LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anoniem1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Anoniem1980 »

Vandaag nog gereageerd naar Pretium met 4 aangetekende brieven waarvan 1 aangetekend met handtekening retour dat ik niet van hun aan mij opgedrongen diensten gebruik wil maken.
Pretium heeft namelijk meerdere postbusadressen (zie ondermeer de meegezonden voorwaarden en hun eigen brief).

Tevens heb ik per fax, zoals hun brief vermeld, dezelfde brief verzonden.

Zorg ervoor dat je iig juridisch traceerbare stukken verstuurd (dus verzendrapport fax + aangetekende post). Dit kan helpen mochten ze ontkennen iets van je te hebben ontvangen.

Zodra ik meer weet zal ik mijn ervaringen met jullie delen.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Nogmaals kom ik hier om mede te delen dat ik vandaag 24 mei al een jaar wacht op de brief die ik nog zal ontvangen van hun juridisch adviseur. :(
Er zal dus nu wel niets meer komen Alles is ook geblokkeerd.
Maak vooral copieen en bewaar ze goed want dat kan heel belangrijk zijn.
Gelukkig heb ik ze niets betaald met al hun dwangsommen :lol:
Nogmaals: zorg voor bewijzen en onmiddelijk schriftelijk alles doen.
Sterkte!

Niet wachten Geen dag!!!!

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Misschien moeten we inderdaad als gedupeerden Opgelicht inschakelen om deze zaken nogmaals aan te kaarten. En misschien kan Opgelicht hierbij de politiek (ministerie die hier over gaat, justitie,staatssecretaris, of degene die telecombedrijven onder hun hoede hebben) uitnodigen. Wij zitten nu met het probleem PR., maar we moeten toch in staat zijn om ervoor te zorgen dat niet meer mensen dit overkomt, nietwaar?! Het verslag van de zitting bij de geschillencommissie klinkt niet optimistisch vind ik, en ook niet iedereen durft dit aan. Maar ik vertik het wel om deze zaak te laten rusten, want als niemand er tegenin gaat wordt dit bedrijf veel te machtig in dit democratisch land, waar schijnbaar alles mogelijk is. En eerlijke bedrijfsvoering is ver te zoeken. En wat ik het allerergste vind is, dat mijn vertrouwen in de medemens een ontzettende deuk heeft gekregen.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Rita.
[Bericht aangepast door de moderator] Volgens mij is de opzegtermijn op zich echter niet fout, maar is de vermelding wel bedoeld om de klant te misleiden.
De ontbindingstermijn of bedenktermijn komt uit de Wet Koop op Afstand en geeft de klant de mogelijkheid om bij het begin van het contract zich te bedenken en kosteloos te annuleren. Deze periode duurt wettelijk tot 7 werkdagen na ontvangst brief. In onze voicelog wordt door Pretium aan het einde (te laat en verkeerd) gemeld, dat ontbinding mogelijk is, maar bewust niet hoe lang.
Pretium meldt al eerder in de voicelog dat het een jaarcontact is met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit betekent, dat je het jaarcontract minstens 30 dagen, voordat het afloopt, moet opzeggen, als je zonder boetes naar een ander wilt. Ben je te laat dan zit je er weer 3 maanden (welkomstbrief Pretium) of zelfs een jaar (AlgemeneVoorwaarden Pretium op internet) aan vast. Hoezo misleiding?
Pretium hoeft de opzegtermijn in de voicelog helemaal niet te noemen en doet dat alleen maar om het idee te geven, dat je 30 dagen de tijd hebt om te ontbinden. Ik denk, dat iemand ook deze misleiding bij de Geschillencommissie moet aankaarten.

Anoniem1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Anoniem1980 »

Ik heb mijn rechtsbijstand al ingelicht. Als ze het willen hebben, kunnen ze het krijgen.

