LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Iedereen die dit leest let op!!

Zoals KrikvdKruk al aangaf ben ik op 16 mei 2008 ter zitting verschenen. Op 20 augustus 2008 ( zie pag. 85) ben ik door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld en uiteindelijk heeft zij met bindend advies bepaald dat er tussen mij en Pretium Telecom geen rechtmatige overeenkomst tot stand is gekomen. Zie voor onderbouwing pag 85. Dus dacht ik : het recht heeft gezegevierd. Nu ook nog alle andere gedupeerden. Echter beste mensen wat schertst mijn verbazing: 10 september 2008 een hele dikke envelop in de bus van de gerechtsdeurwaarder. Ik ben GEDAGVAARD!!!! Of ik even 350 km wil rijden om ergens in Zeeland op het Kantongerecht te verschijnen. Het klopt dus wel wat er afgelopen vrijdag in het tv programma "de leugen regeert" werd gesuggereerd, dat "iedereen voor de rechter wordt gesleept die de heer [Bericht aangepast door Moderator]( directeur PT) niet welgevallen is." Nu moet ik mij dus verweren in de rechtbank.
En als dit niet genoeg is: ik ben op hetzelfde tijdstip niet alleen gedagvaard, maar samen met een oudere mevrouw ( boven de 70).
Als er ook maar iemand van de politiek dit leest, zullen we ons nu eens echt bezighouden met dit groot aankomend maatschappelijk probleem? Pretium Telecom heeft deze term ook gebruikt in het artikel in oa. de Telegraaf en het AD van 6 september 2008. Even de aandacht verleggen om een groep gedupeerden tegemoet te komen. Echter het maatschappelijk probleem treft een ieder van ons, van jong tot oud. Er valt geen grens te trekken. HET GAAT HIER OM DE VOICELOG!!!
De voicelog voldoet niet aan de regels. De aanvullende maatregelen worden gewoonweg genegeerd en dus niet gehanteerd, zoals de OPTA heeft vastgesteld in haar schrijven van 5 juli 2007. De voicelog deugt niet en het script ook niet. Blijft wel staan dat ik als gewone consument nu naar de rechtbank moet. Heren en dames van de politiek± er is veel gezegd en geschreven op dit forum, mensen moeten nu zelfs naar de rechtbank. Dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest bij het introduceren van de voicelog. De miljoenenota is opgemaakt. Heeft de politiek nu misschien tijd om ons nu echt serieus te nemen? en mij te helepen. Ik weet niets van de rechtsgang. Laat staan een oudere mevrouw boven de 70!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien kunt u de Telegraaf en de plaatselijke krant interesseren u, nadat u gewonnen heeft bij de Geschillencommissie, in Verwegniestan voor de rechter gedaagd wordt samen met een dame van 70 jaar.
Dit lijkt mij in schril contrast te staan met de advertentie in de Telegraaf.

Pretium moet wel wanhopig zijn dat ze hiertoe overgaan.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Radarbert: heb je een rechtsbijstandsverzekering? En er zijn toch ook van die rechtswinkels waar je informatie kunt krijgen?
Wat een gedoe met die dagvaarding. PT kan het zeker niet hebben dat er geen rechtmatige overeenkomst is geweest. Moeten ze zich niet gewoon bij die beslissing neerleggen? Zo heeft die Geschillencommissie toch geen zin?

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

@radarbert
Ik zou eerst eens bij een rechtswinkel vragen of het wel klopt dat je zo ver van huis gedagvaard kan worden.
Naar mijn mening kan dat alleen bij verkeersdelicten (je begaat de overtreding in dat arondisements district). Als de dame van 70 in Zeeland woont dan kan het idd zijn dat de zaak daar gehouden wordt, verders Pretium huuisd in Haarlem (of Haarlem loopt vol van Pretium zaken en schuift ze door naar Zeeland).
Overigens je hebt het over de politiek, maar wat heb je zelf ondernomen om het de politiek bekend te maken??


