LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrijvensite.nu

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door lanaceet »

Als je op fraudemeldpunt.nl naar spookfacturen kijkt zie je dat het merendeel een ING rekening heeft.
Een goede bank checkt eerst of je een echt en bonafide bedijft bent kun je niet meteen een rekening openen
Bij de ING kun je dat wel direct regelen.
Blijkbaar hebben ze bij ING maling aan met wie ze zaken doen.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door cvproductions »

Je slaat de spijker op z'n kop. Hoe meer klanten, hoe hoger de bonussen!!!! :evil:
Ook hier heerst een graai cultuur!!! :mrgreen:

actie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2013 11:38

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door actie »

Ook bij mij is er gisteren weer een poging tot oplichting gedaan door De Telefoongids Nederland (=de Bedrijvensite) op gelijksoortige wijze als voorgaande schrijvers. Deze keer er niet ingetuind omdat er de afgelopen jaren al meerdere keren door verschillende adv.acquisitie fraudebedrijven geprobeerd is mij op soortgelijke wijze geld af te troggelen. (hoeveel van dit soort bedrijven zijn er wel niet?) Het is 1 keer bijna gelukt al heb ik nooit betaald.
Deze keer ga ik ook maar eens aangifte bij de politie doen. Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven in Nederland vrijwel ongestoord hun gang kunnen gaan. In Belgie schijnt dit veel minder vaak voor te komen omdat het daar wettelijk anders geregeld is? Is dit niet iets voor de politiek om hier wat tegen te doen?
Ik ga in ieder geval naast deze poging tot oplichting weer melden bij Steunpunt Acquisitie Fraude nu ook aangifte doen bij de politie. Misschien zouden meer slachtoffers dit moeten doen zodat na een heleboel meldingen de politiek in beweging is te brengen.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door cvproductions »

Iets voor de politiek?

Die hebben hun zaakjes ook niet op orde. Belastingfraude, Ministeries die hun zaakjes niet op orde hebben, Ziekenhuizen die te veel berekenen, Graaicultuur bij de banken, wachtgeldregeling overheidspersoneel, afdragen aan Brussel. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Verwacht dus van de politiek maar niets. Het pluche zit lekker en er wacht straks een riante uitkering. Dus.... waarom zouden ze zich druk maken voor het MKB??????????????

actie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2013 11:38

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door actie »

Zag dat zelfs het MKB vermeld wordt op die amateursite van De Telefoongids Nederland. Zouden ze dat daar zelf weten en daarvoor betaald hebben?
Ik verwacht in deze niet veel van de politiek en/of politie maar toch ga ik aangifte doen want ik ben nu zo boos dat niets proberen geen optie meer is.
Ik ga ook een brief opstellen die ik aan alle bedrijven die op De Telefoongids Gids Nederland alias de bedrijvensite staan stuur met de vraag of ze zich bewust zijn dat ze erop staan (en niet op de bonafide telefoongids/goudengids DTG en of ze weten waarvoor ze betalen etc.
En ik ga nog veel meer doen want ik ben echt boos

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door devious »

actie schreef:...
En ik ga nog veel meer doen want ik ben echt boos
tijd voor actie :idea:

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door cvproductions »

Dat zaakje zal je niet al te veel tijd kosten, denk ik. Op hun zeer vage site (nauwelijks leesbaar door de gekozen, zeer fletse kleur (ze mochten eens opvallen)) staan er niet zo heel veel, denk ik. Voorbeeld: Detailhandel - 1 groep - 1 fotograaf. Schiet lekker op.
Apotheken: 6 stuks
Groothandel: import-export: 3 bedrijven
Transport: 2 transporteurs.
ZZP grondwerver: 1 bedrijf
Zonwering: 1 bedrijf.

Nou begrijp ik waarom er zoveel werklozen zijn! Er zijn bijna geen bedrijven in Nederland!!

Maar deze 14 hebben die oplichter wel een ruim maandinkomen opgeleverd!

actie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2013 11:38

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door actie »

Het zijn er veel meer . een heleboel categorieen met 1 tot 15 'listings" Dus het inkomen is vele malen groter dan een maandinkomen. Of een maandinkomen voor een heleboel mensen. Ze werken met een call center

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door cvproductions »

14 was slechts maar een kleine greep.

Fundatie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 11:01

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door Fundatie »

Beste mensen, wij zijn ook gedupeerd geweest door De Telefoongids Nederland (en zo zijn er meer) en delen graag met jullie hoe je hiertegen te verzetten.

