LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en Telefoonkopen.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door richard1970 »

Wat is jullie mening n.a.v. onderstaand verhaal?

Op 3 november 2010 koop ik bij telefoonkopen.nl in Nijmegen een Nokia E72 met daarbij een 2 jarig KPN Hi 20 abonnement met blijvend onbeperkt internet voor maar 2,50 per maand extra.
Ik stapte over van KPN(met als tijdelijke aanvulling een internetpakket) naar bovenstaand Hi 20 abonnement.

Vanaf dat moment werkte mijn internet niet meer dus ik terug naar de winkel.
Daar waren ze druk bezig met mijn telefoon en stuurde me weg met de mededeling dat het over een paar uur zou moeten werken. Maar nee.
Paar weken later tijd gevonden om terug te gaan en opnieuw kilometers maken en parkeergeld en tijd kwijt.
Ze kwamen er niet uit en ondanks dat ik opnieuw vroeg of ze naar KPN wilden bellen, gaven ze de schuld aan het toestel en stuurden me naar een Nokia servicepunt.
Na opnieuw tijd, benzine en parkeergeld kon ook het servicepunt geen internet op het toestel geïnstalleerd krijgen.

Paar weken later na opnieuw naar Telefoonkopen.nl te zijn geweest en opnieuw tijd, benzine en parkeergeld kwijt....werd wederom niet naar KPN gebeld.
Er werd besloten om het toestel op de sturen naar Nokia.
Na 3 weken zonder toestel en opnieuw tijd, benzine en parkeergeld eindelijk het toestel terug en je raadt het al......geen internet.

In totaal 6 bezoeken verder in 2 winkels in Nijmegen was mijn geduld op en ben ik kwaad geworden en heb ik aangegeven de winkel niet meer te verlaten totdat ik een werkend toestel heb of de oorzaak bekend is en heb aangedrongen op een telefoontje naar KNP.
Er is gebeld en wat blijkt......KPN heeft mijn internet niet geactiveerd!!!!!!
Ze konden het activeren maar NIET MEER VOOR DE AFGESPROKEN 2,50 PER MAAND want dan zou het 7,50 worden!! Ik dus pislink en gezegd dat ze het maar rechtzetten.

Opnieuw naar huis om mijn contract te scannen en mailen naar Telefoonkopen.nl want daar konden ze zelf niet bijkomen o.i.d.
En waarempel er staat onbeperkt internet op het contract.

Vervolgens krijg ik een email van Telefoonkopen.nl dat KPN de boel niet kan terugdraaien omdat een termijn van 45 dagen is verstreken....
.....JUIST de 45 dagen opmdat Telefoonkopen.nl verzuimde om even naar KPN te bellen.
Daarom moet ik het zelf afhandelen via één of ander betaalnummer van KPN. Dit heb ik uiteraard geweigerd en Telefoonkopen.nl tot uiterlijk 22 juli de tijd gegeven om internet op mijn abonnement te krijgen voor 2,50 per maand + een vergoeding van 22,50 voor benzine, parkeren, tijd en ongemak.
Wordt het niet opgelost dan maak ik er werk van.

Is mijn verzoek redelijk? Zelf denk ik van wel.

Dus Paul Vreeburg, directeur van telefoonkopen.nl, bemoei je er mee en los dit naar behoren op want ik besteed nog geen Eurocent meer aan bellen of vervoer!

Uiteraard laat ik hier weten of alles naar behoren wordt afgehandeld of dat ik het vertrouwen in Telefoonkopen.nl definitief vaarwel zeg.

DUS....WORDT VERVOLGD EN BEDANKT VOOR HET LEZEN!!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vlgs mij is het tegenwoordig makkelijker een onbewoond eiland of kudde olifanten te kopen dan een naar behoren werkende mobile telefoon..

TK_Klantenservice
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2008 16:11

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door TK_Klantenservice »

Geachte Richard1970,

Wij vinden het erg spijtig om te vernemen dat er iets verkeerd is gegaan met de aanvraag van uw abonnement en de aanvullende internetbundel.

