LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ASK
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ASK »

Johan250 bedankt voor je reactie. Op dit moment zie ik geen mogelijkheid om er zo snel mogelijk van af te komen. Zie ik iets over het hoofd? Ik ben nog niet in staat geweest om alle pagina´s op dit forum te lezen?

Alvast bedankt.

rietveldje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2007 20:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rietveldje »

Beste mensen,
mijn moeder (slechthorend, 77 jaar) is ook tel. benaderd, naar ze dacht door kpn, en later bleek door pretium. ik was op vakantie, dus toen ik ervan hoorde was het te laat om op te zeggen binnen de 7 dagen termijn. Ik heb pretium een aangetekende brief gestuurd waarop ik meteen de volgende dag gebeld werd en zeer vriendelijk en correct te woord gestaan werd en antwoord kreeg op al mijn gestelde vragen in de brief. Een en ander is uitgezocht en naar volle tevredenheid afgehandeld. Ik had hier al die negatieve berichten gezien. Ze zouden geen antwoord geven, dreigbrieven sturen etc. Mijn ervaring is heel positief en dat wil ik hier even kwijt, de goede dingen moeten zeker ook vermeld worden.
Groet, Trijnie

ASK
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ASK »

Trijnie,

Is uw moeder weer teruggezet naar de originele provider (bijvoorbeeld KPN) en hebben ze de boel dus teruggedraaid?

Groet, ASK

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

ASK

Ik heb ergens gelezen dat je binnen drie maanden moet reageren. Geef ze in elk geval te kennen dat er niet op ingaat. Misschien heeft een ander nog tips?

Als het bedrijf nu wel reageert op brieven en gewoon antwoord geeft op alle vragen, dan is dat een nieuwe werkwijze. Tot dit jaar reageerden ze er echt niet op.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

ASK
Misschien ten overvloede, maar nog even een tip, ervan uitgaande dat het abonnement bij jullie onbekend is. Houd je afschriften in de gaten. Mocht Pretium een bedrag afschrijven, alszijnde abonnementskosten, dit bedrag direct terug laten storten bij de bank. Hiervoor kun je gele kaarten gebruiken. Je hebt hier vier weken de tijd voor. Laat dan ook een blokkade op je rekening zetten, waarbij je heel duidelijk aangeeft dat Pretium ten onrechte van jullie rekening afschrijft.
succes

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Afgelopen dagen alle (!) 82 pagina's gelezen . . .
Veel tips gelezen van m.n. TdeHond, bedankt!
Ik blijf met 1 vraag zitten: er wordt wel gedreigd met incasso, maar heeft iemand daadwerkelijk een incassobureau van Pretium (Telecom) op de stoep gehad?
Op mijn aangetekende brief is (nog) niet gereageerd. Ik ga zo bij de bank Pretium (Telecom) blokkeren. En bij de KPN weer aanmelden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u in brief gezet dat er bij u sprake was van dwaling?
Is brief gestuurd na de eerste stornering?
Anders is het verstandig om schriftelijk aangetekend aan te geven dat u storneert omdat Pretium onder valse voorwendselen u een contract aangepraat hebben. Geeft aan dat u een selectieve blokkade op Pretium laat zetten en zult storneren tot deze effectief. U herhaalt dat u contract ontbindt op grond van dwaling.
Geeft aan dat als u binnen 4 weken geen schriftelijke reactie heeft ontvangen of een brief van een incassobureau ontvangt dit voorlegt aan de Geschillencommissie.
----------------------------
Vernietigbaarheid
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Vernietigbaarheid en nietigheid zijn verwante noties in het recht. Bij vernietigbaarheid gaat het erom dat een rechtshandeling kan worden vernietigd door een van de partijen die bij de rechtshandeling zijn betrokken.

Een voorbeeld hiervan in het Nederlands recht is een overeenkomst die tot stand is gekomen onder invloed van dwaling, zoals in artikel 228 van Boek 6 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek (art. 6:228 B.W.) is opgenomen. Het gaat hier niet, zoals bij nietigheid, om een situatie die onafhankelijk van de wil van partijen geldt, maar om een mogelijkheid. Als degene die zich op de vernietigbaarheid kan beroepen dat niet doet, blijven de rechtsgevolgen, met andere woorden, in stand. Doet hij dat wél, dan heeft de vernietiging, op grond van art. 3:53 B.W., terugwerkende kracht: de rechtshandeling wordt geacht nietig te zijn geweest.
------------------------------------
in het algemeen:
Bij een beminnelijke incassoprocedure komen minimaal 2 aanmaningen, waarbij in de 2de laatste aanmaning staat ( bron: Telfort's laatste onterechte aanmaning). Vervolgens wordt een incassobureau ingeschakeld als u niet reageert of als u er onderling niet uit komt.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

