LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Echo
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:55

Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Echo »

Beste kritische mensen,

In ons studentenhuis is geen telefoonlijn aanwezig dus zijn wij aangewezen op kabelinternet...Maar in onze regio (Groningen stad) is Ziggo regio leverancier...En wees ik nu enigszins ingelezen over het gerotzooi met Ziggo. Is Ziggo kabelinternet (via tvkabel) aan te raden of gewoon niet doen?
De klusjesman van de huurbaas is aan het proberen of er niet een telefoonlijn bij ons kan komen. Wij wonen achterin een oud kantoorpand. Op miraculeuze wijze is boven ons en voor ons in de woningen wél internet aanwezig.
De hoofdlijn kwam volgens een Ziggo mannetje die langs kwam binnen bij onze buurman voor op de eerst etage (wij wonen zelf ook op de 1e etage).
Volgens een kennis is het wel mogelijk vanaf de hoofdlijn te splitten maar ik vraag mij af of je dan ook een apart abonnement kan aanvragen? Hoe herkent de internetprovider dan de aansluiting? Iemand die hier verstand van heeft?

Wij willen het liefst gewoon telefooninternet want dan valt er te kiezen: KPN of XS4All zijn dan de aangewezen providers lijkt me (wat service betreft). Omdat we met meer mensen zijn valt de prijs dan nog mee: zeker als je nagaat dat we nu elk apart een dongeltje van T-mobile hebben. Het is leuk dat we overal internet kunnen hebben maar voor 20 euro per maand per persoon met zeer langzaam internet is het niet zo leuk...

Onze klusjesman heeft er volgens mij ook de ballen verstand van dus vraag ik het hier in zijn algemeenheid waar misschien wel iemand is met verstand van zaken:
kan er een aparte lijn worden gelegd vanaf de hoofdlijn die het pand binnenkomt en waarop een apart abonnement kan worden afgesloten? Of moet er dan vanaf de straat een aparte lijn worden gelegd?

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Als je de lijn gaat splitten die in een andere woning binnen komt, dan kan je geen apart abonnement nemen. Je gebruikt dan namelijk al het abonnement van het andere huis.
Wat je wel kan doen is om in overleg met de bewoner waar het signaal het huis binnen komt de kosten te gaan delen.

Je plaatst dan een router en jullie hebben allebei internet, alleen je deelt de kosten door 2. Voordeliger en de snelheid van ziggo is genoeg om te delen met anderen.

Wil je zelf een eigen kabel, dan moet er inderdaad vanaf de wijkkast een nieuwe kabel getrokken worden, maar dat moet je zelf betalen en is heel duur.

Echo
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:55

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Echo »

Misschien begreep je me niet helemaal of begrijp ik jou niet helemaal:

Wij hebben wel tv kabel aansluiting, we maken er alleen geen gebruik van op het moment.
We hebben geen telefoonlijn. Als we Ziggo kabeltv willen kan dat, maar ik heb liever geen Ziggo door alle problemen.
Dus vroeg ik mij af hoe ik een nieuwe telefoonlijn kon laten aanleggen...
Eerder was de buurman het niet met ons eens om internet te delen, maar wie weet is hij hierover inmiddels wel te overtuigen.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Verkeerd begrepen inderdaad.

Een nieuwe telefoonlijn aan laten leggen kan volgens mij alleen door KPN. Echter zullen die de kosten daarvan waarschijnlijk ook naar jou toe schuiven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Echo schreef: een Ziggo mannetje
Praat je altijd zo denigrerend over mensen?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Rebellian »

Is het kantoorpand omgebouwd tot woningen?

Als het kantoorpand tijdelijk bewoond wordt bestaan er waarschijnlijk nog meerdere ISRA punten waar je ADSL op kunt aansluiten. Het is een kwestie van weten waar ze zitten en met de KPN bekijken welke vrij is. Bij veel kantoorpanden is ook een patchpaneel te vinden waarmee je via een UTP kabel vanaf de modem die zo dicht mogelijk bij het ISRA punt moet staan het internet kunt laten uitkomen in je huis (zitten er UTP poortjes genummerd in je woning?).

Dan heb je op een simpele manier (paar kabels inklikken) internet.

