LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Geachte UPC klant,

Kijkt u goed naar uw automatische incasso door UPC. Men is weer eens met spookfacturen bezig.

Mvg,

eddie2

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ze doen niets anders

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Vandaag bericht gehad van UPC op mijn klacht. Je raad het al, het ligt niet aan hun. De bank heeft twe maal een bedrag ingehouden. Ja hoor, natuurlijk alsof de bank zelf factuurnummers en je klantnummer kan opgeven. Heb het geld zelf maar alvast teruggehaald. UPC? Nog altijd zeer onbetrouwbaar!

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Heb het geld zelf maar alvast teruggehaald.
Zal me niet verbazen de fout toch bij UPC ligt en je een herinnering krijgt voor het gestorneerde bedrag.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Henri42 »

CaptainSlow schreef:
.
Zal me niet verbazen de fout toch bij UPC ligt en je een herinnering krijgt voor het gestorneerde bedrag.

Elk bedrag kun je laten storneren, als de fout mogelijk toch bij UPC ligt krijg je zeker geen aanmaning, men kan ook de automatische incasso intrekken, alleen brengt de accept giro kaart extra kosten met zich mee.
Slowy welke providers versleet je zoal de laatste jaren, Gr :) :?

sjeel
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2007 07:25

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door sjeel »

Ook bij mij een bedrag afgeschreven van 61 euro terwijl ik die week ervoor mijn factuur had betaald van 70 euro. Dus ik UPC gebeld en de jongen vertelde dat dit al bij meerdere klanten was gebeurd. Ik moest contact met mijn bank opnemen en dit laten terugstorten. Dus dat had ik gedaan.
Twee dagen later heeft ook UPC het bedrag weer gestort. Dus dat schiet lekker op. Ik kreeg vandaag een brief, dat ik het geld moest terugstorten en daarbij mijn klantnummer als betalingskenmerk.
Maar nadat ik dit een aantal keren had geprobeerd via een overschrijving besloot ik eerst maar de bank te bellen die mij weer door verwees naar UPC. Dit kost mij natuurlijk weer tien eurocent per minuut en na de nodige minuten waarbij de mevrouw vijf minuten met haar collega moest overleggen en ik met het antwoord geen kant op kon vroeg ik haar of zij dat geld er dan niet gewoon zelf eraf konden halen.
Maar nee, dat mochten zij absoluut niet doen.
Ik zei, nou dat kon vorige week anders ook.
Maar nee dat kon niet. Ik heb nu maar een oude overschrijvingskaart uit de la gehaald en die ingevuld maar wat een toestanden.
Hoe kan het nou dat er zomaar geld van je rekening wordt gehaald????

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Francis35 »

Henri42 schreef:
CaptainSlow schreef:
.
Zal me niet verbazen de fout toch bij UPC ligt en je een herinnering krijgt voor het gestorneerde bedrag.

Elk bedrag kun je laten storneren, als de fout mogelijk toch bij UPC ligt krijg je zeker geen aanmaning, men kan ook de automatische incasso intrekken, alleen brengt de accept giro kaart extra kosten met zich mee.
Slowy welke providers versleet je zoal de laatste jaren, Gr :) :?
als je een totaalpakket hebt ben je sinds kort verplicht automatisch te betalen; nu helemaal een reden om dat tegen te gaan :-( (zie mijn reactie elders in het forum)

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door lostlovey »

Dat heb ik inderdaad ook aan de hand gehad, ineens verplicht tot automatische incasso. Ben ik niet mee akkoord gegaan en ineens bleek dat er ook een andere vorm is; automatische incasso na akkoord. Is in elk geval beter dan dat ze zomaar wat afschrijven, het kan pas nadat je via MijnUPC je akkoord geeft, je kunt dus je rekening eerst inzien en je kunt de afschrijfdatum vastleggen.
Beetje jammer dat de vervaldatum een aantal dagen naar voren is gehaald.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

het kan pas nadat je via MijnUPC je akkoord geeft, je kunt dus je rekening eerst inzien en je kunt de afschrijfdatum vastleggen.
Beetje jammer dat de vervaldatum een aantal dagen naar voren is gehaald.
Hoe doe je dat als je drie weken op vakantie bent?
Laptop mee?? Of heb je genoeg tijd om je akkoord te geven als je weer thuis bent?

