LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door smilie »

Ik vindt het ook een onzin verhaal eerlijk gezegd. Geen enkele telco kan 'zien' waar mensen wonen en welke factoren er mee spelen. Bijvoorbeeld, uit eigen ervaring in geen enkele data center is ontvangst goed (door aanwezige apparatuur, dikke muren - ga zo door).

Met jouw redenatie, zou iedereen die bewust is van slechte ontvangst thuis zomaar een splinter nieuwe toestel gratis moeten krijgen. Onzin.

Jammer genoeg heeft t-mobile slechte netwerk bereik bij je (thuis). Kijk rond (bv bij je vrienden, familie) of andere netwerken beter ontvangst bij je thuis hebben. En ten slotte - kan je alsnog altijd voor paar tientjes een draadloos router aanschaffen en zodanig altijd zeer snel internet thuis hebben.

Voorstel van t-mobile vindt ik dan ook zelf zeer passend.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Slechte dekking in woongebieden komt ook vaak voor omdat bouwvergunningen voor nieuwe zendmasten worden geweigerd na klachten van buurtbewoners. Ik weet niet of dat hier ook het geval is, maar het zou zo maar kunnen.

arfo
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2007 07:49

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door arfo »

Ik heb dezelfde ellende met T-Mobile, abbonnement verlengt naar een hoger abbo met mobiel internet (1e jaar gratis) met een toestel, bleek al snel dat mobiel internet in mijn dorp (omgeving Raalte) niet of slecht moeizaam mogelijk is. T-Mobile erkend de slechte ontvangst.... Ik heb voorgesteld mijn terug te zetten op mijn "oude" abbonnement. Dit is niet mogelijk, wel kon T-Mobile mij een aanbod doen om niet voor internet te betalen....ja hallo dat werkt toch niet en daarnaast was het 1e jaar zowiezo al gratis. Ook de 20% korting hebben ze aangeboden maar de telefoon moest ik wel kopen, en had er al € 190,00 voor betaald. Het is eigenlijk heel simpel, als een dienst niet geleverd kan worden dan kan je het contract ontbinden, je mag er dan niet op achteruit gaan. Wat T-Mobile mij nu aanbied is niet juist, zo zou ik mijn openstaand beltegoed kwijt zijn, zou ik bij contractontbinding de telefoon moeten kopen en mijn nummer zou ik niet kunnen houden. T-Mobile kan nu slechts een paar dingen doen, ze moeten mij de aanschaf van de telefoon terug betalen en krijgen de telefoon dan terug, ze moeten zorg dragen dat ik mijn openstaand beltegoed of mee kan nemen of uit moeten betalen, en mijn mobiele nummer moeten ze mij opnieuw aanbieden.

het zal jullie duidelijk zijn dat ik al een paar mailtjes heb gestruurd en zelfs 3x aan de telefoon heb gehangen, steeds weer andere mensen met andere oplossingen. Ik ben het zat, ben al vanaf april 2011 bezig en er nog niet uit, inmiddels heeft mijn rechtsbijstand de zaak in handen maar die lopen ook tegen muren op, zij hebben veel ervaring met T-Mobile en gaven al snel aan dat het een uiterst klantonvriendelijke organisatie is. Ik wacht nu op de acties en reacties die mijn rechtsbijstandverzekeraar geeft en krijgt, daarna zal de stap naar de Geschillencommissie wel noodzakelijk zijn maar die hanteren momenteel een wachttijd van 5 maanden voor dit soort zaken en in de tussentijd...... juist zit je met de ellende van T-Mobile opgescheept. Trouwens kost het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie ook nog eens € 50,00

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door mich24 »

Alper1 schreef:De klantenservice heeft gebeld en kon helaas niet lager met de 200 euro die ze vragen voor de iphone. Ik heb besloten om te wachten tot iphone 5 uit is en dan ga ik mijn contract ontbinden.

Hier...

Wat l*l je toch raar zeg. Je wilt T-Mobile een poot uitdraaien,want nu ga je in ene wachten tot de iphone5.. Nee,je geloofwaardigheid is helemaal weg,met je slappe verhaal.. Sorry..

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door tnt35 »

@Alper1

ik gooi er 150 euro bovenop en op marktplaats heb ik een iphone 4 te pakken voor 350 euro.


Dan kom je zeker bij ons op de site :)
dream on.