In de aangetekende brief heb ik gezet dat ik na verkeerde voorlichting (dat analoog - digitaal verhaal) lid ben geworden. En dat er sprake is van cold calling: onrechtmatige vraag van PT voor automatische incasso, omdat ik geen eerdere relatie had met PT. Met de mededeling dat PT geen geld meer van mijn rekening mag halen.
En in de brief staat dat ik binnen 2 weken een reactie wil. Volgens tracktrace.nl is die brief 15-8 afgeleverd.
Ik heb nog niets gestorneerd, er is 1x een bedrag afgeschreven, maar daar heb ik ook voor gebeld, want toen was ik al bij PT, die kosten zijn toch gewoon gemaakt en zou ik anders bij KPN gemaakt hebben.
Bij de bank kreeg ik overigens te horen dat ik eerst een rode kaart aangetekend moet opsturen om mijn machtiging ongedaan te maken (ondanks die aangetekende brief) voordat ik PT kan blokkeren, dus maar meteen gedaan. Bij de bank dachten ze al dat het om PT ging . . .
Ik wacht volgende week nog even af. Dan ga ik wel weer naar de Amerikaweg, ben ik al een paar keer geweest . . .
Moet ik toch dat bedrag laten terug storten? Kan dat via telebankieren?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft in de brief gezet dat zij geen toestemming voor automatische incasso hebben, dus horen zij u een factuur te sturen, die u vervolgens betaalt als u getelefoneerd heeft via Pretium.

Wordt er toch afgeboekt via automatische incasso na 15-8 -08, dan is er sprake van onterechte incasso omdat u geen toestemming heeft gegeven. Dit ontslaat u echter niet van betalingsverplichting, zolang de overeenkomst niet ontbonden is en u gebruikt maakt van hun dienst.

U kunt storneren via telebankieren binnen 5 dagen. De vraag is echter of dit zin heeft zolang het contract niet ontbonden is, óf omdat Pretium het hiermee eens is, óf dat hier een uitspraak over gedaan is bij de Geschillencommissie.

Ik denk dat pas zinvol is om te storneren als het contract daadwerkelijk ontbonden is.

Marco71
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marco71 »

Ik ben net gebeld door een schofterige telefoniste die vroeg of ik een gratis informatie blad wilde voor 1 jaar. Ik zei daarop, dat weet ik niet. Nadat ze mijn gegevens had gecontroleerd vroeg ze het opnieuw, toen begon bij mij al een lichtje te branden omdat een gratis blad niks met mijn gironummer te maken heeft en zei dat ik dat blad niet wilde, toen zei zij dat ze het in orde ging maken voor mij en hing de telefoon op terwijl ik herhaalde dat ik dat blad niet wil.
Ik heb het idee dat ik nu dus wel lid ben geworden en ik heb ook al op internet gelezen dat dat blad dus niet gratis is. Wat nu?

word gek van Pretium :twisted:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zodra het blad in de bus valt kunt u dit ongeopend terugsturen.
Aangetekende brief sturen en abonnement opzeggen schriftelijk aangetekend.
http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege
Dit kwartaalblad is het 1ste jaar gratis en wordt vervolgens stilzwijgend omgezet in een abonnement waarvoor betaald moet worden. Dit blad moet dus ook aangetekend opgezegd worden. Zie link naar site voor het adres.
U heeft dus de tijd om dit op te zeggen voordat u hiervoor hoeft te betalen.

Het is irritant dat u er weer ingeluisd lijkt te zijn.

rietveldje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2007 20:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rietveldje »

ASK,
Mijn moeder gaat, als het goed is, binnenkort weer naar haar oude provider, de aanvraag is de deur uit,
Trijnie

nora50
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door nora50 »

