LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
scheidsrechter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2011 16:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door scheidsrechter »

Ook hier is het weer feest 8)

Mijn vader heeft eind 2008 ook te maken gehad met Pretium, maar heeft op grond van de coulance regeling 72 jaar en ouder het hem onder valse voorwendselen aangesmeerde abbonnement na 3 maanden weer ongedaan weten te maken.

Surprise surprise :lol:
Vandaag een brief van Gerecht Incasso dat hem door Pretium Telecom meermaals verzocht zou zijn om aan een achterstallige betalingsverplichting te voldoen. Die verzoeken, als ze gedaan zijn, zijn alleen hier nooit aangekomen. Kort samengevat:

Nu xx,xx EURO (inclusief incassokosten) binnen 5 dagen overmaken of anders de aanzienlijke kosten onder ogen zien die geheel voor onze rekening zullen komen, maar onze schuld in ieder geval met 795 EURO zal doen verhogen, inclusief beslag- en executiekosten.

Nummertje 10 is the one :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Shine schreef:Art. 15: De Overeenkomst voor de Aansluiting in combinatie met de Telefoondienst (het Telefoonabonnement”) wordt aangegaan voor de overeengekomen contractperiode (te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen) De Contractant kan de Overeenkomst opzeggen met in- achtneming van een opzegtermijn van een maand tegen het einde van deze overeengekomen contractperiode. De Overeenkomst zal stilzwijgend worden verlengd met telkens een termijn van één jaar, tenzij de Contractant na stilzwijgende verlenging de Overeenkomst al dan niet tussentijds opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. ‘
Ik lees dit als volgt: stel dat je een contract hebt afgesloten op10 december 2009. Dan wordt het stilzwijgend verlengt op 10 november 2010 met een termijn van één jaar zodat de vervaldatum 10 december 2011 wordt. Wil je niet dat er opnieuw stilzwijgend wordt verlengt dan moet je voor 10 november 2011 hebben opgezegd.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Alfatrion,

Inderdaad staat artikel 15 van de Algemene Voorwaarden van Pretium behoorlijk krom. Ze kunnen echter schrijven wat ze willen. Het is in de Telecommunicatiewet al voor ze geregeld met de wijziging van oktober 2009 (artikel 7.2a). Dat houdt in dat een telefonie abonnement voor een 'bepaalde duur' (meestal 1 jaar) stilzwijgend kan worden verlengd. MAAR dat na die duur (dat ene jaar dus) de consument altijd kan opzeggen met een opzegtermijn van hoogstens 1 maand. Je kan dus ook na anderhalf jaar (18 maanden) opzeggen en dan stopt het dus na 19 maanden. In het Burgerlijk Wetboek gaat op 1 januari 2012 dit principe (artikel 6:237) voor alle overeenkomsten van 'onbepaalde duur' (tijdschriften, lidmaatschappen) gelden.

Groetjes,
MementoMori

Gerald van
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2011 20:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gerald van »

Ik heb reeds ook ervaringen met deze telecom praktijken dit is gewoon een regelrechte zaak wat hard afgestraft moet worden gelukkig was ik ze te slim af

aabraams
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door aabraams »

Ook mijn moeder heeft een intimiderende brief gekregen van Gerecht Incasso over zogenaamde achterstallige betaling bij Pretium Telcom van € 40,11, incassokosten € 45,-. En als ze niet binnen vijf dagen (vóór 16 mei) zou betalen zou het bedrag vermeerderd kunnen worden met € 795,-. Er staat geen factuurnummer mij, en zij heeft ook nooit een factuur / herinnering gehad. Wel was ze rond 2009 misleid en overgestapt, maar op grond van de coulance regeling was die overstap ongedaan gemaakt. Dit is toch oplichting!

Annelies Braams

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

aabraams schreef:Ook mijn moeder heeft een intimiderende brief gekregen van Gerecht Incasso over zogenaamde achterstallige betaling bij Pretium Telcom van € 40,11, incassokosten € 45,-. En als ze niet binnen vijf dagen (vóór 16 mei) zou betalen zou het bedrag vermeerderd kunnen worden met € 795,-. Er staat geen factuurnummer mij, en zij heeft ook nooit een factuur / herinnering gehad. Wel was ze rond 2009 misleid en overgestapt, maar op grond van de coulance regeling was die overstap ongedaan gemaakt. Dit is toch oplichting!

