LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
benishetzat
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 12:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benishetzat »

Beste forumbezoekers.

Ook mijn moeder is tijdens onze vakantie "gepakt" door Pretium. Zij had als zovelen de indruk met KPN te spreken. Mijn moeder is ook nog slechthorend dus zij had niet eens door waar het om ging.

Op haar op tijd verzonden opzegbrief kreeg zij een reactie dat deze te laat was binnen gekomen.

Ik ga dit wel voor haar proberen op te lossen maar ben op zoek naar een goede stevige opzegbrief. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Groet,

Ben

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Benishetzat, kijk even in de vorige pagina's; daar staan zat voorbeelden, van begin tot eind!

Let wel: aangetekend of met handtekening retour versturen anders zeggen ze dat ze niets ontvangen hebben!
Ook kun je bij TNT Track&Trace het hele spoor volgen en ook even uitprinten!

Natuurlijk alles goed bewaren!

Succes Ben, ik hoop dat het allemaal goed gaat want MamMaria is het ook zat!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Is opzeg brief aangetekend verstuurd? Dan heeft u bewijs van datum waarop brief verzonden is.
Of: is kopie van brief gemaakt waardoor u bewijs heeft van datum waarop brief geschreven is.

Stuur aangetekende brief waarin u aangeeft dat brief waarin geannuleerd werd tijdig verstuurd is ( vermeldt datum van versturen).

Voorbeeld brief

Betreft: bezwaarschrift tegen afwijzing annulering overeenkomst met Pretium

Mijns inziens had ik tot ---- de tijd om op grond van afdeling 9A boek 7 van het Burgerlijk Wetboek betreffende de overeenkomsten op afstand . Genoemde wettelijke regeling biedt mij de mogelijkheid om een op afstand gesloten overeenkomst van dienstverlening binnen zeven werkdagen na het sluiten van de overeenkomst te ontbinden. Mijn brief is verstuurd op ... en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze niet tijdig is aangekomen.

( bovenstaand mocht u geen bewijs van verzenden hebben)

Bovendien ben ik van mening dat u een contract bent aangegaan met iemand die ernstig hardhorend is en dus niet heeft begrepen dat zij door Pretium gebeld werd maar meende te horen dat zij met een medewerker van KPN.COM sprak. Hier is m.i. dus sprake van Dwaling.

Wellicht ten overvloede. Ik stel ook geen prijs op toezending van het blad Privilege. Dit wordt ongevraagd toegezonden en ik beëindig bij deze ook het ongevraagde abonnement wat u voor mij heeft afgesloten.

Ik verzoek u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen. Tevens de vermelding dat ook abonnement op Privilege is stop gezet.

Mocht deze problematiek niet naar mijn tevredenheid opgelost worden dan leg ik dit voor bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
---------------------
------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
-------------------------------------------------------------------

Tevens hier klacht indienen over Telemarketing door Pretium:

klacht over telemarketing:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Meldt uw moeder na overleg aan bij
www.infofilter.nl

Leg kaart naast telefoon met in grote letters:

"Nee, ik heb geen belangstelling. Haalt mij uit uw bestand. Ik wil niet meer gebeld worden."

En verzoek haar vervolgens METEEN de hoorn op de haak te leggen. Niet gaan praten met de gladdekkers.

Ook kaart met grote letters op binnenkant deur:

"Aan de deur wordt niet gekocht. Daarna deur dicht doen!"
Want Pritell of energiebedrijven komen langs om uw moeder wat aan te smeren.

Dat bespaart u een hoop werk en haar een hoop stress!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hejeja geeft in het bericht te kennen dat wanneer je afgesloten bent toch gebeld kan worden. Hoe dat kan is mij een raadsel. Men kon mij wel bellen en zij hoorden de telefoon wel overgaan, maar ik hoorde de telefoon nooit. Er moet dan ook ergens een fout zijn gemaakt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

CPS: carrier preselect
Tegenwoordig kun je op je vaste lijn (pstn of isdn) er ook voor kiezen om niet via KPN te bellen. Dit heet Carrier Preselectie. Je krijgt dan een voorkiesnummer, dit begint altijd met 16**. Het voorkiesnummer van KPN zelf is 1655. Dit is handig in geval bijvoorbeeld de centrale van uw cps operator eruit ligt.

