LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gobeserk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2010 21:16

Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door gobeserk »

Beste allen,

Ik zit met een kleine toestand en ik weet niet echt hoe ik verder moet. Misschien dat een van jullie mij op weg zou kunnen helpen. De situatie is namelijk zo. Ik woon in een studio (in dit geval, 1 huis, iedere verdieping individueel, voordeur gedeeld) en heb een internetverbinding van Online. Er zijn laatst nieuwe mensen ingetrokken, en hebben een internetverbinding aangevraagd zonder het mij te laten weten. Ik ontvang nu een brief van mijn provider dat binnenkort mijn lijn wordt opgezegd. Verder heb ik in de tussentijd van de andere partij die mijn lijn dus gaat overnemen geen enkele vorm van communicatie gehad, en heb dus ook nergens voor getekend. Ik heb gebeld met mijn internetprovider en die zegt niets voor mij te kunnen doen, en adviseert mij met de andere provider contact op te nemen (ik weet overigens niet wie de andere provider is). Als de ljn overgenomen is, blijf ik ook nog eens betalen voor mijn contract bij Online, zonder dat ik van de dienst gebruik kan maken.

Op dit moment ben ik even radeloos. Waar moet ik beginnen? Mag dit zomaar wel, op een bestaande lijn waar al een actieve verbinding op is zomaar laten nemen door een andere provider zonder dat de huidige eigenaar er vanaf weet? Ik hoop dat ik op dit forum er wijzer over kan worden.

Alle hulp wordt erg gewaardeerd.
Alvast erg bedankt!

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door SirPeter »

Lastig en vervelende situatie. Overleg dit ook met de nieuwe bewoner. Vraag of zij de order willen stopzetten of de order laten aanpassen en het liefst zo snel mogelijk.

Daarna moeten zij het opnieuw aanvragen op de juiste aderpaar(hoofdaansluit punt) als er tenminste meerdere beschikbare aderparen aanwezig zijn. Voor info over de aderparen bel online of laat de nieuwe bewoners naar de onbekende nieuwe provider bellen voor de meting.

U zou zelf ook kunnen kijken in de meterkast(?). Daar zou de KPN kabel moeten binnen komen, meestal dikke blauwe kabel naar een ptt/kpn kastje. In dat kastje zitten (hopelijk) 4 kleur draadjes, blauw/rood en wit/oranje. Dat zijn de aderparen. Als uw modem op blauw/rood zit aangesloten moeten zij dus de order aan laten passen of een nieuwe order starten die geleverd gaat worden op wit/oranje = 2e aderpaar.

Als u dit kan regelen vergeet dan niet Online ook te bellen met de melding dat de order van provider X geannuleerd gaat worden en de annulering van uw lijn geannuleerd kan worden.

queenfanmichel
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2005 13:16

Re: Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door queenfanmichel »

Vreemd want in zo vere ik het weet kan een ander jouw lijn nooit opzeggen.

De providers zijn denk ik strafbaar bel eens met jouw rechtsbijstand.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door gerland »

De providers zijn denk ik strafbaar bel eens met jouw rechtsbijstand.
Hoeveel jaar gevangenisstraf staat er dan op?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Is geen contractsovername maar een signaalovername. Administratief zal uw abonnement gewoon door blijven lopen.
Providers zijn door de OPTA verplicht om elk overname verzoek te accepteren juist om de consument in staat te stellen makkelijker over kunnen te stappen.

Snelste oplossing is direct uw eigen provider bellen, zeggen dat uw signaal onbedoeld wordt overgenomen en vraag of ze direct een nieuwe signaalleverorder willen indienen.

Naar de rechtsbijstand te stappen in dit geval zinloos.

Hugo

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Providers zijn door de OPTA verplicht om elk overname verzoek te accepteren juist om de consument in staat te stellen makkelijker over kunnen te stappen.
Maar, als ik voor meneer jansen in Utrecht een aanvraag doe, terwijl ik pietersen uit alkmaar ben......

Er moet toch controle zijn, en als de klant belt "jongens, klopt niet" moet er toch een optie tot stoppen zijn?
Want op deze manier kan je dus heel makkelijk iemand behoorlijk opnaaien.

Marieke J
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2010 13:43

Re: Ongevraagd contractovername op ADSL lijn

Ongelezen bericht door Marieke J »

Probleem is dus dat (ik citeer gobeserk) "Er zijn laatst nieuwe mensen ingetrokken, en hebben een internetverbinding aangevraagd zonder het mij te laten weten" Deze mensen wonen dus op hetzelfde adres, want ze delen dezelfde voordeur. Niet iemand uit een ander plaats. Dit is dus duidelijk het nadeel van samen een voordeur delen, dan moet je gewoon contact hebben met elkaar over zulk soort dingen.

Het kan ook gebeuren dat iemand verhuist naar een huis waar nog een ADSL-aansluiting van de de vorige bewoner opzit, maar die kan hij natuurlijk niet meer gebruiken als hij daar niet meer woont. Om die reden is het denk ik niet al te moeilijk gemaakt om een bestaande ADSL-aansluiting te gebruiken voor een nieuw abonnement. Want stel dat je zou moeten wachten totdat de oude bewoner zelf zijn contract heeft opgezegd..... En tot die tijd zou geen internet mogelijk zijn....

Hoe ging het met de vorige bewoners? hadden die geen internet? Of via een kabelaanbieder? (ziggo/upc ed) Was het toen geen probleem?

Gesloten