LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pauline51
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2008 21:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pauline51 »

Hallo Riel

Ja inderdaad je wordt er kotsmisselijk van, maar het is bij mij denk ik al te laat want we hebben rechtshulp er achter gezet en deze vindt het ook een misselijkmakend bedrijf die liegen en bedriegen kan met de wet achter hun staande.
Want die bandopnames kunnen ze knippen en plakken zodat het staat zoals hun dat willen en in hun recht staat.
Het is gewoon onbegrijpelijk dat een rechter een oplichtersbende want meer kan ik het niet noemen in hun gelijk stelt, weten ze dan niets van alle gedupeerde mensen? Of hebben ze inderdaad die blinddoek om zodat ze alleen maar reageren op wat ze horen en verder hun verstand niet laten spreken?
Zegt het duidelijk ook niets dat er zoveel mensen klachten hebben over pt, bedriegers kunnen gewoon doorgaan met bedriegen het is ongehoord!

Pauline

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het wachten is op het verplicht raadplegen van infofilter.nl door bedrijven die gebruik maken van telemarketing of colportage. Als daarbij dan in de wet komt te staan, dat ondanks aanmelding bij infofilter.nl iemand erin geluisd is, dit als een onwettig verkregen overeenkomst wordt gezien en derhalve geannuleerd kan worden binnen b.v. drie maanden.

Ik ben er helemaal klaar voor. Mijn tegenscript ligt klaar naast de telefoon en de sticker tegen c colportage zit op mijn voordeur.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Radarbert:

Die dagvaarding van Pretium is pure pesterij. Het is niet mogelijk om klanten te dagvaarden na een uitspraak van de Geschillencommissie. Neem even contact op met SGC. De SGC doet aan nazorg bij aanhoudende problemen na de uitspraak die altijd BINDEND is.

Op 20 september stond in de Volkskrant ook de advertentie waarin Pretium zijn handen is onschuld wast:

Lees en huiver:
http://www.picamatic.com/view/1054140_V ... -02022001/

Ik heb zelf 2 keer een geschil bij SGC aangespannen (KPN en OXXIO). En beide gewonnen. Vraag altijd een schadevergoeding van minimal 50 euro. In mijn geval werden die in beide gevallen toegekend. In het geval van Pretium zou ik zelf 200 euro vragen. Een schadevergoeding wordt door de SGC dus gehonoreerd. En dat is niet zo raar gezien de tijd en moeite die je moet verknoeien om een probleem met een bedrijf als Pretium opgelost te krijgen.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Schurkjens,

De dagvaarding lijkt inderdaad puur bedoeld als pesterij, maar helaas is het wel toegestaan (zie bijgaand artikel).
Bij Pretium valt het niet mee om een geschil te winnen. Pretium maakt er met hulp van advocatenkantoor Bird & Bird (international met 60? advocaten in Ned.) een sport van, om consumenten en de KPN dwars te zitten.
Geschillencommissie en Opta bieden helaas weinig weerwerk.

Artikel 26 reglement Geschillencommissie Telecom.

1. Vernietiging van het bindend advies van de commissie kan uitsluitend plaatsvinden door het ter toetsing voor te leggen aan de gewone rechter binnen twee maanden na de verzending van de uitspraak aan partijen. De rechter zal het bindend advies vernietigen, indien de uitspraak in verband met de inhoud of wijze van totstandkoming in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Door niet binnen voornoemde termijn de uitspraak aan de gewone rechter ter toetsing voor te leggen, wordt de uitspraak onaantastbaar.
2. Indien het bindend advies van de commissie niet binnen twee maanden na verzending ervan door de ondernemer is nagekomen en niet ter toetsing aan de gewone rechter is voorgelegd, kan de consument bij de Stichting een beroep doen op de zekerheid voor de nakoming van het bindend advies, verstrekt door de ondernemer onder de met de Stichting afgesproken voorwaarden.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo Krikvdkruk,

Algemene voorwaarden PT:

Ik citeer:

17.2 Met inachtneming van het bepaalde in artikel 16, zullen alle geschillen welke tussen Pretium Telecom en de Contractant mochten ontstaan ter zake deze Algemene Voorwaarden, de Overeenkomst of de Diensten ter beoordeling worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam, enz enz.