mijn moeder van 76 jaar is afgelopen maandag gebeld.Zij dacht ook dat ze een medewerker van kpn aan de telefoon had.het ging om een controle van de gegevens werd gezegd. mijn moeder zei nog ,die hebben jullie toch al? ze heeft dit toch gedaan, omdat de persoon erg aandrong. toevallig kom ik vrijdag langs en heeft zij net de papieren van pretium ontvangen. ze is erg geschrokken , heeft zelf wel meteen kpn gebeld, maar verdere actie kon ze niet opbrengen.(ze is aan het herstellen na een zeer zware hartoperatie) ik heb zelf pretium gebeld, ik was zo ontzettend kwaad. de medewerker zei dat het niet de bedoeling is dat het callcenter op deze manier te werk gaat en dat hij de overeenkomst zal annuleren. nu ik de reacties hier lees blijkt dat
pretium al lang op deze manier te werk gaat. ik heb ook onmiddelijk een aangetekende brief gestuurd om deze overeenkomst te annuleren.
wat ik niet snap is dat kpn zijn klanten hier niet voor waarschuwt. de postbank waarschuwt bijvb. wel dat er valse e-mails circuleren. is dit omdat kpn zelf ook gebruik maakt van callcenters om klanten te werven?? mijn moeder zal wel dagen nodig hebben om hiervan bij te komen. ik hoop dat er iets tegen deze telefoonterreur gedaan kan worden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit is schandalig. Zou u hier een klacht over willen indienen?
klacht over telemarketing:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Met T. de Hond ben ik het eens dat dit niet kan. Dien een klacht in. Hoe meer klachten er bij consuwijzer binnenkomen, des te sneller kunnen ze er misschien eindelijk eens wat aandoen. Succes.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

KPN mag zijn klanten niet waarschuwen. De markt moet open en ze mogen concurrenten niet tegenhouden.
KPN heeft al 12 rechtszaken tegen PT gevoerd i.v.m. misleiding, maar KPN krijgt zelden gelijk (http://www.connexie.nl/actueel/506/pret ... chter.html).
PT heeft KPN weer voor de rechter gesleept i.v.m. onterecht beschuldigen van misleiden van comsumenten.
Kunnen we niet met z'n allen terug naar het ouderwetse papieren contract met een gewone handtekening? Je tekent pas als je rustig (met evt. hulp) alles + de kleine lettertjes hebt gelezen . . .
Tijdens zo'n telefoongesprek hoor je nog niet de helft. Toen ik later de bandjes terughoorde, was het luid en duidelijk wat er werd aangeboden. Wat er buiten de bandopname gezegd wordt nemen ze helaas niet op . . .
En je moet - volgens mij - een flink bord (eigenlijk gigantische plaat) voor je kop hebben om met zulke verkooppraatjes je geld te verdienen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Iedere zaak die gebruik maakt van colportage of telemarketing hoort verplicht mee te werken aan het respecteren van mensen die zich aangemeld hebben bij Infofilter.

Als in de wet komt te staan dat mensen die ondanks aanmelding bij infofilter toch een contract aangesmeerd zijn via colportage ( telefonisch of aan de deur) dit contract per direct mogen annuleren tot 14 dagen na het thuis krijgen van een schriftelijk contract, dan zou veel onnodig leed voorkomen kunnen worden.

Helaas is dit voorlopig een illusie. Maar een mens mag dromen. Ik hoop mee te maken dat deze droom werkelijkheid wordt.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Maar het is toch belachelijk dat je moet opgeven dat je niet gebeld wilt worden? Ik vraag toch niet om gebeld te worden?
Asl ik iets anders/goedkopers wil, ga ik zelf wel op onderzoek: leve internet! En de 'ouderwetse' folders, die je op je gemak kunt kijken.
Ik sta wel aangemeld bij infofilter, maar als een bedrijf daar niet bij aangesloten is, helpt het nog niets.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Klopt. Daarom zou ik graag willen dat elk bedrijf verplicht aangesloten is bij infofilter.nl.
Elk bedrijf wat d.m.v. colportage klanten werft.
Dit zou dan ook in een wet geregeld moeten worden.
De klant zou dan het recht moeten krijgen om per direct de overeenkomst te ontbinden als deze zich aangemeld heeft bij infofilter.nl
Als er dan ook staat dat u na ontvangst van de schriftelijke overeenkomst nog 10 werkdagen de tijd heeft om de overeenkomst te annuleren. Dan wordt de klant, m.n. de oudere klant beter beschermd.

Uw punt: ik ga zelf wel op onderzoek uit als ik van leverancier wil veranderen heb ik ooit tegen een colporteur aan de deur gezegd.
Tegenwoordig werk ik met mijn tegenscript, zie eerder op dit forum.

omacorrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2008 19:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door omacorrie »

ik heb mijn contract bij pretium telefonie 30 april opgezegd. 31 juli was mijn contract afgelopen. ik heb daarover een bevestiging ontvangen, maar er gebeurt nogsteeds niets. betalingen worden nogsteeds afgeschreven en ik kan pretium niet of nauwelijks bereiken. wat moet ik hiermee?

Groetjes Corrie

Gesloten