Kleine bedrijven en Stichtingen waaronder die van ons worden gebeld met de mededeling dat De Telefoongids Nederland gehoord had dat wij de vermelding op de website van de bedrijvengids De Telefoongids Nederland wilden opzeggen; om dat te regelen was een schriftelijke bevestiging nodig. Daarop mailde zij een formulier met een logo en lettertype dat KPN gebruikt. Dit wekt bij de argeloze consument de indruk dat het gaat om de Telefoongids van KPN. In werkelijkheid behelst het formulier niet een opzegging maar het aangaan van een contract met een oplichtersbedrijf, De Telefoongids Nederland. Hun site is sinds kort uit de lucht dus zij leveren geen tegenprestatie, hetgeen reden is om niet te betalen.
Er zijn nog meer verweren aan te voeren als je wel getekend hebt:
- De verkoper aan de telefoon –het is dus ‘verkoop op afstand’- had ook moeten melden dat je een bedenktijd van 7 dagen hebt (zie boek 7, afdeling 9A, Burgerlijk Wetboek), zo niet is de annuleringstermijn niet 7 dagen maar 3 maanden. Indien er al een overeenkomst tot stand gekomen is, is deze gedurende drie maanden door middel van een aangetekende brief rechtsgeldig te annuleren.
- Het contract is onder dwaling aangegaan (je denkt dat je iets opzegt maar in werkelijkheid ga je verplichtingen aan); als je dat geweten had, had je het nooit gedaan, om die reden is de overeenkomst vernietigbaar, dit kan je hen per aangetekende brief laten weten.
- Als er alleen een postbus bekend is zonder adres, dan voldoet het bedrijf ook op dit punt niet aan de wettelijke eisen voor verkoop op afstand en is dat een extra verweer.
- Het is oplichting: de verkoper probeert je op listige wijze geld afhandig te maken, door de verkeerde voorstelling van zaken wist je niet wat je aanging: de verkoper is strafbaar. Je kan dan ook zeggen of schrijven dat je aangifte gaat doen en de gang van zaken aanmelden bij Kassa, Radar, etc.
- Het is dubbele misleiding: wij kregen geen facturen maar wel een aanmaning uitgevaardigd door een ander bedrijf dan De Telefoongids Nederland, namelijk De Bedrijvensite, nu met Telefoongids Nederland (zonder “De” en met een ander logo) op het briefpapier. Als we hadden betaald, was het aan de verkeerde geweest want is geen eerder contact geweest met De Bedrijvensite. Dat maakt het allemaal erg ingewikkeld om het geld terug te krijgen.

In alle gevallen geldt dat als je eenmaal betaalt, het heel moeilijk zal zijn om het geld terug te krijgen. Dus NIET BETALEN want de overeenkomst kan geannuleerd worden en/of is vernietigbaar en er is sprake van oplichting en misleiding.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door cvproductions »

Heldere taal en uitleg.
Dit zouden meer mensen MOETEN weten.
Optie: open brief in de landelijke bladen????

De schandpaal moest maar weer eens van stal gehaald worden.
Kunnen we lekker met rot fruit en rotte eieren gaan gooien. :lol:

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door cvproductions »

Nog iets: betreft http://www.telefoonboek.nl/telefoongids/

Daar lees ik:
Telefoongids met alle telefoonnummers van bedrijven en personen in Nederland.

In onze telefoongids vindt u naast het telefoonnummer ook aanvullende informatie bij de vermeldingen. Het adres, de postcode en vaak ook het email- en website adres staan vermeld in de telefoongids.

Dagelijks wordt onze telefoongids geraadpleegd door duizenden bezoekers.

Naast de vermeldingen van bedrijven en personen in de telefoongids kunt u ook direct zoeken met Google, wel zo makkelijk!

Een zoekopdracht levert hier 29 resultaten op. Officieel zijn dat er 118.

Mensen: LAAT JE TOCH NIET BEETNEMEN!!!!

Nog een paar sites:
http://www.telefoongids.com/
http://www.telefoongids-nl.nl/

Deze laatste is helemaal NEP!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fundatie schreef:Beste mensen, wij zijn ook gedupeerd geweest door De Telefoongids Nederland (en zo zijn er meer) en delen graag met jullie hoe je hiertegen te verzetten.

Kleine bedrijven en Stichtingen waaronder die van ons worden gebeld
Een stichting is een rechtspersoon en valt dus niet per definitie onder boek 7 bw. Mogelijk is wel de reflexwerking van deze wet op u van toepassing maar daar zou ik niet zonder meer van uitgaan.

Aremone
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2014 11:08

Re: bedrijvensite.nu

Ongelezen bericht door Aremone »

Goedemorgen ,



Graag wil ik melden dat ik opgelicht bent door De Telefoongids bv .

Ik ben van buitenlandse afkomst en toen in 2012 was mijn nederlandse taal zeer matig.

Toch weet ik zeker dat ik nergens een toesteming voor heb gegeven.

Mijn grote nachtmerie is begonen in augustus 2012. Telefonisch ben ik benadruk door iemand van de telefoongids , m.b.t tot mijn gegevens / nieuwe onderneming .

Ze wouden voor mij een website maken , het was niet gewenst , ik had al een website !!!!



Toch heb ik de eerste factuur op 28.08. 2012 mogen ontvangen.

Ik heb gelijk schrifteltijk gereageerd dat het niet klopt en niet gewenst is.

Toch zijn ze doorgegaan met het versturen van nota’s , hier weer vanaf mijn kant schriftelijk aantwoord.



Nooit heb ik iets aan hun betaald en ga ik ook niet betalen .



Toch is het hun gelukt om op woensdag 10 december 2014 om 10.00 uur rechstzaak tegen mij aan te spannen.

Ik ga er heen , ik neem alles mee ( mijn corespondentie en verzoek aan hun om mij de schriftelijke overeenkomst toe toe sturen wat ze niet hebben gedaan )



Kunnen jullie iets voor me in deze betekenen ? Zijn er meer zaken tegen Telefoongids ? Hebben jullie nog tips om deze oplichter te stoppen . Naam telefongids.bv bouwt vetrouwen en toch zijn dat grote oplichetrs !

Dit moet STOPPEN ook voor alle nieuwe mensen.



Graag hoor ik iets van jullie .



Met vriendelijk groet

Mariola Zientara

Gesloten