LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
z123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 18:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door z123456 »

marianne pretium heeft niks te incasseren als ik zie dat het afgeschreven boek ik het weer terug simpel

z123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008 18:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door z123456 »

bajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

Laatst gewijzigd door Mr.jvdh op 11 okt 2008 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Pretium pakt niet alleen ouderen of hoogbejaarde mensen aan. Zij nemen ook mensen onder de 65 jaar te grazen.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Je moet wel optimistisch zijn en veel geduld hebben, om vorderingen in de Pretium-malaise te kunnen zien. Op de site van Consuwijzer geeft de Consumenten autoriteit aan, dat ze nog steeds bezig zijn en al dit jaar!! resultaat verwachten. Bij een postorderbedrijf leidde dit tot 88000 euro boete.

Veel consumenten meldden in 2007 dat zij na een telefonisch verkoopgesprek waren overgezet naar een ander telefoonbedrijf zonder dat zij daar naar hun mening toestemming voor hadden gegeven. De Consumentenautoriteit is naar aanleiding van deze meldingen onderzoeken gestart naar verschillende telefoonbedrijven. De onderzoeken zullen in 2008 worden afgerond.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb de info op de site van de consuwijzer gelezen. Als ze doen, wat ze beloven, dan hoop ik dat Pretium hard aangepakt wordt en een hel grote boete krijgt.

anna34
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 09:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anna34 »

Ik voel me misbruikt en bedonderd door PT, het is zo langzamerhand een te lang verhaal geworden om even op dit forum te plaatsen, maar wie wil/kan me helpen? KORTOM: ik heb hulp nodig om van ze af te komen!!!! :( :(

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Anna34

Als je de laatste berichten terugleest, kom je vanzelf de nodige tips tegen.Succes

anna34
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 09:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anna34 »

ik heb al veel van jullie berichtjes gelezen, maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer, ik heb iemand nodig die me stap voor stap kan helpen. Wel heb ik al een klacht doorgegeven bij de Reclame Code Commissie en de Consuwijzer, hier moet ik echter nog meer over horen. Op 9 april worden we overgeschreven naar PT, ik hoop dat het niet zover hoeft te komen, daar ga ik voor.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Direct een brief sturen naar de KPN dat je absoluut niet wilt overgaan naar Pretium.Hierin vermelden dat je oude aansluiting behouden moet blijven.
Datum en ondertekenen niet vergeten.
Aangetekend morgen versturen.

Je zult later wel bericht krijgen van Pretium, het enigste wat kan gebeuren is dat je een vermelding krijgt bij de BKR te Tiel.
Alle dreigbrieven van Pretium naast je neerleggen en niet op ingaan.
Incassobureau waar ze mee lopen te dreigen is van hun zelf.

anna34
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 09:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anna34 »

Bedankt voor je hulp Riel. Ik ga morgen direct een aangetekende brief naar de KPN sturen! En dan maar zien wat er gebeurt.... Langzamerhand word ik er tureluurs van en kan bijna niets anders meer denken, volgens mij zijn ze dat toch echt niet waard!!

anna34
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 09:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anna34 »

Ben ik weer, Riel, heb je ook een idee ter attentie van wie ik de brief naar KPN moet sturen?

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Zie dat je nog geen reactie hebt voor het adres.

Mijn suggestie is:

KPN afdeling klantenservice
Postbus 30000
2500 GA Den Haag

Adres heb ik van de site van KPN: http://www.kpn.com/klantenservice/Vesti ... gevens.htm

