LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Klop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Klop »

Dank je voor je reactie.


Helaas gaat het niet om het tijdig opzeggen, dat is gebeurd. Het gaat erom dat ik niet het woord OPZEGGEN had moeten gebruiken maar het woord OPHEFFEN. Als je het woord "opzeggen" gebruikt, gebeurd er niets, je moet "opheffen" gebruiken in je brieven, pas dan wordt er aktie ondernomen door Pretium. Mijn abbonnement is nu dus met 3 maanden verlengd omdat ik dus "opzeggen" heb geschreven in mijn brief....

Het is toch te zot voor woorden...Ik zou bijna denken dat ik in Candid Camera terecht ben gekomen!

Ik ben zo boos. Ik ga vandaag de consumentenbond maar eens bellen, of consuwijzer.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Ik weet niet of dat wel zal helpen want bij die instanties wordt je (ik in ieder geval wel) van het kastje naar de muur gestuurd: Nee mevrouw, u moet niet hier zijn maar u kunt beter contact opnemen met ....
Bel je naar met ... krijg je precies hetzelfde te horen!

Ook de instantie die een onderzoek had uitgevoerd inzake 'mogelijke' onterechte 'switches' kwam met de melding 'dat het daarmee enorm meeviel .......' De onterechte switch gebeurde sporadisch ...

Nou vraag ik je! :evil: :evil: :evil: :evil:

En niet alleen bij Pretium Telecom maar ook bij andere maatschappijen (kijk maar eens bij het Tros Radar Forum onder NLenergie (NEM)!) Van hetzelfde laken een pak!

Het begint vaak vooral bij oude mensen die er in trappen en dan mogen hun kinderen het maar weer oplossen (en dat doen wij kinderen natuurlijk graag voor onze ouders) maar niet met dit zinloze gestuur van aangetekende brieven etc! :x :x :x :x :x

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Dank je wel voor deze waarschuwing
Ik ben niet bang meer voor hun,Ze kunnen mij niets maken! Ik weet hoe ze liegen en bedriegen. Als ik het kon zou ik het van de daken willen schreeuwen.Hou deze loeders buiten de deur!
Hoe is het mogelijk dat dit in een vrij Nederland kan!
Ik ben van voor! de oorlog en kan me gelukkig nog verweren. Hoe is het mogelijk dat de Nederlandse regering dit toestaat????
Hoe ik dit moet voorkomen weet ik niet maar ik denk eigenlijk nu aan BALKENENDE
Zullen we dat doen met elkaar???? Stort uw gram op de regeringsemail!!!!! Proberen toch?
Je weet maar nooit,als ze een beetje lef hebben springen ze erin zoniet dan hebbenZIJ een probleem Toch?
MET Z"N ALLEN!
Zullen we?>?????

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Nog even een reactie voor Klop:

Opzeggen en opheffen is natuurlijk hetzelfde. Er zal in Nederland geen kantonrechter zijn die denkt dat jij je brief met de term opzeggen enkel gestuurd hebt om de mensen van Pretium even goedendag te wensen. Nee die lui kicken erop om het voor te doen komen dat zij de regeltjes precies volgen en dat de consument te dom is en zich laat intimideren door hun brieven met mooie volzinnen met juridisch gezwets.

Kortom: geld terug laten boeken (storneren in bankjargon) vanaf de datum die past bij jouw opzeggen en je rekening laten blokkeren voor afschrijvingen door Pretium. Dat recht heb je als rekeninghouder altijd, behalve bij loterijen.

En laat je niet intimideren door dat gajes van Pretium.

Succes!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik vind het goed dat er nu eens een (ex) medewerker van het bedrijf reageert. Dan hoor je ook eens van de andere kant dat het een soepzootje is. En ze blijven maar doorgaan. Tot nu toe heb ik geen brieven meer ontvangen van hen.
groet

Yerda
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Yerda »

Mijn vader, slechthorend, 88 jaar, was in de veronderstelling dat hij iemand van de KPN aan de telefoon had. De facturatie zou van tweemandelijks naar maandelijks gaan wijzigen. of hij ter bevestiging zijn girorekemning door kon geven. Naar aanleiding van de brief die hij vervolgens kreeg, heeft hij (nog met de hand) een briefje geretourneerd, dat hij geen gebruik wilde maken van het aanbod, en dat hij het misleidiend vond. Echter geen kopietje gemaakt, en niet aangetekend verzonden. U begrijpt het al: op 12 juni de bevestiging dat per 2 juli zijn abonnement verhuisd naar Pretium.

