LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ellen2307
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2016 21:17

Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Ellen2307 »

Er is op een of andere rare manier gebeld met mijn nummer naar [Telefoonnummer verwijderd door moderator] na een sim wissel omdat de sim te klein was voor een vervangende telefoon omdat mijn telefoon voor reparatie opgestuurd moest worden.

Sim wissel was op 14-11-2016 om 13:15.
En het vreemde telefoontje op 15-11-2016 om 01:16.
30 minuten lang met de kosten van 30 euro
Op het moment dat er dus met mijn nummer werd gebeld lag ik heerlijk te slapen.

Als je op google naar het nr gaat zoeken krijg je alleen te zien dat het onbekend is. Maar dat er wel meer mensen het zelfde overkomen is naar het zelfde telefoon nummer....
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2016 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd uit tekst

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een SIM is een vrij dom ding en kan zeker niet zomaar naar een duur nummer gaan bellen. Heb je alle apps op je telefoon gecontroleerd? Van wie was de vervangende telefoon? Van de provider geleend, of een eigen toestel?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door berndv »

Ellen2307 schreef:Er is op een of andere rare manier gebeld met mijn nummer naar [Telefoonnummer verwijderd door moderator] na een sim wissel omdat de sim te klein was voor een vervangende telefoon omdat mijn telefoon voor reparatie opgestuurd moest worden.

Sim wissel was op 14-11-2016 om 13:15.
En het vreemde telefoontje op 15-11-2016 om 01:16.
30 minuten lang met de kosten van 30 euro
Op het moment dat er dus met mijn nummer werd gebeld lag ik heerlijk te slapen.

Als je op google naar het nr gaat zoeken krijg je alleen te zien dat het onbekend is. Maar dat er wel meer mensen het zelfde overkomen is naar het zelfde telefoon nummer....
jammer dat het nummer niet meer zichtbaar is. Over het algemeen factureert een provider datgene wat geregistreerd wordt met de simkaart. En zoals hiervoor al gezegd is een sim eigenlijk best een dom dingetje. Die zal namelijk niet uit zichzelf gaan bellen. Sommige telefoons doen dit wel. Ben zelf een iPhone gebruiker, maar heb in het verleden ook regelmatig een android toestel gehad. Wat ik weet van android is dat je bij iedere app die je installeert een overzicht krijgt met waar je die app allemaal toestemming voor geeft. Veel apps vragen voor veel meer zaken toestemming dan datgene wat noodzakelijk is voor het goed gebruik van de app. Als je toevallig een app installeert en die toestemming geeft om de belfunctie van de telefoon te gebruiken, kan het inderdaad zijn dat die app zomaar uit gaat bellen. Ook met een officieel uit de play-store gedownloade app kan dit gebeuren, aangezien de play-store niet zo strak gemonitord wordt als dat het geval is bij de apple app-store. Google zit er dan trouwens weer wel bovenop als een app zich niet aan de regels houdt, maar dat is meestal pas achteraf.

Staat er bij je uitgaande gesprekken ook niets?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

Ellen2307 schreef:Er is op een of andere rare manier gebeld met mijn nummer naar [Telefoonnummer verwijderd door moderator] na een sim wissel omdat de sim te klein was voor een vervangende telefoon omdat mijn telefoon voor reparatie opgestuurd moest worden.

Sim wissel was op 14-11-2016 om 13:15.
En het vreemde telefoontje op 15-11-2016 om 01:16.
30 minuten lang met de kosten van 30 euro
Op het moment dat er dus met mijn nummer werd gebeld lag ik heerlijk te slapen.

Als je op google naar het nr gaat zoeken krijg je alleen te zien dat het onbekend is. Maar dat er wel meer mensen het zelfde overkomen is naar het zelfde telefoon nummer....
Aan het bedrag te zien is het blijkbaar een nummer, waar mensen zich amuseren laten.
Dat je lekker aan slapen was, kan, maar vele mensen weten niet wat dan de partner doet, want vanzelf belt de telefoon niet.

De aanname die hier word geopperd, dat dit een app is, lijkt mij onwaarschijnlijk.

