LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BjornBorg1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:43

Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door BjornBorg1987 »

Hallo allemaal,

Voordat ik op vakantie ging (23 juli), werd ik gebeld door een dame van HI met de vraag of ik weleens internet gebruikte op mijn mobiel. Hierop antwoordde ik dat ik heel af en toe internet gebruikte op mijn mobiel. Ja zei de dame er is nu een actie dat in houdt dat je een maand lang gratis kan internetten, daarna zouden de kosten € 9,95 p.m. zijn.

Nou uiteindelijk ging ik akkoord dat ik dat wel wilde proberen. De dame zou alles regelen en ik hoefte er zelf niks meer aan te doen. Met alle rampzalige gevolgen vandien.

Ik ben op vakantie gegaan naar Spanje (2 weken). Met de gedachten dat ik 1 maand gratis kon internetten. Ik ben dus ook in Spanje op internet gegaan om het laatste nieuws en sport in NL te volgen.

2 a 3 dagen voordat ik naar huis ging, kreeg ik een smsje van HI. Met de mededeling of ik zo spoedig mogelijk kon bellen naar HI i.v.m. hoge telefoon kosten.

Ik vond het vreemd en heb zelf nog mijn rekeningen nagekeken en die waren allemaal betaald. Dus ik heb naar mijn huis front gebeld om te vragen of zei niet even conact konden opnemen met HI. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens werd ik terug gebeld door mijn thuis front met de mededeling dat ik een rekening had van € 360. Dit kwam door het mobiele internet gebruik.

Ik was pislink en ik mijn laatste dagen van de vakantie waren verpest doordat ik met mijn gedachten bij die hoge telefoonrekening zat + het fiet dat ik me geniaad voelde doordat ik vlak voor de vakantie opgebeld werd met een zogenaamde leuke aanbieding. De name had het nooit vertelt dat het niet voor het buitenland gelden en ook de voorwaarden heeft zij mij niet verteld.

Terug van vakantie heb ik zelf HI teruggebeld. Ik heb toen mijn verhaal vertelt en de man van HI vroeg of ik geen voorwaarden heb gekregen. Dit had echter wel moeten gebeuren. Ik vertelde de man dat ik de rekening niet zomaar zou betalen en werd onderhand wel pissig. Doordat hij geen antwoordt gaf op mijn vragen.

Vervolgens zei de man dat hij mij niet verder kon helpen maar dat ik maar een brief moest schrijven naar "Klant & Reactie". Dit heb ik gedaan. Maar tot op heden nog geen reactie.

Vandaag kreeg ik mijn rekening binnen van HI. En tot mijn verbazing is mijn rekening nog hoger dan de € 360 die de man had verteld. Sterker nog de rekening is zelfs bijna verdubbeld € 642,87. Ik ben woest en heb het helemaal gehad met HI. Ik zal dan ook echter de rekening van € 642,87 niet betalen. Totdat zei gereageerd hebben op de brief die ik gestuurd heb naar "Klant & Reactie".

Volgens HI zijn er veel meer mensen de dupe van deze actie. Daarom had HI vele smsjes gestuurd naar de mensen die veel zaten te internetten in het buitenland.

Als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik er zeker niet aan begonnen.

Zijn jullie ook de dupe van deze actie van HI of van een andere provider?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u de brief aangetekend verstuurd?
Dit i.v.m. de papierversnipperaar, direct naast de ingang, speciaal voor niet aangetekende brieven?
Heeft u wel aangetekend verzonden begin dan - als dat kan - met een klachten offensief via site waarin u hen minimaal wekelijks herinnert aan nog te beantwoorden aangetekende brief ( nr verzendbewijs vermelden)
Heeft u niet aangetekend gereageerd doe dit dan alsnog.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Geachte Bjornborg,

Je moet het goed met nun regelen, of je wel of niet moet betalen, meestal moet je het eerst vooruit betalen en willen ze het gehele bedrag ivm onterecht terugbetalen.
it is belangrijk, daar ze je kunnen aanmelden bij het Bkr en dan kan je nergens meer een abonnement afsluiten.
En eventuele verdere kredieten, en of hypotheek,ivm a codering.
Hiervoor krijg je eerst nog een schriftelijke waarschuwing van Experian.
gr antoinette

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door queenfan »

roaming daar ligt het waarschijnlijk aan,heb je in Spanje ook opje mobiel geinternet????

zo ja dan is roaming de boosdoender.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Niet roaming is de boosdoener. Die 9.95 per maand voor onbeperkt internet op je mobiel is beperkt tot Nederland. Buiten Nederland betaal je de hoofdprijs voor het gebruik van Internet op je mobiel. Bij de KPN is het 7.95 per MB als ik mij niet vergis.
Kortom niet gebruiken.