Reactie Pretium: Wij hebben nooit een brief ontvangen van uw vader. Hij zit er aan vast.
Reactie KPN: helaas wij kunnen daar niks aan doen. (mogen we niet van OPTA)

Vandaag een brief gemaakt, met verzoek om aufdioverslag van verkoopgesprek, en verzoek om ongedaan maken van overname abonnement. Maar weing vertrouwen in een goede afloop.

Een paar vragen:
Wat kunnen we nog meer doen?
Heeft aangifte doen bij de politie in deze enig zin?
Is er een collectief dat hier iets werkelijk aan doet?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Helaas!!!!!!!!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Sorry voor mijn reactie, maar ondertussen ben ik toch wel heel erg moedeloos geworden.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

yerda

Zet een blokkade op de rekening. Dit kun je aanvragen bij de bank. Dan kunnen ze in elk geval niets afschrijven. Doordat de brief niet aangetekend verstuurd is, kan het bedrijf altijd zeggen dat ze geen brief ontvangen hebben. Zij zijn tot alles in staat. Vraag bij de oude aanbieder om daar weer een abonnement te krijgen, zodat Pretium niet in kan gaan.
Succes

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Beste Ioca,

Ik heb wel eens gelezen dat medewerkers bij een callcenter een script hebben dat ze moeten hanteren. Beschik jij daar nog over? Het zou mooi zijn al we zo'n script on line kunnen zetten.
Laat even van je horen.

Statist
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Statist »

Ik weet niet of deze link al gegeven is, maar de reactie op de kamervragen van Lea Bouwmeester staan op de site van EZ

http://www.ez.nl/dsresource?objectid=158349&type=PDF

Statist
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Statist »

Eerste uitspraak van geschillencommissie zou trouwens uiterlijk vrijdag gedaan moeten worden. Vrijdag is het 28 juni en dit is 6 weken na 16 mei.

Zijn er sinds 16 mei nog meer mensen geweest met een zitting omtrent Pretium bij de geschillencommissie?

Wat waren hun ervaringen?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

statist

Ik heb de aangegeven pagina opgezocht. Daaruit begrijp ik dat er een wetsvoorstel ligt, wat nog behandelt moet worden in de Eerste Kamer. Dan kan het nog wel even duren voor men iets tegen de praktijken van Pretium kunnen optreden.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Gergro,
Ik heb een standaardscript van Pretium online gezet (http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... cript.html). Zo zou volgens Pretium het wervings telefoongesprek worden gevoerd. Dit zat bij het verweer van Pretium voor de Geschillencommissie.
Ik denk, dat niet veel mensen dit gesprek zullen herkennen. De laatste zin is echt grof:
Het volgende gedeelte van het gesprek zal worden opgenomen om er zeker van te zijn dat alles gebeurt zoals u wilt.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Dit hebben ze dus mooi bedacht. Het is bij mij nu meer dan een jaar geleden en niets klopt er van het verhaal dat hiet staat.
Misschien dat ze het nadien hebben veranderd maar toen ze mij belden was het verhaal heel anders
Gelukkig heb ik nu na meer dan een jaar niets meer gehoord. Dus neem ik aan dat het is afgehandeld. Een schurkenstreek trouwens dat ze je dreigbrieven sturen en als ze geen gelijk hebben niet even hun excuus aanbieden. Walgelijk toch als ze op zo'n manier aan hun geld willen komen.?
Sterkte allemaal

teleboef
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door teleboef »

Ik ben op de (vele) pagina's nog niet de truc tegengekomen die door Pretium wordt gebruikt om de spanning nog te verhogen: op sommige brieven staat AANTEKENEN terwijl ze helemaal niet aangetekend verstuurd zijn. Let hier op als de brief wordt bezorgd : als hij gewoon in de brievenbus lag, is hij natuurlijk niet aangetekend verstuurd en kan hij later als niet ontvangen worden beschouwd. Er zijn veel Pretium brieven die nooit aankomen en dit zou geen uitzondering zijn. Maak een notitie op de brief want later weet je het niet meer zeker.