Mucha

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

Mucha schreef:
beusen schreef:
Ellen2307 schreef:Er is op een of andere rare manier gebeld met mijn nummer naar [Telefoonnummer verwijderd door moderator] na een sim wissel omdat de sim te klein was voor een vervangende telefoon omdat mijn telefoon voor reparatie opgestuurd moest worden.

Sim wissel was op 14-11-2016 om 13:15.
En het vreemde telefoontje op 15-11-2016 om 01:16.
30 minuten lang met de kosten van 30 euro
Op het moment dat er dus met mijn nummer werd gebeld lag ik heerlijk te slapen.

Als je op google naar het nr gaat zoeken krijg je alleen te zien dat het onbekend is. Maar dat er wel meer mensen het zelfde overkomen is naar het zelfde telefoon nummer....
Aan het bedrag te zien is het blijkbaar een nummer, waar mensen zich amuseren laten.
Dat je lekker aan slapen was, kan, maar vele mensen weten niet wat dan de partner doet, want vanzelf belt de telefoon niet.

De aanname die hier word geopperd, dat dit een app is, lijkt mij onwaarschijnlijk.
Dat durfde ik al niet te suggereren. Maar nu het op tafel ligt..... TS, heb je medebewoners ?

1 euro per minuut, dan rinkelen bij mij de alarmbellen!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is de originele (te grote) sim kaart doorgeknipt? In de winkel achter gelaten? Het kan natuurlijk de verkoper zijn die simkaart vervangen heeft...

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

olaf79 schreef:Is de originele (te grote) sim kaart doorgeknipt? In de winkel achter gelaten? Het kan natuurlijk de verkoper zijn die simkaart vervangen heeft...
Moet dan de nieuwe simkaart niet geactiveerd worden, heeft toch een ander nummer?
Daarmee is dan de oude niet meer te gebruiken?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door olaf79 »

beusen schreef:
olaf79 schreef:Is de originele (te grote) sim kaart doorgeknipt? In de winkel achter gelaten? Het kan natuurlijk de verkoper zijn die simkaart vervangen heeft...
Moet dan de nieuwe simkaart niet geactiveerd worden, heeft toch een ander nummer?
Daarmee is dan de oude niet meer te gebruiken?
Er kunnen meerdere sim kaarten aan 1 nr gekoppeld worden, dus technisch is dat mogelijk. Pas als de simkaart wordt afgemeld zal hij niet meer werken op het netwerk. Toch is het ook dan verstandig deze door te knippen en zelf mee te nemen en de doorgeknipte helften in 2 verschillende afvalbakken te deponeren

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

olaf79 schreef:
beusen schreef:
olaf79 schreef:Is de originele (te grote) sim kaart doorgeknipt? In de winkel achter gelaten? Het kan natuurlijk de verkoper zijn die simkaart vervangen heeft...
Moet dan de nieuwe simkaart niet geactiveerd worden, heeft toch een ander nummer?
Daarmee is dan de oude niet meer te gebruiken?
Er kunnen meerdere sim kaarten aan 1 nr gekoppeld worden, dus technisch is dat mogelijk. Pas als de simkaart wordt afgemeld zal hij niet meer werken op het netwerk. Toch is het ook dan verstandig deze door te knippen en zelf mee te nemen en de doorgeknipte helften in 2 verschillende afvalbakken te deponeren

Dus ik kan met een abo voor het hele gezin voor iedereen een toestel werkend maken?

Edit

heb dan toch eens gegoogeld, maar ik lees dus overal, als de nieuwe simkaart geactiveerd is, de oude onbruikbaar is.

Dus mijn eerste indruk klopt wel. :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door olaf79 »

beusen schreef:Er kunnen meerdere sim kaarten aan 1 nr gekoppeld worden, dus technisch is dat mogelijk. Pas als de simkaart wordt afgemeld zal hij niet meer werken op het netwerk. Toch is het ook dan verstandig deze door te knippen en zelf mee te nemen en de doorgeknipte helften in 2 verschillende afvalbakken te deponeren

Dus ik kan met een abo voor het hele gezin voor iedereen een toestel werkend maken?