En ze hadden inderdaad moeten vertellen, dat het alleen in Nederland geldig is.

r.onwijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2008 10:38

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door r.onwijn »

Hallo daar,

Hier nog een gedupeerde. maar dan van Telfort.
Ik ben zelf ook 2 weken op vakantie geweest naar Amerika.

Eenmaal weer 2 weken thuis, krijg ik een SMS met" uw factuur is online beschikbaar" dit krijg ik iedere maand. Alleen deze keer was het bedrag 1446,- euro i.p.v. de gemiddelde 70,-.
Ik viel echt letterlijk van mijn stoel af !!!
Zelfde probleem dus, GPRS in het buitenland. Ik heb al een jaar lang een bundel van 9,95 p/m voor onbeperkt internet. In het buitenland (amerika) kost dit ineens 12,25 per MB. Dit is mij echt nooit verteld.
Mobiel internet gebruik ik niet eens, het is puur mijn e-mail bekijken.
Hiervan is 80% nog eens Spam ook. ( Dure SPAM )

Bij Hi krijg je in ieder geval nog een bericht als je rekening ineens erg hoog oploopt. zodat je zelf nog actie kan ondernemen. Bij Telfort dus helemaal niks. Stel je voor dat je 2 maanden in Amerika zit, dan ben je meteen geruineerd !!!! Ik heb al wat onderzoek gedaan op het internet en er zijn al gevallen bekend van 3000,- en zelfs 1 van 7500,- euro.

Hallo OPTA !! dit is toch niet normaal.
Uiteraard zijn de providers zogenaamd niet schuldig, had je maar goed moeten lezen. FOUT !!!! ze moeten je beter informeren en de consument beschermen. Zo kom je ongevraagd diep in de schulden.
Als jezelf een lening aangaat alaa, dan is het nog je eigen keuze, dit gaat echt te ver.

Wat is hier aan te doen ???

Gr. Rudy

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er staat info over internet in het buitenland op hun site. Op grond hiervan denk ik dat het moeilijk zal zijn om hier onderuit te komen omdat u voor vertrek info had kunnen zoeken. :cry:

r.onwijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2008 10:38

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door r.onwijn »

Dag T.

Het zal ook inderdaad niet meevallen om hier onderuit te komen.
Hier ben ik me wel degelijk van bewust en het is ook niet mijn doel om er onderuit te komen.
Helaas moet je tegenwoordig zoveel weten over contracten, tarieven etc. dat je helaas niet alles kan bijhouden.

Zeker niet als je dit al heel lang geleden hebt afgesloten, het werkt en je denkt er verder niet meer over na.

Waar het mij vooral om gaat dat de consument beter beschermd zou moeten zijn. Ik weet dat de providers niks verplicht zijn. Maar zij kunnen je toch op zijn minst berichten zodra jij de grens overgaat.
Ik ben zelf ook ondernemer en het belangrijkste uitganspunt van een bedrijf moet toch zijn dat je klant tevreden is en jarenlang klant blijft.

Op deze manier zijn ze de klant meteen kwijt en zullen ze nooit meer gebruik maken van mobiel internet, sterker nog je zal iedereen die je kent een negatief advies geven.

Ikzelf overleef dit wel, maar er zullen genoeg mensen zijn die jaren lang af moeten lossen. Zal niet meevallen met een modaal inkomen, gezinnetje, hypotheek etc.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben het met u eens.
In hun A.V. lees ik:
"5.3. Voor de beschikbaarheid en de tarieven van Diensten in het buitenland
dient men de website of klantenservice van Telfort te raadplegen."

Zij voldoen dus aan de wet telecommunicatie t.a.v. het verstrekken van info over tarieven door in hun A.V. te verwijzen naar de plaats waar u deze zou kunnen zoeken.

M.i. zou u Telfort kunnen verwijten dat zij u geen sms gestuurd hebben om te waarschuwen dat uw dataverkeer leidde tot buitensporig hoge kosten t.o.v. uw normale internetverbruik via mobiele telefonie. Ik betwijfel echter of Telfort hier gevoelig voor is.
Zie:
Telfort maakt fout op fout
U zou een klacht kunnen indienen bij Consuwijzer dat Telfort in gebreke is gebleven u te waarschuwen in deze.
Hier klacht indienen

genoegisgenoeg
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:50

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door genoegisgenoeg »

Ik vraag me af, wie controleert dit bedrijf? ze kunnen je gewoon een rekening van 1000 euro opsturen en zeggen dat je dat gebeld hebt. Hun beheren notabene het systeem wat het bellen registreert.