Ik geloofde overigens dit weekend mijn ogen niet toen ik bij m'n oma de post weer doornam, een brief van KPN dd 22 aug.
"Hartelijk dank voor uw keuze om over te stappen naar KPN"
11 aug, brief naar PT gestuurd en 22 aug een brief van KPN dat ze per 15 sept over gaat. Mooi kan ik eindelijk eens fatsoenlijk zonder echo met m'n oma bellen.

Nu nog de 47,55 euro aan aansluitkosten (dat is dan wel weer jammer en ontzettend kortzichtig van KPN) + de kosten van de aangetekende brief bij PT zien te verhalen.

Conclusie net zo'n grote bek terug opzetten als zij zelf doen loont dus, of ik sta nu te vroeg te juichen en mag dadelijk ook in het bankje verschijnen, wat ik overigens met meer dan voldoende vertrouwen tegemoet zal zien.
Moet ook niet zien dat er dadelijk 1 euro bij m'n oma van d'r rekening is want dan hebben ze meteen een aangifte van diefstal aan hun broek hangen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Rooiebosduivel.

Aangezien ik al een jaar me aan het verweren ben heb ik op 17 januari 2008 brieven geschreven naar de politiek. Het Ministerie van Economische Zaken en de TweedeKamer de Statengeneraal. Actie en reactie blijven helaas uit.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Radarbert, wat beroerd !!
Ik heb een paar maanden geleden een mail gestuurd naar de PvdA,
kwam terecht bij Mei Li Vos. Kreeg steeds antwoord! In die tijd zijn ook kamervragen gesteld door mw. Vos, dus ook Vos werd toen gedreigd met een proces. (Zie ook eerder op dit forum.)
Hoe dit is afgelopen weet ik niet. .Misschien hebben zij nog tips of zijn wellicht geinteresseerd in uw verhaal.

Als u lid bent van een vakbond kunt u ook gebruik maken van hun juridische afdeling.

Het is toch te gek voor woorden dat een advies van de geschillencommissie
genegeerd wordt. Tekenend voor de firma PT, onbegrijpelijk dat dit in
ons land kan gebeuren.
Succes!

Riel

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

De juridisxche afdeling van een vakbond helpt toch alleen maar in conflictsituaties op de werkvloer?

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Bedankt voor jullie reacties.
Als er nog meer nuttige tips zijn ben ik jullie zeer erkentelijk.

Ik hoop dat wel jullie begrijpen dat ik even niet inhoudelijk nu op dit forum over mijn evt. te nemen stappen zal uitwijden, omdat zoals ik jullie inmiddels heb geinformeerd PT dit forum ook zit te bekijken.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Riel/Miauw,
Een uitspraak van de Geschillencommissie is bindend voor beide partijen. Maar voor beide partijen is er ook de mogeljkheid om de uitspraak te laten toetsen bij de gewone (kanton)rechter. En in het geval van de "bekwame" en "onpartijdige" Geschillencommissie Telecom is dat geen overbodige luxe.
In de meeste gevallen zal de kantonrechter de uitspraak van de GeschillenCommissie volgen, tenzij er grove fouten zijn gemaakt door deze commissie.
Helaas betekent dit ook, dat de "sociale" Pretium-prutjes misbruik maken kunnen van deze mogelijkheid, om nadelige uitspraken van de commissie, die er volgens hun paginagrote advertentie's niet zijn, aan te vechten. De betrokken rechtzoekende consumenten worden daarmee weer in een volgende, eindeloze procedure gestort..

In ons geval (wij hebben Pretium zelf gedagvaard voor toetsing uitspraak commissie) hebben de Pretium-advocaten van Byrd & Byrd inmiddels uitstel (waarschijnlijk 4 weken) gevraagd voor indiening van het verweer. Ze hadden een kleine 4 weken, maar dat was klaarblijkelijk niet genoeg.
We zijn dan ruim 1 jaar bezig.
Kennelijk heeft Pretium er belang bij een uitspraak zo lang mogelijk uit te stellen, zodat ze zo lang mogelijk door kunnen gaan met hun praktijken.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Hallo mede Pretium-slachtoffers,

Ik heb zojuist naar de uitzending gekeken via Uitzending Gemist. Moet van mijn hart dat die heer [Bericht aangepast door Moderator]er niet uitzag als een directeur van een bedrijf, eerder van een boevenbende. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.

