Dit hebben wij middels een belletje geregeld. De telefoonmedewerkster van Online vertelde ons dat er een aansluitingspunt in ons huis aanwezig was (je moet een telefoonaansluiting hebben), dat het pakketje zo snel mogelijk werd toegestuurd en dat we het zelf makkelijk met de beschrijving konden aansluiten. Ook zou vanaf 7 februari de internetverbinding geactiveerd zijn, dus zouden wij direct kunnen internetten.
Wij kregen het pakketje met het modem thuisgestuurd met een beschrijving over hoe we het ding moesten installeren. Nu was het aansluitpunt erg moeilijk te vinden. Uiteindelijk bleek het het punt (waar de Israverbinding op hoorde te staan) onder het vloerluik in de hal te zitten. We hebben een bovenwoning en geen stopcontact beneden, dus dat was allemaal erg lastig maar met een aantal verlengsnoeren hebben we het uiteindelijk opgelost. Wel jammer dat nu overal allemaal kabels liggen en we op 'Online' in de eerste plaats overstapten vanwege het 'draadloze' internet, maar goed...
We wisten niet zeker of we het ding nu wel aan het goede punt hadden aangesloten omdat het modem steeds aan gaf dat er geen verbinding met internet was.
Dus wij bellen naar 'Online'. Volgens de medewerker van 'Online' zou het internet het gewoon moeten doen. Waarschijnlijk hadden wij het modem niet aan het juiste contactpunt verbonden en lag daar de fout. Hij raadde ons aan een monteur te laten komen.
Omdat wij echt niet wisten waar we het dan moesten verbinden, hebben we die monteur maar laten komen.
De monteur zag dat wij het modem aan het juiste punt hadden verbonden, namelijk het Israpunt (zoals hij dat noemde). Maar wat bleek, nadat hij met een apparaatje meette of er verbinding op stond: Er stond geen signaal op! Er was dus geen verbinding!
De monteur legde uit dat de kabels tussen ons Isra punt en het internet van Online van KPN waren, en dat deze niet aangesloten waren! Dat daar geen verbinding op zat.
Dat Online hierin dus afhankelijk is van KPN.
Dit is dus een fout van Online. Want Online biedt ons een dienst aan en beloofd dit ons te kunnen leveren. Wij betalen hier immers voor. En zij horen, als zij 'afhankelijk' zijn van KPN, zodra zij een contract met ons aangaan er voor te zorgen dat er over de kabels van KPN een verbinding is met ons huis. Dat horen zij zelf te regelen met KPN.
Ik vind het een hele rare zaak, dat wij hier middels een monteur achter moeten komen.
De monteur belde naar KPN, en inderdaad er stond geen verbinding op. Dit zou zo snel mogelijk door KPN geregeld worden. En is uiteindelijk ook snel geregeld. Nu hebben we (eindelijk) wel internet.
Wel heeel vreemd dat een telefoonmedewerker van Online ons eerder vertelde dat er wel gewoon verbinding moest zijn, dat hij dat zelfs kon zien terwijl dat er dus niet was. Voorliegen noem je dat.
Want hierdoor hebben wij een monteur laten komen voor niets en hebben wij een maand zonder internet gezeten (een maand=de tijd dat het duurde voordat we uiteindelijk internet kregen.)
De monteur van Online vond het ook een vreemde zaak en drukte mij op het hart dat ik de 90 euro aan kosten voor zijn komst niet hoefde te betalen. Hij heeft immers niks kunnen doen en de fout lag bij Online omdat zij zeiden dat er wel verbinding was terwijl deze er niet was ivm KPN kabels die KPN vanaf een hoofdkantoor hadden moeten aansluiten. Hij heeft zelfs nog gebeld naar Online om dit aan te geven en in ons dossier te zetten. Ik was hier bij. Ook zei de monteur dat we voor de zekerheid die avond nog een keer naar Online moesten bellen om te checken of het inderdaad in ons dossier verwerkt was. Dit hebben wij gedaan en inderdaad het klopte, het zou in behandeling worden genomen, en ook deze telefoonmedewerker zei dat we waarschijnlijk die 90 euro niet hoefden te betalen!
Het is ons dus 2 maal door Online medewerkers toegezegd dat wij die 90 euro niet hoefden te betalen!
Maar je raadt het al....: Deze maand is de 90 euro door Online gewoon van onze rekening afgeschreven!
Wij dus weer bellen. Volgens de telefoon medewerker stond hierover niks in het dossier! Terwijl een aantal weken daarvoor dit er nog wel in stond.
Er werd ons gezegd dat zij navraag zouden doen om te kijken of die 90 euro er terecht af was gehaald of niet.
Hierover zouden ze ons terugbellen. Dit is nog steeds niet gebeurd (2 weken geleden.) Als het terecht zou worden bevonden zou het geld terug worden gestort.
Inmiddels hebben wij de 90 euro gestorneerd.
Deze week kregen wij een mail en sms van Online dat wij een betalingsachterstand hadden hierdoor.
Wij dus weer bellen vandaag, volgens de Online medewerker moeten wij de 90 euro alsnog betalen, als we dat doen zal er opnieuw een aanvraag worden gedaan om die 90 euro kwijt te schelden. Want de eerste aanvraag was om onbekende reden geweigerd, later was dit volgens de medewerker een fout (?), waar wij overigens nooit van op de hoogte zijn gesteld.
En als wij niet betalen krijgen wij een boete!
Samengevat:
-Wij hebben door een fout van online een maand geen internet gehad, maar hiervoor wel betaald.
-Door onjuiste informatieverstrekking hebben wij een monteur laten komen, die voor niks kwam, omdat de fout bij Online zelf lag, omdat zij er niet voor hebben gezorgd dat er internetverbinding was middels KPN kabels.
-De monteur verzekerde ons, niet voor hem te hoeven betalen en heeft dit in ons dossier laten zetten.
-Ook de telefoonmedewerker van Online verzekerde ons dit.
- Zonder onze toestemming is er 90 euro door Online van onze rekening gehaald.
- Na weer te bellen naar Online, blijkt er ineens hierover niks in ons dossier meer te staan (?!)
- Er is een aanvraag geweest om de 90 euro "kwijt te schelden", wij zouden hierover worden geïnformeerd, deze is afgewezen, en dit is ons weer niet gemeld.
-Wij hebben uiteindelijk de 90 euro gestorneerd.
-Wij moeten van Online de 90 euro zo snel mogelijk betalen anders volgt er een boete.
-Wij zijn al heel wat geld kwijt door steeds weer te moeten bellen naar Online.
Dit kan twee dingen betekenen. Óf het is een grote chaos bij Online, óf zij proberen op slinkse wijze geld afhandig te maken van hun klanten.
Want afspraken en beloftes komen zij niet na. En cruciale informatie die van belang is voor de rechten van de klant, verdwijnt steeds weer, 'heeel toevallig' door "foutjes in het systeem bij Online waar zij niks aan kunnen doen..." Ook verschuilen zij zich achter het feit dat zij afhankelijk zijn van KPN. Dat is hun probleem, en niet die van de klant, lijkt mij.
Één ding weet ik wel, zodra ons contract afloopt (een jaar), gaan wij naar een andere provider!
Kortom: Twijfelt u of u internet van Online wilt? Ik zou nog even nadenken als ik u was! Wij komen hier vast niet meer onder uit, we zullen wel betalen

Vriendelijke groet, Raymond
Klantnummer: W2117730