Wat nou Zeeland.

En dan nog eens wat. Ergens in december zijn de algemene voorwaarden veranderd, heb je hiervan bericht gehad. Zal wel moeten.
Bij wijziging van de algemene voorwaarden moet je kunnen opzeggen.

De oude originele oude voorwaarden heb ik gelukkig uitgedraaid. Als je hier wat aan hebt moeten we kijken of ik je deze kan toe sturen zonder dat er adres gegevens bekend worden.

Groet,

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Het wordt nog gekker, zoals eerder gemeld hebben wij bij de politie een aanklacht neergelegd, loopt nog.
Vorige week gebeld door iemand van PT: zij moest mij de voicelog laten horen van "onze aanmelding bij PT". Uiteraard ik thuis gevraagd aan mijn zoon, die had echter een man gesproken en op de voicelog was het een vrouw!?!
Wat niet op de voicelog te horen was was de "toestemming om automatisch te incasseren en vermelding bankrekening".
Mis ik hier iets?
Het tweede gesprek met PT tussen mezelf en een medewerker waarin ik duidelijk neen neen en neen gezegd heb is er niet?!?

Zoals bij zovelen hebben zij zich ook bij ons voor gedaan alszijnde KPN-medewerkers, is het dan niet overduidelijk misleidende colportage.

Wie heeft ook zijn voicelog gehoord en merkte er iets vreemds aan op. Zet het op het forum zodat ook dit verzameld kan worden.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik vind het steeds onbegrijpelijker worden allemaal.
Droopyrwk: Ik heb 2 voicelogs gehoord en die lijken te kloppen. Alleen wordt mijn bankrekening niet genoemd, ik geef wel toestemming voor automatische incasso volgens de voicelog. Maar dat is - wat ik heb begrepen - cold calling. Ik heb die automatische incasso aangetekend opgezegd. Daarop kreeg ik van PT weer het vriendelijk doch dringend verzoek om weer een machtigingskaart in te vullen. Mooi dat ik dat niet doe!
Ik ga nu eerst advies vragen bij mijn rechtsbijstandverzekering, want ik heb weinig vertrouwen in die Geschillencommissie gekregen.
Ik voel me nu zwaar gediscrimineerd omdat ik geen 72-plusser ben . . .

Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

@ RadarBert,

Kunt u alstublieft de zittingsdatum/exacte locatie bekendmaken zodat media/belanghebbenden de zitting kunnen bijwonen ?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb de advertentie gezien in de volkskrant. Als je niemand boven de 72 hebt, dan heb je niets aan de hele Coulanche regeling.

Mocht iemand het willen zien, Tros Radar(Nederland 1 na het acht uur journaal, besteed vanavond aandacht aan telefonische verkoop. Welke techniek men hierbij gebruikt.

mecano
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 13:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mecano »

Helaas zijn mijn ouders (zijn jonger dan 72 j) ook slachtoffers van deze [Bericht aangepast door Moderator]. Zij waren opgebeld door zogenaamd een KPN medewerker (achteraf PT medewerker dus) dat er iets mis was met een factuur. En zij hebben dus gegevens oa banknr. aan hen vertrekt wat erg onverstandig is.
Nu kregen wij een welkomstpakket dat onze kpn abbonnement overgenomen zal worden door PT. Ik heb al een fax naar PT gestuurd dat wij geen contract met hen hebben aangegaan en dat ook niet zullen doen en dat ze meteen het contract ontbonden wordt. Het is nog binnen 7 dagen. Ik heb kpn opgebeld en zij kunnen helaas niks voor ons doen. Ik heb de rekeningnummers van PT al geblokkeerd als voorzorgsmaatregel. En infofilter helpt trouwens niet. Al sinds 2005 staat onze telefoonnummer bij infofilter ingeschreven, maar toch werden wij door PT opgebeld.
Ik heb al bijna de hele internet doorgezocht naar PT en wat te doen met hun [Bericht aangepast door Moderator].
Ben ik daarnaast nog iets vergeten? Wij willen helemaal niet overstappen naar PT, en zeer zeker niet naar zo'n malafidebedrijf. Erg onbegrijpelijk dat de OPTA helemaal niks gaat doen. Het is nu dus afwachten wat er gaat gebeuren... :cry:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Mecano: 1 ding doen nog. De fax die je hebt verstuurd tevens per aangetekende post, met ontvangstbevestiging, opsturen naar PT. Misschien helpt het als je vermeldt dat je het ook hier al gemeld hebt :wink:

Maar in ieder geval aangetekend afmelden, het lijkt er op dat de postkamer van PT nogal "slordig" is met niet-aangetekende brieven. Die raken allemaal kwijt :?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Mecano
Pretium voorbeeldbrief + eronder adres:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Kassa 2 is weer begonnen. Dit is de verlenging van de uitzending op de zaterdag. Daarin noemen ze ook de klachten top 5. En jawel; PRETIUM wordt ook genoemd. Het bedrijf staat op de 5e plaats. Het is al eerder behandeld, maar van mij mogen ze het onderwerp nog wel een keer doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pretium staat niet vermeld in het register van Inforfilter. Dus aanmelden bij Infofilter helpt niet om Pretium buiten de deur te houden. Alleen de ergste hufterbedrijven die aan telemarketing doen weigeren zich aan te melden bij Inforfilter. Zie register:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/public ... 200807.pdf

Zelfs OXXIO, het energiebedrijf waar de meeste SGC geschillen tegen lopen, heeft zich bij Infofilter aangemeld.

Verder begrijp ik nu dat Pretium in beroep kan gaan tegen het bindende advies van SGC door naar de rechter te stappen en de tegenpartij te dagvaarden. Maar in de praktijk zal de rechter Pretium geen gelijk geven. De commissie heeft al zo enorm veel zaken tegen Pretium in behandeling genomen dat ze met die ervaring geen steken zullen laten vallen. De rechter kijkt of SGC een uitspraak heeft gedaan die redelijk en billijk is. Dat zal vrijwel altijd het geval zijn. Daarnaast zal de rechter de reputatie van Pretium in ogenschouw nemen. Even op Google kijken en de rechter weet binnen 10 seconden genoeg. Die zaken verliest Pretium dus. Ik vraag mij wel af of je nog een tegeneis kan inbrengen als je wordt gedagvaard? Het zou prettig zijn als de rechter een dwangsom van 1000 euro kan opleggen voor elke keer dat Pretium de tegenpartij nog lastig valt.

ppjhp
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:00

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ppjhp »

Beste,
Ook mijn zus is de dupe geworden van deze [Bericht aangepast door Moderator]...
Eerst op onduidelijke wijze een telefoonabonnement (2005 en 2006) aangesmeerd gekregen en later ook nog eens een onduidelijk jaarabonnement bij de firma Pretium B.V. i.p.v. Pretium Telecom! Het eerste jaar werd er automatisch € 65,- afgeschreven en het 2e jaar zelfs € 80,-. Toen ik de administratie deed voor mijn zus kwam ik hierachter... Ben er ingedoken. En uiteindelijk na wat zoeken op internet telefonisch verhaal gehaald bij Pretium. Daar werd ik onbeschoft, grof en arrogant te woord gestaan. Heb vervolgens direct een op hoge potenbrief opgesteld en deze aangetekend verstuurd. Vervolgens enkele dagen later met dezelfde arrogante houding teruggebeld om de tape op te vragen waar mijn zus, aldus hen positief op heeft geantwoord om lid te worden. Maar tot op heden niets meer gehoord, niet via e-mail en niet via telefoon. In dit 2e telefoongesprek kreeg ik wel de toezegging dat het abonnement is stopgezet. Tot op heden is er niets meer afgeschreven, maar waar is de € 145,- van mijn zus gebleven?

