Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JozJan

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door JozJan »

Vaak zitten die financieringen ook in een aparte BV, met een eigen bankrekening etc. Dus gewoon overmaken naar T - Mobile: niet doen inderdaad.

De meest pragmatische oplossing is een bekende de iDeal betaling laten doen en met diegene afrekenen op de manier die wel gewenst is. Of gewoon het maandbedrag blijven betalen, dat kan ook maar duurt wat langer

Hophophop

Ongelezen bericht door Hophophop »

Oh ja, dat is ook een goed punt. De kans is ook nog eens groot dat als de TS het advies van moederslink volgt, hij aan de verkeerde partij betaalt. Niet eens bij stil gestaan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Hij betaalt nu ook af aan het bij hem bekende rekeningnummer.
Dus dat zijn geld op een verkeerd rekeningnummer wordt gestort, acht ik nihil.

Wanneer een ander , dus met andere naam+ vanaf ander rekeningnummer , gaat betalen wordt het zeker een janboel.
Dan kan T Mobile zo.n bedrag sowieso niet plaatsen.
Zo.n contract staat op naam van TS , dan moet je m.i. zeker niet op andermans naam gaan betalen.
Met een uitgebreide beschrijving + een screenshot +desnoods een telefoontje plegen naar de financiële afdeling komt het vlg mij heus wel goed.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
23 sep 2022 19:59
Met een uitgebreide beschrijving + een screenshot +desnoods een telefoontje plegen naar de financiële afdeling komt het vlg mij heus wel goed.
Alsjeblieft, nee, niet doen. Bij dit soort grote bedrijven gaat dat heel veel ellende opleveren. Die zijn niet ingericht op dergelijke zaken.
(ik spreek vanuit ervaring aan de bedrijfskant)

moederslink

Ik weet dat grote bedrijven hier nu niet bepaald adequaat mee om kunnen gaan.
Het geeft idd bijna altijd gedoe op.
Toch ben ik van mening dat zo.n betaling met de correcte relevante info uiteindelijk op de juiste plek kan worden afgeboekt.

Bij de Zorgverzekeraar heb ik zelf ooit iets dergelijks bij de hand gehad.
Door veel ad telefoon te zitten , goed te luisteren aan beide kanten is dit gewoon goed gekomen.

Hophophop

moederslink schreef:
23 sep 2022 20:33
Ik weet dat grote bedrijven hier nu niet bepaald adequaat mee om kunnen gaan.
Het geeft idd bijna altijd gedoe op.
Toch ben ik van mening dat zo.n betaling met de correcte relevante info uiteindelijk op de juiste plek kan worden afgeboekt.

Bij de Zorgverzekeraar heb ik zelf ooit iets dergelijks bij de hand gehad.
Door veel ad telefoon te zitten , goed te luisteren aan beide kanten is dit gewoon goed gekomen.
Alles kan. Het kan ook dat ze niet goed luisteren. Die kans lijkt me groter. Bij dit soort gigantische organisaties proberen buiten de bestaande processen om iets te bereiken is gewoon heel onverstandig.

In het beste geval wordt het geld dan teruggeboekt, in het slechtste geval verdwijnt het ergens.

Overigens neemt dit het bezwaar van Jozjan niet weg. De kans is groot dat de partij waar TS zijn abonnementsgelden aan betaalt niet de partij is die de telefoon gefinancierd heeft.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

moederslink schreef:
23 sep 2022 20:33

Maar dat zijn toch zaken die je wil vermijden, ik zou echt geen zin hebben om uren aan te telefoon te moeten hangen omdat ik iets op verkeerde wijze overboek.

Daarnaast zou ik ook het bedrijf daarmee niet op willen zadelen, die medewerkers hebben toch ook wel wat beters te doen dan mijn fouten oplossen.

moederslink

Het duurde geen uren hoor! Eén half uurtje met een mannetje vd financiële afdeling.
Is helemaal goed gekomen.
Het is niet de geijkte weg , geeft gedoe en is op z'n zachts gezegd buitengewoon onhandig.
Maar via een ander vanaf zijn of haar rekening vind ik zelf sowieso een slecht plan.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

moederslink schreef:
23 sep 2022 21:30
Het duurde geen uren hoor! Eén half uurtje met een mannetje vd financiële afdeling.
Is helemaal goed gekomen.
Het is niet de geijkte weg , geeft gedoe en is op z'n zachts gezegd buitengewoon onhandig.
Maar via een ander vanaf zijn of haar rekening vind ik zelf sowieso een slecht plan.
Dat ben ik ook zeker met je eens, ik zou simpelweg via Ideaal betalen, of contact opnemen en vooraf een andere manier bespreken.

