LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poging tot oplichting op marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
morph4us
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2010 09:46

Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door morph4us »

Advertentienummer: 317595428

Adverteerder biedt onder de naam "Partners in Hair Kapsalon" Kaai 29, 4351AA, Veere een mini-laptop aan.

Na divers contact per mail gaf de man aan dat ik het product ook kon ophalen, maar aangezien dat 70km rijden was en de man vertrouwt overkwam besloot ik het bedrag over te maken.

De adverteerder heeft mij gevraagd het geld over te maken naar:

qte
Tername van Partners in Hair Kapsalon
Bedrijfs rek nr: 6018.76.571 te Veere
unqte

Omdat ik het toch niet geheel vertrouwde heb ik de kapsalon ge-googled en deze gebeld en jawel; deze mensen wisten hier niets van. Wel hadden zij al meerdere telefoontjes ontvangen. De naam van deze kapsalon werd dus misbruikt!

Ik ben er niet ingetrapt en ik hoop dat dit bericht er aan bijdraagt dat er in de toekomst ook niemand intrapt.

annelies68
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:30

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door annelies68 »

Dan ben ik er dus wel ingetuind, niet met een laptop, maar met een Blackberry, heb ook al betaald, maar het blijft maar duren dat ik hem kreeg, vandaar dat ik vandaag ben gaan googelen en krijg ook geen antwoord meer terug sinds vandaag.
Toen ging er een lampje branden, maar jammer genoeg wel te laat ben ik bang.........
Kan hier niks tegen doen en ben m'n geld kwijt zeker???
Zijn er nog mensen die ook betaald hebben voor de Blackberry, de advertentie was 29 januari geplaatst!! En vandaag is hij verwijderd!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Doe aangifte, als er meerdere mensen zijn grijpt justitie uiteindelijk in. kijk eventueel op opgelichtopinternet.nl of er meer slachtoffers zijn..

Maar normaal gesproken controleert de bank of de naam overeenkomt met de naam waarop de rekening staat.. Bel de bank eens en vraag hoe dat precies zit. Het lijkt erop dat of de rekening ook op de nam van hairkapsalon staat ofdat ze er toch meer vanaf weten dan ze bij jou aan de telefoon hebben willen vertellen.

mitzie1988
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

Er een site op internet http://forum.www.opgelicht.nl/ waar mensen die (bijna) zijn opgelicht hun verhaal doen en hun krachten bundelen. Om zo samen de oplichter te vinden, aangifte te doen en andere waarschuwen.

Misschien heb je hier wat aan.

Naomib
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:15

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door Naomib »

Hallo mensen ik ben ook opgelicht door deze figuren Johan en Linda maar goed ik werk bij de Rechtbank en heb nu een procedure gestart en heb maandag contact met de politie zij gaan hier direct mee aan de slag omdat het reeds bekend is bij hun wat deze mensen doen!

De bank regelt dat zij een waarschuwing krijgen en de politie doet de rest mochten zij het bedrag niet terugboeken op mijn rekening!

Dus mensen wat te doen als je nog geen stappen hebt ondernomen?

1. Bel je eigen bank op en leg je verhaal uit. Zij zullen een brief sturen naar deze personen.

2. Bel de politie om een afspraak te maken. En zorg dat je alle mailtjes en informatie hebt over deze personen.

3. Wacht af het komt goed geloof mij! De politie en justitie maken hier werk van!

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door marietje224 »

politie doet helemaal niks
collega van mijn man 500 euro(hij weet ook wel dat ie dom geweest is)had het overgemaakt niks gezien,politie wilde niet eens proces verbaal opnemen,uiteindelijk na een scheldkarbonade wel,maar zeiden letterlijk we kunnen er niks mee...
er was een forum waar ze achter zijn adres gekomen zijn ,heel veel mensen want hij was er zelf maar ingedoken en zijn er naar toe gereden,ja en dan....als je hem slaat,heb jij het nog gedaan ook....maar geen geld gaf ie..tuurlijk niet..
politie kwam en deed niks..of de heren weg wilde gaan...maar ja die gaan hem wel het leven denk ik zuur maken..
op geloof ik www.opgelicht.nl kan je heel veel vinde.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Caps lock een beetje blijven hangen :?: beetje irritant..

daarnaast gaat het hier helemaal NIET over nigerianen, dus voortaan eerst even lezen voordat je post.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door Ridouan »

rijk je hebt denk ik je capslock per ongeluk aangedaan en laten we vooral niet alles gelijk op de Nigerianen afschuiven, de Marokkanen zijn er immers nog.