Mijn gemiddelde bedrijf rekening ligt tussen de 80 en 140 euro per maand. de laatste twee maanden heb ik rekening gekregen van 275 en zelfs 360 euo!!!! bellen, schrijven, email helpt niet. je krijgt geen reactie..bloed link word ik ervan!

Of de rekening correct is of niet, blijft voor mij moeilijk aan te tonen. feit blijft wel dat mijn klanten bestand niet groter is geworden en dus verwacht je dat mijn onkosten het zelfde zullen blijven. een 10 euro hier en daar klacht ik niet over, maar dit is gewoon oplichterij. En de OPTA? wel volgens mij zijn ze omgekocht door KPN, want die doen helemaal niets.

nu snap ik waarom KPN als een van de weinige bedrijven dit jaar winst hebben geboekt. Oplichters zijn het..

maar betalen zal ik niet, dan maar naar de rechter.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je de rekening wilt controleren, dan kun je toch altijd om een gespecificeerde rekening vragen? Dan kun je zien of er vreemde telefoontjes zijn gepleegd.

Om maar even uit te gaan van het 'slechte' van de mens, als je een bedrijf hebt, dan heb je waarschijnlijk ook medewerkers. Wie weet zijn die op wintersportvakantie geweest en hebben ze, op kosten van de zaak, regelmatig naar huis gebeld. Of misschien heeft een van de medewerkers net een nieuwe relatie, waardoor die elke dag een uur aan de telefoon hangt met de nieuwe partner?

Dus eerst kijken wat een gespecificeerde rekening zegt, voordat je een bedrijf zomaar van vanalles beschuldigt.

genoegisgenoeg
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:50

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door genoegisgenoeg »

bedankt voor uw reactie.

Klopt, dat zijn allemaal mogelijkheden. maar in dit verhaal is het mijn eigen telefoon. En het lijkt me sterk dat ik opeens zoveel meer ben gaan bellen. Nieuwe liefde heb ik niet, juist in tegendeel, ik wil ervan af. :lol:

De aangevraagd specificatie zegt mij niets. kan zo een cut and past verhaal zijn. dat weet ik uit ervaring, heb namelijk jaren geleden in de telecom bus gewerkt, en weet precies hoe het eraan toe gaat.

bv. ze hebben je enkele maanden te weinig laten betalen. in plaats van dat te communiseren, voegen ze het toe aan andere rekeningen. enz.

Daan B
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2010 17:51

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door Daan B »

Hallo allemaal,

Iik had dus ook een best wel hoge rekening van telfort van 2 weekjes mexico.
Dit was voor 23 mb meer dan 300 euro.
Ik heb gebeld met de klantenservice en zij kunnen mij daar niet vertellen wat een mb kost in het buitenland wat ik dus belachelijk vind ik was er vanuit gegaan dat het een keer 50 euro zou zijn.
Als ik het vantevoren had geweten had ik het natuurlijk niet gedaan.
Maar het had wel iets duidelijker aangegeven mogen worden

Confuzer
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2009 22:00

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door Confuzer »

Mijn reispartner heeft de waarschuwing gekregen van T-mobile, maar toch een aantal keer hyves bekeken met de gedachte: het is maar 1 pagina.

Ik heb net hyves bekeken, en ongezipped is dit 900kb wat er opgehaald wordt. Omgerekend dus +/- 10 euro per pagina (zonder caching).

Uiteindelijk was haar rekening dus 450 euro!

Ik snap dat erop gewezen wordt, maar snappen leken wel wat ze aan het doen zijn? Moet je mensen niet tegen zichzelf beschermen?

Ook vraag ik me af naar wie dat geld allemaal gaat. Als je het vergelijkt met standaard bellen is het gigantisch veel geld! Hoeveel bandbreedte wordt er meer gebruikt dan? Dan riekt dit toch naar oplichterij?

Naar mijn mening moeten er veel drastischere maatregelen worden getroffen om mensen tegen zulk soort oplichterij (ja dat is mijn mening) te beschermen.

Denk aan:
- Per gesprek een indicatie van gemaakte kosten
- Regelmatig email/sms als internetkosten bv over de 10 euro gaan
- Geld limiet kunnen instellen op de sites. Zodat je kan zeggen: als de kosten meer worden dan 100 euro, wil ik de rest van de maand mijn tel niet meer gebruiken.
- etc.

