Pagina 1 van 1

Lege doos van HI webshop

Geplaatst: 02 aug 2011 19:11
door frank.
Ik heb op 14 juni mijn HI abonnement verlengd met een jaar. Ik zou daar voor 30 euro een HTC Desire S bij krijgen. Order was bevestigd dus nu wachten op mijn nieuwe telefoon. Ik was twee keer niet thuis, dus moest daardoor het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde service punt van TNT.
21 juni het pakket(was verzegeld) opgehaald nadat ik 30 euro had betaald. Thuis aangekomen zitten er alleen vier vellen papierwerk en een paar luchtzakken in..! Dus geen telefoon! Meteen naar de dichtstbijzijnde HI winkel gegaan om verhaal te halen. Daar werd verteld dat ze niks voor me konden doen omdat ik via internet besteld had en dus alleen telefonisch bij de klantenservice terecht kon.. (webshop en gewone winkel zijn ineens twee aparte aanbieders..?) Aan de telefoon vertelden ze me dat ik de doos terug moest sturen en dat ze me een nieuw toestel zouden zenden. Maandag 20 juni teruggebeld omdat ik maar geen nieuwe orderbevestiging kreeg. Toen konden ze me vertellen dat ze het pakket vrijdag ochtend hadden ontvangen maar er nog niets mee gedaan hadden. Als ik aan het eind van de week niets had gehoord moest ik maar weer terug bellen.
Vrijdag 25 juni nog steeds geen reactie, dus maar weer gebeld. Een man vertelde nu ineens dat ze eerst moeten uitzoeken wat er gebeurd is voordat ze een nieuw toestel op kunnen sturen en dat dat onderzoek maximaal twee weken zou gaan duren. Na wat boos te zijn geworden, 30 euro korting op mijn eerst volgende telefoonrekening gekregen omdat het nieuwe abonnement met internet al wel op 16 juni is ingegaan.
Na me erbij neergelegd te hebben dat het nog wel even zou gaan duren, vandaag (2 augustus) maar weer contact opgenomen met de klantenservice. Nog steeds weten ze niet wat er gebeurd is omdat er iemand bij TNT op vakantie zou zijn.. Ook willen ze geen toestel opsturen omdat het een ‘Fraude gevoelige zaak’ is.

Nog even alles op een rijtje:
14 juni: telefoon besteld
16 juni: nieuwe abonnement ingegaan
21 juni: pakket in ontvangst genomen
21 juni: pakket geretourneerd
24 juni: pakket ontvangen door HI
2 augustus: nog steeds niks..

Moet ik dit pikken?

MVG!

Re: Lege doos van HI webshop

Geplaatst: 03 aug 2011 17:01
door tnt35
officieel zijn die dozen verzegeld
als bij afgifte het zegel verbroken is,dan weet het vervoersbedrijf er meer van.
je gaf aan het was verzegeld.
Misschien ook een tip voor aspirantkopers,open zoiets met z n 2en en maak er een filmopname van, klinkt gek maar nu is het een moeilijke kwestie.
Verder op het contract staat ook het imei nr,dat is een stukje houvast weer.
Verder heb ik al vaker bij hi afgenomen,de koerier vertelde me
dat zij alleen werken voor hi(nwe abo)
Dit wordt vast een moeilijke kwestie,omdat het hun woord tegen de klant z n woord is.
Ik hoop dat je er goed uitkomt,

Re: Lege doos van HI webshop

Geplaatst: 03 aug 2011 21:18
door frank.
Het pakket was inderdaad verzegeld, maar kan ook dat de courier een nieuwe doos heeft gebruikt en dus opnieuw verzegeld..
Verder was mijn huisgenoot erbij toen ik de doos open maakte, dus die zou (schriftelijk) kunnen getuigen.

Re: Lege doos van HI webshop

Geplaatst: 05 aug 2011 21:17
door Chanii
Wat een naar verhaal!
Kennis van mij heeft dit met een ander product gehad en die is naar de consumentenbond gestapt
Misschien een tip?

s6!