Is natuurlijk niet van toepassing als je de brief ongeopend retour wil sturen.

marjageeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 22:25

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marjageeve »

Geacht forum,

Bij mijn moeder zijn deze boosdoeners ook aan de gang gegaan. Zij is een vrouw van 82 jaar, Pretium zoekt ze wel uit hè.
Zij hebben haar benaderd voor Pretium Telecom in december 2006.
Daar is niets mis mee. Het bellen en de rekeningen gaan goed. Nu is in juni 2008 opeens € 61,95 van haar rekening afgeschreven voor Pretium Privilege???????
Dat bedrag heb ik via internetbankeren gestorneerd. En ja hoor, Pretium aan de telefoon. Waarom is dat geld geblokkeerd?
Wij uitgelegd, dat het toch niet klopt om een abonnement te betalen voor Pretium, terwijl je al een abonnement hebt voor de telefoon bij KPN. Nu blijkt Pretium Privilege en Pretium Telecom twee totaal verschillende bedrijven te zijn.?????? Zij hebben mijn moeder, zeggen ze, in juni 2007 gevraagd abonnee te worden van Pretium Privilege, daar kun je veel produkten tegen korting kopen, bijv. wasautomaten e.d. en je krijgt 4 x per jaar een boekje, waar deze produkten in staan.
Mijn moeder weet niets van deze aanmelding, dus heb ik van beide bedrijven de bandopnames opgevraagd via een brief. Het bedrag hebben zij inmiddels nogmaals van de rekening gehaald, en nogmaals heb ik t gestorneerd.
Wordt dit nu ook een gebed zonder end.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik hoop niet dat wij hier nog lang mee aan de slag moeten. :x
We hebben wel wat anders aan ons hoofd dan Pretium te moeten leren hoe ze op een fatsoenlijke manier met mensen om moeten gaan.

Lenie1963
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Lenie1963 »

Ook mijn moeder (81) is het slachtoffer geworden van de medewerkers van Pretium.
onder het mom van "uw abonnement bij KPN verdwijnt en wij nemen over is ze de overeenkomst aangegaan. Dit was op 7 Juni.
Zij vertouwde de informatie niet helemaal en ik heb de week erna KPN gebeld, die mij verzekerde dat zulks toch helemaal niet het geval was.
Na overleg met mijn moeder besloot ze dat zij bij KPN wilde blijven.
IK heb op 12 Juni met Pretium gebeld. ( je hebt tenslotte het recht tot telefonische ontbinding binnen 7 dagen) en was in de verwachting dat het geregeld was.
Nee dus!! ze kreeg een brief met daarin de datum van overstappen.
Ik weer Pretium bellen, en die meneer vertelde mij dat ik nooit gebeld had en dat ik hoog en laag kon springen, maar dat het abonnement op die datum ingaat, en dat ik maar met een opgenomen telefoongesprek moet aantonen dat ik gebeld heb.
Helaas ben ik een gewone consument en heb daar niet bij nagedacht. Ook mijn telefoonprovider kan mij niet aan een opname helpen.
Ik heb wel gelijk mijn klacht neergelegd bij Consuwijzer en ook bij de KPN.
Ook heb ik mijn moeder gelijk aangemeld bij infofilter zodat zij verschoond zal blijven van dit soort telefoontjes.

Nu wil ik niet beweren dat het abonnement dat zij heeft gesloten voor haar niet voordeliger is, maar de manier waarop dit tot stand komt stuit mij tegen de borst.
Na het lezen van dit forum maak ik mij eigenlijk zorgen over dat andere Pretium waar je dus zomaar lid van blijkt te worden
Wil iemand mij vertellen waar ik op moet letten??
en voor hoelang heeft zij nu dat abonnement? want voordat het ingaat wordt het ook weer opgezegd.
Gisteren een aangetekende brief gestuurd naar pretium en daarin gezegd dat zij de overeenkomst wegens dwaling gaat vernietigen.
Maar nogmaals ..na het lezen van dit forum heb ik weinig vertrouwen...... :(

dank voor het lezen
Lenie
:cry: [/b]

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo mensen,

Weet je nou wat het probleem is bij en met Infofilter.nl.
Bedrijven als Pretium zeggen dat ze aangesloten zijn bij Infofilter maar ze laten het vuile werk opknappen door callcenters en die en die zijn nergens, op de goede na, bij aangesloten en gaan vrolijk hun gang.
Als de politiek iets wil en kan doen aan dit probleem dan moeten ze deze "gasten"hard aanpakken.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gesloten