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door tnt35 »

GJvdZ schreef:Slechte dekking in woongebieden komt ook vaak voor omdat bouwvergunningen voor nieuwe zendmasten worden geweigerd na klachten van buurtbewoners. Ik weet niet of dat hier ook het geval is, maar het zou zo maar kunnen.

Dat is zeker een van de factoren,door jankers ter plaatse moeten mensen,
binnen een bepaald gebied,van een cel km s verderop gebruik maken.
Met alle ellende van dien.

arfo
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2007 07:49

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door arfo »

Waar een slechte dekkning dan ook vandaan komt, welke oorzaak het dan ook is, is niet van belang. Als T-Mobile een dienst niet of niet volledig kan leveren dan blijft zij in gebreke. Dan pas is er recht op ontbinding van de overeenkomst alleen mag de klant er NIET op achteruit gaan en daar hebben ze maling aan

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Alper1 »

mich24 schreef:
Alper1 schreef:De klantenservice heeft gebeld en kon helaas niet lager met de 200 euro die ze vragen voor de iphone. Ik heb besloten om te wachten tot iphone 5 uit is en dan ga ik mijn contract ontbinden.

Hier...

Wat l*l je toch raar zeg. Je wilt T-Mobile een poot uitdraaien,want nu ga je in ene wachten tot de iphone5.. Nee,je geloofwaardigheid is helemaal weg,met je slappe verhaal.. Sorry..
Wat een niveau heb jij zeg. Kan je nog wel normaal Nederlands gaan typen? Ga terug naar de kleuterschool met je domme gezeur.

Dit was een advies van de medewerker zelf! (wacht op iphone 5 en maak dan een keuze of je wilt blijven of niet.) Dit aanbod heb ik geaccepteerd.

Trosradar is echt vervuild met mensen zoals jij. Heel duidelijk dat ik de volgende keer geen topics meer open op Trosradar. Erg jammer!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Hatertje »

Als T-Mobile de iPhone 5 gaat aanbieden, wil dat niet zeggen dat je netwerkproblemen daarmee zijn verholpen. Als jij vervolgens de iPhone 5 neemt, en dan tot de conclusie komt dat je nog steeds netwerkproblemen hebt, dan zal T-Mobile deze ook niet gratis aan je geven.

Overigens was jij het in eerste instantie niet eens met het aanbod wat T-Mobile deed. Vervolgens hebben meerdere mensen je duidelijk proberen te maken dat het aanbod van T-Mobile schappelijk is. Dit wou echter niet tot je doordringen

In feite heb je nu geen aanbod geaccepteerd. Je blijft namelijk gewoon klant tot het einde van je contract.

Nu moet je in de toekomst natuurlijk niet meer gaan klagen over dekkingsproblemen bij T-Mobile.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

arfo schreef:Waar een slechte dekkning dan ook vandaan komt, welke oorzaak het dan ook is, is niet van belang. Als T-Mobile een dienst niet of niet volledig kan leveren dan blijft zij in gebreke. Dan pas is er recht op ontbinding van de overeenkomst alleen mag de klant er NIET op achteruit gaan en daar hebben ze maling aan
Geen enkele operator garandeert 100% dekking dus kan dat ook niet als argument worden gebruikt om een contract te ontbinden. Zo wel dan zou iedereen als ze een leuke aanbieding elders zien, even het bos inlopen en op basis van slechte dekking hun lopende contract kunnen stoppen.

Het zou wat anders zijn als bijvoorbeeld voicemail of SMS niet werkt. Dan blijven ze in gebreke.

arfo
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2007 07:49

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door arfo »

Mensen maken toch wat fouten, als een aanbieder een dienst aanbied maar deze door wat voor omstandigheden niet of slecht kan leveren dan is er het recht op ontbinding, dat is wettelijk zo geregeld. Je zou het zelf om kunnen draaien door te zeggen dat een aanbieder eerst moet kijken of deze dienst wel aan jou kan worden geleverd voordat ze je een contract aanbieden, in mijn geval was het zichtbaar dat er slechte tot geen dekking met mobiel internet was dus normaal gesproken had T-Mobile mij ervoor moeten waarschuwen (zorgplicht)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Hatertje »

@Arfo

Zoals eerder is vermeld, is er geen enkele provider 100% dekking garandeert, laat staan binnenshuis.

In dit specifieke geval gaat het om dekking binnenshuis. Jouw verhaal is hier dus niet van toepassing. Verder is het dus niet altijd een reden om je contract te ontbinden.

