LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Het is op 7 april op tv geweest maar het kan geen kwaad om het nogmaals bij Kassa of Radar onder de aandacht te brengen. Ik heb van hen ook een brief gehad toen met de mededeling( kort gezegd) dat het op de stapel komt en als er maar genoeg klachten zijn dat ze er wat aan zullen doen.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Bedankt voor hetdoorgeven van de uitzenddatum. Laat ik die nou net gemist hebben. Ik hoop dan ook van harte dat men het ooit nog eens uitzend. Tot op heden heb ik geen brieven meer ontvangen van Pretium. Lekker rustig.
groeten

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pvd »

Je kunt de uitzending via internet terugzien....

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 070407.asf

groet,
pvd

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Wie kan mij vertellen hoe ik moet bewijzen wanneer ik de welkomstbrief zou hebben moeten ontvangen???

Radarbert

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Radarbert

Ik heb mijn welkomstbrief opgezocht. Hij is gedateerd op 12 februari 2007. De brief heb ik kort na het eerste telefoontje van Pretium gekregen. Hij begint met; Gefeliciteerd met uw keuze voor het Pretium Basisabonnement voor uw vaste telefoonaansluiting, ...... enz. Ik denk dat, als je de brief met dit als beginzin, terug kunt vinden in jepapieren, het bewijs in handen hebt.

groet

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan250


Ik heb de brief wel ontvangen. Het is gedateerd op 11 juli 2007. Echter, op 13 juli gingen we op vakantie. Tot op dat moment had ik de brief nog niet ontvangen. Het heeft er alle schijn van dat PT de brief later verzend. En dat kan ik NIET bewijzen. Echter ik ben al weer wat wijzer geworden. De dagtekening van de brief is niet het uitgangspunt om binnen 7 werkdagen te moeten reageren, maar de datum van ontvangst van de brief. Zie Burgerlijk Wetboek artikel 3:37, waarin bepaald wordt dat de verklaring pas werking heeft op het moment dat deze ontvangen is.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Je kunt zelf op geen enkele manier bewijzen, wanneer de brief ontvangen is, maar dat hoeft ook niet.
Pretium stelt dat de termijn overschreden is en moet zelf bewijzen, wanneer hun brief is aangekomen.
Dit is vastgelegd in de "ontvangsttheorie", zie b.v. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontvangsttheorie .
Pretium heeft niet aangetekend verzonden en kan dus niets bewijzen. Zowel het echte tijdstip van verzending (dagtekening is geen bewijs) als de bezorgtermijn (de tijd die de post erover doet) zijn niet bewijsbaar.
Pas als de periode tussen telefoongesprek en ontbindingsgesprek groot is en als je de onvangst van de welkomstbrief hebt bevestigd, zal Pretium aannemelijk kunnen maken, dat de ontbindingstermijn overschreden is.
Als je de welkomstbrief nooit hebt gezien, wordt het nog lastiger voor Pretium.
De GeschillenCommissie zal "de geloofwaardigheid van Pretium" en van de consument af moeten wegen.
Maar als de GeschillenCommissie zijn werk goed doet, zal Pretium verliezen vanwege vermelding van de foutieve termijn "7 werkdagen na dagtekening".

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb een paar keer geprobeerd om de uitzending via internet terug te zien. Blijkbaar heb je weer iets aparts nodig. Als ik op de gegeven pagina klik. krijg ik alleen maar een tekst te zien in heel kleine letters. De uitzending zelf krijg ik er niet op. Van mij mag Radar, desnoods Kassa, het uitzenden.
groet

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

HELAAS! Het is weer zover. Vandaag ontving ik een brief van PT. Zij hebben nog steeds geen betaling ontvangen. `Het bedrag is alweer hoger. Als ik het dezeweek niet betaal, zullen ze mijn telefoonlijn afsluiten. Ik ben volgens hen dan niet meer bereikbaar. Ook kan ik dan niet meer bellen. OOk zijn zij genoodzaakt om kosten te berekenen, als ik weer heraangesloten wordt. Van mij hoeven ze me nooit meer aan te sluiten, dat is allang geregeld. Ik ben ook niet van plan om te betalen. Is het raadzaam om de brief terug te sturen per omgaande post?
groet

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Zonde van de moeite, Het heeft geen zin om dit soort brieven terug te sturen. Als Pretium een serie brieven verstuurt, zal men toch bewezen achten, dat Pretium je voldoende geinformeerd heeft.
Ik zou ze maar netjes bewaren of aan de muur hangen.
Waarom leg je je zaak niet telefonisch voor aan Consuwijzer, met de vraag of de GeschilllenCommisie Telecom de zaak zal willen behandelen (is b.v de klacht niet te lang gelden opgetreden) en de vraag of je daar dan kansen hebt, om gelijk te krijgen.
Als je genoeg papieren bewijzen hebt, dat Pretium zwaar in gebreke is gebleven bij de verhuizing, heb je best een kans. Het kost je hoogstens 50 euro (als je verliest) en een boel gedoe, maar je maakt het Pretium wel erg lastig.

mamakaatjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mamakaatjuh »

Ik ben toevallig aan het zoeken voor een vriendin van me wat er bekend is over Pretium Telecom, want bij ons in de buurt (Roosendaal, NB) kende niemand het.
Er wordt namelijk al meer als een jaar geld van haar rekening afgeschreven, maar ze weet van niets.
Ik ga het nu uitzoeken en proberen haar geld terug te krijgen (het is nu geblokkeerd), want dit moet niet zomaar kunnen, ik wil dat bandje of die brief wel eens horen/zien.

