LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RichardA
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 10:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door RichardA »

Ik heb nu een aangetekende brief binnen 7 werkdagen na dagtekening van de brief verstuurd. Telefonisch opzeggen kon volgens Pretium niet omdat de 7 dagen verstreken waren. Ik ontvang het welkomsete pas 3 dagen na dagtekening van de brief.

Ik ben nu bezig met de blokkade van de automatische incasso maar heb daarvoor hun (pretium) incassorekeningnummer nodig. Heeft iemand die?

swiftgs
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 12:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door swiftgs »

Goedendag,

Ook mijn schoonvader is in de bekende valkuil gevallen van pretium. Mijn vraag is hoe komen we er zo snel mogelijk vanaf. vandaag gebeld met pretium, kreeg een medewerker aan de lijn en die vertelde dat het opgezegd was omdat ik binnen 7 dagen belde...

Echter mijn wantrouwen is groot dus heb ik ook de brief van kassa gebruikt, nogmaals gerefereerd aan het telefoongesprek en alles aangetekend verstuurd (zelfs het intropakket etc. teruggestuurd)

Als ik nu bewijs terug krijg, ben ik er dan echt vanaf, dus kan ik zonder problemen geld teruglaten storneren en niks betalen of krijg ik nu binnen no time een deurwaarder en ben ik verder van huis.

Mijn dank is groot,

René Molijn

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Het rekeningnummer waarop Pretium de incasso bij mijn moeder heeft gedaan is: 8670341

Maar het kan natuurlijk dat ze meer nummers hanteren.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

het rekening nummer 86,70,341 is van de Postbank rekening van het beruchte bedrijf. Zij hebben ook een rekeningnummer bij de ING bank. Dat nummer is het volgende; 661 433 099

Ik heb op 21 september 2007 en op 7 januari 2008 een brief gekregen van hen, om binnen vijf werkdagen de ,volgens Pretium, gemaakte telefoonkosten over te maken. Dat moest ik doen om te voorkomen dat zij mijn gebruik van Pretium voice niet hoefden te stoppen.

Zij kunnen het gebruik niet stoppen ,omdat zij mij wel afgesloten hebben, maar nooit meer aangesloten. Dt hoeft het bedrijf ook niet meer te doen. Ik heb allang wat anders geregeld.

mbeentjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mbeentjes »

Ik heb inmiddels contact gehad met KPN en die vertelde mij dat er nog niets was omgezet. Wel werd mij aanbevolen om schriftelijk om een bevestiging te vragen van de opzegging.
Ik wil vandaag daarom een aangetekende brief versturen (hoewel die dan wellicht zaterdag bezorgd wordt en ik verwacht dat er dan niemand aanwezig is).
Naar welk adres moet ik die brief sturen?
Het postadres (postbus 6128, 2001 HC HAARLEM) lijkt mij voor de hand liggen maar wellicht moet het naar het bezoekadres (Amerikaweg 10, 2035 RA HAARLEM).

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

aan m beentjes

De aangetekende brief heb ik naar het bezoekadres, Amerikaweg 10 gestuurd. Daarbij heb ik aangegeven met handtekening retour. Als u de brief vandaag nog wegstuurt, komt hij waarschijnlijk pas maandag aan. Echter, als u vraagt om een handtekening retour, dan moeten zij de brief aannemen en hebt u het bewijs dat de brief bezorgt is.

In mijn brief heb ik ook gevraagd, dat ik een antwoord verwachtte binnen drie werkdagen. Dan geeft u hen een termijn, waar binnen zij moeten reageren. Dat antwoord zal wel nooit komen, want dat heb ik ook nooit gehad.

Succes

mbeentjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mbeentjes »

Oke,

Ik heb de volgende acties ondernomen met als resultaat dat mijn abonnement geannuleerd is:

Maandagavond: contract afgesloten met pretium
Woensdag: brief verstuurd naar de Klantenservice (Antwoordnummer 1118 2000 VE Haarlem) met het verzoek het abonnement te annuleren.
Donderdag: welkomstpakket ontvangen, abonnement telefonisch geannuleerd. Mededeling dat bevestiging schriftelijk aangevraagd moet worden.
Vrijdag: Telefonisch contact gehad met de klantenservice (023-7510201) die mij vertelden dat er totaal geen bevestigingen verstuurd worden. Wel een telefonische bevestiging gekregen dat het abonnement geannuleerd is.
Dezelfde brief van woensdag nogmaals aangetekend verstuurd naar Pretium (Postbus 6128, 2001 HC HAARLEM) met wederom het verzoek tot annulering en schriftelijke bevestiging van de annulering. Ook bij de postbank automatische incasso laten blokkeren van rek nrs 86.70.341 en 661.433.099.
Woensdag: Bevestiginsbrief ontvangen dat het abonnement geannuleerd is.
Laatst gewijzigd door mbeentjes op 13 feb 2008 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Nou Mbeentjes je denk dat je ervan af bent maar daar kan je alleen maar over dromen :roll: het kan nog heeeeeeeeel lang duren is net ongedierte komt altijd terug :cry: ....ik dach dat ik er ook vanaf was we bellen wel weer met kpn maar rekeningen sturen zijn ze heeeeel goed in :( en zelfs betalingen die helemaal niet kloppen :!: ik laat het nu zo ze zoeken het maar uit als ze denken zo groot te worden hebben ze het wel heel goed mis.....nou succes...... :wink:

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Beentjes.deWit Ik denk dat MBeentjes ervan af is en dus als verloren moet worden beschouwd voor dit forum. Een aangetekende brief binnen de termijn is zelfs bij Pretium voldoende, Ze krijgen ook nog een bevestigingsbrief met het aanbod zich nogmaals te bedenken....

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Iemand heeft het over een welkomstpakket. Doet dit bedrijf daar ook al aan? wat houdt dat pakket in?

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Die stappen van m.beentjes hadden wij ook ondernomen maar mog reeds nog niet baten...en anders heeft hij puur geluk gehad....maar ja wij wachten het gewoon maar weer af... :(

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Gewe, over de voicelog. Je krijgt een schriftelijke versie van de voicelog, maar vraag me niet wanneer. Pretium zal er niet erg veel haast mee hebben. Het best kun je er direct in de ontbindingsbrief om vragen, in geval Pretium weigert te ontbinden. Zie ook de televisie-uitzending van Kassa 7 april 2007 http://www.consumententv.nl/terugkijken.php?id=503

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

FamMdeWit, volgens mij zitten jullie precies 1 dag langer op dit forum dan wij. De Beentjes hadden het 'geluk', dat Pretium de brief snel verstuurde en dat ze hem snel ontvingen. Ze hebben direct en binnen de termijn aangetekend kunnen ontbinden. Als wij dat hadden kunnen doen, waren we er ook vanaf geweest...

Kayke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008 08:27

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Kayke »

Hetzelfde als mbeentjes heb ik binnen de termijn van 7 dagen afgezien van contract met Pretium. Dit heb ik echter alleen telefonisch gedaan. (Ook rekening nummer selectief geblokkeerd natuurlijk)

Tot nu toe (ik moet het afkloppen) nog niets gehoord van pretium. Zou ik dan toch mazzel hebben gehad en hebben ze werkelijk geannuleerd? Ik blijf mijn rekening in de gaten houden en angstvallig aan het wachten op hun brief in welke vorm dan ook. Ik blijf wantrouwig.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Je word wel verslaafd onderhand aan dit forum :D krikvdkruk je betaal toch zeker geen kosten aan pt he : Niet doen hoor :!: :!: Er kan ook geen dag voorbij gaan dat ik op dit forum kijk heeeeeeel vervelend..
Maar ja het zeit zo... :roll:

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Zie Burgerlijk Wetboek artikel 46.
Wet Koop op Afstand en het begrip Cold Calling.
Cold Calling houdt in dat bij een telefonische overeenkomst door een bedrijf waarbij je voor de overeenkomst geen relatie had GEEN automatische incasso kan worden afgesloten. Dit is dus NIET rechtmatig.
Pretium voldoet niet aan de diverse bepalingen volgems het BW.
De consument heeft 3 rechten, waaraan door Pretium volgens het BW niet wordt voldoen.
1. Herroepingsrecht. 2. Recht op Informatie. 3. Recht op een schriftelijke bevestiging.
Zie ook site Nationale Ombudsman en zoek naar Wet Koop op Afstand m.b.t. Pretium Telecom.
Juridisch klopt het van geen kanten. Schrijf dit aan de consumentenorganisaties zoals Tros Radar, Consuwijzer, Het Juridisch Loket, KPN(afschrift) en de Eerste en de Tweede Kaner. Samen een reactie afgeven maakt de politiek misschien wel wakker!!!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