Edit

heb dan toch eens gegoogeld, maar ik lees dus overal, als de nieuwe simkaart geactiveerd is, de oude onbruikbaar is.

Dus mijn eerste indruk klopt wel. :wink:[/quote]
Nee hoor die klopt niet, want KPN en vrijwel alle andere providers hebben zgn. Dual Sim constructies. Je kunt dan op 1 nr meerdere simkaarten hebben. Je kunt echter niet tegelijk bellen met een duo sim.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

olaf79 schreef:
beusen schreef:Er kunnen meerdere sim kaarten aan 1 nr gekoppeld worden, dus technisch is dat mogelijk. Pas als de simkaart wordt afgemeld zal hij niet meer werken op het netwerk. Toch is het ook dan verstandig deze door te knippen en zelf mee te nemen en de doorgeknipte helften in 2 verschillende afvalbakken te deponeren

Dus ik kan met een abo voor het hele gezin voor iedereen een toestel werkend maken?

Edit

heb dan toch eens gegoogeld, maar ik lees dus overal, als de nieuwe simkaart geactiveerd is, de oude onbruikbaar is.

Dus mijn eerste indruk klopt wel. :wink:
Nee hoor die klopt niet, want KPN en vrijwel alle andere providers hebben zgn. Dual Sim constructies. Je kunt dan op 1 nr meerdere simkaarten hebben. Je kunt echter niet tegelijk bellen met een duo sim.[/quote]


Natuurlijk klopt mijn indruk wel.

Mijn insteek was dit bericht en niets met duo en wat nog meer kaarten, want je gaat de hele verkeerde kant uit. :mrgreen:
Moet dan de nieuwe simkaart niet geactiveerd worden, heeft toch een ander nummer?
Daarmee is dan de oude niet meer te gebruiken?
Het gaat erom, dat de oude kaart na het activeren niet meer werkt.

Ellen2307
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2016 21:17

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Ellen2307 »

Ik woon met mijn zoon van 10. Heb wel een vriend maar wonen niet samen, en was die nacht ook allen thuis met mijn zoon. Mijn telefoon geeft zelf niks aan vanaf de telefoon in gebruik genomen is.
Dat over de apps is mij idd al vaker vertelt.
Helaas is de oude sim in de winkel achtergebleven. Iets waar ik nu wel spijt van het natuurlijk.
De nieuwe sim is idd geactiveerd, heb daar nl een email over ontvangen.

Ben blij dat na de berichten die ik via google heb gelezen het bedrag bij mij maar bij 30 euro is gebleven. En heb er samen met KPN een regeling voor kunnen treffen.
Heb nu wel de maatregelen getroffen. Alle apps gecheckt en wat ik niet vertrouwde eraf gegooid.

Laat dit wel een les zijn voor andere mensen. Kijk goed uit wat je allemaal met je telefoon doet en wat je er allemaal opzet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:Dual Sim constructies. Je kunt dan op 1 nr meerdere simkaarten hebben. Je kunt echter niet tegelijk bellen met een duo sim.
de duo-sim wordt inderdaad door meerdere providers aangeboden, de techniek er achter is wel wat anders dan een 2e simkaart registreren naast de al bestaande. Bij de activatie van een duo-sim wordt de oude altijd gedeactiveerd en vervangen voor een set van 2 nieuwe simkaarten, welke beide hetzelfde simkaartnummer hebben. Vandaar ook dat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken, zie het als 2 dezelfde ip-adressen op hetzelfde netwerk.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

berndv schreef:
olaf79 schreef:Dual Sim constructies. Je kunt dan op 1 nr meerdere simkaarten hebben. Je kunt echter niet tegelijk bellen met een duo sim.
de duo-sim wordt inderdaad door meerdere providers aangeboden, de techniek er achter is wel wat anders dan een 2e simkaart registreren naast de al bestaande. Bij de activatie van een duo-sim wordt de oude altijd gedeactiveerd en vervangen voor een set van 2 nieuwe simkaarten, welke beide hetzelfde simkaartnummer hebben. Vandaar ook dat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken, zie het als 2 dezelfde ip-adressen op hetzelfde netwerk.
Dat klopt, maar is niet onderdeel van het topic.

