LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
babsiebabs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 16:57

abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door babsiebabs »

mijn 1 jarig abonnement liep 24 november 2012 vorig jaar al af..
vorig jaar in juni heb ik deze al opgezegd, ook in de mail die ik ontvang van Hi, staat beschreven,
dat mijn abonnement tot 24 november 2012 doorloopt en dat het contract dan eindigt.
mijn provider is dan ook geblokkeert en kan absoluut geen gebruik meer maken van mijn abonnement.
Nu kom ik in januari van dit jaar erachter dat ze iedere maand van november af, 47 euro afschrijven.
wij hebben toen weer contact opgenomen met Hi en die vertelden ons dat het niet was opgezegd, maar bij deze zouden ze dit nu alsnog doen.
Deze maand komen wij erachter, dat Hi niets stop heeft gezet en als nog iedere maand van ons geld afschrijft.
wij hebben weer contact gehad, ditmaal waren we erg boos, 10 maanden lang is er meer als 47 euro afgeschreven, dit is een behoorlijk bedrag!
maar Hi blijft stug volhouden dat er niets is stopgezet.. dit is wel gebeurd, maar het contract is al lang geindigd! stilzwijgend verlengen mag toch niet! Nu hebben we geen poot om op te staan, van opzeggen abonnement is bij hun niks bekend..

Hi ik zou er nooit meer klant zijn, ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt!

Babette van den Braak

Jolijn
Berichten: 6314
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ipv wachten op Hi en boos hier je verhaal doen, kun je ook zelf je geld terug halen.

babsiebabs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 16:57

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door babsiebabs »

Hoe dan? we kunnen niet alles meer storneren.. geld is dus weg, Hi is niet bereid ons te helpen..

Jolijn
Berichten: 6314
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door Jolijn »

vorig jaar in juni heb ik deze al opgezegd, ook in de mail die ik ontvang van Hi, staat beschreven,
dat mijn abonnement tot 24 november 2012 doorloopt en dat het contract dan eindigt.


Dit lijkt me je bewijs van opzegging, bovendien kun je geen gebruik meer maken van de diensten.
Mondeling bereik je weinig, telefonische beloftes/toezeggingen worden toch niet gedaan, blijkt achteraf niet gezegd te mogen worden e.d. dus doe het schriftelijk/mail.
Je kunt je verhaal ook nog doen op twitter en facebook.
Ik neem aan dat je inmiddels Hi wel geblokkeerd hebt voor afschrijvingen?
Probeer je bank toch te bewegen de termijn van 13 maanden (melding onterechte incasso) aan te houden, want je hebt dan wel een machtiging afgegeven, maar deze geldt niet meer na het aflopen van het contract.
Lukt dat niet en wil Hi niet goedschiks waag er dan een incassobureau aan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door devious »

incassobureau inschakelen? Nee, als particulier moet je dan wel een flinke vordering hebben op een ander èn je moet maar net genoegen nemen met hetgeen je krijgt van dat bureau.

Als je zeker weet dat je hebt opgezegd èn je hebt de mail om het te bewijzen kun je AL de incasso's van daarna terughalen. Want het is gewoon diefstal. Bovendien is de bank verplicht alle automatische incasso's te controleren op geldigheid en dat hebben ze dan ook weer niet gedaan. Banken doen wel meer niet, dat zijn we inmiddels van ze gewend. Maar de verantwoording hebben ze.

Dus ja, je geld kun je terughalen. Gewoon even langs een filiaal gaan.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Babette,

Wat vervelend dat het opzeggen van jouw Hi Abonnement niet goed verwerkt lijkt te zijn. Om voor je uit te zoeken wat er precies aan de hand is moet ik naar de gegevens kijken. Hiervoor heb ik jouw 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer nodig. Wil je mij een e-mail sturen met deze gegevens? De mail kun je sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Opzegging.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

marc1766
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door marc1766 »

Ik zou gewoon je vraag op dit forum stellen en verlangen dat ze hier antwoorden neer zetten, dan is het voor iedereen te zien welke afspraken ze met je maken zodat ze er niet opnieuw onderuit kunnen komen.

Het is net of dat het vaker lijkt voor te komen, hoe meer diensten online gedaan kunnen worden hoe beter je je moet wapenen voor zulke rotstreken.
1 ding wil ik je meegeven, als je zeker weet dat je gelijk hebt, dan is het de hakken in het zand en volhouden en niet toegeven, immers je hebt voldoende bewijslast lijkt me nu.

babsiebabs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 16:57

Re: abonnement van Hi loopt al 10 maanden verder na opzegging

Ongelezen bericht door babsiebabs »

bedankt allemaal voor alle goede tips, ik geloof dat ik er wel wat mee kan.. :D

Gesloten