Echo
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:55

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Echo »

@GJvdZ: is absoluut niet denigrerend bedoeld hoor!

@ Rebellian: Het pand is al oud, het was vroeger een drukkerij. Beneden zat de drukkerij (ong een jaar geleden ook verbouwd tot woningen nadat de wietkwekerij er is geruimd), boven het kantoor. Het komt uit de tijd dat internet nog niet standaard was maar misschien dat er toch telefoonlijnen zijn.
Kan ik gewoon KPN bellen om te vragen hoeveel ingangen er zijn en welke al gebruikt worden?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Rebellian »

Echo schreef: @ Rebellian: Het pand is al oud, het was vroeger een drukkerij. Beneden zat de drukkerij (ong een jaar geleden ook verbouwd tot woningen nadat de wietkwekerij er is geruimd), boven het kantoor. Het komt uit de tijd dat internet nog niet standaard was maar misschien dat er toch telefoonlijnen zijn.
Kan ik gewoon KPN bellen om te vragen hoeveel ingangen er zijn en welke al gebruikt worden?
Ok, jammer natuurlijk want het had een snelle oplossing geweest. Maar je kunt inderdaad KPN bellen om te onderzoeken of er nog vrije ISRA punten zijn in het pand. Let echter wel op dat dit geen garantie is, KPN zit er weleens administratief enorm naast. Daar komen ze dan pas achter bij de aansluiting. Als er nog vrije ISRA punten zijn kun je een nieuwe aansluiting realiseren zonder al te veel kosten. Vraag wel even aan de huisbaas / klusjesman om samen op zoek te gaan zodat je zelf ook kunt zien dat hij er zit. (of hij vrij is kun je soms niet zo 123 zien). Bedenk je ook dat er een kabel vanaf het ISRA punt naar boven moet, je modem moet zo dicht mogelijk bij het ISRA punt staan dus het liefst ernaast hangen.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

En wees ik nu enigszins ingelezen over het gerotzooi met Ziggo. Is Ziggo kabelinternet (via tvkabel) aan te raden of gewoon niet doen?
Ik weet niet waar je je ingelezen over het gerotzooi, maar als je dit forum bedoeld, bedenk dan heel goed, dat de reden van de meeste mensen om te posten is dat zij een probleem hebben. Mensen zonder problemen zie je bijna niet. Persoonlijk denk ik dat bijna alle Ziggo gebruikers tevreden zijn. Wat niet wegneemt, dat als je een probleem hebt je er heel anders over denkt. Maar dat is niet alleen voor Ziggo, maar ook voor de KPN, Telfort, Media Markt, XS4ALL en noem alles maar op. Als je alles gelooft wat op een forum staat, durf je niets meer te kopen :mrgreen:

Echo
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:55

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Echo »

@ Rebellian: bedankt voor je antwoord. Ik zal eens even overleggen met klusjesman en huurbaas.

@ Dirkie: ik ben me ervan bewust, maar het aantal klachten over Ziggo overstijgt toch wel de meeste andere producten...En niet alleen op dit forum. :p

