LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
uptown
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2011 16:21

Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door uptown »

Hallo Radar forum!

Ik heb vandaag een factuur gekregen van een hosting bedrijf waar ik ooit een domeinnaam had gekocht. Het probleem is dat ik het domeinnaam helemaal niet wil verlengen en dit dus toch door dat bedrijf is gebeurt, zonder enige waarschuwing. Ook zijn de prijzen absurd verhoogt. In totaal ben ik 29.16 euro kwijt voor een domeinnaam die ik niet eens meer wil. Wat kan ik doen? Ik heb ze al een mail gestuurd waarin ik uitleg dat ik er niet eens mee ben hoe is het is gegaan. Kan ik mij beroepen op deze wet?: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... el_van_dam

Het hosting bedrijf is trouwens, yourhosting.nl
En ja, er staat wel in kleine lettertjes:

Code: Selecteer alles

Opzegtermijn & factuurmaand
Uw domeinnaamregistratie wordt jaarlijks automatisch voor minimaal één jaar verlengd. U ontvangt uw factuur nadat uw producten voor u zijn verlengd. Wilt u voor de volgende contractstermijn opzeggen, zorg dan dat uw opzegging uiterlijk een maand voor de eerste dag van uw factuurmaand (de maand waarin de nieuwe contractstermijn aanvangt) door ons is ontvangen. Bijvoorbeeld, uw nieuwe contractstermijn start op 14 april. Uw factuurmaand is dan april. Zorg in dit geval dat uw opzegging voor 1 maart bij ons binnen is.
Het allemaal erg vervelend voor mij omdat ik een student ben en dus ook geen groot inkomen heb. Maarja, als ik geen poot heb om op te staan zal ik het wel moeten betalen helaas.

Groeten Tom

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door CB »

Ik ben bang dat je er weer een jaar aan vast zit. Zie onderstaande link:

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ab ... 3godwGK9qQ

uptown
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2011 16:21

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door uptown »

thanks voor je reply CB. Dan helaas die rekening maar betalen :(

abtoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:21

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door abtoet »

@uptown
Vergeet hem niet gelijk even op te zeggen :!:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

abtoet schreef:@uptown
Vergeet hem niet gelijk even op te zeggen :!:
Of bij afloop van het contract te verhuizen naar een veel goedkopere, als het een beetje om de jaarlijkse kosten draait.
Voor ergens tussen de 2,50 en 10 euro per jaar met een .nl-domein kan men al klaar zijn.

uptown
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2011 16:21

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door uptown »

Tis weer bijzonder schreef:
abtoet schreef:@uptown
Vergeet hem niet gelijk even op te zeggen :!:
Of bij afloop van het contract te verhuizen naar een veel goedkopere, als het een beetje om de jaarlijkse kosten draait.
Voor ergens tussen de 2,50 en 10 euro per jaar met een .nl-domein kan men al klaar zijn.
Ik denk dat ik maar niet ga verhuizen. Ik heb namelijk al een aantal (negatieve) verhalen gehoord over dat ze moeilijk doen over verhuizen en andere zaken. Ik denk dat ik mijn domeinnaam gewoon helemaal verwijder en dat ik weg ben bij dat bedrijf. Het vertrouwen is wel weg zo :). Ik had eerder Versio moeten vinden haha. Achja, ik leer er ook weer van he. Thanks voor jullie replies nog een keer :)

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

uptown schreef:Ik heb namelijk al een aantal (negatieve) verhalen gehoord over dat ze moeilijk doen over verhuizen en andere zaken.
Da's een fluitje van een cent.
Maar goed, je hebt je keus al gemaakt.
Misschien heeft iemand anders nog wat aan deze wetenschap.

uptown
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2011 16:21

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door uptown »

Tis weer bijzonder schreef:
uptown schreef:Ik heb namelijk al een aantal (negatieve) verhalen gehoord over dat ze moeilijk doen over verhuizen en andere zaken.
Da's een fluitje van een cent.
Maar goed, je hebt je keus al gemaakt.
Misschien heeft iemand anders nog wat aan deze wetenschap.
Klopt, maar ik denk helaas niet bij dat bedrijf.
Lees de eerste twee reviews maar: http://www.webhostingreviews.nl/ervaringen/yourhosting/

Ik denk dat ik straks blij mag zijn als ik daar weg ben (en dat ik gelukkig maar één domeinnaam daar heb gekocht)

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik vind het nogal meevallen, die reacties.
En het ligt er vaak ook nog maar aan of de klagers de juiste procedures wel hebben gevolgd.
Uiteindelijk is het nog zo dat als een provider iemand onterecht in gijzeling neemt, de grote baas SIDN, de verhuizing ook nog ter hand kan nemen, als het een NL-domein betreft.

Maar nogmaals, je hebt je besluit genomen.
Dat neemt niet weg dat er voor anderen nog genoeg mogelijkheden zijn in de praktijk.
Ik begrijp best dat je eigen onoplettendheid je niet lekker zit, maar aan indianenverhalen, daar koopt niemand iets voor.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door alfatrion »

uptown schreef:Het probleem is dat ik het domeinnaam helemaal niet wil verlengen en dit dus toch door dat bedrijf is gebeurt, zonder enige waarschuwing.
In de AV staat dat er stilzwijgend verlengt wordt en dat kan. De enige manier om hier onder uit te komen is door te stellen dat zij zich niet aan hun "informatieplicht" hebben gehouden, maar het ziet er naar uit dat ze dit goed geregeld hebben.
uptown schreef:Ook zijn de prijzen absurd verhoogt.
Ze geven dit in het aanbod aan, dus daar zit je ook aan vast, vrees ik.
uptown schreef:Kan ik mij beroepen op deze wet?: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... el_van_dam
Nee, die wet wordt pas 1 jan van kracht. Iets soort gelijke staat ook in de telecommunicatiewet, maar een domeinnaam dienst valt daar buiten.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Stilzwijgende verlenging van domeinnaam

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hadden ze dat bij mij maar gedaan!
Ik had 3 jaar geleden een domeinnaam laten vastleggen, voor 2 jaar betaald en toen ik met die site wilde beginnen kwam ik erachter dat mijn domeinnaam was vervallen zonder dat ik daar ooit een bericht van heb ontvangen.
En nu verdient een ander daar geld mee :evil:

Gesloten