LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Fijn, een erg gemakkelijk op te lossen probleem :lol:
U gaat deze week met uw brief naar de bank en laat alle onterecht afgeboekte bedragen na beëindiging contract storneren = terugboeken ( bedenk wel dat de belkosten ook verrekend moeten zijn. Dit gebeurt meestal in de maand daarop. Dat is dan het bedrag - de abonnementskosten.) U kunt de inbelkosten alsnog overmaken met vermelding dat dit de inbelkosten van de maand juli 2008 betreft. Vermeldt uw klantennummer+ liefst factuurnummer.

U gaat naar de bank met een geldig identiteitsbewijs en laat meteen een selectieve blokkade op Pretium zetten.

Mocht u vergeten zijn om uw toestemming tot automatische incasso in te trekken
stuur dan nog een aangetekende brief waarin u aangeeft dat u uw toestemming tot automatische incasso intrekt en alle onterechte incasso's laat storneren tot de selectieve blokkade werkt. kopie van brief en verzendbewijs goed bewaren. Voeg bij: kopie van schriftelijke bevestiging overeenkomst + kopie van opdracht tot overboeking inbel kosten juli 2008.

Mocht Pretium een incassoprocedure tegen u starten en u heeft de inbelkosten van juli 2008 voldaan, dan kunt u dit met vertrouwen tegemoet zien. Een incassobureau moet een rechtszaak tegen u beginnen om te kunnen incasseren.
U heeft bewijs dat uw abonnement per eind juli is afgelopen.
U krijgt bewijs dat de inbel kosten voldaan zijn. Dus bent u Pretium niets meer verschuldigd en zijn alle kosten die het incassobureau maakt voor rekening van Pretium.

IngridG
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:31

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door IngridG »

Ook mijn moeder van 92, die wat hardhorend was, is tijdens mijn vacantie gebeld doorb pretium.Hoewel ze zeker wist dat ze geen gironummer had gegeven, zat ze er toch aan vast. Twee maanden later is ze overleden en toen ik dit telefonisch doorgaf, werd dat niet geaccepteerd (ronselen kan wel op die manier!) en moest ik overlijdensakte sturen. Heb ik aangetekend gedaan, waarna ik een brief kreeg waarin stond dat ze kpn opdracht zullen geven om de lijn af te sluiten, warvoor ik dan 25 euro moet betalen.Navraag bij kpn leerde echter dat de aansluiting door pretium overgenomen is en dat er dus niets door kpn afgesloten kan worden! Heb gevraagd de aansluiting per 18 juli af te sluiten (mijn moeder is 10 juli overleden en kamer in verzorgingshuis was 18 juli ontruimd en daarna door nieuwe bewoner in gebruik genomen), maar kreeg nu toch een afschrijving van telefoonkosten voor de hele maand juli. Wat moet ik hiermee?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gezien de werkwijze van Pretium is het onwaarschijnlijk dat de 10 dagen geschonken worden. Ik zou de kosten voor deze maand wel betalen maar niet akkoord gaan met latere onterechte incasso's.
Het is inderdaad opmerkelijk dat pretium wel aan telemarketing doet maar niet telefonisch een contract beëindigd kan worden. In principe zou dit wel moeten kunnen maar in dit geval is het een voortijdige stopzetting wegens overlijden.
Gecondoleerd met uw moeders overlijden.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

en ja hoor mijn oma 84, altijd een briefje bij mocht ze de weg naar huis niet meer terug vinden, is er ook ingeluisd.
Sterker nog ze zegt dat ze tegen die mevrouw heeft gezegd, ja dat moet ik eerst met mijn kleinzoon overleggen. Maar schijnbaar horen die medewerkers allen het woordje ja.

Inmiddels de bekende opzegbrief verstuurd (en daarin de kosten van het aangetekend verzenden gesommeerd te storten op mijn rekening daar het niet morgelijk is telefonisch op te zeggen (vreemd wel telefonisch er aan vast komen te zitten niet telefonisch opzeggen)).
Aangezien mijn oma een alarmcentrale heeft heb ik [Bericht aangepast door Moderator] (directeur) persoonlijk aansprakelijk gesteld mocht er wat met mijn oma overkomen en de alarmcentrale werkt niet.
Verder ook aangegeven dat ik verdere juridische stappen niet schuw. (hard blaffen wil wel eens helpen, hoop ik).
Maar ook dat er geen enkele euro overgemaakt zal worden, en mogelijk incasso's worden gestorneerd.