Het klopt ook dat wij buiten de termijn van 45 dagen geen correcties meer kunnen aanvragen op het abonnement. Wel zijn er nog andere manieren om dit geregeld te krijgen, met de juiste actie, echter zal dit alleen in werking gezet kunnen worden met uw hulp.

Zou u daarom alsnog contact met ons willen opnemen, via nummer 0318 569 836 en ons het referentienummer BC1107-759 willen doorgeven.

Als u ons dan tevens wilt doorgeven bij welk filiaal van ons in Nijmegen u geweest bent en wat uw mobiele nummer is, zullen wij samen met u de mogelijke opties bespreken.

Met vriendelijke groet,

telefoonkopen.nl WebCare

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

mich24 schreef:
Jolijn schreef:Vlgs mij is het tegenwoordig makkelijker een onbewoond eiland of kudde olifanten te kopen dan een naar behoren werkende mobile telefoon..
wat een onzin opmerking zeg :roll:
:roll: Ja, als je 'm 100% serieus neemt, wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef:Vlgs mij is het tegenwoordig makkelijker een onbewoond eiland of kudde olifanten te kopen dan een naar behoren werkende mobile telefoon..
Dit is met voorsprong de domste bijdrage die ik hier ooit heb gezien.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

GJvdZ schreef:
Jolijn schreef:Vlgs mij is het tegenwoordig makkelijker een onbewoond eiland of kudde olifanten te kopen dan een naar behoren werkende mobile telefoon..
Dit is met voorsprong de domste bijdrage die ik hier ooit heb gezien.
HOERA!
(met bloemetjes ipv stip)
Afbeelding

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door richard1970 »

Vandaag kreeg ik deze mail van Telefoonkopen.nl
Raymond is niet aanwezig dus antwoord van Danny.
_________________________________________

Goedemiddag,

ik heb onlangs contact gehad met de klantenservice en alles nagelezen,
Aangezien dit inderdaad zeer spijtig is,kunnen wij niet veel meer doen.
Als u het fijn vind kunnen wij u helpen met het opstellen van een brief richting KPN.
hopende u voldoende geïnformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,

Danny

telefoonkopen.nl
Nijmegen 821
Burchtstraat 61
6511 RC Nijmegen
_________________________________________

Wat moet ik hier nu mee?
Wat heb ik aan een brief opstellen?
Fouten terugdraaien kosten wat kost! Dus stel die brief maar op zonder mij.

Beste TK_Klantenservice
Er wordt in ieder geval goed meegelezen op Tros Radar. Of dat in eerste instantie bedoelt is voor het belang van de klant, dat laat ik hier maar even in het midden.
Mogelijke opties bekijken is n.v.t.
Er is maar 1 optie en dat is internet alsnog en z.s.m. activeren en dat voor 2,50 per maand zoals dat in het contract is vastgelegd!

Zoals jullie begrijpen voel ik er niet voor om zelf contact te zoeken en ook maar iets op te lossen. Daar zijn mensen voor die gemaakte fouten dienen recht te zetten.

KNP is in de fout gegaan door internet niet te activeren zoals het door mij was aangekocht.
En Telefoonkopen.nl is in de fout gegaan door het probleem verkeerd in te schatten en mij van het kastje naar de muur te sturen, waardoor mijn termijn is verstreken.

Zoals ik al aangaf verspil ik geen Eurocent meer aan telefoonkosten, benzine of parkeren. En geen minuut aan het schrijven van een brief.

Het betreft dus Telefoonkopen.nl in de Burchtstraat in Nijmegen, waar ik ook nog een keer onbeschoft werd benaderd door een tijdelijke donkere jongen van filiaal Nijmegen Dukenburg die daar inviel o.i.d.
Hij bemoeide zich ermee en raadde af om KPN te bellen!

Mijn telefoonnummer is bij Telefoonkopen.nl bekend.
Los het maar op, maar zonder mijn inzet!

Wordt zeker vervolgd...

TK_Klantenservice
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2008 16:11

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door TK_Klantenservice »

Geachte Richard1970,

Wij hebben inmiddels van de winkel vernomen dat het internet wel op uw contract staat. De winkel heeft dit dus goed aangevraagd, echter heeft KPN die aanvraag niet goed verwerkt.