Is dit bij meer mensen gebeurd?
Dat ze je zomaar aanmelden?

groetjes
Carla

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik zal kijken of ik het formulier te voorschijn kan krijgen. Een aanmelding bij de geschillencommissie heb ik al geregeld en dan leg ik het toch maar bij hen neer. De brief heb ik teruggestuurd. Wil wel eens weten of PT hem weer naar mij toestuurt, of dat het nu stopt. Dat men in Noord Brabant nooit van dit bedrijf heeft gehoord, kan ik me wel voorstellen. Bij mij in de buurt kent ook niemand dit bedrijf.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Alle gedupeerden!!!

Hebben jullie de nota's van KPN en Pretium al met elkaar vergeleken???
Het blijkt nu dat gesprekken binnen de Regio bij KPN goedkoper zijn
( 0,03 ct per min.), dan bij Pretium Telecom ( 0,04 ct per min.). Dit geldt tevens voor de 0900 servicenummers. KPN 0,27 ct per min. Pretium 0,34 ct.
Verder hebben ze ongevraagd de nummerweergave gehanteerd. Deze is bij KPN € 0,97 en bij Pretium € 1,00.
Ook duurder dus. Verder berekenen ze integenstelling tot KPN ook nog een post "Administratiekosten". Kortom: het deugt voor geen kanten dat ze roepen dat ze de allerlaagste tarieven hanteren.

Bovenstaande aangekaart bij de Stichting Reclame Code en hen gevraagd of dit valt onder misleide reclame-uitingen, waarbij KPN verkeerd wordt afgeschilderd.

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

Radarbert:


Heel goed van je!!

Ik schrijf al bijna driekwart jaar om te tarieven te vergelijken en dan kom je inderdaad gewoon op pure misleiding uit.

Nu moet je de ReclameCodeCommissie inschakelen, je verhaal goed onderbouwen met kopieen/tarieven/kopieen van Pretium's 'goedkoopste tarieven verhaal etc.'

Zo ontvingen wij via de RCC een kopie voicelog (heb je dat ook) en dan wordt Pretium op het matje geroepen en vervolgens hoor je nooit meer wat van Pretium.

Succes!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Rita S.

Ik heb alleen een transcriptie van de voicelog, middels het verweerschrift van de advocaten van Pretium ,via de Geschillencommissie ontvangen.
Dat is een half a4tje met zoals het misschien had moeten gebeuren. Ik heb er dan ook totaal geen herkenning bij.
Ik heb nu de complete voicelog via de RCC aangevraagd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Vandaag lag er weer een stom boekje van hen in de bus. Ik neem niet eens de moeite om er in te kijken. Het gaat wel het archief in, als terugsturen weinig helpt. De gesprekskosten van hen ga ik nog eens goed vergelijken met die van de KPN. Maar er zal weinig tot geen verschil inzitten denk ik.
groet

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Johan250: gewoon nix openen en terug sturen doen wij ook....ik lees het niet eens....en dat boekje heb ik ook ongeopend terug gestuurd krijg je nog meer elende van 60euri houden ze dan van je af..wat we nooooooit betalen.....iemand op deze forum heel veel blaadjes terug heeft zich dood verklaard om ervan af te komen bij de 3x is het hem toch gelukt nou ja zeg hoever moet je gaan met dit bedrijf.....Wat dat betref ben je er lang zoet mee....:(

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

famdewith
Bedankt voor de tip. Ik was al niet van plan om het open te maken. Ga het toch maar terugsturen. Ik erger me er ontzettend aan dat het hier blijft liggen. Doen zij het maar in de papierbak.

z123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 18:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door z123456 »

ja mijn vader hadden ze ook ik vind het maar smeerlappen uitgeeeeven voor kpn maar je hoeft niet te betalen mijn vader heeft nergens voor getekend ja door de telefoon een mens van 87 jaar nee pretium krijgt niks geen cent weer gauw naar de kpn

z123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 18:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door z123456 »

aan iedie dus ze maggen liegen maar als je geen hantekening hebt gezet en nergens voor getekend hebt hoef je ook niet te betalen of niet geen enkele rechter die er wakker van ligt dat weet ik wel

Gesloten