Zoals eerder is aangeven kan je dan ook even het bos inlopen, vervolgens je beklag doen over niet bereikbaar zijn, en vervolgens je contract ontbinden? Dus niet...

Overigens hoeft T-Mobile jou niet te waarschuwen voor slechte dekking in je gebied. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat is dus onzin..

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Alper1 »

Hatertje schreef:Als T-Mobile de iPhone 5 gaat aanbieden, wil dat niet zeggen dat je netwerkproblemen daarmee zijn verholpen. Als jij vervolgens de iPhone 5 neemt, en dan tot de conclusie komt dat je nog steeds netwerkproblemen hebt, dan zal T-Mobile deze ook niet gratis aan je geven.

Overigens was jij het in eerste instantie niet eens met het aanbod wat T-Mobile deed. Vervolgens hebben meerdere mensen je duidelijk proberen te maken dat het aanbod van T-Mobile schappelijk is. Dit wou echter niet tot je doordringen

In feite heb je nu geen aanbod geaccepteerd. Je blijft namelijk gewoon klant tot het einde van je contract.

Nu moet je in de toekomst natuurlijk niet meer gaan klagen over dekkingsproblemen bij T-Mobile.
Ik mag ten alle tijde opzeggen, wie zegt dat ik tot einde contract nog moet blijven?

Je bent nu wel echt onzin aan het posten hé.

BartZoomers
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2011 09:02

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door BartZoomers »

jwstolte schreef: als het goed is word ik van de week terug gebeld door iemand, we zullen zien.
Ik wacht al 3 jaar op een telefoontje van T-Mobile; die lui krijgen geen cent meer van me en nooit meer zal ik daar een abonnement afsluiten!

arfo
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2007 07:49

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door arfo »

@hatertje

helaas is jouw reactie niet juist, er is nergens sprake van 100% dekking en dat heb ik ook niet gemeld, ik spreek over geen of bijna geen dekking, dit is door de provider met een zgn meetlint te zien. Daarnaast, en die mensen weten wat ze zeggen, geeft mijn rechtsbijstandverzekeraar aan wat ik hier gepost heb, T-Mobile geeft het ook zelf aan dat bij deze dekking er recht tot ontbinding van het contract bestaat dus ik weet niet waar jouw reactie op gebasseerd is

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Alper1 »

arfo schreef:@hatertje

helaas is jouw reactie niet juist, er is nergens sprake van 100% dekking en dat heb ik ook niet gemeld, ik spreek over geen of bijna geen dekking, dit is door de provider met een zgn meetlint te zien. Daarnaast, en die mensen weten wat ze zeggen, geeft mijn rechtsbijstandverzekeraar aan wat ik hier gepost heb, T-Mobile geeft het ook zelf aan dat bij deze dekking er recht tot ontbinding van het contract bestaat dus ik weet niet waar jouw reactie op gebasseerd is
Hatertje weet helemaal niet wat hij hier post, hij is maar bezig met het dekken van T-Mobile.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door mich24 »

@ALper1

Juist zulke mensen als jou komen hier om het zeuren om het zeuren.

Heeft niks met mijn niveau te maken, net als hatertje,die reageert zoals het is.

Alleen jij wil dat niet horen,en dan is het probleem.

Ik werk al jaren in de telecom.dus hoe het werkt is mij allemaal wel bekend.

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Alper1 »

mich24 schreef:@ALper1

Juist zulke mensen als jou komen hier om het zeuren om het zeuren.

Heeft niks met mijn niveau te maken, net als hatertje,die reageert zoals het is.

Alleen jij wil dat niet horen,en dan is het probleem.

Ik werk al jaren in de telecom.dus hoe het werkt is mij allemaal wel bekend.
We weten nu allemaal waar je werkzaam bent. Bedankt. :)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Hatertje »

@mich24

Bedankt voor het verduidelijken

@Alper1

Succes met je netwerkproblemen

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: T-Mobile oplichting (voorstel slecht bereik)

Ongelezen bericht door Alper1 »

Hatertje schreef:@mich24

Bedankt voor het verduidelijken

@Alper1

Succes met je netwerkproblemen
Bedankt Hatertje. Je hebt T-Mobile een goede steun achter de rug gegeven. Misschien krijg je nog een cadeau van ze? (jaar lang gratis internet) Laten we maar hopen hé :lol:

Gesloten