De winkel heeft meerdere malen contact met KPN opgenomen, echter KPN blijft aangeven dat dit niet meer via de winkel opgelost kan worden. Dit kan alleen nog schriftelijk bij KPN worden neergelegd. De winkel heeft dus wel hun uiterste best voor u gedaan. Onze excuses als dit toch voor u heeft gevoeld alsof zij u van het katje naar de muur hebben verwezen, echter zij zijn beperkt in hun mogelijkheden door de regels van KPN. Omdat er geen fout in de winkel gemaakt was, kon de winkel dit ook niet corrigeren, omdat zij alles goed hadden aangevraagd.

Zij zullen nu de brief die naar KPN gestuurd moet worden voor u opstellen. U hoeft deze dan alleen nog te ondertekenen en daarna kan deze naar KPN gestuurd worden. KPN zal de brief dan in behandeling nemen en alsnog het internet aan moeten sluiten conform wat er op het contract is aangevraagd, dus met de juiste actiekortingen.

Omdat de fout in dit geval bij KPN gemaakt is, zijn zij de enige die deze fout op kunnen lossen. Wij vertrouwen er dan ook op dat KPN dit zo spoedig mogelijk zal doen en u hopelijk ook compenseert voor al het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

telefoonkopen.nl WebCare

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door richard1970 »

Ik begrijp ook wel dat KPN in eerste instantie in gebreken is geweest.
Maar Telefoonkopen.nl kon het wel degelijk oplossen als zij meteen met KPN hadden gebeld en mij niet eerst maanden lang van het kastje naar de muur hadden gestuurd.
De winkel heeft inderdaad meerdere malen contact met KPN opgenomen, maar dit was maanden nadat de termijn van 45 dagen al was vertreken en na meermalen aandringen van mijn kant. Ik moest eerst kwaad worden anders hadden ze nu nog niet gebeld.
Het is dan ook erg makkelijk om te stellen dat de fout volledig buiten Telefoonkopen.nl ligt.

Ik heb een product van Telefoonkopen.nl afgenomen dus dan mogen zij ook wat regelen want "dat kan niet meer" geloof ik simpelweg niet.
Als ik een fiets koop bij fietsenwinkel Jansen en er is iets niet goed aan die fiets, dan laat ik me ook niet naar Gazelle sturen.
En al helemaal niet als Jansen het termijn heeft laten verstrijken waarbinnen hij/zij mijn probleem met Gazelle vanuit de winkel had kunnen oplossen.
Dat kan dan wel een zogenaamd regeltje zijn van KPN maar daar heeft de klant niks aan.
Ik vraag me dan ook af waarom een winkel - die notabene mijn contract heeft - dit niet even kan regelen in onderling overleg met KPN?!
Er kan heel veel met de huidige technieken.

Ik zeg niet dat de mensen in de winkel niet alsnog moeite hebben gedaan, alleen waren zij er een paar maanden te laat mee.

Laat ze de brief maar naar mij opsturen, met een extra postzegel graag als het geen antwoordnummer is. Dan zal ik wel ondertekenen en een brievenbus opzoeken.

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door richard1970 »

Nou, ik heb een brief ontvangen.
4 zinnen met meer spelfouten dan zinnen.
Daarom de brief aangepast en er twee A-4tjes van gemaakt.
Het contract(kopie) erbij gedaan en op de post ermee.

Wat je al niet moet doen om andermans fout te herstellen.
Ik gebruik het abonnement amper nog, en nu helemaal niet meer tot de fout is hersteld door KPN.
Zullen ze binnenkort wel bellen met de mededeling dat ik te weinig bel, hahaha!

Wordt vervolgd!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

@ Webcare

Dit is natuurlijk onzin en gewoon proberen de klant af te schepen.
Klant sluit bij jullie een abonnement af, dan maakt het niet uit of de fout bij jullie of bij kpn ligt, jullie zijn het aanspreekpunt voor de klant en jullie dienen er voor te zorgen dat het opgelost word.
Zaken als deze zorgen dus voor de slechte naam die onze branche heeft.
Wel lekker makkelijk als ik zo al mijn klanten zou afschepen.
Jullie hebben ongetwijfeld een accountmanager bij KPN, ik zou zeggen stuur hem/haar deze case eens door.

