LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Storing" Telfort internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alexjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2011 15:49

"Storing" Telfort internet

Ongelezen bericht door alexjan »

Sinds medio 2008 hebben wij hier thuis Internet van Telfort, 20Mbit, waarvan helaas hier maar 8Mbit te ontvangen is, maar dat terzijde.
Afgelopen vrijdag viel opeens onze internetverbinding uit, via mobiel internet op mijn mobiel kwamen we erachter dat er een storing in het oosten van het land was, en om niet meteen uren in de rij te hangen bij de helpdesk besloten we het een aantal uren af te wachten.

Vrijdagavond helaas nog steeds geen internet, dan begint zoiets toch best vervelend te worden... na nog een zaterdag wachten zaterdagmiddag de Telfort klantenservice gebeld. Natuurlijk kreeg ik het gebruikelijke verhaal, wilt u het modem resetten, alle kabeltjes nalopen, etc. etc... Na alle stappen nog een keer met meneer aan de lijn doorgelopen te hebben kon men aan de andere kant van de lijn zien dat we weer verbinding hadden, -en weg was de helpdesk.
Nog geen 5 minuten later viel ons internet weer uit, nogmaals herstart, toen bleef het een halfuurtje werken. Inmiddels was het na 5 uur, dus was de helpdesk onbereikbaar. Ook op zondag is de Telfort helpdesk dicht, dus zat er niks anders op dan vanochtend opnieuw te bellen...

Natuurlijk kreeg ik eerst de complete vragenlijst weer; modem resetten etc. etc., maar het mocht niet baten. Na ongeveer ieder kastje en kabeltje in de meterkast doorgenomen te hebben werd ik dan eindelijk doorverbonden naar "de tweede lijn", die voor mij een afspraak konden maken met een servicemonteur, die zou binnen een uur wel bellen om vandaag nog een afspraak te maken, ik dacht even dat het de goede kant op ging...

Maar niets is minder waar, ruim anderhalf uur later nog niks, dus de klantenservice opnieuw gebeld, daar werd mij toen doodleuk verteld dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat ik teruggebeld wordt voor een afspraak!
Puntje bij paaltje zitten wij nu al sinds vrijdag zonder internet, enorm lastig als je thuis aan de slag moet voor je werk, en kinderen tegenwoordig via online leeromgevingen hun studiemateriaal moeten downloaden!
Via een inmiddels aangeschafte Dongel hebben we onszelf maar voorzien van "primitief internet", om toch nog iets te kunnen, maar ik vind het lastig te begrijpen waarom het zo lang moet duren voordat, een waarschijnlijk simpel te verhelpen probleem, zoveel tijd moet kosten om op te lossen. Ik ben redelijk klaar met Telfort, helemaal omdat dit niet de eerste storing is, en de ervaringen bij vorige storingen niet veel beter...

Jammer genoeg schijnt er geen enkele provider, ook Ziggo die via de kabel werkt, te zijn die ons op korte termijn een werkende internetaansluiting aan kan bieden; ze beroepen zich dan op de "wettelijke termijn die de klant heeft om op zijn besluit terug te komen", erg vreemd, dat je daar A, op moet wachten, en B dat men wacht met leveren, om de bedenktijd van de klant te laten verstrijken, het lijkt mij dat die er is om klanten die na levering ontdekken dat het product tegenvalt, te beschermen? Vraag mij in dit geval dan toch af hoe dat zit met mensen of met name bedrijven die door brand of dergelijke gedwongen moeten verhuizen, moeten die dan ook maar twee tot drie weken wachten voor ze weer aan de slag kunnen?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: "Storing" Telfort internet

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dan log je toch even tijdelijk in via een onbeveiligd netwerk in de buurt?
Dit kan alleen als je een draadloos netwerk hebt.

alexjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2011 15:49

Re: "Storing" Telfort internet

Ongelezen bericht door alexjan »

Helaas, we hebben erg veilige en slimme buren blijkbaar :wink:, geen onbeveiligd netwerk te vinden hier.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Storing" Telfort internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Is alles inmiddels naar tevredenheid opgelost?

Hugo

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: "Storing" Telfort internet

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Hugo,

over het algemeen ben ik tevreden over telfort.
Het valt me alleen op dat we er dit jaar regelmatig uitliggen met internet en telefoon. Hooguit een paar uur, maar toch.
Is de oorzaak bekend?

Gesloten