Bron: http://telefonie.web-log.nl/telefonie/2 ... r_pre.html
--------------------------------------------------
------------------------------------------------
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

U programmeert of draait voor elk nummer wat u belt: 1655. Dan belt u weer via KPN.

Als u niet eerder van contract pretium af kan, is dit de manier om de gesprekskosten via KPN te laten verlopen. U krijgt hier dan een rekening van.
U voldoet dan wel de rekening van de abonnementskosten bij Pretium, maar niet meer de gesprekskosten.
Niet vergeten tijdig schriftelijk aangetekend op te zeggen bij Pretium ( in de 4de maand voor einde contract zit u altijd goed) Zet het op een dagkalender waar u dus dagelijks op kijkt om het niet te vergeten.

Wie gaat het uitproberen en brengt hier verslag uit of deze truc werkt en dus Pretium terug gepakt wordt?
< VEG >

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
T.Z.T dan ook naast opzeggen aangetekend van Pretium bij KPN weer overeenkomst sluiten. Dit w.s. ten overvloede.

nouwt
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door nouwt »

:shock:
Nog nooit had ik van Pretium Telecom gehoord. Hoewel ik nu zie hoeveel klachten er over dit bedrijf bestaan, wil ik er de mijne aan toevoegen.
Na onze vakantie kreeg mijn vader brieven van KPN en Pretium. Hij zou overgestapt zijn. Mijn vader, bijna 93 jaar, maar nog heel goed bij de tijd, weet van niets. Vele malen bellen (en wachten à raison van 15 ct p.min.) leerde dat er een opname zou zijn dat hij 'ja' zou hebben gezegd tegen een abonnement. Mijn vader weet van niets, maar na 3x bellen en schrijven blijven ze er bij. Bekende verhaal, ik heb de nietigheid van de overeenkomst ingeroepen (heb bericht wel het jaarabonnement te moeten betalen!, knap wanneer pa dat zal doen), beroep gedaan op ontbinding en alle verdere juridische argumenten en pa wederom aangemeld bij KPN, maar dat kan alleen met een intreeprijs (dus volgende ellende om daar af te komen). Kon bellen om de opname te horen. Na weer vele dure minuten wachten: 'ja hoor, toevallig waren ze overgestapt op een nieuw systeem, konden het niet laten horen en ik moet terugbellen' (hoeveel gaat dat kosten?). Storneren van de afschrijving lukt niet, terwijl ik uitdrukkelijk geschreven heb dat ze geen automatische incasso mogen doen. Hoeveel moeite moet je als consument doen (wij hebben ons afgemeld op de reclamewebsite) om van deze telefoonterreuraanbieders af te komen? Ik heb zelf eerder met een energieaanbieder een soortgelijke situatie meegemaakt en uiteindelijk gewonnen. Opname was in het ongerede (nu zeg ik toevallig nooit 'ja'), maar het heeft 2 jaar tijd, geld en energie gekost.
Afzender: Genoeg van telefonische colportage

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als Pretium geen telefonisch log van het gesprek met uw vader heeft, lijkt mij dat u reden heeft voor om dit als een Geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie.

U kunt hen in gebreke stellen m.b.t. het niet kunnen laten horen van de log waarin uw vader toestemming gegeven zou hebben. U ontbindt alsnog deze eenzijdige overeenkomst mocht u niet binnen 4 weken het bewijs dat uw vader toestemming gegeven heeft toegestuurd krijgen.

Mocht u geen bevestiging ontbinding contract krijgen bij ingebreke blijven van toezending log legt u dit voor aan de Geschillencommissie.

Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

Zij zullen dan bij de Geschillencommissie het bewijs ( de log ) moeten laten horen.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik pas die truc niet toe. Maar ben wel benieuwd om te horen of pretium op deze manier te pakken te nemen. Alle nieuwkomers succes bij de strijd tegen pretium. Hoor graag hoe het afloopt. Mijn strijd is ook nog niet ten einde.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Helaas heb ik sinds kort (10-7) ook een abonnement bij Pretium Telecom. Stom, stom, stom, en ik ben nog helemaal geen oudje die het allemaal niet meer zo goed op een rijtje heeft . . . Het lijkt allemaal correct gegaan te zijn, want ik heb vanmiddag de opgenomen bandjes (voicelogs) kunnen afluisteren.
Alleen kreeg ik bij het 2e telefoontje de uitleg dat ik bij KPN binnenkort niet meer analoog zou kunnen bellen en een kastje zou moeten aanschaffen om op digitaal over te kunen gaan. Achteraf blijk ik allang digitaal te bellen bij KPN. Ik wil dus op grond van verkeerde informatie van mijn contract af. Alleen staat die uitleg dus niet op een bandje. En ik heb ook nooit een welkomst-/informatiepakket gekregen.
Op grond van de Wet Koop op Afstand zou mijn bedenktijd van 7 werkdagen naar 3 maanden gaan met het oog op die verkeerde uitleg.
Bij latere gesprekken op de Amerikaweg gaven ze wel toe dat ze niet kunnen zien of ik analoog of digitaal bel.
Ik ga nu een aangetekende brief schrijven dat ik een beroep doe op die Wet Koop op Afstand en van Pretium af wil.
Heeft verder nog iemand suggesties?
Dat telefonisch verkopen zou verboden moeten worden . . .

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote consuwijzer:
" OPTA controleertetc. Zo moeten telemarketingbedrijven consumenten tijdens het telefoongesprek actief de mogelijkheid bieden niet meer door hen gebeld te worden."

Mocht u niet op de mogelijkheid gewezen zijn dat u niet meer door hen gebeld wilt worden kunt u dit ook in uw brief vermelden dat u hiervan melding zult maken in een klacht bij consuwijzer. nl
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256
------------------------------------
Om u beter te beschermen tegen telemarketing kunt u zich aanmelden bij:
www.infofilter.nl
-------------------------------------
http://www.telemarketinglijn.nl/index.p ... _type_id=2

Algemene site over telemarketing waar klacht ingediend kan worden over Pretium

AM Rauch
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 18:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door AM Rauch »

Ook ik wil graag mijn verhaal kwijt. Wij kregen op 21 mei bericht dat onze (demente) moeder op 23 mei opgenomen zou worden in een verpleeghuis. Pretium gebeld om alles op te zeggen, de medewerker vertelde dat dat niet kon, een verklaring van de huisarts en het verpleeghuis waren nodig. Gevraagd naar zijn chef, maar "die komt niet aan de telefoon voor dit soort zaken". Totaal overdonderd heb ik opgehangen en wéér gebeld. Dat was niet allemaal nodig, slechts twee aangetekende brieven, 1 voor telecomafdeling en 1 voor het lidmaatschap (??). Allemaal ellende, maar uiteindelijk is het half augustus, aangetekende brieven zijn verstuurd (nooit reactie op ontvangen), rekening gestorneerd en tot mijn verbazing ontving ik van de week weer een rekening voor telefoonkosten 1/7 t/m 31/7 (18,99 euro), terwijl mijn moeder daar niet meer woont. Hoe kom ik van dit bedrijf af?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Stuur nogmaals aangetekende brief ( jammer dat dit nodig lijkt te zijn).
Vermeldt in deze brief de nummers van de verzend bewijzen van vorige aangetekende brieven, voeg kopieën van kopieën aangetekende brieven toe.
Voeg toe kopie van bewijs van uitschrijving van uw moeder van haar voormalige woonadres. Schrijf dat u origineel bewaart, mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.
Geef in brief aan dat u gestorneerd heeft i.v.m. opname van uw moeder in een verpleeghuis voordat periode inging met betrekking tot gesprekskosten van deze factuur. Vermeldt ook dat u naar bank gaat om een selectieve blokkade te laten zetten op Pretium om verdere onterechte incasso's onmogelijk te maken.
Geef aan dat Pretium in gebreke is gebleven om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen.
Geef aan dat u, mocht u deze brief niet ontvangen, of u wederom aanmaningen krijgt tot betalen van onterechte factuur u dit probleem als geschil zult voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Geef tevens aan dat u nu reeds een klacht indient bij Consuwijzer.nl