Ik heb een aantal pagina's doorgelezen, resumerend:
1 de colporteurs beginnen al met de indruk te wekken alsof zij van de
KPN zijn;
2 zij melden niet dat er een voice-log gemaakt wordt en op wanneer
deze gestart wordt;
3 zoals al eerder aangegeven, zij stellen een vraag en die moet met ja
of nee beantwoord worden;
4 volgens de colportage wet is een colporteur verplicht bij aanvang aan
degene die hij tot het sluiten van een overeenkomst tracht te
bewegen, duidelijk mee te delen dat zulks zijn;
5 bij klachten wordt gemeld dat er een brief moet komen om je voice-
log te mogen beluisteren;
6 sommige slachtoffers zijn maanden verder en hebben deze nog
steeds niet mogen beluisteren;
7 zij stellen geen script beschikbaar;
8 hanteren een ontmoedigingsbeleid door bij klachten, welke tot een
zaak (Geschillencommissie/Kanton) leiden, om uitstel te vragen ook
wel traineren genoemd;
9 schroomt zelf niet om bij negatieve reacties direct iedereen voor de
rechter te slepen;
10 weigeren voice-logs te overleggen - waarom - klopt er soms iets niet?

Ik ben nog bezig om de colportagewet uit te spitten, valt niet mee veel verwijzingen naar andere wets-artikelen, geen probleem ik zal het allemaal doorspitten. Deze [Bericht aangepast door Moderator] moet een halt toegeroepen worden.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

@radarbert

vreemd, want ik heb nl idd ook alle politieke partijen aan geschreven en van 2 partijen een standaard "we hebben uw bericht gelezen" reply gehad en 3 namen zowaar de moeite persoonlijk te reageren.

Ooit valt gewoon keihard het doek, als ik lees dat zij Bird & Bird als advocatenkantoor hebben zijn zij zo door het geld heen, beetje schermen met een wanabe grote lawfirm kantoor wauw, I'm not impressed.

svenema
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 20:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door svenema »

Ik was vanavond erg verontwaardigd over een juffrouw die zei dat ze van KPN-netwerk was en van Pretium, die van KPN de administratie overneemt, terwijl je bij KPN blijft bellen.
Ik heb een paar keer gezegd: dus u bent van Pretium en niet van KPN, waarop zij herhaaldelijk antwoorde dat ze wel degelijk van KPN-netwerk was.
Gelukkig weet ik ongeveer hoe het in elkaar zit omdat ik al eens naar Tele2 ben overgestapt en weer terug.
Op uw site vond ik al een lange geschiedenis over Pretium.
Heel duidelijk is dat er bewust misleid word !!
De juffrouw moest een paar keer ruggespraak houden na mijn vragen maar bleef volhouden dat ze van KPN-netwerk was.
Sikko Venema

Warmbloedig
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:34

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Warmbloedig »

Ik ben inmiddels 4 jaar lid van pretium en eigenlijk nooit veel problemen gehad. Deze begonnen pas zodra ik mijn abonnement ging opzeggen. Een half jaar geleden heb ik mijn abonnement bij pretium opgezegt die volgens hun zou aflopen op 3 augustus 2008. Dit is ook netjes gebeurt maar vervolgens brengt pretium mij wel weer abonnementskosten van 17,50 en lidmaatschapskosten tot september 2009 in rekening. Na 2 brieven te hebben verstuurd zonder enig antwoord van pretium ga ik het bedrag van €65,- laten storneren en afwachten wat pretium gaat ondernemen. Ik heb in mijn brief aan pretium aangegeven dat ik het bedrag zou laten storneren en zonder tegenbericht van hun kant geen verdere afschrijvingen meer verwacht. Ook heb ik pretium telecom bij mijn bank laten blokkeren. Het is echt een schandalige organisatie, ik hoop dat dit bedrijf echt snel door de mand gaat vallen en op de fles gaat.
Het internet staat vol met klachten over dit bedrijf maar blijkbaar kan pretium rustig zijn gang gaan.
Tot zover!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hou wel de post e.d. in de gaten. Het kan zijn dat u straks een brief krijgt dat de incasso niet gelukt is. het kan heel lang duren voordat het over is.