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door lostlovey »

Vooropgesteld dat ik er ook beslist niet blij mee ben. Maar...hoe betaal je de rekeningen die wel met acceptgiro gaan als je op vakantie bent? Die betaal je dan toch ook pas als je terug bent (of voor je vertrekt)? Het principe blijft toch eender?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

lostlovey schreef:Vooropgesteld dat ik er ook beslist niet blij mee ben. Maar...hoe betaal je de rekeningen die wel met acceptgiro gaan als je op vakantie bent? Die betaal je dan toch ook pas als je terug bent (of voor je vertrekt)? Het principe blijft toch eender?
Niet aan gedacht :oops:
Zat meer in mijn achterhoofd dat UPC altijd een berichtje stuurt dat de factuur klaarstaat en dan beslist geen drie weken wacht met incasseren.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door lostlovey »

:wink: De eerste elektronische factuur kwam vanmorgen, de acceptgiro kwam bij mij rond de 10de van de maand, de vervaldatum bij de AG was rond de 24ste, de vervaldatum nu is rond de 22ste geloof ik. Dus op zich is er v.w.b. de "wachttijd" voor UPC, niet veel veranderd. En dan nog, er komt eerst nog een onschuldige herinnering.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Op zich een prima systeem, zouden meer bedrijven in moeten voeren.
Ben momenteel in discussie met de ANWB die ook voor een betaling per jaar een automatische incasso door de ...... probeert de duwen.
Alhoewel, tot nu toe een eenzijdige dicussie, ik heb ze medegedeeld dat ik die 1,50 van de rekening af zal trekken, en opzeg als ze hierin volharden, tot op heden na 6 weken nog steeds geen reactie :)
Het is toch niet ons probleem dat die banken kosten rekenen voor een acceptgiro, biedt dan gewoon een mogelijkheid om met een vorm van electronisch bankieren te betalen.
Die hele acceptgiro gebruik ik niet eens, alleen om het nummer in te tikken als ik per internet betaal.

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Francis35 »

lostlovey schreef:Dat heb ik inderdaad ook aan de hand gehad, ineens verplicht tot automatische incasso. Ben ik niet mee akkoord gegaan en ineens bleek dat er ook een andere vorm is; automatische incasso na akkoord. Is in elk geval beter dan dat ze zomaar wat afschrijven, het kan pas nadat je via MijnUPC je akkoord geeft, je kunt dus je rekening eerst inzien en je kunt de afschrijfdatum vastleggen.
Beetje jammer dat de vervaldatum een aantal dagen naar voren is gehaald.
Ik kan nu ook eerst akkoord geven en dan betalen; alleen is dit regelen ook niet zo makkelijk voor UPC schijnt. Ik netjes het formulier ingevuld en kreeg gister een brief: het intrekken van uw machtiging tot automatische incasso is mislukt......... pfffffff ik betaal altijd per acceptgiro. Maar weer gebeld, tegen de dame is kwestie uitgelegd dat ik nog nooit een automatische incasso heb gehad, maar dat ik met online accorderen moet gaan betalen en dat ik absoluut geen automatische incasso wil omdat dat nog al eens fout schijnt te gaan, dit werd enigszins nog bevestigd ook :roll:, maar weer een nieuw formulier maken en opsturen naar het antwoordnummer wat er volgens deze medewerker niet is :) en eens kijken of het nu wel gaat lukken.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Henri42 »

CaptainSlow schreef:
lostlovey schreef:Vooropgesteld dat ik er ook beslist niet blij mee ben. Maar...hoe betaal je de rekeningen die wel met acceptgiro gaan als je op vakantie bent? Die betaal je dan toch ook pas als je terug bent (of voor je vertrekt)? Het principe blijft toch eender?
Niet aan gedacht :oops:
Zat meer in mijn achterhoofd dat UPC altijd een berichtje stuurt dat de factuur klaarstaat en dan beslist geen drie weken wacht met incasseren.
We moeten Slowy maar weer eens informeren voordat hij beren achter elke dennenboom ziet:)

Een incasso gekoppeld aan een internet fiatering,wordt indien niet geaccordeerd toegevoegd door UPC aan de daarop volgende maandfactuur, hoe simpel kan het toch zijn :lol:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

We moeten Slowy maar weer eens informeren voordat hij beren achter elke dennenboom ziet:)
Slowy heeft gisteren UPC opgezegd en is zeer benieuwd of Henkie42 gelijk heeft en UPC eindelijk eens iets netjes kan verwerken :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Waarschuwing spookrekening UPC 28 september

Ongelezen bericht door Henri42 »

CaptainSlow schreef:
We moeten Slowy maar weer eens informeren voordat hij beren achter elke dennenboom ziet:)
Slowy heeft gisteren UPC opgezegd en is zeer benieuwd of Henri42 gelijk heeft en UPC eindelijk eens iets netjes kan verwerken :lol:
De spookrekening zal nog wel komen en de vlag gaat uit bij UPC, de volgende provider kan z,n lol alvast op :)

Gesloten