Vraag bij de gemeente of het gebruikelijk is om uw moeder in te schrijven op het adres van het verpleeghuis. Zo ja, laat een bewijs van inschrijving per datum van opname maken en voeg ook een kopie van bewijs van inschrijving toe. Vermeldt dat u origineel bewaart mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.

Vergeet niet naar de bank te gaan met geldig identiteits bewijs om zo spoedig mogelijk een blokkade op Pretium te laten zetten.

Sterkte met uw moeder.
---------------------------------------------

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
------------------------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
Vergeet niet kopieën van de te versturen brief + bijlagen te maken voordat u de brief verstuurt.
Adres kunt u terugvinden in een voorbeeld brief annuleren contract wat eerder op dit forum geplaatst is.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo Miauw,

En dat is nou net het grootste probleem waar alles om draait, volgens de wet hoeven ze alleen maar op te nemen en te bewaren het stukje band waar op staat dat je ja akkoord gaat met een nieuw abonnement.

" En daar maakt Pretium misbruik van"


Moesten ze echter het hele telefoongesprek bewaren hielden ze geen klanten meer over.

Ze moeten heel maar dan ook heel snel de wet aanpassen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ze moeten heel maar dan ook heel snel de wet aanpassen
Wat m.i. haalbaar is dat in de wet komt te staan dat ieder bedrijf wat d.m.v. colportage, hetzij huis aan huis, hetzij telefonisch verplicht is om mensen die zich aangemeld hebben bij Infofilter.nl niet meer lastig te vallen op straffe van een forse boete en ontbinding met onmiddellijke ingang van overeenkomst met gedupeerde klant.

Dit zou een enorme verbetering van bescherming van consumenten zijn tegen colportage.

Ik waarschuw mijn bejaarde moeder tot vervelens toe.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ook vandaag is er geen reactie gekomen van het bewuste bedrijf. Nu hebben ze nog drie weken d eijd om te reageren. Van mij mag het wegblijven, zodat de geschillencommissie verder kan gaan met de procedure.

ASK
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ASK »

Gisteravond, na mijn vakantie, de post opgehaald bij mijn schoonouders (76 en 79 jaar oud). U raad het al. Pretium Telecom. Tijd is verstreken om de aanmelding ongedaan te maken. Vanmorgen met Pretium gebeld en die konden natuurlijk niets meer voor mij betekenen. Als ik een brief stuur kan ik het gesprek opvragen. KPN gebeld en die kan hier ook niets in betekenen. Heeft iemand ervaring met de nieuwe rekeningen van Pretium. Is het inderdaad goedkoper zoals Pretium beweert? Gisteravond een aantal pagina´s van dit forum gelezen en daar word je niet echt vrolijk van!!

Alvast bedankt voor de reacties.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Het is echt niet goedkoper dan een ander. Ik heb in juli een rekening gekregen voor aboonnementskosten, terwijl het allang opgezegd was. Wat dit bedrijf doet, klopt niet en ze zijn of onbereikbaar of ze zeggen iets anders dan wij zeggen. Probeer er zo snel mogelijk vanaf te komen. Succes

Gesloten