Pauline51
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2008 21:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pauline51 »

Ik werd begin augustus tegen 18:00 gebeld door een jongeman die zich voordeed als medewerker van KPN telecom, hij wist dat ik een belbudget abonnement had bij de kpn en deze kon ik omdat ik een trouw lid was goedkoper krijgen. Nu ben ik altijd heel voorzichtig met telefonische verkopers en kap meestal het gesprek al meteen af, maar omdat het van de KPN was heb ik het aangehoord en tja als het goedkoper kan waarom niet he? Ik moest allerlei gegevens doorgeven en die had ik niet zo bij de hand dus ik zou de volgende dag terug gebeld worden als dat wel het geval was. De volgende avond weer onder het koken werd er gebeld en toen had ik een dame van KPN telecom aan de lijn om de gegevens door te lopen en sluitenmd te maken.
Ik vroeg haar nog het is wel van kpn he? Ik heb namelijk een internet aansluiting met telefoon van On-line (voorheen wanadoo Orange) daar belde ik namelijk per gesprek voor 4 cent hoelang ik aan de lijn was maakte niet uit. Ja zei dat meisje er veranderd helemaal niets alleen uw abonnements geld word minder. Ik heb het wel een paar keer herhaald en elke keer werd mij verzekerd dat er niets veranderde behalve het bedrag. Toen werd mij verteld dat er een band opname gemaakt werd van het gesprek en ik alleen met ja en nee mocht antwoorden, dat gesprek is geloof ik 3 of 4 keer opnieuw gestart omdat ik elke keer erin zei dat als het van de kpn was ik geen bezwaar maakte.
Elke keer werd dat gesprek beindigd en ik mocht alleen met ja en nee antwoorden na veel gedoe was dat eindelijk gelukt maar na afloop vroeg ik dat meisje het is toch echt van de kpn he? Ja zei dat meisje er veranderd niets alleen uw maandbedrag.
na een tijdje niets gehoord te hebben kreeg ik ineens een brief van pretium dat per 10 september mijn abonnement bij hun in zou gaan en ik niet meer bij de kpn zou zijn, ik dacht wat is dat nou? Ik hun telefoonnummer opgezocht en ik wilde toen kenbaar maken dat ik dit helemaal niet wilde, maar er werd mij verteld dat ik niet op eerder berichten van hen gereageerd had en nu aan hun abonnement vast zat voor een jaar.
Ik heb nooit eerder een bericht van hun ontvangen dan die brief waarop ik meteen heb gereageerd.
Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld en na een paar weken heen en weer gebel zijn ze niets opgeschoten. Ik zit aan hun vast!
Het schijnt zo maar te kunnen dat je telefonisch voor gelogen word en dat ze zich voor kunnen doen als een medewerker van de KPN.
Ik vindt het rond uit schandalig dat dit zo maar kan en er niets aan gedaan kan worden zelfs rechthulp kon er niets mee.
We hebben nu de keus om het jaar bedrag af te kopen en weer naar de KPN te gaan maar dan zijn we het jaar bedrag aan abonnementsgeld kwijt aan hun en we moeten weer bij de KPN opnieuw aansluitgeld betalen, ik ben dan wel meteen 246 euro lichter! Is niet normaal meer dat handelen van hun.
Ik hoop echt stellig dat iemand ooit tegen ze op is gewassen en Pretium een koekje van eigen deeg zal geven want ik heb op de forum gelezen dat mensen tevreden zijn met ze maar ik ben gewoon gedupeerd ze kunnen mij niet een gesprek van 4 cent laten voeren ongeacht de duur van het gesprek die ik wel bij online heb.
Nee ik ben zeer teleurgesteld over dit hele gebeuren en ik hoop dat er niet nog meer mensen ingelopen zijn.

