in mijn email, niemand heeft het recht om mijn account ZOMAAR aan derden te geven! Of beweer jij van wel?

Het is de schuld van gmail dat mijn account gehackt is, niet die van mij.
Dus als een dienst gratis is en zijn inkomsten haalt uit advertenties, moet ik er maar vanuit gaan dat het mogelijk is dat er zomaar iemand anders op mijn account kan zitten?

En dit is gewoon een klacht over een bedrijf, dus ik neem aan dat ik wel op het goeie forum zit?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Google aansprakelijk stellen is zinloos.

Ik weet vrijwel zeker dat u een keylogger op de computer heeft draaien die uw wachtwoorden lokaal al afvangt en deze door stuurt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Keylogger

Deze worden vaak pas getriggerd bij https verbindingen (creditcardnummers, wachtwoorden e.d.)

Als u met uw virusscanner niets kunt vinden is het verstandig om Windows opnieuw te installeren want de kans is groot dat u nog steeds besmet bent.

Verander na de re-install voor de zekerheid ook al uw wachtwoorden.

Hugo

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door jor »

aight schreef: En dit is gewoon een klacht over een bedrijf, dus ik neem aan dat ik wel op het goeie forum zit?
Natuurlijk het juiste forum maar er zijn mensen die niet alleen maar meepraten hoe erg het allemaal wel is en kritische vragen gaan stellen.
Aight schreef...Ik blijf het raar vinden dat gmail zomaar je account als het waren weg geeft! Ik ben trouwens ook webmaster en verdien daar me brood mee, maar door de hacker hebben al mijn sites 2 dagen offline gestaan, doordat de hacker ze kon overnemen omdat de wachtwoorden in mijn gmail stonden.
Ik weet dat je buiten het feit dat gmail (google) fout zit niets wil horen maar de opmerking van witte angora is to the point , waarom bewaar je voor jou heel belangrijke wachtwoorden nu op gmail? Er zijn veiligere plekken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hier gaat het helemaal niet om, al bewaar ik mijn bank gegevens in mijn email, niemand heeft het recht om mijn account ZOMAAR aan derden te geven! Of beweer jij van wel?
Of iemand wel of niet het recht heeft in jouw account te kruipen is niet eens van belang. Waar het om gaat is dat het überhaupt gebeurd.

Niemand heeft het recht in mijn huis in te breken. Toch gebeuren die dingen. Daar moet je jezelf tegen beschermen. Desnoods door gevoelige en kostbare dingen in een kluis te leggen. Als ik mijn portemonnee mét inhoud naast een openstaand raam leg, of een raam dat makkelijk van buitenaf te forceren is, dan vraag ik zelf om problemen. Dan kan ik niet de fabrikant van het raam de schuld geven.

Jij zult dus jezelf moeten beschermen tegen computerinbrekers. Dat kan Google niet voor je doen. Eén manier is dus door fraudegevoelige informatie niet op een plaats te bewaren waar anderen makkelijk bij kunnen.

Het is niet voor niets dat google aansprakelijkheid van misbruik van derden uitsluit. Google kan niet alles vóór zijn, net zomin als antivirusprogramma's dat kunnen.

Als jij als webmaster dat niet onder ogen wilt zien ben je geen knip voor je neus waard.

Simpel zat.

Je blijft google de schuld geven van iets waar google niets aan kan doen. In plaats van hier tijd te blijven verspillen door te mekkeren over een aansprakelijkheid die google niet heeft, kun je beter de gegeven tips opvolgen en je hele computer opnieuw installeren denk ik.

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

Jullie snappen het nog steeds niet.
Een werknemer van google heeft dus een link gestuurd naar een persoon zodat die me account kan overnemen.

Trouwens ik ben niet de enige heb al beetje zitten google-en.
Mijn computer bevat dus geen keylogger. Genoeg bewijs dat dit niet zo is.

Hij heeft namelijk al mijn wachtwoorden openbaar gemaakt behalve die ik gebruikte voor gmail. Omdat hij deze niet weet, maar heeft veranderd via een link! Ik weet 100% zeker dat hij het via dat formulier heeft gedaan.

Bij de 1ste keer dat ik werd gehackt twijfelde ik, bij de 2de keer, gister dus wist ik het zeker.
Ben namelijk toen met mijn windows computer helemaal niet op gmail geweest! En heb de beveiliging flink omhoog geschroeft.