Enige oplossing is de internetbundel erop tegen het toen geldende actietarief en een teveel gemaakte kosten crediteren naar de klant.
Zou netjes zijn als telefoonkopen.nl dit alvast zou overmaken en het dan verder met kpn gaat regelen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

TK_Klantenservice schreef:Geachte Richard1970,

Wij hebben inmiddels van de winkel vernomen dat het internet wel op uw contract staat. De winkel heeft dit dus goed aangevraagd, echter heeft KPN die aanvraag niet goed verwerkt.

De winkel heeft meerdere malen contact met KPN opgenomen, echter KPN blijft aangeven dat dit niet meer via de winkel opgelost kan worden. Dit kan alleen nog schriftelijk bij KPN worden neergelegd. De winkel heeft dus wel hun uiterste best voor u gedaan. Onze excuses als dit toch voor u heeft gevoeld alsof zij u van het katje naar de muur hebben verwezen, echter zij zijn beperkt in hun mogelijkheden door de regels van KPN. Omdat er geen fout in de winkel gemaakt was, kon de winkel dit ook niet corrigeren, omdat zij alles goed hadden aangevraagd.

Zij zullen nu de brief die naar KPN gestuurd moet worden voor u opstellen. U hoeft deze dan alleen nog te ondertekenen en daarna kan deze naar KPN gestuurd worden. KPN zal de brief dan in behandeling nemen en alsnog het internet aan moeten sluiten conform wat er op het contract is aangevraagd, dus met de juiste actiekortingen.

Omdat de fout in dit geval bij KPN gemaakt is, zijn zij de enige die deze fout op kunnen lossen. Wij vertrouwen er dan ook op dat KPN dit zo spoedig mogelijk zal doen en u hopelijk ook compenseert voor al het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

telefoonkopen.nl WebCare
Van dit soort arrogante winkels moeten we zo snel mogelijk af.

Wel het product verkopen met een goede marge, maar als er een probleem is de klant volledig in de kou laten staan.

Er zijn zat oplossingen te bedenken die de winkel had kunnen nemen als ze klantvriendelijkheid als een prioriteit gehad zouden hebben.

Het eenvoudigste was wel geweest om de klant (tijdelijk) de Euro 5 per maand te crediteren die tussen het actie-tarief en het reguliere internettarief bestond.

Wat een bedrag zeg, om je hiervoor op internet zo in de broek te laten kijken

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door richard1970 »

Zo denk ik er nu ook over.
Bedankt voor de reacties!

Nu is het schrijven van een brief en vervolgens de reactie van KPN afwachten echt niet een probleem voor mij.
Maar het gaat mij om het principe.
Zelf zou ik alles in het werk stellen om mijn klanten tevreden te houden.
In eerste instantie voor de klant maar zeker ook om klanten te behouden.

Ik voel me afgescheept en dan kan me een - door KPN ingestelde - termijn van 45 dagen niet boeien.
Los op wat verkeerd is gegaan/ingeschat.
Het probleem is zowel in de winkel als bij KNP bekend. Moet hier dan zonodig een smeekbrief van de klant voor worden opgesteld?
Vast niet!

Maar de brief is weer onderweg, de klant delft weer het onderspit en mag weer gaan zitten wachten tot andermans fout wordt rechtgezet!

HarryPotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2011 12:59

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door HarryPotter »

Beste Richard,

Allemaal heel erg vervelend voor je, maar heb je ook een moment over nagedacht dat je zelf ook een aantal stappen hebt overgeslagen?

Had jij zelf namelijk meteen naar de KPN klantenservice gebeld (met je mobiel naar 1200 bellen) , dan was het probleem direct voor je opgelost. Had je ook niet keer op keer op keer (ben de tel kwijt) in de auto hoeven te stappen.

Bedrijven hebben nu eenmaal procedures, en bij KPN is het inderdaad zo dat je na 45 dagen een brief moet schrijven. Heb nog een veel erger probleem gehad dan wat jij hier beschrijft, moest ook een brief naar KPN schrijven en KPN heeft het opgelost.

Suc6 met je probleem, maar ze lossen het vast wel op wanneer je een brief schrijft.