pauline

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Hallo Pauline,
Alleseerstwil ik je even zeggen dat mij precies hetzelfde is overkomen.
Het is net of ik mijn eigen story lees.
Wat ik gedaan heb is, een brief gestuurd naar het hoofdkantoor van de KPN met het verhaal dat hier sprake was van [Bericht aangepast door Moderator]!
Ik was ook zomaar overgezet, heb ook helemaal geen contract ontvangen van hun. Ik kreeg op een gegeven moment bericht van KPN dat ik overgezet werd naar Pretium (had ik nog nooit van gehoord)
Ik heb aangetekende brieven gestuurd naar Pretium, maar ze reageren alleen maar met standaard brieven over dat ze toch echt voordelig zijn en dat ik aan een jaarcontract vastzit.
Ik ben nu naar de KPN terug gezet. Je kunt informeren bij KPN of dit bij jou ook mogelijk is, maar dan moet dit wel binnen 3 maanden gebeuren. Sterkte en laat horen als er iets veranderd is. Groet van een lotgenoot.


De Leugen Regeert
Ik heb trouwens ook de uitzending van De Leugen Regeert terug gekeken en was verbijsterd dat [Bericht aangepast door Moderator] zonder blikken of blozen in zijn verhaal deed voorkomen dat hij slachtoffer is van negatieve verhalen over zijn bedrijf. En dat er eigenlijk maar 41 serieuze klachten zijn!
Nu laat ik [Bericht aangepast door Moderator] en iedereen even zeggen dat er nog VEEL MEER KLACHTEN als de cijfers die eerst genoemt zijn. Want het is n.l zo dat een heleboel mensen zich erbij neer gelegd hebben dat ze ongewilt overgezet zijn naar Pretium. Dus het zijn er VEEL EN VEEL MEER dan genoemd wordt.
Bovendien de slachtoffers zijn WIJ en niet Pretium. [Bericht aangepast door Moderator] doet niets anders dan steeds een ander de schuld in de schoenen schuiven, maar er is er maar een die schuldig is aan al deze ellende en dat is Pretium.
Daarom mensen, ga door met melden van deze misstanden naar instanties, politiek etc.
DIT MOET GESTOPT!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door agro »

Vandaag in de telegraaf een paginagrote advertentie van hoe goed pretium is voor zijn klanten.
Ook een rectificatie van de redactie van de telegraaf wegens het verliezen van een rechtzaak, waarin de beschuldigingen geuit door de diverse media en consumenten organisaties niet bewezen konden worden.

Ro78
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2008 16:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ro78 »

Als tip kan ik zeggen dat je de brieven van a tot z goed moet lezen. Als je dit gedaan hebt moet je gronologisch gaan denken. Pt heeft wat problemen met d.d. Ik heb ook twee opnames gemaakt van telefoongesprekken en daarin kan je al uithalen dat er achter de mooie groene struikjes een hoop vuilnis ligt. Heb de opnames van de telefoongespreken door gestuurd naar de geschillencommmissie en maandag gaat de enveloppe met brieven d'r achter aan.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo pauline 51,

Bij de vorige aanbieder aangeven dat je terug wilt. De dreigbrieven van PT en incasso's negeren en terug sturen.

Ik/we zijn gelukkig van de bende PT af.

Onderling hebben PT en wij de intentie afgesproken om de vuile was niet verder buiten te hangen maar wil nu ook nog wel de strijd met ze aangaan.

Maar als de media ons verhaal wil horen kunnen ze die krijgen, zonder dat ze zelf voor het gerecht gesleept worden.

Kotsmisselijk wordt je van dit bedrijf.

Pauline51
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2008 21:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pauline51 »

Hallo Jantje,

Ik heb zelfs telefonisch contact gehad met KPN Telecom hierover en deze vertelde mij dat ze hiet niets aan konden doen en dat ze al heel veel mensen hierover hadden gesproken en dat ze zelfs een rechtzaak hadden lopen.
Dus ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik tegen deze oplichters in kan brengen.
1 ding weet ik wel zeker is zodra het moegelijk is ik meteen terug ga naar KPN.
Dus mocht iemand weten hoe ik dat kan doen zonder een boete van 2500 euro op te lopen hoor ik dat graag.

Pauline

Gesloten