Ik heb zo'n ontzettende hekel aan dit soort bedrijven. Ik snap werkelijk niet dat er uberhaupt mensen werkzaam willen zijn bij een bedrijf als dit.

jan en gea
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jan en gea »

Ook wij zijn woensdag, 21 mei door Pretium gebeld. Evenals bij de andere reacties deed de medewerkster zich voor als iemand die in dienst van KPN was. Volgens haar moest de KPN van de Opta de 2 maandelijkse termijnen veranderen in maandelijkse termijnen.
Ik heb 3 keer nagevraagd of ik met de KPN belde, omdat KPN altijd alles schriftelijk regelt.
De medewerkster kon mijn naam, adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer opnoemen en vertelde dat de Opta opdracht had gegeven om zo snel mogelijk de termijnen te veranderen.
Omdat ze me toch aan de telefoon had, kon dit nu allemaal direct geregeld worden. Er werd nog gevraagd of ik er bezwaar tegen had dat het gesprek opgenomen werd op band. In de veronderstelling dat dit gesprek met de KPN plaats vond, had ik hier geen bezwaar tegen.
Op 24 mei viel een brief van Pretium telecom in de bus. Ontzettend kwaad, er mooi ingeluisd dus. Vandaag faxen dat ik dit abonnement niet wil en morgen bellen. KPN is gebeld, maar zij konden er niets aan doen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Jan en gea,

Wel aangetekend versturen. Verder kuin je bij KPN binnen 3 maanden terug zijn door bij KPN een importeringsformulier aan te vragen.
Hou je rekening ook in de gaten, want voordat je het weet worden er al bedragen afgeschreven. De nota sturen ze 3 weken daarna.
Let wel op dat de dag van ontvangst van de welkomstbrief bepalend is voor jouw opzegtermijn van 7 werkdagen en niet de dagtekening van de brief, zoals Pretium ons wil laten geloven!!

Anoniem1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Anoniem1980 »

Na, op 25 mei, 20 min aan de telefoon in de wacht te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van Pretium aan de lijn.

Na een kort gesprek is toegezegd dat de "aanvraag" wordt geannuleerd.


Vandaag 27 mei heb ik de officiele annulering ontvangen.

Tevens heb ik de bevestiging ontvangen dat mijn aangetekende brieven zijn ontvangen.

Het lijkt er dus op dat het geheel met een sisser afloopt.

Ik hou mijn telefoonrekening voorlopig extra aandachtig in de gaten.

Toekomstige telefonische enquetes of wat dan ook hang ik in de toekomst direct op.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik zou maar niet te vroeg juichen, dat je eraf bent, Het kan heel lang duren. Ik wist ook dat ze mijn brief hadden ontvangen, maar het afschrijven ging gewoon door. Totdat ik mijn rekening kon laten blokkeren. Nadat ik de zoveelste brief, waarin ik gedwongen werd tot betaling binnen vijf dagen, terugstuurde, heb ik niets meer gehoord. Hopelijk blijft het zo.

irmgard61
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door irmgard61 »

Hallo, ook ik kreeg 7 dagen bedenktijd. Toen ik de helpdesk wilde bellen (herhaaldelijk geprobeerd) kreeg ik gewoon niemand aan. Vreemd niet? Dit soort praktijken moeten verholpen worden vind ik. En als niemand iets doet, dan gebeurt er ook niets.

I te O

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Vreemd dat ze de telefoon niet aannemen. Zou dat betekenen dat ze dat opgeheven hebben? Ga het forum maar na. Iedereen die er op staat, is al heel lang bezig geweest, of is nog steeds bezig om het bedrijf te stoppen.

wipi64
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2008 21:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wipi64 »

Vorige week zaterdag heb ik ook voor het eerst kennisgemaakt met pretiumtelecom. De medewerker sprak deze keer wel uit naam van pretium en vroeg mij of ik al ooit van hun gehoord had. Hij vertelde mij dat zij tot 25% voordeliger kunnen laten bellen. Omdat ik van nature nogal wantrouwig ben voor dit soort telefonische praktijken heb ik hem naar hun site gevraagd zodat ik eerst eens kan kijken met wie ik te maken heb. Als het goed is belt hij me morgen terug. Na het lezen van alle reacties op dit forum weet ik genoeg en kap ik het gesprek gelijk af mocht pretium morgen terugbellen.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Laat je nog wel even horen óf ze je gebeld hebben??????