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Waar betaal je maandelijks je abonnement dan mee?"
Alsof er niets anders meer bestaat dan ideal en dat iedereen maar aan internet bankieren doet.
Ik doe niet aan internet bankieren, ik bestel nooit. op MP zit ik niet en mijn afschriften komen
via de post iedere twee weken. Alles wat ik moet betalen wordt gewoon automatisch ingehouden.
En mocht ik iets perse moeten overboeken dan vul ik een overschrijf formulier in en stuur dat gratis op.
Gelukkig kan dat nog steeds bij de Rabobank.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

De Ideal betaling is pas na inloggen op de eigen account mogelijk en bij betalen kom je op de inlogpagina van je eigen bank en is het dus niet mogelijk om een andere bank te kiezen. Een vriend of kennis kan die betaling niet verrichten want naam en rekeningnummer zijn niet aan het account te koppelen. Ook staat bij een Ideal betaling een specifiek kenmerk die noodzakelijk is om de betaling te verwerken en de ontvanger ziet direct dat het bedrag is bijgeschreven. Handmatig een overschrijf formulier invullen met bedrag en bij toevoegingen een contract nummer e.d. invullen maakt dat het bedrag in eerste instantie wel afgeschreven wordt maar omdat het kenmerk ontbreekt als zijnde ontraceerbaar door het volledig geautomatiseerde betalingssysteem van in dit geval een provider na verloop van tijd op de rekening teruggestort wordt. Mede om die redenen gaan betalingen vaak mis want in eerste instantie denkt de klant betaalt te hebben, ziet dat ook op het eerste afschrift maar niet op een later afschrift dat het bedrag als zijnde ontraceerbaar door de ontvanger is teruggestort. Ik snap het probleem van Ts niet helemaal want elke bank in Nederland maakt internetbankieren mogelijk en Ideal betalingen zijn daar de meest gebruikte vorm van bij betalingen die éénmalig gedaan worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
24 sep 2022 07:47
"Waar betaal je maandelijks je abonnement dan mee?"
Alsof er niets anders meer bestaat dan ideal en dat iedereen maar aan internet bankieren doet.
Ik doe niet aan internet bankieren, ik bestel nooit. op MP zit ik niet en mijn afschriften komen
via de post iedere twee weken. Alles wat ik moet betalen wordt gewoon automatisch ingehouden.
En mocht ik iets perse moeten overboeken dan vul ik een overschrijf formulier in en stuur dat gratis op.
Gelukkig kan dat nog steeds bij de Rabobank.
Da's natuurlijk prima, als jij dat wilt, zolang het kan én je de bijbehorende kosten betaalt. Maar deze fossiele werkwijze is natuurlijk wél een grote uitzondering geworden. En degenen die nog zo werken, zijn voor het overgrote deel ook niet degenen die wel een mobiel telefoonabonnement hebben inclusief een toestelkrediet.

Je uitzonderlijke keuze is dus niet bepaald een sterk argument in dit topic.

Overigens geeft TS nergens antwoord op en blijft de reden van het niet willen gebruiken van Ideal in nevelen gehuld. Een meer concreet advies wordt dus lastig.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hophophop schreef:
23 sep 2022 10:06
moederslink schreef:
23 sep 2022 10:03
Maak het handmatig over met vermelding van :
- naam
-geb datum
-adresgegevens
-tel nr
-contractnr
-aanvangsdatum contract
- eventueel pukcode
- type telefoon

Maak er een screenshot van en stuur dat naar T Mobile en geef ook een copie af in een fysieke winkel.
Succes!
De kans dat je in een administratieve nachtmerrie terechtkomt als je dit op deze manier doet is gigantisch. Ik zou dit ten zeerste afraden.
Ik doe periodieke betalingen met enkel het klantnummer en een generieke aanwijzing van de verbintenis in de omschrijving.

Hophophop

Dit is geen periodieke betaling. Los daarvan snap ik je punt eigenlijk ook niet echt.

Mo Goedhart

Ongelezen bericht door Mo Goedhart »

Wanneer een handicap het probleem is waardoor Ideal betaling onmogelijk is (ja mensen, dat had niemand nog bedacht): maak het bedrag telefonisch over via de bank en gebruik het factuurnummer als kenmerk. Wanneer al deze digitale mogelijkheden te ingewikkeld zijn: neem uw factuur, Identificatie en bankpas mee naar een fysieke vestiging van uw bank en vraag daar om assistentie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een handicap hebben waardoor je niet met iDeal kunt betalen, maar wel een telefonische overboeking kunnen doen? En ook hier kunnen posten? Bijzondere handicap.

Bemoei-Al

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

En als je de restschuld nu afbetaald, kan de maandelijkse abo kosten ook omlaag?

Moneyman

Bemoei-Al schreef:
25 sep 2022 16:14
En als je de restschuld nu afbetaald, kan de maandelijkse abo kosten ook omlaag?
Natuurlijk niet.

Raadsel68

Ongelezen bericht door Raadsel68 »

Moneyman schreef:
25 sep 2022 21:06
Bemoei-Al schreef:
25 sep 2022 16:14
Natuurlijk niet.
Denk het wel. Bij een (bijvoorbeeld) 2 jarig abonnement betaal je maandelijks je telefoon af. Dit bedrag gaat dan ook van je maandbedrag af als die telefoon is afgelost. Kan zomaar 25 euro schelen.

Moneyman

Je betaalt abonnementskosten en, indien van toepassing, betaal je daarnaast een aflossing op je toestelkrediet.

Plaats reactie