LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mailtje van UPS

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dnmw2705
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:46

Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door dnmw2705 »

Hallo,

Ik kreeg een mailtje van bezorgings diest UPS dat er een pakketje dat ik had besteld niet aan kon komen omdat er een adres op zou staan dat niet bestond.
In de mail stond een link waar ik heen moest gaan om het goede adres in te voeren. Ik klinkt met mijn stomme kop op die link, en het bleek een virus te zijn. Mijn virusscanner blokkeerde de site meteen.

Dit is een waarschuwing voor als je ooit zo'n mailtje ontvangt

(de mail is Engels)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door tennis »

Had je dan iets besteld, wat met UPS wordt verstuurd/gebracht wordt?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door Rebellian »

tennis schreef:Had je dan iets besteld, wat met UPS wordt verstuurd/gebracht wordt?
Meestal niet, maar mensen zijn nieuwsgierig en daarom werken deze manieren erg goed. Doel is vaak een trojan te installeren die je kunt verwijderen met de anti-virus die het trojan zelf aanbied. Soort gijzelen maar dan van je PC en je tijd.

In ieder geval weer een goede waarschuwing :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dnmw2705 schreef:Hallo,

Ik kreeg een mailtje van bezorgings diest UPS dat er een pakketje dat ik had besteld niet aan kon komen omdat er een adres op zou staan dat niet bestond.
In de mail stond een link waar ik heen moest gaan om het goede adres in te voeren. Ik klinkt met mijn stomme kop op die link, en het bleek een virus te zijn. Mijn virusscanner blokkeerde de site meteen.

Dit is een waarschuwing voor als je ooit zo'n mailtje ontvangt

(de mail is Engels)
Even voor de goede orde:
- Je bent een Nederlander
- UPS werkt in Nederland, maar stuurt een mail in een buitenlandse taal
- Je hebt niets besteld
- Het is 2011
- Je 'adres' zou niet kloppen, maar ze hebben wel je mail adres(???)

Sorry - maar als je dan nog op een link-in-een-mail klikt en er is niets gebeurd mag je echt wel je beschermengel op blote knietjes danken.

Gezien alle waarschuwingen en publicaties snap ik echt niet dat mensen nog steeds op allerhande links in mails klikken...
Zal wel beroepsdeformatie zijn.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door tennis »

Gezien alle waarschuwingen en publicaties snap ik echt niet dat mensen nog steeds op allerhande links in mails klikken...
Zal wel beroepsdeformatie zijn.
Hoe vaak, is dit alleen al hier op het forum geweest, maar deze zoeken zulke mensen, welke er steeds opnieuw in trappen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tennis schreef:
Gezien alle waarschuwingen en publicaties snap ik echt niet dat mensen nog steeds op allerhande links in mails klikken...
Zal wel beroepsdeformatie zijn.
Hoe vaak, is dit alleen al hier op het forum geweest, maar deze zoeken zulke mensen, welke er steeds opnieuw in trappen!
Zodra mensen iets kunnen krijgen, of dat nu een prijs is of een pakketje, worden bij veel mensen de gevaarsignalen onderdrukt door het hebberigheidsignaal.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef: Zodra mensen iets kunnen krijgen, of dat nu een prijs is of een pakketje, worden bij veel mensen de gevaarsignalen onderdrukt door het hebberigheidsignaal.
Bedenk plaatje van Dagobert Duck met dollartekens in zijn ogen.... $$$$

Zoiets?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mailtje van UPS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:
GJvdZ schreef: Zodra mensen iets kunnen krijgen, of dat nu een prijs is of een pakketje, worden bij veel mensen de gevaarsignalen onderdrukt door het hebberigheidsignaal.
Bedenk plaatje van Dagobert Duck met dollartekens in zijn ogen.... $$$$

Zoiets?
Precies! Dat moet toch de enige verklaring zijn waarom weldenkende mensen jaar in, jaar uit in dit soort dingen trappen.

Gesloten