LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte internetverbinding CaiWay

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Patricia89
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2011 17:49

Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door Patricia89 »

Wij wonen in een nieuwe wijk van Hendrik Ido Ambacht en hebben nu zo'n kleine 3 jaar CaiWay omdat er niet veel keus was.
Internet van CaiWay is zeer slecht, valt in de avonden uit of tijdens een feestdag en met een beetje pech zit je gewoon een heel weekend zonder internet, vaak presteren ze het dat het internet uitvalt wanneer ze natuurlijk niet bereikbaar zijn. Helaas nu weer dat je dan weer een half uurtje internet heb en dan weer even niet. Of dat je op een bepaalde website/spelletje of iets bezig bent maar geen andere websites meer kan openen.
Maar goed je kunt ze bellen maar een zinnig antwoord hoef je niet te verwachten, vaak ligt het aan jezelf volgens hun. Je bekabeling zou niet goed zijn, modem staat niet op gewenste plek, splitser moet erop (die zit er al), je zit met te veel mensen online etc. de gekste dingen krijg je wel naar je hoofd want het ligt niet aan hun. Ben zelfs al eens gewoon niet geholpen door de helpdesk want ze vonden dat het probleem bij mij lag wat dus echt niet het geval is.
Overstappen is niet 1 2 3 een mogelijkheid.. we hebben als andere keuze kpn waar we al slechte ervaringen mee hebben of xs4all wat behoorlijk wat duurder is in onze ogen.

Meer mensen die met dit probleem bij CaiWay zitten?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik had 2 weken geleden een slechte verbinding. Gebeld en 2 dagen later kwam er een monteur. Het probleem bleek buiten in het kastje te zitten. Hij heeft een kabeltje vernieuwd en voila, internet is weer prima.

Het kan dus ook wel goed gaan :D

Patricia89
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2011 17:49

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door Patricia89 »

Bedankt voor je reactie Sephora helaas is dit bij mij niet het geval, sinds vrijdag had ik weer problemen met internet (aan - uit - langzaam - snel - uit - aan etc), caiway gebeld toen hebben ze van een afstand mijn router gereset dit heeft voor een half uur geduurt. Nogmaals caiway gebeld en toen wouden ze een monteur langs sturen maar ik wist dat dit geen zin had dus afgewezen. Om half 11 s'avonds deed het internet weer perfect.
Ik heb het vermoeden (ook omdat de computer dit aangeeft) het aan hun servers ligt.. misschien een idee voor caiway om eens hun servers te vernieuwen?

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door DJM »

Ik wilde een paar maanden geleden overstappen naar Caiway en na een bezoek aan hun website besloot ik naar een Caiway kantoor te gaan in Gouda om daar alles te regelen.
Ik had gelezen dat je bij zo'n verkooppunt meteen alle spullen kon meekrijgen en dat leek me wel zo makkelijk.
Ik heb dus speciaal een snipperdag genomen en ik heb 15 kilometer gereden om daar te horen dat ze dat niet meer via de Caiway kantoren doen.
Ik heb Caiway nog gemeld dat de informatie op hun website niet klopt maar dat snappen ze niet dus toen wist ik dat Caiway een flutbedrijf is.
Jouw klacht verbaasd me dan ook niet.

GarField000
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:29

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door GarField000 »

Patricia89 schreef:Bedankt voor je reactie Sephora helaas is dit bij mij niet het geval, sinds vrijdag had ik weer problemen met internet (aan - uit - langzaam - snel - uit - aan etc), caiway gebeld toen hebben ze van een afstand mijn router gereset dit heeft voor een half uur geduurt. Nogmaals caiway gebeld en toen wouden ze een monteur langs sturen maar ik wist dat dit geen zin had dus afgewezen. Om half 11 s'avonds deed het internet weer perfect.
Ik heb het vermoeden (ook omdat de computer dit aangeeft) het aan hun servers ligt.. misschien een idee voor caiway om eens hun servers te vernieuwen?
Niet om het een of ander, maar als ze een monteur langs willen sturen om het probleem op te zoeken, en je dit zelf afwijst vindt ik raar. En dan zeg je dat je vermoedt dat dit aan de servers ligt.
Als je de monteur had laten komen en er blijkt bij jou geen probleem te zijn heb je volgens mij veel meer kracht als je zegt het ligt aan de servers.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door brieziet »

Moet eerlijk zeggen dat we goede ervaringen hebben. 1 a 2x per jaar misschien een storing. laatst toevallig een uur of 3 geen internet en geen tv, maar dat is dus echt uitzonderlijk.

Paar jaar geleden hadden we opeens out of the blue dezelfde ervaringen als jij. Een monteur kwam langs en heeft op allerlei plaatsen de signaalsterkte gemeten, toen bleek dus dat het bij ons al niet goed genoeg binnenkwam en er in het kastje voor aan de straat iets defect was. Dit verholpen, daarna weer alles bij ons gemeten en weer prima internet.

dus wellicht toch die monteur eens laten komen?

