LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelheid Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Stampertje6nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:07
Locatie: Amersfoort

Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Stampertje6nl »

Wie heeft er ervaring met de beloofde 120 Mb van Ziggo.
In Amersfoort zou het allang moeten werken, maar wat ik ook doe, ik kom niet hoger dan 44 Mb.
Ondanks allerlei kontakten met Ziggo krijg ik alleen maar steeds een standaardbericht van Ziggo. over een router die ik moet kopen en hoe ik moet aansluiten en over hun speedtest.nl.
Kortom een hoop gezeur, maar helpen ho maar.
wie heeft wel goede ervaring met deze snelheid bij Ziggo en wir kan me antwoord geven wat ik hiermee aan moet

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Inparo »

Stampertje6nl schreef:Wie heeft er ervaring met de beloofde 120 Mb van Ziggo.
In Amersfoort zou het allang moeten werken, maar wat ik ook doe, ik kom niet hoger dan 44 Mb.
Ondanks allerlei kontakten met Ziggo krijg ik alleen maar steeds een standaardbericht van Ziggo. over een router die ik moet kopen en hoe ik moet aansluiten en over hun speedtest.nl.
Kortom een hoop gezeur, maar helpen ho maar.
wie heeft wel goede ervaring met deze snelheid bij Ziggo en wir kan me antwoord geven wat ik hiermee aan moet
Om uit te sluiten dat het niet je router is die de snelheid niet kan halen,
zou ik eerst eens rechtstreeks op het modem aansluiten, en dan de snelheid testen, benaderd hij dan wel de 120/10 ligt het probleem bij je router , zorg wel dat je cat kabel een cat5e of een cat6 is.
Zit het probleem bij Ziggo, dan zou je eens kunnen vragen of er wel het goede profiel in je modem zit.
Suc6 ermee.

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Piet Za »

Ik hoorde net van de helpdesk dat Ziggo in oktober van dit jaar ook de snelheden verhoogt in het weekend.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Piet Za schreef:Ik hoorde net van de helpdesk dat Ziggo in oktober van dit jaar ook de snelheden verhoogt in het weekend.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Piet Za »

@Gizmo schreef:
Ik heb een Arris gehad van Ziggo. Dat ding viel constant uit. Ze hebben mijn na een hoop zeuren weer het oude Motorola modem gegeven. Sindsdien totaal geen uitval meer gehad.
Nu kunnen ze links en rechts wel zeggen dat de problemen met de Arris opgelost zijn, maar geloof het nietzo. Dat onding blijft hier mooi in de kast liggen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Piet Za schreef:@Gizmo schreef:
Ik heb een Arris gehad van Ziggo. Dat ding viel constant uit. Ze hebben mijn na een hoop zeuren weer het oude Motorola modem gegeven. Sindsdien totaal geen uitval meer gehad.
Nu kunnen ze links en rechts wel zeggen dat de problemen met de Arris opgelost zijn, maar geloof het nietzo. Dat onding blijft hier mooi in de kast liggen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En de Arris ligt nog steeds in de kast. :wink:

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Roeltej »

Stampertje6nl schreef:Wie heeft er ervaring met de beloofde 120 Mb van Ziggo.
In Amersfoort zou het allang moeten werken, maar wat ik ook doe, ik kom niet hoger dan 44 Mb.
Ondanks allerlei kontakten met Ziggo krijg ik alleen maar steeds een standaardbericht van Ziggo. over een router die ik moet kopen en hoe ik moet aansluiten en over hun speedtest.nl.
Kortom een hoop gezeur, maar helpen ho maar.
wie heeft wel goede ervaring met deze snelheid bij Ziggo en wir kan me antwoord geven wat ik hiermee aan moet
Wat voor modem heb je, heb je een router, zo ja, welke, wat voor bekabeling, draadloos of bedraad netwerk, if draadloos, wat voor, wat voor netwerkkaart, 100mbit/1gbit...?

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Wim Frens »

Hallo stampertje,

Hier heb je de benodigde info ik heb er tevens de link bijgedaan van het Ziggoforum daar word je beter geholpen dan op dit forum.

https://www.ziggo.nl/#producten/interne ... -internet/

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=103

WK2010
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:05

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door WK2010 »

Wim ben jij tevreden over de snelheden van Ziggo ik overweeg ook om over te stappen naar Ziggo. KPN is ook niet alles en duurder !

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Wim Frens »

Hallo,

Ik heb het alles-in-1 pakket extra van Ziggo wij hebben hier 3 PC's waarvan er 2 bovenstaan voor de kinderen en een laptop voor mijn vrouw. In een ander topic heb ik uitgelegd dat alles door een installateur is aangesloten. Met de juiste router hebben we overal bereik en ook een prima ontvangst van de TV's.