Het feit dat de maatschappijen dit niet doen is duidelijk: ze willen VEEL geld verdienen.

Mocht je bij zo'n maatschappij werken en hier wat aan kunnen doen, dan hoop ik niet dat je een geweten hebt. Anders zou ik me schamen en er direct wat aan gaan doen. De dommen en leken worden hiermee gepakt, bescherm die nou eens beter!

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

De Europese Unie heeft besloten om consumenten te beschermen tegen een te hoge rekening. Daarom is internetten en e-mailen met je mobiel of je laptop vanaf 1 juli gebonden aan een vastgestelde datalimiet van €59,50. Voor meer informatie over de datalimiet en het aanmelden voor de datalimiet kun je onderstaande link raadplegen. Vanaf 1 juli zullen alle klanten die nog geen keuze hebben gemaakt automatisch worden overgezet op een datalimiet.

http://www.hi.nl/Productinfo/Buitenland ... iet-EU.htm

De datalimiet geldt alleen voor het gebruik van Internet op je mobiel of Internet op je laptop in de EU. Gebruik je buiten de EU internet of e-mail op je mobiel of laptop, dan geldt deze datalimiet niet.
Voor meer informatie over het gebruik van data in het buitenland buiten de EU kun je onderstaande link raadplegen.

http://www.hi.nl/Productinfo/Buitenland ... enland.htm

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoge rekening door KPN HI Mobiel Internet!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hi (onderdeel van KPN) doet er alles aan om klanten te misleiden en te belazeren. Vooral jonge mensen worden hier het slachtoffer van omdat dit de doelgroep is van Hi.

Hi is eind 2008 al veroordeeld wegens a) misleiding en b) oneerlijke handelspraktijken.*

Als ik zo'n joekel van een rekening zou krijgen, dan zou ik zeker een geschil aanspannen tegen Hi bij de Geschillencommissie Telecommunicatie*. Dit kost je maar 25 euro die je geheel terug kan krijgen als je in het gelijk wordt gesteld. Het is mij glashelder dat het opzet is van Hi om klanten te belazeren. Dit probleem van torenhoge rekeningen is al jaren bekend. Toch worden klanten opzettelijk niet gewaarschuwd. Dat zou heel makkelijk kunnen met een SMS'je bijvoorbeeld. Vanaf juli a.s. worden providers zoals Hi door de EU met wetgeving gedwongen om iets te doen aan deze situatie.

Zelf ben ik bezig om uit te zoeken wat het kost om een mobieltje met internet te kopen. Op http://www.hi.nl staan prachtige aanbiedingen met mobiel internet voor "2,50 per maand". Maar als je doorklikt om te bestellen krijg je een kostenoverzicht waar die 2,50 gewoon blijft staan. De totale kosten voor de gehele looptijd laat Hi expres niet zien. Er staat wel een klein vraagtekentje bij die 2,50. Als je daar op klikt krijg je een stuk tekst. Die moet je goed lezen om er achter te komen dat die mobiel internet kosten helemaal niet 2,50 zijn, maar gemiddeld 6,23 per maand. Je moet echt ontzettend op je tellen passen als je iets bij Hi wilt bestellen. Telfort (ook KPN) doet het op dezelfde uitgekookte en achterbakse manier. Ook bij Telfort wordt mobiel internetten op je mobiel aangeboden voor 2,50 per maand. Maar als je heel goed leest en doorklikt blijkt slechts voor de eerste 3 van de 24 maanden te gelden. Na die 3 maanden is het ineens 9,95 per maand!

Hi en Telfort moeten het hebben van argeloze en goedgelovige klanten die hier instinken. Een bijzonder trieste manier om je geld te moeten verdienen. Persoonlijk zie ik dit als een vorm van diefstal. Volgens mij is het ook bij wet verboden. En zo niet, dan zou de wet aangepast moeten worden om consumenten tegen dit soort hufterbedrijven te beschermen.

Als je vindt dat je gedupeerd bent door Hi, dan kun je ook per e-mail een klacht indienen bij de Consumentenautoriteit van de overheid. Dit is niet voor het oplossen van je individuele klacht maar om bedrijven boetes op te kunnen leggen en op andere wijzen aan te pakken: http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in

Als je op http://www.reclamecode.nl/zoekscherm.asp?hID=72 KPN intikt, dan krijg je 105 hits. KPN is dus vaak betrokken in klachten wegens misleiding etc.

*)
http://webwereld.nl/nieuws/52668/kpn-mi ... line-.html
*)
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel

Gesloten