Annelies Braams
Gelijk aangifte doen wegens poging tot oplichting /afpersing.
De vermelding van het bedrag van 795 euro kan gezien worden als bedreiging.

Daarnaast zou je per fax, mail, of aangetekende post een brief kunnen sturen dat er geen vordering is, nooit enige herinnering is geweest, en de melding dat indien zij niet staken met deze bedreigende manier van handelen, aangifte wegens oplichting en afpersing volgt...

wela11
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2011 13:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wela11 »

Ook wij hebben dezelfde brief van Gerecht Incasso gekregen en vandaag viel hij ook bij mijn moeder in de bus.
En idd ook daarin staat dat pretium meerdere keren iets zou hebben gestuurd, wat we beiden nooit hebben ontvangen. En ook geen specificatie waar die kosten nu voor zouden zijn. Dit terwijl ik hier de bevestigingsbrief in huis heb dat we alles in 2009 hebben opgezegd.
Op het telnr. van Gerecht Incasso loopt constant het antwoordapparaat.......

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wela11 schreef:Ook wij hebben dezelfde brief van Gerecht Incasso gekregen en vandaag viel hij ook bij mijn moeder in de bus.
En idd ook daarin staat dat pretium meerdere keren iets zou hebben gestuurd, wat we beiden nooit hebben ontvangen. En ook geen specificatie waar die kosten nu voor zouden zijn. Dit terwijl ik hier de bevestigingsbrief in huis heb dat we alles in 2009 hebben opgezegd.
Op het telnr. van Gerecht Incasso loopt constant het antwoordapparaat.......
Als je inderdaad die brief hebt (heel goed, dat soort dingen bewaren!) dan kopie maken, en geen gezeur - maar direct aangifte doen.

[overtreding gedragsregels verwijderd door moderator]

Print eventueel dit topic, of de bijdrage van het andere slachtoffer van GI - zodat je ondersteuning hebt dat dit niet een vergissing is - maar een standaard actie.

PietGup
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door PietGup »

Vandaag belde een wat minder goed Nederlands sprekende dame die mij een korting op het tarief van KPN aanbood. Na enig doorvragen vroeg ik haar of ze de informatie misschien per post wilde toezenden. Ze antwoord: "jazeker meneer. Daarna heeft u 7 dagen bedenktijd. U hoef alleen maar een telefoontje te plegen en dan bent u nergens meer aan gebonden." Ik heb haar vervolgens verteld dat deze manier van handelen wel erg veel op fraude lijkt en de verbinding verbroken.

Let op. Ze zijn weer actief en je komt er vermoedelijk zeer slecht vanaf!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste PietGup,

Het lijkt er inderdaad wel op. Kijken of het hier weer wat drukker wordt op het forum :wink: Vergeet zelf ook niet om een klacht in te dienen bij de Consuwijzer (zie mijn vorige bericht). Want ook uit jouw verhaal blijkt weer dat ze onder het mom van toezending van materiaal je in werkelijkheid een overeenkomst aansmeren. Misschien stond je ook al in het Belmeniet register, dan heb je meteen de tweede overtreding aan de hand.

Groetjes,
MementoMori

christine b
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2011 21:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door christine b »

Van mij een berichtje zodat duidelijk het is: Ze zijn inderdaad gewoon nog "lekker" bezig bij Pretium. Ook mijn vader dacht op 10 mei 2011 een medewerker van KPN aan de lijn te hebben en schrok toen hij zag dat op het contract dat hem was toegestuurd Pretium stond. Ik heb inmiddels samen met hem al een aangetekende brief verzonden. Met daarin inderdaad het verwijt van niet kenbaar maken met wie je te maken hebt en gewezen op het feit dat mijn vader 75 is en dus gebruik kan maken van de coulance regeling. Ook de band van het gesprek opgevraagd. Hij kreeg vandaag een telefoontje met de melding:,, ja... u bent te laat om op te zeggen (8 dagen na telefoongesprek) u kunt maar het beste de automatische incasso invullen anders wordt het maandbedrag nog hoger. En anders moet u maar contact opnemen met de klantenservice". Nog maar een aangetekende brief eroverheen denk ik. Zie veel nuttige info op dit forum.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

