LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whahahaha oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Whahahaha oplichters

Ongelezen bericht door puck15 »

Hallo Randy,

hee wat leuk, ben ook toevallig 35 jaar oud. wat een overeenkomst ! Eigenlijk wel geinig dat je iemand op zo'n manier ontmoet, wie goed doet ontmoet ! Heerlijk toch.
Je wilt niet weten in wat voor een staat de camera verkeerd, ik zou zeggen, verschrikkelijk. Maar ja dat kan gebeuren he ? Ik zou zo zeggen, ach wat.. het werkt nog 100%.
Dus eigenlijk perfect in orde, snap- je hem, ?

Welke prijs had je in gedachte Randy ? Hij staat te koop voor 450 euro, inmiddels een eerste bod van 460 euro ?
Dus laat maar weten

Mvg
Pieter


From: rand333illiams
Sent: Wednesday, July 28, 2010 4:04 AM
To: ma.
Subject: Reactie op uw advertentie:

--------------------------------------------------------------------------------


Geachte m.......,Mijn naam is Randy Williams, ben 35 jaar en kom uit Belgie.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u
aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Colins B. Williams
Address: 28 Iremo road
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,R. Willams,



Deze reactie is afkomstig van;
Naam: rand333illiams
=================================================

Naam afzender gewisseld: pieter ipv ma......., zou het opvallen ?

ga ze eens aan het lijntje houden, kijken wat er uitkomt... ( heb overigens hun email adres gemaild aan marktplaats, zodat ze op de blacklist staan)
lol... wordt vervolgd

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Whahahaha oplichters

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Bovengenoemde praktijken zie je niet alleen op Marktplaats maar ook op b.v. Ebay.
Opvallend is dat het bijna altijd om electronica gaat en dat het bod altijd hoger is dan de vraagprijs.

Ook gaat het altijd om een cadeau voor iemand in Nigeria.
Die gasten zijn moeilijk te "bestrijden"; ze nemen steeds een andere (nick)naam aan. Veelal wordt er door hen regelmatig gebruik gemaakt van phishingsites, zoals van Western Union.

Voorheen speelden ze hun "spelletje" vanuit Engeland. Nu een aantal gasten de Nederlandse taal machtig zijn wordt er zowel vanuit Nederland als Belgie "gewerkt".

Het enigste wat effectief te doen is tegen dit soort praktijken is voorlichting. Helaas blijkt dat niet goed te helpen tot nu toe en blijkt dit wel uit de steeds nieuwe pogingen tot oplichting door dit soort lui.

Gesloten