KPN kan inderdaad niets doen omdat zij anders een enorme boete krijgen van de opta. Dus de Opta gebeld, die hebben via consuwijzer netjes het verhaal aangehoord.

Maar ook alle 2e kamerfracties een mail gestuurd met een kopie van de brief.
En zowaar van 2 fracties bericht terug.
PVDA zegt dat ze het voicelogsysteem niet af kunnen schaffen omdat je dan dus ook niet een kranten abonnement of een reisverzekering af kunt sluiten (zit wat in). In de wet zou dus eigenlijk een leeftijdsgrens moeten worden afgesproken.
de wet koop op afstand beid op zich ook al genoeg bescherming.

Ondertussen is mijn oma over naar Pretium, en het is een drama als ze mij op m'n gsm belt, hoor mezelf verschrikkelijk ego-en.


Het beste is als zoveel mogelijk mensen dezelfde weg bewandelen (niet dat ik het ei van Columbus heb uitgevonden) maar hoe meer mensen klachten neer leggen bij Opta, ombutsman en de politiek des te eerder Pretium op de vingers getikt lees vervolgt zal worden.

succes allen en waarschuw zoveel mogelijk mensen voor dit soort praktijken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt uw oma aanmelden bij infofilter.nl Geen 100 % garantie omdat niet ieder bedrijf wat aan telemarketing doet hierbij aangesloten is.

Lukt het wel om met uw oma af te spreken dat zij voortaan dit soort gesprekken afkapt met de vriendelijke mededeling dat zij geen belangstelling heeft. Hoorn op de haak meteen daarna.
Of als dat niet lukt. Kaart naast telefoon met de tekst: geeft u uw telefoonnummer dan belt mijn kleinzoon u later terug. herhaal tot colporteur het zat is.

Wedden dat de colporteurs hun telefoonnummer niet herhalen.

Indien dit echt nodig wordt overwegen om een onder curatele stelling aan te vragen.

Gezien de acties die u al ondernomen heeft kunt u ook overwegen deze overeenkomst ter beoordeling van de Geschillencommissie voor te leggen. Dit omdat uw oma vergeetachtig is en de alarmlijn nodig heeft wat bij Pretium volgens mij niet kan ( dit even nagaan)
Misschien kan zij er nog onderuit. Dit is zo wie zo verstandig omdat u storneert.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Rooiebosduivel

Het is inderdaad vervelend als de alarmering niet werkt. Dat kan verstrekkende gevolgen hebben, mocht er iets ergs gebeuren met uw moeder. Maar lees het forum er maar op na. Er zijn al heel wat klachten binnen bij consuwijzer.

rick34
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rick34 »

Ook wij zijn de dupe geworden van de bedenkelijke ledenwerving van pretium telecom. Op vrijdag 8 augustus zijn wij door deze firma telefonisch benaderd, heeft mijn vrouw tot drie maal toe gevraagd of ze met de KPN sprak en waarop bevestigend is geantwoord.

Hetvolgende heb ik ondernomen om er van af te komen:

Een aangetekende brief verstuurd naar Postbus 539 / 2003 RM Haarlem.
Ik heb gebeld met KPN en daar aangegeven NIET weg te willen.

Nadat ik de aangetekende brief heb verstuurd op 14-08 (welke is bezorgd op 15-08) kreeg ik weer een brief van Pretium Telecom, ditmaal gedateerd op 21-08 maar nu met een ander postbus nummer.

Ik heb gebeld met pretium telecom en kreeg zowaar iemand aan de lijn. (ook ik kan gesprekken opnemen en dat heb ik dan ook gedaan)
Ik heb mijn klacht duidelijk gemaakt en melding gemaakt van mijn aangetekende brief. Het antwoord was dat ze een achterstand hadden van ca 3 weken. De brief zou netjes worden afgestempeld en ik zou met terugwerkende kracht de gemaakte kosten terug ontvangen. (hier wordt uiteraard geen voice-log van gemaakt.
Ik heb aangegeven dat ik helemaal niets wilde betalen bij pretium en dit bekrachtigd per aangetekende brief (van14-08) en dat ik niets kan doen aan hun achterstand en daar dus ook niet voor wens op te draaien.
Tot slot heb ik met deze dame nog gesproken over de beroemde voice log waarin wij zogenaamd duidelijk aangeven met PT in zee te willen gaan. Je kunt hiervan de bandopname aanvragen middels een brief naar één van beide postbusnummers en dan belt PT je terug om de bandopname te laten horen. Dit heb ik nog niet gedaan maar het schijnt dat je dan erg duidelijk te horen krijgt dat jij bevestigend antwoord geeft op de vragen PT waarin de naam van PT ook duidelijk wordt vermeld wat in het eerste telefoon gesprek absoluut niet aan de orde was.