christine b schreef:Hij kreeg vandaag een telefoontje met de melding:,, ja... u bent te laat om op te zeggen (8 dagen na telefoongesprek) u kunt maar het beste de automatische incasso invullen anders wordt het maandbedrag nog hoger.
De 8 dagen gaan pas in na ontvangst van het contract wat Pretium je vader wil proberen aan te smeren. Dus dat is sowieso al fout. En laat Pretium maar bewijzen dat je vader het pakket papier op een bepaalde datum heeft ontvangen. TNT staat op dit moment ook niet als echt betrouwbaar te boek, dus kan het gemakkelijk een paar dagen langer onderweg zijn.

Wat MementoMori zegt:
MementoMori schreef:Vergeet zelf ook niet om een klacht in te dienen bij de Consuwijzer.
Vooral doen, want hoe meer klachten, hoe beter (hopelijk!) dit soort bedrijven aangepakt wordt.

Je belangrijkste bron van informatie is nu de inmiddels roemruchte De Telefoongids voor het op de juiste manier afhandelen van het gedoe van Pretium.

succes, Frenkievee

christine b
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2011 21:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door christine b »

Ik heb vorige week e.e.a. inderdaad ook gemeld bij Consuwijzer en daar een dossiernr. van ontvangen....
Hoop maar dat iedereen dat blijft doen. Dit moet toch echt gestopt worden!

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ongelofelijk: 153 pagina's, 3049 berichten vanaf 8-12-2004 ...
En nog steeds is PT actief ... :evil: 'De Telefoongids' doet nog steeds dienst, is helaas dus nodig.
Ik ben in 2008 3 maanden de pineut geweest, heb voor die 3 maanden het abonnement en de telefoonkosten betaald. Allerlei brieven en dreigementen gekregen en zelf weer aangetekende brieven verstuurd. Uiteindelijk niets meer gehoord en dus niet voor een heel jaar abonnementskosten betaald.
Afgelopen winter werd ik gebeld door PT, mijn dochter heeft duidelijk gemaakt dat ik geen belangstelling had. Dat ze nog durven te bellen!
Ik sta bij het bel-me-niet-register ingeschreven, maar ze mogen wel bellen als je ooit klant bent geweest.
Iedereen die het nog aan de stok heeft met PT: succes en/of sterkte in de strijd!

Gesinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2010 19:39

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gesinus »

Ook ik heb een brief van "Gerecht Incasso" ontvangen met een vordering van totaal € 77,19. Zou nog een vordering zijn van Pretium Telecom. Mijn abonnement is echter per 18 jan. 2009 beëindigd. In mijn brief wordt ook gedreigd met een dagvaarding welke € 795,00 aan kosten met zich mee brengt. Voelt inderdaad als afpersing. Ik ben net vanmiddag terug gekomen van vakantie, de brief dateert van 25 mei j.l. Ik moet dus voor komende woensdag betaald hebben.
Ik heb contact gehad me de Consumentenbond, deze adviseerde om onder protest te betalen en daarna een protestbrief aan Gerecht Incasso te sturen en de betaling terug te vorderen.
Zal me hier maar aan houden en ben benieuwd hoe zich e.e.a. verder ontwikkeld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

"Het zou nog een vordering van Pretium zijn?"

Van het incassobureau mag je toch een duidelijke specificatie verwachten? Met bijv. de originele vordering/faktuur/evt. aanmaning ed.
Ben ook heel benieuwd hoe ze aan een kostenplaatje van bijna €800 komen als er een dagvaarding komt. :roll: Dan moeten ze toch wel heeel goed hun best doen met een originele vordering van 77,19 euro. Een incassobureau kan niet dagvaarden, dat doet een deurwaarder.
Als je nog geen verdere correspondentie van het incassobureau noch ooit van Pretium hierover hebt gehad, zou ik je juist niet adviseren te betalen, ook al is dat dan onder protest.
Ik zou willen weten wat de precieze vordering is. En dat is geen overdreven 'eis', dat zou eigenlijk al uit hun schrijven moeten blijken.
En als je zeker weet dat Pretium niks meer van je tegoed heeft, maak dan zo weinig mogelijk kosten aan telefoontjes en (aangetekende) brieven. Een mail (evt ontvangst-leesbevestiging vragen) kunnen ze ook lezen hoor.
Geen website of antwoordnummer te vinden van gerecht incasso.
Wel oa dit:

"Vaak maakt Pretium gebruik van een incassobureau met de naam Gerecht Incasso B.V. in Haarlem. Dit is geen echt incassobureau, maar is Pretium zelf. "
Laatst gewijzigd door Jolijn op 27 mei 2011 17:03, 3 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gesinus

Dat lijkt me een heel slecht advies van de Consumentenbond. Als je zeker weet dat de vordering onterecht is, dan moet je juist NIET betalen. Als dit bedrijfje dan toch jou in rechte gaat betrekken dan verliezen zij de zaak en dan kost het hun een bom duiten. Volg je het advies van de Consumentenbond, dan krijg je sowieso nooit je geld terug. Waarschijnlijk krijg je dit advies van deze bond omdat zij onvoldoende in de gaten hebben met wat van bedrijf zij hier te maken hebben.

Maxiem.

mirella-v
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2011 19:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mirella-v »

Ook bij mij is vandaag de fraaie brief van GI in de bus gevallen. Moet binnen 5 dagen eur 73,81 betalen (hoofdsom eur 28,80 Rente eur 0,01 en incassokosten eur 45,00). Ben even in mijn archief gedoken.... Sinds 1 april 2009 (nee geen grap) is mijn contract met de firma Pretium beeindigd. Heb geprobeerd GI tlf te benaderen. Voicemail ingesproken; heel benieuwd of ze terug gaan bellen. Ben er klaar voor :evil:. Zou, ik citeer 'meerdere malen verzocht zijn om aan uw betalingsverplichting, welke voortvloeit uit de diensten aan u geleverd door Pretium Telecom, te voldoen. U heeft hieraan geen gevolg gegeven'. Ik wil GI beleefd doch HEEL dringend verzoeken mij bewijzen te sturen van deze verzoeken tot betaling. Nooit ontvangen. Ik wacht het weekend rustig af; aangetekende brief ligt klaar voor verzending. Wel heel erg toevallig dat het telefoonnummer van GI vreselijk veel gelijkenis toont met het telefoonnummer van Pretium telecom. GI: 023-7510290. Pretium: 023-7510201

Ik zal u op de hoogte houden!

Gesinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2010 19:39

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gesinus »

Hallo allemaal.
Ik denk ook dat ik maar niet betaal, ook niet onder protest.
Het terug krijgen van je betaling zou wel eens een groot probleem kunnen worden.
Voor info betreffende "Gerecht Incasso" Google maar eens. Zie ook de volgende link: http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... nding.html
Het blijkt dat Gerecht Incasso van Pretium is, en dus geen echt incasso bureau.
Het adres van Gerecht Incasso is: Surinameweg 8 BG 2035 VA Haarlem, in de brief staat alleen een postbusnummer vermeld.
Ik zal ze zeker nog benaderen voor een specificatie van de vordering.
Succes allemaal....

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Gelukkig heeft Gesinus hierboven toch nog net op tijd de weg naar de site van KrikvdKruk gevonden. Dat is een oude held van dit forum, die uiteindelijk een jarenlange juridische procedure tegen Pretium heeft gewonnen. Inderdaad staat het hele Pretium verhaal daar piekfijn uitgelegd.

I[overtreding gedragsregels verwijderd door moderator]

In het algemeen (niet alleen bij de telepiraat Pretium) moet je nooit betalen als je een geschil hebt over een rekening of vordering. "Onder protest" heeft geen enkele betekenis. Als je hebt betaald, ben je als consument gewoon je poen kwijt en je krijgt het nooit meer terug.

Zoals ik al eerder schreef is te zien aan de toegenomen activiteit op dit forum, Pretium begonnen aan een 'veegactie' om met dreigen en bluffen geld af te troggelen van vroegere klanten.

Dien daarover vooral een klacht in bij Consuwijzer! Ik zal binnenkort aan leden van de Tweede Kamer vragen om aan minister Verhagen te vragen naar het aantal klachten dat bij de Consumentenautoriteit over Pretium is binnengekomen. Het is wel de bedoeling dat dat er veel zijn!
[overtreding gedragsregels verwijderd door moderator]

Groetjes,
MementoMori

Gesloten