LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN internet/dongel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dolfijntje111
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2010 13:06

KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door dolfijntje111 »

Ik heb een klacht over KPN, wie niet?
Ik zou op 3 mei internet via hun krijgen. Een week voor die datum hadden ze mijn internet van de andere aanbieder (Telfort) al afgesloten, waardoor ik geen internet had. Toen ben ik naar de KPN winkel gegaan en ben daar een dongel wezen halen, ik moest 50 euro borg betalen en deze zou ik terug krijgen zodra ik de dongel terug zou sturen. In die week heb ik veel telefonisch contact gehad met KPN. Uiteindelijk konden ze mij geen modem toe sturen en wist de klantensetrvice ook niet waarom, iedereen op die afdeling had een andere reden. Na 2 weken zonder internet te zitten, ik had nog steeds geen modem ontvangen van ze heb ik het abonnement maar opgezegd bij hun, ze konden mij toch geen internet leveren. Vervolgens heb ik de dongel ook teruggestuurd, waarvoor ik dus 50 euro zou krijgen. Nu schrijft KPN wel maandelijks geld van mijn rekening voor internet, wat ik dus helemaal niet heb via hun. En die 50 euro van die dongel, daar schijn ik geen recht op te hebben omdat ik geen abonnement heb. Ik snap totaal niets van hoe KPN te werk gaat. Wie heeft er ook zoiets meegemaakt, en wie heeft er advies welke stappen ik moet ondernemen zodat ik die 50 euro alsnog retour krijg?
Laatst gewijzigd door dolfijntje111 op 28 sep 2010 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door tiptoo »

je bent nu helaas te laat met opzeggen wel ken je ze wijzen op het niet leveren van de beloofde contracten en dan ook als je via de telefoon deze hebt afgesproken vragen om het gesprek na te luisteren ze nemen altijd elk gesprek op , en je geld storneren , dan gaat kpn ineens sneller reageren, succes.

bij niet leveren van de nagekomen afspraken ken je wel het contract ontbinden. wijs ze daar bij kpn effe op.
Laatst gewijzigd door tiptoo op 26 sep 2010 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door suz123 »

Volgens mij zit je wel vast aan een contract.
Ik weet natuurlijk niet alles wat er is gebeurd en dat heb je ook vast niet verteld maar over het algemeen is zodra je aanvraag in behandeling is genomen ook een contract in gegaan (annuleringstermijn zit voor het echt in behandeling nemen voor je aanvraag) om 2 weken nadat het zou moeten werken meteen op te zeggen vind ik opzich best snel.
Of probleem in het leveren van modem zat of ook een technische aard heb je helaas niet gemeld. Maar mij lijkt dat als je al ADSL van een provider heb gehad elke andere provider je ook ADSL moet kunnen leveren.

dolfijntje111
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2010 13:06

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door dolfijntje111 »

De ene week krijg ik telefoon van KPN van je abonnement is stop gezet. De andere week krijg ik weer een betalingsherinnering. Ze werken dus allemaal langs elkaar heen. Iedere keer als ze geld van mijn rekening halen boek ik het weer terug. De echte reden waarom ze mij geen internet konden leveren is niet duidelijk. Als ik 10 verschillende personen van de klantenservice heb gesproken, dan hebben ze ook 10 verschillende redenen genoemd.
Hetgene wat ik hieruit heb geleerd is dat ik nooit meer zal overstappen naar KPN want het levert zoveel gedoe, en ik raad het ook iedereen af.
Laatst gewijzigd door dolfijntje111 op 28 sep 2010 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door tiptoo »

dolfijntje111 schreef:. Als ik 10 verschillende personden van de klantenservice heb gesproken, dan hebben ze ook 10 verschillende redenen genoemd.
.

hier precies hetzelfde gehad ook verschillende antwoorden je moet proberen of je toch 1 persoon mailt dus degene die het beste overkomt die moet je steeds in je mail zetten niemand anders want bij kpn is het een zootje.

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Als KPN zich niet aan het contract houd, door binnen de aangestelde leverdatum mag je altijd opzeggen. Omdat zij zich dan namelijk niet aan de voorwaarde houden. Dit houdt alleen in bij verhuizing en/of nieuwe aanvraag. En in dit geval, als je dan opzegt, is het 't slimst om dit bij KPN ook schriftelijk kenbaar te maken, net als dat je dan zegt dat je alle bedragen terug laat storten. Want telefonisch zijn ze namelijk een ramp. Als je een brief stuurt, stuur dan altijd aangetekend.

Zoals ik het nu zo lees kan KPN niet leveren, dus zijn ze in gebreken, dus mag je opzeggen zonder teveel problemen. Maar dat is een geval apart bij KPN.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door tiptoo »

Innieminnie schreef:
Zoals ik het nu zo lees kan KPN niet leveren, dus zijn ze in gebreken, dus mag je opzeggen zonder teveel problemen. Maar dat is een geval apart bij KPN.
:mrgreen: maak je borst maar nat met kpn in strijd gaan kost veel energie maar hou vol je staat in je gelijk, succes.

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Daarom zei ik al, maak je borst maar nat. Heb genoeg gelezen hier op het forum dat het veel problemen geeft. Mag het zelf nog krijgen, maar moet zeggen ben zelf ook niet dol op KPN. Heb er al genoeg gezeur mee gehad.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN internet/dongel

Ongelezen bericht door tiptoo »

Innieminnie schreef: ben zelf ook niet dol op KPN. Heb er al genoeg gezeur mee gehad.

hier nog ene hoor die niks dan gedoe met kpn heeft gehad dus vandaar dat ik goed begrijp hoe lastig het is , en ik ben als mijn contract voorbij is weg bij kpn, heb nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt als kpn

Gesloten