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door rijk »

Ja je hebt gelijk, ik ben ook niet erg bedreven met een computer. Dat ik afgeef op nigerianen komt omdat ik öpgelicht"had aangeklikt en daar ging het over nigerianen en je hebt zeker gelijk m.b.t. marokkanen

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door marietje224 »

hoi

nou idd de nigarianen die herkenne we zo....
ik had eens wat....voor 15 euro..op marktplaats of ik het wilde laten verschepen naar amerika..want heel verhaal,we kennen het wel van ze...
ja slapen doen s'nachts... :D
zo en zo betaal ik nooit maar dan ook nooit wat vooruit en opsturen al helemaal niet,eerst betalen en dan stuur ik het netjes op.
andersom..koop ik eigenlijk nooit wat..ja?
of misschien een boek van 7,50 nou ja als ik dat kwijtraak oke..voor sommige hoop geld dat weet ik wel,maar gaat niet over honderden euro;s//

bij deze collega ging het trouwens om een oerhollandse man,die erg bekent staat bi de politie maar ze kennen niks doen?nou vraag ik je?
is toch van de zotten,hij is er mee gestopt en betaald nu niks meer voorruit hooguit iets tot ie de spullen heeft en de rest maakt hij dan over,hij weet zelf dat hij dom was..dus ..
maar ja...er zijn genoeg mensen die in die praktijken struikelen....

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door amelissen »

wat is dat toch voor discrimineel gezeur over nigerianen en marokanen.
Er wordt gesproken over ene Johan en Linda die hier betrokken zijn. Dat zijn echt marokaanse namen he!!!!!

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door Ridouan »

amelissen schreef:wat is dat toch voor discrimineel gezeur over nigerianen en marokanen.
Er wordt gesproken over ene Johan en Linda die hier betrokken zijn. Dat zijn echt marokaanse namen he!!!!!
En Ridouan is echt een oud nederlandse naam :lol:

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou als je de oplichtingszaken niet weet van de nigirianen dan weet ik niet waar je de laatste jaren bent geweest,geld ook voor romenen en polen die zijn net zo erg....
nu zeg je nog wat heb je toch tegen die nigirianen..maar als je ooit geskimt wordt,je weet toch wel wat dat is?dan vervloek je ze ook hoor...maar mensen moeten het eerst meegemaakt hebben,tot dan..mag je niks zeggen..

daarbij wil ik even zeggen!!!!!!!!!!!!!!!er zitten ook heel veel goede tussen,maar dat heb je dus ok met ned,de rotte appels.
maar nigerianen en oplichting in, google en wees dan ook zo mans om te zeggen,ja jullie hebben toch wel gelijk!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

marietje224 schreef:nou als je de oplichtingszaken niet weet van de nigirianen dan weet ik niet waar je de laatste jaren bent geweest,geld ook voor romenen en polen die zijn net zo erg....
nu zeg je nog wat heb je toch tegen die nigirianen..maar als je ooit geskimt wordt,je weet toch wel wat dat is?dan vervloek je ze ook hoor...maar mensen moeten het eerst meegemaakt hebben,tot dan..mag je niks zeggen..

daarbij wil ik even zeggen!!!!!!!!!!!!!!!er zitten ook heel veel goede tussen,maar dat heb je dus ok met ned,de rotte appels.
maar nigerianen en oplichting in, google en wees dan ook zo mans om te zeggen,ja jullie hebben toch wel gelijk!
//offtopic
Naast dat daar overigens vaak nog geeneens nigerianen achter zitten, maar gewoon wat criminelen die net zo goed hier in nederland kunnen wonen. Het feit is dat als mensen ook maar 1 hersencel zouden gebruiken... ze nooit in dit soort oplichting zouden trappen. Ik heb werkelijk nooit begrepen hoe je in een lulverhaal van die "nigerianen" kan trappen. Als iemand met google vertaald nederlands reageert op jouw advertentie zou er toch een lampje mogen gaan branden..

Overigens zijn de skimmers echt geen nigerianen... die hebben amper een computer :wink: Dit zijn veelal (oosteuropese) goed georganiseerde criminele organisaties die ook op technologisch gebied veel kennis in huis hebben.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door marietje224 »

tja ik gebruik dus meerder hersencellen,want ik noem ook roemenen,polen en het verhaal over mijn marktplaats ervaring....
:D
de roemenen en polen zijn net zo erg....en ik heb ook gezegd dat oerhollanse gewoon mee doen..dus aan mij adres ff geen ....dicriminatie

IrenaP
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2010 15:16

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door IrenaP »

Ik ben helaas ook ingetrapt. Klonk allemaal weg geloofwaardig...dacht ik. Kapsalon bestond, KvK klopte...maar goed, niet gedacht om even kapsalon te bellen. Stom.

