LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internationaal bellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Internationale tarieven zijn achterhaald.

Mee eens
7
78%
Niet mee eens
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Eric Ocean
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2011 13:40

Internationaal bellen

Ongelezen bericht door Eric Ocean »

Ongeacht de vooruitgang die geboekt is met de kosten van bellen in / uit het buitenland vind ik dat de (europese) overheid deze kosten helemaal moet verbieden.

De meeste mobiele operators zijn uiteindelijk multinationals zoals Vodafone die helemaal geen internationale kosten hebben, aangezien alles via hun eigen netwerk verloopt.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Internationaal bellen

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een onzin zeg.. Is hetzelfde als het feit als je hier in NL bijvoorbeeld gratis brood krijgt bij bakker x die door heel europa zit, jij vind dat je dat in het buitenland ook moet krijgen...

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Internationaal bellen

Ongelezen bericht door smilie »

mich24 schreef:Wat een onzin zeg.. Is hetzelfde als het feit als je hier in NL bijvoorbeeld gratis brood krijgt bij bakker x die door heel europa zit, jij vind dat je dat in het buitenland ook moet krijgen...
Wel, eigenlijk wel - is een en dezelfde bakker en als ie ergens actie maakt voor gratis broodjes - zal niet (veel) uitmaken welke land het is.

Echter, ik vind betere argument dat telefonie tegenwoordig steeds meer via internet gaat; en dat kost eigenlijk geen drol :) Zo zie je bij verschillende VoIP aanbieders dat je lokale nummers gratis kan bellen, ook in buitenland. Skype bellen is bijvoorbeeld gratis - van USA tot Australië.

Concreet (technisch gerealiseerd) voorbeeld; ik had 4 telefoon nummers (VoIP) bij een aanbieder. Twee telefoon nummers heb ik 'geïnstalleerd' in buitenland (via internet). Bellen tussen deze 4 nummers was volledig gratis. Dus, ik belde vanuit NL via vaste (VoIP) toestel naar buitenland (lokale NL nummer) - volkomen gratis. Ik betaalde alleen per nummer 2 euro nog wat per maand :)

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Internationaal bellen

Ongelezen bericht door GodsSon »

Eric Ocean schreef:Ongeacht de vooruitgang die geboekt is met de kosten van bellen in / uit het buitenland vind ik dat de (europese) overheid deze kosten helemaal moet verbieden.

De meeste mobiele operators zijn uiteindelijk multinationals zoals Vodafone die helemaal geen internationale kosten hebben, aangezien alles via hun eigen netwerk verloopt.
Probleem is alleen dat providers niet overal zitten. In het buitenland zit je ook niet altijd op het netwerk van Vodafone indien beschikbaar, maar op het best beschikbare netwerk, ongeacht welke provider dit is.

Verschillen in tarieven zijn zeer logisch, er komen echter steeds meer abonnementen die wel degelijk de kosten naar beneden brengen. Het is even verdiepen in de materie, maar er is veel mogelijk.
Helemaal als je alleen met vakantie in het buitenland bent. Voor 2€ per dag internetten (Vodafone). Voor 15€ per maand internetten (T-Mobile).

Kosten uit je abonnement (Vodafone, tot 60 dagen buitenland uit je bundel).

Zakelijk is er zelfs nog meer mogelijk.

Gesloten