Vervolgens heb ik met mijn bank gebeld om aan te geven dat PT niets van mijn rekening mag afschrijven. Er van uitgaande dat het rek. nummer van PT bij de postbank is ondergebracht (86.70.341) hoop ik dat PT NIET kan niet kan incasseren middels hun onwettig verkregen automatische incasso.

Tot slot nogmaals met de KPN gebeld en daar heb ik een interne mail laten schrijven waarin ik als klant van KPN aangeef NIET te willen overstappen naar PT.

TIP: Mocht je gebeld worden voor wat dan ook, en zeker door Pretium Telecom, vraag aan of je schriftelijk mag bevestigen op officieel briefpapier zoals zij zich telefonisch aan je voorstelt!

Eric

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik heb 2 voicelogs kunnen afluisteren. Ik was op de Amerikaweg in Haarlem geweest en werd met een uur terug gebeld (soms reageren ze wel snel!) Die klonken duidelijk: "Gaat u accoord met een jaarabonnement van Pretium Telecom met opzegtermijn van 30 dagen en € 16,75 per maand." Met mijn ja erbij. Dat is het enige wat erop staat.
In 1e instantie wilde ik afbellen, maar toen kreeg ik dat analoog - digitaal verhaal en ging alsnog accoord. Maar dat verhaal staat natuurlijk - net als alle andere informatie die ze van te voren geven - niet op zo'n voicelog. Zo slim zijn ze wel.
Ik kon me wel voor mijn kop slaan, had ik maar beter geluisterd . . .
Ik heb nog niets gehoord op mijn aangetekende brief van 15-8. Kan dus ook wel even duren als ik lees van die 3 weken achterstand.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

Wat ik me alleen afvraag: al;s er zo ontzettend veel klachten binnen komen dan moet toch wel de OPTA de vergunning intrekken. Of mag zomaar iedereen een telecombedrijfje oprichten??

De grote grap is dus eigenlijk dat die hele liberalisering alleen maar ellende voor consumenten teweeg heeft gebracht, niet in de laatste plaats omdat die nieuwkomers vaak niet eens goedkoper zijn.

Mijn oma roept al 8 jaar "ga ik niet over belt u mijn kleinzoon maar" en geeft vervolgens mijn tel nummer, nooit of te nimmer dat ik ooit gebeld ben.
Ik trek ook stellig de juridische hardheid van een voicelog in twijfel, met een beetje knippen en plakken heb je aan éénmaal een opgenomen "ja" voldoende.
Ergste is nog dat het je een berg tijd en irritatie kost waar je nooit op hebt zitten wachten.
Daarom is mijn idee om met zoveel mogelijk mensen er gewoon keihard tegenin te gaan en met name via de wettelijke en politieke weg.
Ze hebben nu al een achterstand van 3 weken, dat kost Pretium meer dan die paar zieltjes die dadelijk overblijven opbrengen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

hier
staat uitleg over telemarketing.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Tot op heden geen reactie gekregen van Pretium. Ik denk dat en daar zelfs de brieven van de geschillencommissie naast zich neer leggen. Nu hebben ze nog ± 10 dagen om te reageren en anders gaat de commissie verder.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat gaat goed, het beste lijkt mij dat de Geschillencommissie hier een oordeel over geeft.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Geheel mee eens T. de Hond. Zij zijn tenslotte deskundiger dan ik.
groet

MarieAntoinette
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 21:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MarieAntoinette »

Nooit verwacht dat ik op google.nl bij de woorden 'pretium [Bericht aangepast door Moderator]' 1500 hits zou krijgen. En zo kom ik hier.