Wordt ook al een tijd gedaan bij hotmail gebruikers:
http://www.illegaaltje.nl/index.php?id= ... _personeel

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

ik heb met valse gegevens geen toegang gekregen tot mijn 2e gmail box van google.

reden: de opgegeven gegevens kwamen niet in de buurt van wat het hoorde te zijn.

perfect dus. de google beveiliging zit echt wel snor! alles wordt goed gescreened.

ik blijf dus bij mijn standpunt dat er toch iets op je machine zit of er iemand achter je machine gezeten heeft.

dus nogmaals: een goed opgebouwde rootkit (met eventueel een keylogger er in) detecteer je niet zomaar, zelfs niet met de tools die ervoor bestaan.

herinstalleren dus die bak! en daarna al je wachtwoorden aanpassen! tip: trek er gelijk een image van, en zet je overige data op een losse partititie, voor de volgende keer, bij twijfel zet je het image terug

een image is een kopie van de hardeschijf. hiermee kan je het besturingssysteem + software zeer snel terugplaatsen bij problemen en/of virussen.

software waar je dit mee kan maken: norton ghost en acronis e.v.a.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

@8: Als je zo zeker weet dat een medewerker van google jouw wachtwoorden openbaar hebt gemaakt dan zul je heel simpel een brief naar google moeten schrijven. Dat hebben we al eerder verteld, maar je doet er niks mee.
Hij heeft namelijk al mijn wachtwoorden openbaar gemaakt behalve die ik gebruikte voor gmail. Omdat hij deze niet weet, maar heeft veranderd via een link! Ik weet 100% zeker dat hij het via dat formulier heeft gedaan.
Verder snap ik niet hoe het kan dat jij twee dagen niet op jouw sites kan terwijl jouw wachtwoorden alleen maar openbaar zijn gemaakt. Iedereen kan dan op jouw sites, jij dus ook. Vreemd verhaal.

Jij mag van alles zeker weten, ik weet zeker dat jouw verhaal aan alle kanten rammelt. Waarbij je ook nog geen enkele suggestie opvolgt dan wel serieus neemt.

Wellicht dat een cursus zelfreflectie iets voor je is?

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

witte angora schreef:knip
Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar volgens mij heb je totaal geen verstand van internet.

De wachtwoorden zijn veranderd en heeft mijn oude wachtwoorden openbaar gemaakt.

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

vipserv schreef:knip.
Geef mij je @gmail adres maar, wedden dat ik zo je account heb overgenomen?
Een brief schrijven ben ik trouwens mee bezig.

Mvg

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

@8:
Met die knipjes geef je niet alleen aan hoe je over me denkt, maar ook hoe je bent... Ik stel alleen kritische vragen op basis van jouw eigen informatie, het enige wat jij doet is kwaad worden.

Heeft niks te maken met al dan niet verstand hebben van internet.

Wat mij betreft: discussie gesloten.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

@ aight, Ondanks de kennis van witte angora kan ik niet anders als haar standpunt delen.

ook snap ik je houding niet,

ik ben zelf ook actief op de webhosting markt, en na een hack zal mijn eerste prioriteit liggen bij het oplossen van het probleem, en het dichten van het gat. de schuldige achterhalen komt later wel.

de schuldige achterhalen is in dit geval alleen te doen via google, tenminste als je daadwerkelijk via het formulier gehacked bent, want zij loggen namelijk bij elke aanvraag het IP adres van de dader.

als je daar al iets aan hebt, als dit d.m.v. een al dan niet openbare proxy is gedaan kan het wel eens heel erg moeilijk worden.

gezien de manier hoe google hiermee omgaat verwacht ik het niet uit die hoek, en denk ik nog steeds dat je een rootkit hebt. veel mensen hebben een rootkit op hun pc staan zonder dat ze er iets van merken, echter jij hebt gevoelige informatie voor een potentiele hacker.

inlog gegevens van een website zijn handig ivm bronnen te creeren waar vanaf rootkits en/of andere software uit het zwarte cirquit mee verstuurt/verspreid kunnen worden.

waarom zou je als "hacker" zelf moeite doen/sporen achterlaten als je deze gegevens zo uit een gehackt pctje uit kan lezen?

ik blijf dus nog steeds bij mijn standpunt en deel het met witte angora
en nee ik ga je mijn gmail account niet geven.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Wordt ook al een tijd gedaan bij hotmail gebruikers:
http://www.illegaaltje.nl/index.php?id= ... _personeel
Ik wil nog wel één opmerking maken hoor. Als je op dit soort sites komt kun je er op rekenen dat je zelf ook gehackt gaat worden. De links en alles zijn voor onderwijsdoeleinden? Kom nou. Ga er maar vanuit dat, op het moment dat je ook maar iets van deze of een soortgelijke site download, dat je ook een rootkit of weet ik veel wat op je pc hebt.

De ene oplichter zei tegen de ander: Ik vertrouw je op je mooie blauwe ogen.

Kom nou.

Ik mag van computers dan geen verstand hebben, ik sta wel met beide benen stevig op de grond.

Gesloten