De Geschillencommissie heeft eind december een algemene uitspraak gedaan dat een voicelog rechtsgeldig zou zijn. Als een voicelog volgens de juiste bepalingen tot stand komt heeft ze gelijk. In het geval van Pretium Telecom voldoet de totstandkoming van de voicelog totaal niet aan de gestelde eisen.
De voicelog is te manipuleren. Een deel van het gesprek wordt opgenomen. Hoe betrouwbaar is dan nog de voicelog?? De commissie zegt er vanuit te gaan dat tijdens het deel dat het gesprek NIET wordt opgenomen, genoegzaam de naam bekend is gemaakt. FOUT. FOUT!!Een uitspraak doe je o.b.v. feiten en niet op uitgangspunten. Vooral als je privacy zo in het geding is.Verder is vooraf niet verteld dat het gesprek zal worden opgenomen. Verder voldoet de voicelog inhoudelijk niet aan de eisen waaraan een telefonische overeenkomst moet voldoen. 1. De consument dient op de hoogte te worden gebracht over o.a. de bedenktijd, wanneer 7 dagen en wanneer 3 maanden. ( Zie BW art 46) 2. Verder moet de consument geinformeerd worden dat er bij een ander bedrijf een nieuwe overeenkomst wordt afgesloten. 3. Verder dient de consument tijdens het gesprek geinformeerd te worden over de precieze prijzen.
Aan bovenstaande wordt totaal niet voldaan. Conclusie:
DEZE VOICELOG IS NIET RECHTSGELDI!!!!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Radarbert

Ik ben niet zo thuis in alle wetten, maar zo te horen lijkt het wel een illegaal opgezet bedrijf. Ik heb het al gemeld bij Radar, voordat ik op dit forum terecht kwam. Bij de opta/consuwijzer is het ook gemeld. Daar heb ik nog geen reactie van teruggekregen. Als meer mensen dit doen, dan kunnen zij het bedrijf misschien eindelijk eens aanpakken.

De site van de consumentenbond heb ik bekeken, maar kon niet echt wijs worden uit datgene wat er opstaat. Het is niet zo makkelijk te vinden de linken naar Pretium.

Ik blijf het in de gaten houden, wat Pretium nog gaat doen, maar dit keer hebben ze niets meer afgeschreven.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan250. Bedankt voor je reactie. Als je op Google Pretium Telecom intikt heb je een groot aantal mogelijkheden om nog meer van de misleidende praktijken van Pretium Telecom te weten te komen.
Op de site van Consuwijzer kun je ook adviezen lezen t.g.v. de consument.

Hoe dan ook, alle gedupeerden moeten inderdaad in actie komen en schrijven naar bijv. Tros Radar, de Consumentenautoriteit, Consuwijzer, maar ook naar de Eerste Kamer en Tweede Kamer (Economische Zaken). Zij gaan over het Consumentenbeleid. Het hoeven geen ingewikkelde brieven te zijn. Gewoon hun ervaringen op schrift stellen en de politiek verzoeken een onderzoek hierin te stellen. Ter bescherming van de consument en zijn privacy zal opnieuw de voicelog onderzocht moeten worden. Wettelijk zitten te veel mazen in de voicelog, waarvan Pretium Telecom tot op de dag van vandaag dankbaar misleidend gebruik maakt.
Met z'n allen staan we veel sterker en kunnen we iets realiseren!!

mbeentjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mbeentjes »

Nog even een bericht voor de volledigheid, maar ook omdat dit forum zo 'gezellig' is :wink:

Ik heb gister een bevestigingsbrief ontvangen van Pretium dat het abonnement is geannuleerd. Ondanks eerdere berichtgeving via de klantenservice blijken ze dus wel bereid tot het verzenden van zo'n brief (mits schriftelijk aangevraagd).
Voor zover ik het ervaren heb moet ik dus toegeven dat Pretium zich wel degelijk aan de belofte houdt dat men binnen 7 (werk)dagen op kan zeggen. Eenieder die net als ik af wil zien van het afgesloten abonnement kan ik daarom aanraden om dezelfde stappen te volgen als dat ik gedaan heb.

Gesloten