Mijn moeder (wat op leeftijd) is door deze [Bericht aangepast door Moderator] binnengehengeld met een verhaaltje over de telefoon dat ik op internet nog niet heb teruggezien:

U spreekt met Pretium Telecom. KPN stopt ermee en wordt door ons overgenomen. Als u niets doet dan gaat uw abonnement automatisch naar ons over, tenzij u naar een andere provider wilt.

Mijn moeder antwoordde hierop: als dat moet, dan moet dat maar. Ik heb geen zin om over te stappen naar een ander. En wat viel daar in de bus? Een 'jammer dat u bent overgestapt'-brief van KPN. Toen viel bij haar het kwartje.

Met alle tips en informatie die ik hierboven het gevonden hoop ik dat mijn moeder en ik samen haar van deze [Bericht aangepast door Moderator] af kan helpen.

Naar dat ze vooral ouderen te pakken krijgen die niet eens internet hebben om op dit soort forums te kunnen komen.

de zoveelste
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 00:34

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door de zoveelste »

Ik heb de twijfelachtige eer om reactie 1250 te mogen plaatsen. Ik werd vorige week gebeld door de KPN dacht ik, en ik kon goedkoper bellen. Nou dat is prima dacht ik, wel raar dat ik een aantal gegevens nog moest doorgeven die ze al hadden, ik zij nog dat weet u toch al, waarop ze zeiden dat ze dat nu niet konden inzien. Nou vooruit ook mijn bankrekening nummer gegeven. Ik was druk met klussen en wilde snel weer verder. Tot mijn stomme verbazing had ik gisteren een enveloppe van Pretium in de bus, dat ik overgestapt was. Ongelooflijk dat ik zo stom heb kunnen zijn, hoe dan ook ik ben nu voor goed genezen van elke telefonische verkoop (hoewel ik moet bekennen dat ik zelf ook nog mensen de krant voor 3 weken voor 10 gulden heb aangeboden!). Gelukkig heb ik vandaag voor het verstrijken van de 7 dagen de boel weer opgezegd! Ik vind het echt schandalig dat na al deze reacties van mensen die er in geluisd zijn de reclamecode commissie geen problemen ziet!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U spreekt met Pretium Telecom. KPN stopt ermee en wordt door ons overgenomen. Als u niets doet dan gaat uw abonnement automatisch naar ons over, tenzij u naar een andere provider wilt.
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Mocht Pretium uw annulering contract niet aanvaarden door toezending van een schriftelijke bevestiging annulering contract lijkt mij dit een zaak voor de Geschillencommissie, omdat hier sprake is van dwaling.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

Mijn broer kreeg gisteren een brief (weliswaar van RWE) gedateerd op 21 augustus: Welkom dat u overgestapt bent naar RWE (terwijl hij op zijn hoede voor wat er met onze oma en een paar jaar geden met Energie direct is gebeurd was).

Envelop heeft uiteraard geen postzegel dus eendatum van versturen heb je niet en de 7 dagen zijn voorbij.

Ik denk dat de grootste oplichters nog in die centra werken.
Terwijl volgens mijn vriendin, die ooit op een blauwe maandag klanten voor de postbank heeft moeten bellen, wordt elk gesprek opgenomen.
Dan moet justitie toch zo de zaak rond hebben dat er sprake is van misleiding!?!?!?!
Questie van een aanklacht van Consumentenbond/Kassa/Radar - huiszoekingsbevel - inbeslagname van de opgenomen gesprekken en klaar!!


Welke tijd moet ik trouwens Pretium geven als reactie op mijn aangetekende brief? En bij geen gehoor moet ik dus naar de geschillen commissie??

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Uw broer zou consuwijzer.nl kunnen bellen of hij hiertegen in verweer kan gaan. Het probleem lijkt mij dat, omdat er geen datum op de enveloppe staat het moeilijk is te bewijzen wanneer de brief is aangekomen. Maar ik heb even een envelope gepakt met poststempel van een ander energie bedrijf. Hierop zie ik wel rechtsonder de brief onder een aantal letters + mijn postcode en adres een barcode staan. ( streepjes in oranje)
Aan de hand van deze barcode is m.i. het traject van deze brief alsnog na te gaan. Uw broer kan TNT post daarover bellen of dit inderdaad mogelijk is.