Bekabeld is sneller dan een router maar gemiddeld hebben we hier 80/8 mb ontvangst. We hebben dit abonnement nu bijna een jaar en alleen in het begin wat problemen gehad. Verder ben ik zeer content met deze provider.

Mocht je meer willen weten stuur maar een PB en succes gewenst.

WK2010
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:05

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door WK2010 »

Bedankt voor je info Wim
Laatst gewijzigd door WK2010 op 05 mei 2010 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jackflash67
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2010 11:09

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door jackflash67 »

Kan geen ander topic vinden voor dit probleem dus dan maar hier geplaatst.

Al jaren heb ik internet viaZiggo. En al jaren het volgende probleem. Mijn draadloze internet verbinding wordt na een aantal dagen van resetten van de modem langzamer en ik krijg dan steeds vaker de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Ik heb van alles geprobeerd. Verschillende pc, s laptops. aansluiten op de draad, andere modem, zelfs verhuisd naar andere gemeente. Niets helpt. Als ik de modem reset dan is mij verbinding snel, maar dat neemt na een aantal dagen af. ik heb deze klacht al ongelooflijk veel keren voorgelegd aan de helpdesk van Ziggo. Ik denk dat ik daar een vermogen aan weggebeld heb. Nooit hebben zij mij adeqaat kunnen helpen. De beloofde monteurs die aan huis langs zouden komen, zijn nog steeds op zoek naar mijn adres want ik heb ze nimmer lijfelijk mogen ontmoeten. De techneuten van Ziggo komen steeds met het zelfde verhaaltje. ligt aan je pc. Dit is onmogelijk want ik heb in de afgelopen jaren met meer dan tien pc's dit probleem ondervonden. Ook de modem is drie keer vervangen, probleem blijft bestaan. Als ik de netgear ontvanger gebruik dan is het na een paar uur al hopeloos. Met mn ontvanger in mn laptop houd ik het een paar dagen vol. Wie heeft ook deze ervaring of heeft advies?

alvast thanx.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Ik denk dat het probleem van stampertje al lang opgelost is. TS is tenminste niet meer verschenen :D

RicardoMusch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:57

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

Beste mensen. De snelheid die je op een computer achter je router haalt zal nooit de volledige snelheid zijn die op je contract staat.

Er gaat snelheid verloren (per pc) op het moment dat er meer pc's aangesloten zitten op de lijn. Ze hoeven alleen maar aan te staan om een boel bandbreedte weg te trekken op een speedtest.ziggo.nl of speedtest.net (die pc's hoeven niet eens wat te doen daarvoor).

Om accuraat de snelheid te meten moet je een computer of laptop met een Cat 5 kabel aansluiten op het modem (direct).

Voor het testen van een verbinding met meer dan 100 Mbit (dus de 120 verbinding van Ziggo) zul je een laptop of computer met een 10/100/1000 aansluiting (Gigabit) op het modem aan moeten sluiten via een "Cat 5e" of "Cat 6" kabel.

Indien je de 100+ bandbreedte krijgt van Ziggo o.a. (het is bandbreedte en niet snelheid) moet je rekening houden met het volgende wanneer je een router gebruikt:

- De meeste routers hebben een bekabelde ethernet aansluiting van 10/100 mbit. Je zult dus 20 Mbit missen als je de 100+ lijn van Ziggo hebt, tenzij je een router hebt die een Gigabit switchport/ethernet port heeft.

- Draadloos zal de snelheid bijna altijd lager uitvallen. Draadloos is niet de manier om dit te testen! En zeker als je nog de oudere Wireless a/b/g standaard gebruikt (Max. 54 Mbps) zul je nooit hogere bandbreedte kunnen gebruiken.

- speedtest.ziggo.nl is de beste test voor je verbinding bij Ziggo. Waarom? Nee manipuleren die resultaten niet! Je blijft dan in hun netwerk en hebt verbinding met hun testserver. Bij speedtest.net (hoewel een erg goede test) gebruik je een server in Amsterdam of Brussel, is dus niet geheel betrouwbaar.

WK2010
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:05

Re: Snelheid Ziggo

Ongelezen bericht door WK2010 »


Bericht Re: Snelheid Ziggo
Hallo stampertje,

Hier heb je de benodigde info ik heb er tevens de link bijgedaan van het Ziggoforum daar word je beter geholpen dan op dit forum.

https://www.ziggo.nl/#producten/interne ... -internet/

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=103
Ik stap ook over naar Ziggo en heb alle details op deze linken gevonden en op het forum ziggo-gebruikers, krijg je de antwoorden van ervaren mensen !

Gesloten