Succes!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Anna34

Ik lees dat je op 9 april naar PT over gaat. Ik weet niet wanneer de welkomstbrief door jou is ontvangen. Ik bedoel dus niet, wanneer het gedateerd is, maar wanneer je het hebt ontvangen. Als je vanaf die dag daarna binnen 7 werkdagen ( let op!! werkdagen ma t/m vr) een aangetekend schrijven stuurt naar Pretium Telecom met het verzoek de overeenkomst te beeindigen, zal Pretium aan dit verzoek volgens het Burgerlijk Wetboek boek 7 art. 46 en boek 6 art. 224 moeten voldoen. Een voorbeeldbrief heb ik wel. Moet je me even een mailtje sturen. Klik hiervoor op het mailicoontje.
Inmiddels met KPN klantenservice bellen en vragen om een importeringsformulier. Dit is voor KPN telecom en voor jou de enigste manier om binnen 3 maanden bij KPN terug te komen. Dit is alleen nodig als KPN je een bericht heeft of zal sturen dat de overeenkomst per 9 april is beeindigd.[/b]

micha123
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2008 14:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door micha123 »

Daar is er weer 1. Mijn moeder 82 jaar is op de zelfde manier als velen voor haar er in geluist. Mij is uitgelegd dat er opnamen gemaakt zijn van haar toezegging aan te telefoon om over te stappen naar Pritium maar dat ik die niet kan krijgen. Tijdens mijn volgend gesprek met de hulp lijn vandaag werd, nadat ik aangegeven had dat ik het gesprek opnam de hoorn er op gegooid!!! Heb het nog maals geprobeerd met het zelfde resultaat. Het is toch onbegrijpelijk dat zij wel mogen opnemen maar wij niet!
Wat ik ook niet begrijp is dat de KPN zonder toestemming van mijn moeder het abonnoment mag oversluiten op een andere provider.
kan iemand mij adviseren wat ik kan doen?
Alvast bedankt. m.v.gr. Micha

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Micha123
Als je op www. connexie.nl/actueel/497/pretium.misleidt_klanten_kpn.html kijkt, dan staat er als laatste een reactie van een kpn medewerker. Die schrijft dat de kpn gedwongen wordt door de opta{= toezichthouder] de klanten over te zetten naar een andere provider. Mochten jullie een brief van Pretium Telecom ontvangen, waarin staat dat het abonnement per dan en dan ingaat, dit per kerende post aangetekend opzeggen. Het moet n.l. binnen zeven werkdagen na ontvangst van de brief. Als jullie daarbij ook vragen om een handtekening retour, dan moeten zij de brief in ontvangst nemen. Succes. Maar het kan heel lang duren, omdat zij nergens een antwooord op geven.
Johan250

micha123
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2008 14:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door micha123 »

bedankt maar helaas heeft mijn moeder pas veel later zich gerealiseert dat ze over geschreven was. kan je oude mensen ook niet kwalijk nemen denk ik.
dit zijn schandalige verkoop methodes.

Gheraj
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2007 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gheraj »