Het ging bij mij nl ook om een blackberry. Net mijn bank gebeld, maar zij kunnen niks doen. Het enige wat zij kunnen doen is kijken of de naam bij de rekeningnummer hoort. Zo niet, dan krijgt die Johan figuur melding dat het verkeerd is gegaan en hij het verschuldigde bedrag terug moet storten. Gebeurd dat niet, dan mag de bank zijn naam vrijgeven.
Ook marktplaats ingelicht, en het blijkt dat zij daar al nu op de hoogte zijn en zelf ook uitzoeken wat zij hier tegen kunnen doen.

Morgen ga ik ook aangifte doen bij de politie.

jena1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 13:33

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door jena1953 »

Ook ik ben opgelicht via marktplaats, dus *poging* kan je gerust laten vallen, zeker als ik het eerste verhaal zo lees. Sinds gisteravond ben ik gaan zoeken op rekeningnummer en ben een hele berg narigheid tegengekomen. Deze persoon/nen handelen onder verschillende namen en bestaande bedrijfsnamen en ook nog eens diverse rekeningnummers. De reacties via email lijken zowat gelijk, maar neem zelf een kijkje op http://www.opgelichtopinternet.nl en zeker op http://www.marktplaatsoplichting.nl/vie ... f=12&t=547
Lees die topic eens door, en ga naar de boodschap op pagina 3, en klik daar op
'" Thnx peetje. Hier dus ;) klik" dan kom je op een overzicht tot nu toe van velen die aangifte hebben gedaan, of nog niet, de gebruikte namen van de oplichter/s de gebruikte bedrijfsnamen, adressen en gebruikte rekeningnummers.
Een beerput. Maar mijn advies aan iedereen, wel aangifte doen.

Ik las hier dat je bank je de gegevens van het rekening nummer zou moeten geven, maar dat doen ze dus niet, vandaag ING gebeld en die zeggen dat ze die info enkel aan de politie geven, wat natuurlijk onzin is.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door marietje224 »

en de politie doet helemaal niks,ik weet niet of ik dat al eerder schreef over mijn man zijn collega,in eeste instantie wilden ze helemaal geen aangifte aanemen..wel g odver...... zei hij is dat wat..nou mocht komen maar niks aan te doen...

kijk gewoon aub uit met dure dingen...desnoods ophalen en niks eerst betalen en dan pak ik hem uit de auto voor u..ook niet intrappen...
krijg je een baksteen,zien en dan pas betalen..bellen met je kaartje erin,...
er zijn ook eerlijke mensen ik heb meestal ook altijd mijn tel na een jaar op marktplaast staan en dat zijn geen goedkope en ik zeg altijd,ik heb liever dat u komt kijken...

het enige wat ik wel eens koop is een boek maar heel weinig en als dat dan mis gaat is het 10 euro,ja voor veel mensen ook een hoop geld maar iets minder als 500!!

dus mensen kijk aub uit...ze zijn zo gehaaid...en markplaats weet ervan,als je 2 dubbele advertenties hebt staan dan wordt je eraf gegooid,maar de oplichters waar melding van gemaakt wordt kunnen ze niks aan doen...wel hoor ip adressen blokkeren...blijven nakijken ...maar doen ze dat??
is een hoop werk,maar misschien meer waard dan een dubbele advertentie...
tuurlijk draadloos kan je zo op iemand anders zijn ip maar eens houd het op....
vanuit het zelfde adres...

phugitive
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2010 23:59

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door phugitive »

Nou ik heb ongeveer het zelfde gehad maar idd politie en of justistie doet geen ene drol .. zelfs nadat de dader gestraft was en voorgeleid was geweest kreeg ik mijn centen niet eens terug.. geen rooie cent.. het faalt gewoon ventje is met een taak straf er vanaf gekomen de genaamde "jefrey van beesten uit tilburg aan de karbinderstraat 43(zo uit me hoofd) naam en plaats is 100% kloppend.. zelfs zijn ouders er op aan gesproken maar die zouden mij wel ff komen op zoeken.. de zaak was immers uit gesproken en mannetje had zijn taakstraf gehad.. weg 270 euro..

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Poging tot oplichting op marktplaats

Ongelezen bericht door malaga »

phugitive schreef:Nou ik heb ongeveer het zelfde gehad maar idd politie en of justistie doet geen ene drol .. zelfs nadat de dader gestraft was en voorgeleid was geweest kreeg ik mijn centen niet eens terug.. geen rooie cent.. het faalt gewoon ventje is met een taak straf er vanaf gekomen de genaamde "jefrey van beesten uit tilburg aan de karbinderstraat 43(zo uit me hoofd) naam en plaats is 100% kloppend.. zelfs zijn ouders er op aan gesproken maar die zouden mij wel ff komen op zoeken.. de zaak was immers uit gesproken en mannetje had zijn taakstraf gehad.. weg 270 euro..
Denk aan de gedragsregels:

•Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.

Gesloten