Als ik een brief stuur naar een bedrijf waarin ik opzeg/annuleer, verzoek ik altijd een schriftelijke bevestiging einde contract met datum einde contract binnen 14 dagen toe te sturen.

Als ik denk dat zij "moeilijk gaan doen" dan verzoek ik om binnen 4 weken mij een schriftelijk bewijs ( of telefoonlog) van het tegendeel toe te sturen.
Gebeurt dit niet, dan probeer ik liefst via e-mail te onderhandelen, anders wordt het een zaak voor de Geschillencommissie. Ik heb geen zin in gesprekken met een helpdesk omdat ik dan geen bewijsmateriaal heb t.a.v. de afspraken.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nog even een aanvulling voor uw broer. Laat hem toch, liefst vandaag nog, de overeenkomst annuleren, als hij nog binnen de annuleringstermijn zit. Met de vraag binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging annulering contract toe te sturen. Laat hem in brief zetten dat hij brief gisteren heeft ontvangen. Vervolgens afwachten wat er gebeurt.
Schriftelijk aangetekend versturen met ontvangstbevestiging + kopie van brief bewaren. Kopie en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

kees vegersteen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kees vegersteen »

Wij zijn 26 augustus jl. gebeld door iemand namens Pretium Telecom met het aanbod voor een telefoonabonnement dat goedkoper zou zijn
dan mijn huidige aanbieder Tele2.

Omdat we bij nader inzien geen gebruik willen maken van dit aanbod
gebeld. Wij wewrden ronduit schofterig te woord gestaan.
IK heb onderstaande aangetekende brief naar Pretium Telecom gestuurd alsmede gefaxed en een kopie naar OPTA gestuurd.

Bericht bestemd voor de heer [Bericht aangepast door Moderator], directeur Pretium Telecom


Geachte heer [Bericht aangepast door Moderator]

Wij zijn 26 augustus jl. gebeld door een medewerker van uw bedrijf met het aanbod een telefoonabonne-ment bij uw bedrijf af te sluiten. Argument van de callcentermedewerker was dat u goedkoper bent dan onze huidige aanbieder Tele2.

Vandaag hebben wij de bevestigingsbrief ontvangen. Bij nader inzien willen wij geen gebruik maken van dit aanbod en wilden dit telefonisch regelen hetgeen u vermeldt in uw brief dat dit mogelijk is.

Conform de Colportagewet geldt een afkoelingsperiode van acht dagen. Conform dezelfde wet moet in uw brief vermeld staan op welke wijze de overeenkomst kan worden ontbonden. En dat staat er ook in ".....wij van de overeenkomst kunnen afzien door middel een telefoontje naar uw Helpdesk......."

Dat hebben wij vandaag 4 keer geprobeerd. Echter de "dame" die ons, namens uw bedrijf, te woord stond (helaas weten wij haar naam niet omdat zij zich niet voorstelde) heeft evenzoveel keer de verbinding verbroken met de woorden: "..........ik schrijf u niet uit'..............'.

Naast dat het onbeschoft is om de klanten zo te woord te staan, druist het ook in tegen de regels van de Colportagewet waaraan u in uw brief van 26 augustus refereert.

Ons verzoek is duidelijk: wij willen GEEN gebruik maken van de diensten van Pretium Telecom. Wij gaan er dan ook NIET mee akkoord als u ons lopende abonnement bij Tele2 opzegt.

Ik zal de inhoud van dit e-mail ook in een aangetekende brief herhalen en faxen om te voorkomen dat dit e-mailtje "niet ontvangen wordt......."

Wij hebben inmiddels de onbeschofte wijze waarop wij door uw medewerkster (NIET) te woord zijn gestaan gemeld aan de OPTA.

Tevens stuur ik ook een cc'tje van dit e-mail naar de OPTA ([email protected]) o.v.v. het referentie nummer 2856331.

Wij verwachten van u:

- dat u ons lopende abonnement bij Tele2 NIET opzegt,
- een schriftelijk bevestiging van u dat wij GEEN abonnement bij Pretium Telecom afsluiten
- dat u GEEN incasso opdracht instuurt voor incasseren van het abonnementsgeld

Als u geen gehoor geeft aan bovenstaande verzoeken zal ik de Geschillencommissie Telecommunicatie moeten inschakelen maar ik ga er vooralsnog van uit dat u het niet zover laat komen.

Gesloten