Olaf is off topic!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door olaf79 »

beusen schreef:
berndv schreef:
olaf79 schreef:Dual Sim constructies. Je kunt dan op 1 nr meerdere simkaarten hebben. Je kunt echter niet tegelijk bellen met een duo sim.
de duo-sim wordt inderdaad door meerdere providers aangeboden, de techniek er achter is wel wat anders dan een 2e simkaart registreren naast de al bestaande. Bij de activatie van een duo-sim wordt de oude altijd gedeactiveerd en vervangen voor een set van 2 nieuwe simkaarten, welke beide hetzelfde simkaartnummer hebben. Vandaar ook dat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken, zie het als 2 dezelfde ip-adressen op hetzelfde netwerk.
Dat klopt, maar is niet onderdeel van het topic.

Olaf is off topic!
Zeker niet. Het kan verklaren waarom er kosten worden gemaakt terwijl je zelf zeker weet dat je niet gebeld hebt.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

olaf79 schreef:
beusen schreef:
berndv schreef: de duo-sim wordt inderdaad door meerdere providers aangeboden, de techniek er achter is wel wat anders dan een 2e simkaart registreren naast de al bestaande. Bij de activatie van een duo-sim wordt de oude altijd gedeactiveerd en vervangen voor een set van 2 nieuwe simkaarten, welke beide hetzelfde simkaartnummer hebben. Vandaar ook dat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken, zie het als 2 dezelfde ip-adressen op hetzelfde netwerk.
Dat klopt, maar is niet onderdeel van het topic.

Olaf is off topic!
Zeker niet. Het kan verklaren waarom er kosten worden gemaakt terwijl je zelf zeker weet dat je niet gebeld hebt.

TS heeft geen dual Sim, dus niet relevant!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Sira »

De oude simkaart wordt niet gedeactiveerd !!!

Ik gebruik zelf al vele jaren een dual sim. Om een dual sim te kunnen gebruiken, moet er altijd één van de toestellen uitgeschakeld zijn.

Nadat ik 2 maanden een nieuwe gsm had aangeschaft, bleek mijn simkaart niet te passen. Volgende dag naar de KPN winkel en heb 2 nieuwe (dual) simkaarten gehaald. Oude simkaarten zijn nog steeds in mijn bezit en werken beide nog!

Dus het zou bij Ellen2307 heel goed kunnen dat er een medewerker van de telefoonwinkel haar simkaart heeft gebruikt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik begrijp dat de telefoonwinkel medewerker hier zo maar even beschuldigd wordt? Zonder dat iemand de details weet?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

GJvdZ schreef:Ik begrijp dat de telefoonwinkel medewerker hier zo maar even beschuldigd wordt? Zonder dat iemand de details weet?
Inderdaad, maar intussen heeft Ellen toch haar zegje gedaan, dus opgelost.



Ellen2307 schreef:Ik woon met mijn zoon van 10. Heb wel een vriend maar wonen niet samen, en was die nacht ook allen thuis met mijn zoon. Mijn telefoon geeft zelf niks aan vanaf de telefoon in gebruik genomen is.
Dat over de apps is mij idd al vaker vertelt.
Helaas is de oude sim in de winkel achtergebleven. Iets waar ik nu wel spijt van het natuurlijk.
De nieuwe sim is idd geactiveerd, heb daar nl een email over ontvangen.

Ben blij dat na de berichten die ik via google heb gelezen het bedrag bij mij maar bij 30 euro is gebleven. En heb er samen met KPN een regeling voor kunnen treffen.
Heb nu wel de maatregelen getroffen. Alle apps gecheckt en wat ik niet vertrouwde eraf gegooid.

Laat dit wel een les zijn voor andere mensen. Kijk goed uit wat je allemaal met je telefoon doet en wat je er allemaal opzet.

Gesloten