Patricia89
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2011 17:49

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door Patricia89 »

GarField000 schreef:Niet om het een of ander, maar als ze een monteur langs willen sturen om het probleem op te zoeken, en je dit zelf afwijst vindt ik raar. En dan zeg je dat je vermoedt dat dit aan de servers ligt.
Als je de monteur had laten komen en er blijkt bij jou geen probleem te zijn heb je volgens mij veel meer kracht als je zegt het ligt aan de servers.
Waarom ik geen monteur laat komen (dit heb ik niet eerder gemeld) is om het feit dat iemand die ik ken 2 straten verder op een geregeld problemen met CaiWay heeft. En is gewoon continue dat het internet er dan uit legt gaat het daarna weer een tijdje goed en dan ligt hij er weer een paar keer uit.
En wat ik al in het eerste berichtje melde is dat het voornamelijk in het weekend en op feestdagen gebeurd wanneer het dus extra druk op internet is... dit is in mijn ogen dan toch dat hun servers de drukte niet aan kunnen.

Monteur zou kunnen, maar wat als het probleem niet bij ons ligt maar ze toch kosten gaan rekenen? Hoe was dat bij jullie Brieziet?

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door brieziet »

Wij hebben geen rekening gekregen.

slaapkop1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jul 2011 18:35

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door slaapkop1974 »

Ik woon in het Westland en normaal heb ik weinig problemen met mijn verbinding van caiway. Een maandag viel mijn verbinding weg en ik heb de caiway gebeld, er was een storing en die zou binnen een korte tijd zijn opgelost. Dit was idd het geval maar de volgende morgen weer geen internet. Ik moest werken dus de rest van de dag geen idee of ik internet had maar toen ik s avonds thuis kwam weer geen internet. Weer gebeld naar de Caiway en opeens lag de fout bij mij???????? ik moest maar de splitter er tussen uithalen? maar voor ik dat kon doen had ik op wonderbaarlijke wijzen ineens weer internet. Een nu vanavond is hij ook weer een tijd uitgevallen heel apart allemaal en idd de caiway zal bijna nooit toegeven dat de schuld bij hun ligt het is altijd bij jezelf!!!!! Straks maar is de buren langs om te zien of hun ook de afgelopen dagen last hadden.

groetjes
petra

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door sephora30 »

Petra, ik heb deze en vorige week geen last gehad. Wel de 1,5 week daarvoor.
Toen was het heeeel langzaam en steeds de verbinding weg :evil: :roll:

Patricia89
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2011 17:49

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door Patricia89 »

Hallo Petra,

Dit is nou precies wat mijn klacht is over caiway... in het begin meelevend maar daarna is het jou fout...
Grappige is dat ik nu al tijden geen internet problemen heb en sinds gisteren weer een paar keer uitval heb gehad...
Laatst kwam ik via google op de volgende website http://www.internetervaring.nl/providers/review/caiway en toen ik hier de reacties las was ik aan de 1ne kant blij om het feit dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en aan de andere kant eigenlijk wel geschokt dat caiway gewoon niets aan dit probleem doet!

Mvg. Patricia

jpharderwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2013 17:04

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door jpharderwijk »

goeie dag
goed dat er hier een forum voor is
ik erger me groen en geel aan de caiway
ik zit bij de caiway harderwijk
niet op mijn naam ik woon namelijk begeleid wonen
dus weet niet het hele fijne ervan
maar de feite liggen er dik boven op
mijn internet valt dagelijks enorm veel uit
ik heb altijd lag (vertraging)
we hebben hier het maximale abonnement wat de caiway kan bieden
en het is gewoon 10 x ***!
ik kan niet eens normaal een mailtje type zonder dat me internet al uitvalt voordat ik op verzenden druk
waardoor ik geen berichten kan verzenden en/of soms 2 keer moet typen
caiway zecht probleem zit hem in de poorten van je router/modem
is gewoon onzin int 3 ict mensen erbij gehaalt ligt gewoon bij caiway

* aangezien ze liegen over de oorzaak
* niet leveren dus wat ze beloven
* je je kapot iriteert aan het dubbele werk
* in mijn geval 130 euro voor een nieuwe modem betaalt voor niks
* ik woon in harderwijk circa 800meter van de caiway af ( nog steeds *** internet )
* er komt geen oplossing voor mijn probleem caiway bekent geen schuld namelijk

dit is mijn ervaring over deze internet provider.
dit zal vast niet bij iedereen het geval zijn lees ik door dit forum heen.
maar als ik de internet snelheid/maand tarief opweeg tegen andere aanbieders scheelt het niet veel per maand
behalve het feit dat caiway geen geld meer pakt zonder goed te leveren
en je jezelf frustratie,telefoon kosten, kasje naar de muur effect

ik geef de caiway een dikke 4 van de 10 de tv aansluiting is 100% goed
maar het internet is gewoon schofterig

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slechte internetverbinding CaiWay

Ongelezen bericht door bprosman »

is gewoon onzin int 3 ict mensen erbij gehaalt ligt gewoon bij caiway
En waarom was die conclusie gebaseerd ?

Gesloten