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Groot gelijk dat je het af wilt kappen. Dat ze beweren goedkoper te zijn dan een ander, is niet zo. De gesprekskosten zijn even duur of duurder.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Nou Johan 250 ik dacht dat ik er ook vanaf was na het retour zenden van brieven en wat dacht je wat ja hoor na maanden heb ik er weer een in de bus gekregen :evil: en wat denk je dat ik daar weer mee gaat doen ja hoor ongeopend retour :oops:

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

johan250 heb je ooit nog wat gehoord na je jaarcontract....heb je trouwens ooit wat betaald????was even nieuwsgierig naar :Dde mijne loopt sept af bel al sinds dec weer met kpn....

wipi64
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2008 21:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wipi64 »

Ben vandaag niet de gehele dag thuis geweest,maar in de tijd dat ik er wel was ben ik nog niet teruggebeld. Misschien voelen ze al nattigheid omdat ik niet meteen hapte. Wordt ik alsnog gebeld dan laat ik het wel weten :wink: .

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

famdewith

Ik heb niets meer van hen gehoord, nadat ik het retour heb gestuurd. Ook niet nadat het jaarcontract afgelopen was. Betalingen heb ik vanaf september 2007 direct laten terugstorten. In december werden er ineens ook nog verhuiskosten (10 euro)afgeschreven. Daar was ik het natuurlijk ook niet mee eens. Na de blokkade die erop gezet is, schrijven ze niets meer af. Ben benieuwd of ik ooit nog weer eens post van ze krijg.

Jessie2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jessie2008 »

Telefoontje van een agressieve dame van Pretium. Het automatisch van mijn rekening afgeschreven bedrag van 65 euro had ik begin maart terug laten boeken en ik had een brief geschreven aan Pretium [voorzien van mn GSM nr] met verzoek mijn gegevens uit de files te verwijderen.
In febr 2007 heb ik een [gratis] abonnement aangegaan met Pretium, zegt deze telefoniste. Ik geloof er niks van, ze belden toen om mijn gegevens te checken maar het staat op band zegt Pretium-dame. Het gekke is dat ik inderdaad het jaar daarvoor goedkoop belde via Pretium en dat ook ben aangegaan en in febr 2007 heb aangegeven dat het geen zin meer had. Deze dame bood toen ook een lidmaatschap/abonnement aan. Ik gaf toen aan dat dat gen zin had omdat ik binnenkort ging verhuizen. Ik begrijp niet hoe nu dit Pretium Telecom automatisch een bedrag van 65 euro kan afschrijven voor een lidmaatschap. Ik heb daarvoor nooit een machtiging afgegeven. De dame spreekt aan een stuk door. Ik vraag haar of ik ook iets mag zeggen. Dat mag maar na enkele woorden van mijn kant onderbreekt ze mij alweer. Ik verbreek daarom het gesprek. Ze belt mij daarna nog 2 maal. Ik verbreek telkens het gesprek. Ik verzend vandaag opnieuw een aangetekende brief. Het lijkt me t beste dat ik de rechtsbijstandverzekering en de Consumentenbond inschakel want Pretium lijkt mij een oplichtersbende. Het wordt tijd dat de overheid dergelijke agressieve praktijken verbiedt. Aan de telefoon zei deze callcentermedewerkster ook dat ik hiermee nog meer problemen zou krijgen en dat zij mij die graag wilde beparen.
Al met al een agressieve, slinkse organisatie die malafide praktijken uitoefent in mijn optiek.

Bonaparte
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 17:01

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bonaparte »

Een advies!

Begin er niet aan!!!!!!!
Bel KPN.
De KPN is al bezig met een rechtzaak en wil zoveel mogelijk negatieve informatie over dit duistere bedrijf.
k'Ben nu ook voor mijn schoonmoeder van 76 jaar bezig om van deze m.i. corrupte bende af te komen.

Gesloten