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Echo schreef: @ Dirkie: ik ben me ervan bewust, maar het aantal klachten over Ziggo overstijgt toch wel de meeste andere producten...En niet alleen op dit forum. :p
Je hebt je inderdaad goed ingelezen! Als je het kunt voorkomen ga niet met Ziggo in zee: Veel te duur en chaotische administratie. Je hoeft alleen maar naar het aantal klachten te kijken......... en bij Radar in de uitzending zaten ze ook niet omdat ze zo goed zijn.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Naar aanleiding van mijn bovenstaande bericht stuurde onze "huistrol" mij het volgende bericht. Het lijkt erop dat het (zoals ik al vermoedde) een onvoorwaardelijke Ziggo-fan betreft. Hoe simpel kan een mens zijn. :)
Delivered-To: [email protected]
Received: by 10.224.74.13 with SMTP id s13cs147110qaj;
Fri, 11 Feb 2011 03:55:36 -0800 (PST)
Received: by 10.103.246.2 with SMTP id y2mr231240mur.70.1297425335994;
Fri, 11 Feb 2011 03:55:35 -0800 (PST)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from server44.firstfind.nl (server44.firstfind.nl [93.94.226.70])
by mx.google.com with ESMTPS id u13si1611625eeh.55.2011.02.11.03.55.34
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
Fri, 11 Feb 2011 03:55:34 -0800 (PST)
Received-SPF: pass (google.com: best guess record for domain of [email protected] designates 93.94.226.70 as permitted sender) client-ip=93.94.226.70;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: best guess record for domain of [email protected] designates 93.94.226.70 as permitted sender) smtp.mail=[email protected]
Received: from server44.firstfind.nl (localhost [127.0.0.1])
by server44.firstfind.nl (8.14.3/8.14.3/Debian-5+lenny1) with ESMTP id p1BBtXcP024209
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=DHE-RSA-AES256-SHA bits=256 verify=NOT)
for <[email protected]>; Fri, 11 Feb 2011 12:55:34 +0100
Received: (from anoniemm@localhost)
by server44.firstfind.nl (8.14.3/8.14.3/Submit) id p1BBtXMB024207;
Fri, 11 Feb 2011 12:55:33 +0100
Date: Fri, 11 Feb 2011 12:55:33 +0100
Message-Id: <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Forum
X-PHP-Script: www.anoniemmailen.nl/index.php for 195.254.135.156
MIME-Version: 1.0
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1
From: "A. Hertsenberg" <[email protected]>
X-Virus-Scanned: by amavisd-new


Indien u negatief blijft schrijven
op ons forum zullen wij u een ban geven.

Laatste waarschuwing.

Antoinette

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als je het kunt voorkomen ga niet met Ziggo in zee: Veel te duur en chaotische administratie. Je hoeft alleen maar naar het aantal klachten te kijken
Dan ben ik misschien wel heel dom geweest, want ik ben geheel vrijwillig met Ziggo in zee gegaan. En ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik zal dus wel een uitzondering zijn :mrgreen:

Maar even zonder gekheid. Ik bedoelde slechts, dat hier op een algemeen consumenten forum mensen heel snel klagen. Het komt vaak voor, dat iemand zich aanmeldt en een klacht schrijft. Mensen reageren daarop maar van de topic starter hoor je nooit wat meer. En dat is misschien wel omdat zijn/haar probleem opgelost is, maar dat weet je dus niet.
En ik weet niet of Ziggo te duur is, het is in ieder geval goedkoper dan mijn vorige 3 losse abonnementen die ik had :wink:
En de gratis monteur heeft alles netjes aangesloten en getest en het werkte perfect. En dat doet het tot nu toe nog steeds.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo kabelinternet of toch telefoonlijn splitten/aanleggen?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Dirkie schreef:
Als je het kunt voorkomen ga niet met Ziggo in zee: Veel te duur en chaotische administratie. Je hoeft alleen maar naar het aantal klachten te kijken
Dan ben ik misschien wel heel dom geweest, want ik ben geheel vrijwillig met Ziggo in zee gegaan. En ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik zal dus wel een uitzondering zijn :mrgreen:

Maar even zonder gekheid. Ik bedoelde slechts, dat hier op een algemeen consumenten forum mensen heel snel klagen. Het komt vaak voor, dat iemand zich aanmeldt en een klacht schrijft. Mensen reageren daarop maar van de topic starter hoor je nooit wat meer. En dat is misschien wel omdat zijn/haar probleem opgelost is, maar dat weet je dus niet.
En ik weet niet of Ziggo te duur is, het is in ieder geval goedkoper dan mijn vorige 3 losse abonnementen die ik had :wink:
En de gratis monteur heeft alles netjes aangesloten en getest en het werkte perfect. En dat doet het tot nu toe nog steeds.
Er zijn zat mensen waar het wel goed gaat. Je bent niet dom geweest, Ziggo blijft een risico. Gaat het namelijk mis dan gaat het meestal goed mis en is men niet in staat om het probleem op te lossen.

Uiteraard nemen jammer genoeg veel mensen niet de moeite (of het fatsoen) om een goede afloop te melden, maar hoe op een gegegeven moment een probleem ook goed opgelost is, daar gaat vaak erg veel tijd overheen.

In vergelijking tot andere providers lijkt Ziggo mij inderdaad wat aan de dure kant, zal ongetwijfeld niet de duurste zijn....

Gesloten