Zooo, ben al een tijd niet meer op dit forum geweest omdat ik dacht dat we van PT af zouden zijn. Wij (meer m'n ouders) zijn vorig jaar de dupe geworden van dat hele PT gedoe, hebben nooit geen welkomsbrief gehad en kwamen er door de afschriften van de bank achter dat we in een keer bij hun zaten. Van KpN hadden we wel bericht gehad maar die papieren heb ik toen niet gelezen en mijn vader (inderdaad een ouder iemand) heeft ze gewoon bij de rest van de papieren gedaan van Kpn. Maar goed het balletje ging rollen na het eerste bankafschrift hiervan.. Hebben er alles aan gedaan, De opta gebeld, PT gebeld (en niet al te vrolijk uiteraard) brieven, aangetekend etc. etc. Niets hielp behalve ze te blokkeren via de bank. Uiteindelijk ongeveer ingeschat wanneer het jaar om zou zijn schriftelijk opgezegt. Hier op wel een brief van PT op ontvangen, en overgestapt naar KpN denk je dan.. Blijkt het alleen om het telefoonnummer te gaan en niet de aansluiting.. Deze krijgen we heelaas pas 18 April terwijl KpN VOOR 5 April PT wat zou moeten laten weten anders zouden we nog aan pretium vast hangen..Nou van ze leven niet dus.. Volgens de vele telefoontjes naar KPN waar ze wel vriendelijk reageren,kunnen ze in dat opzicht er niks aan doen.. Beetje raar is dat, maar oke.
PT kan van de vriendelijke mensen bij KPN nog wat leren. Dat die medewerkers uberhaubt er nog goed van slapen, met al dat gedupeer, vooral van oudere mensen. Bij KpN worden we overigens nu ook van het kasje naar de muur gestuurd, want niemand daar kan ons echt helpen en bij iedereen staat er wat anders in de computer kwa gegevens.. Weird!.
Deze week kregen we op 1 april notabene (wat een grap dacht ik nog) een brief dat we PT nog een fiks bedrag moesten betalen wat nergens op gebasseerd is..(Ik las ook hier weer over dat er nog meer mensen zijn met dit) Teken dat ook dat niet deugd. Betalen doen we dus uiteraard ook niet, want op de afschriften van PT (die we netjes allemaal hebben gehad) staat overal "nog te betalen 0,00 euro". Ze staan geblokkeerd maar hun papieren zijn toch duidelijk en tis bewijs, dat we niks hoeven te betalen! We hebben wel maar weer juridisch advies ingewonnen en volgens hun is het ook echt een zaak voor de consumentenbond, Dus we moeten hier met ons allen samen bundelen, misschien dat ze dat zal leren en het bedrijf in elkaar stort.

(RADAR STUUR DIT HELE FORUM DOOR NAAR DE CONSUMENTENBOND AUB)

Als laatste redmiddel is toch de lijn af laten sluiten en overnieuw te beginnen bij KpN. Dit heb ik m'n ouders vorig jaar al voorgesteld, maar ze zijn al ouder en hebben al tig jaren hetzelfde nummer dus probeer hun maar es een nieuw telefoonnummmer in hun hoofd te krijgen,en ook al die oudere familie leden die we hebben.. Tis niet gemakkelijk, maar wel het enige tot nu toe. Maandag gaan we nog naar een adviseur met een juridische achtergrond om te kijken wat hij nog voor ons en wie weet jullie nog kan doen.. Ik wijs ook iedereen naar dit forum..

Tekst is erg lang weer, en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, maar elke tip en suggestie kan beetje bij beetje tot de oplossing komen.. Nou ja, die firma moet gewoon weg, das de oplossing!! :)

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Micha123

Ik las dat het bij jullie al te laat was. Hou de afschriften in de gaten en laat het bedrag wat Pretium afschrijft, direct terugstorten. Laat ook een blokkade zetten tegen Pretium, bij je bank, zodat ze niet meer af kunnen schrijven.

Gheraj
Als ik het goed begrijp hebben jullie wel een antwoord gekregen op de opzeggingsbrief. Zouden ze dat alleen maar doen,bij degene die zo'n brief naar hen toestuurt, als het jaar bijna om is? Dan hoop ik dat jullie er vanaf zijn. Ik heb het in augustus 2007 opgezegd en nooit een brief terug gehad. Nu is het voor mij al 13 maanden terug dat mijn abonnement in ging. Ik hoop dan ook dat ik er niets meer van hoor.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Gherja wij hebben een brief naar kpn gestuurd voor inportering(na 3x proberen) dat is toen allemaal goed gegaan en bellen ook weer met kpn...ooit wel een brief van pt ontvangen dat we geen klant meer zijn bij hun maar wel de abonnementskosten moeten betalen tot september :wink: wat we uiteraard niet doen wat men niet heeft betalen we ook niet...al een tijdje ook niets meer vernomen van hun zal je zien vandaag of morgen weer natuurlijk:(En ieder keer is ook een verslaving kijk ik naar dit forum van hoe en wat, maar daar veranderd weinig in alleen maar ellende helaas..... :shock:

Gesloten