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Annie07 »

@HarryPotter

Dit slaat natuurlijk nergens op. richard1970 sluit een contract af bij telefoonkopen.nl.
Problemen dienen zij op te lossen.

Ook het feit dat je adviseert een brief te schrijven naar een telecombedrijf.. Zo 1988..
Een telefoontje of een e-mailtje moet volstaan.

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door richard1970 »

HarryPotter....die mening mag je hebben.
Maar ik WIL niet eens bellen al zou ik het vermoeden.

Je hebt vast ook gelezen dat Telefoonkopen uitging van een probleem in het toestel. Ondanks dat ik aangaf dat het met het contract te maken zou kunnen hebben is er niet gebeld.
Wie ben ik als nietsvermoedende klant om ze ongelijk te geven.

De procedure van 45 dagen slaat helemaal nergens op.
KPN heeft het internet niet geactiveerd. Zij kunnen dat zo rechtzetten en MOETEN dat ook rechtzetten. Daar zou geen brief voor nodig hoeven zijn want KPN WEET wat voor contract ik heb en Telefoonkopen ook.
Dat is inderdaad zo 1988!

Maar wat ze eigenlijk zeggen is. Hahaha....je hebt het probleem wel erg laat ontdenkt dus ga jij maar lekker een brief schrijven.
Of dit klantvriendelijk is vraag ik me af.

Daarbij handel ik ook uit principe.
Ik hoef me als gedupeerde klant niet te houden aan die 45 dagen, opgelegd door de foutzittende KPN.
Als iedereen op deze wereld ja en amen zegt, dan komen we als consument geen stap verder en hebben de bedrijven alles voor het zeggen ook al hebben ze ongelijk.
Daarom ben ik ook zo blij met een site als TROS Radar.

HarryPotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2011 12:59

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door HarryPotter »

Internet kan je zelf activeren via mijn KPN, of bellen met de klantenservice. Is zo 2001 om daarvoor naar een winkel te gaan..!

Lijkt mij dat je de kosten voor het internet gebruik terug wilt hebben, daarvoor moet je een brief schrijven, niet voor het activeren van internet.

Tuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar je had dit zelf kunnen oplossen zonder dat je daarvoor terug moest gaan naar de winkel. Maar ja, dat is achter, maar misschien een les voor de toekomst.

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Annie07 »

@HarryPotter je doet nu net of het de fout van richard1970 is en dat hij álles in het werk moet stellen om het opgelost te krijgen.

richard1970 heeft een contract afgesloten, de diensten zijn maar deels geleverd.
Wie het oplost zal worst zijn, maar telefoonkopen.nl moet er zorg voor dragen dat het in orde komt voor richard1970.

@richard1970: ik zou er net zo'n principe kwestie van hebben gemaakt, je hebt een contract en dat is bindend. Ik hoop dat alle partijen je tegemoetkomen en dat je schadeloos wordt gesteld bijv. d.m.v. gratis internet voor een zo lang mogelijke termijn.

HarryPotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2011 12:59

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door HarryPotter »

@Annie

Tuurlijk moet het opgelost worden, en dat zal het ook wel. Wat ik wil zeggen is dat het ook voorkomen had kunnen worden als hij zelf contact had opgenomen met het netwerk. Ook in die winkel hadden ze dat kunnen doen ja, dat deden ze niet, waarom neem je dan zelf geen contact met het netwerk als je denkt dat daar het probleem ligt. Sorry maar dat kan ik echt niet begrijpen. Maar ja, zoals ik al eerder zij is dit een wijze les voor later :idea:

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: KPN en Telefoonkopen.nl

Ongelezen bericht door Annie07 »

@HarryPotter.. Stel: je spendeert je geld aan een fonkelnieuwe Mazda. Je koopt hem bij de dealer in jouw gemeente. Na 3 weken start ie opeens niet meer..

Wat doe je?
Bel je de garage waar je hem hebt aangeschaft?
Bel je de ANWB?
Bel je de Mazda fabriek?
Ga je googlen om uit te vinden wie de motors produceert en bel je hun?

Juist ja..
Auto mag je ook vervangen door telefoon, de uitslag blijft hetzelfde.

Gesloten