Ben bereid alles uit te leggen en te bespreken... Deze firma moet opgehangen worden, aan de hoogste boom. PUBLIEKELIJK.
Met vriendelijke groet,
[Bericht aangepast door Moderator]

Nieske
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Nieske »

Diefstal!

Pretium heeft zomaar, zonder enig contact, contract of toestemming 3 keer geld van mijn bankrekening afgeschreven. Diefstal dus.
Ik had nog nooit van hen gehoord!

Heb het 2 maal kunnen terugboeken en nu heb ik alle afschrijvingen geblokkeerd.
Bij de eerste afboeking was ik op vakantie en daarom te laat met terugboeken.
Ik heb het bewijs naar Pretium opgestuurd. Niets gehoord.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

sjaantje10
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sjaantje10 »

Ook wij waren bijna in zee gegaan met pretium.
We hebben hier een "dubbel"huishouden.
Mijn schoonmoeder had telefoon gehad, van de kpn zei ze, ze hadden verteld dat het veel goedkoper werd. Ik zei: het lijkt me stug dat ze daarover bellen, meestal krijg je dan wel een brief.
Ongeveer 2 dagen later, lag er een dikke envelop in de brievenbus.
Nog even iets ondertekenen en pretium zou ons abonnement bij de KPN wel even opzeggen.
Het lijkt als of ze doen voorkomen dat ze van de aanbieder zijn waar jij je abonnement hebt afgesloten.
Na een telefoontje van onze kant, kwamen we er overigens wel snel van af. Wat me overigens nog mee viel.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

Als ze ongevraagd geld van je rekening aftrekken gewoon direct aangifte doen.
Justitie is toch wat anders dan een geschillen commissie.
Het is alleen wel een stap die je moet maken.

Ik moet alleen die 47 euro aansluitkosten KPN en 7,80 euro porti nog zien terug te halen, zou toch wel eens willen weten hoe je andersom tot automatische incasso over kunt gaan.

j v d luijtgaarden
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 22:25

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door j v d luijtgaarden »

Hallo
Wij zijn er helemaal niet tevreden over
Na het telefoontje van het meisje aan mijn vrouw die verschillende keren had gezegd niet te willen veranderen van telefoon ze toch in nood om er vanaf te zijn het banknummer heeft gegeven
Na enkele weken er een dik boek binnen kwam met een brief waar van het opzeg termijn van was verstreken er dus een jaar aan vastzitten
Ze zeggen een band opname te hebben met toestemming maar laten het niet horen weet zeker dat ze geen toestemming heeft gegeven
Bleek achteraf een fout banknummer te zijn daar ik mijn echte nummer niet wou geven en door andere liet betalen binnen het termijn
Wij als slechte betalers werden gezien
Na een paar maanden te hebben vol gehouden en de rekeningen alleen maar hoger werden ik toch maar mijn echte nummer gegeven
Ons afrekening is nu het dubbele van vroeger
Je wordt er niet vrolijk van

pietje

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Sjaantje,
Wat moest je ondertekenen? Het is totnutoe niet gebruikelijk, dat Pretium om een handtekening vraagt. Ze vinden 1 misleidend telefoontje meer dan voldoende.

Riel,
Waarom Pretium de rechtbank van Amsterdam in de alg. voorwaarden heeft staan, weet ik niet. Pretium is volgens de wet verplicht om een consument te dagvaarden bij het kantongerecht in de regio van die consument. Bij meerdere "gelijkluidende" dagvaardingen, mogen deze gecombineerd worden en in 1 van de regio's van de betreffende consumenten worden aangebracht (zie http://wetboek.net/Rv/107.html).
De door jouw geconstateerde geniepige wijziging in de Algemene Voorwaarden, waarmee je ook na het eerste jaar kans maakt op een forse naheffing bij opzeggen, had ik willlen aankaarten bij de Geschillencommissie, maar helaas werd me voortijdig het zwijgen opgelegd. Nu dan maar bij de kantonrechter en schriftelijk.
De originele voorwaarden werden bij het verweer door Pretium meegestuurd en verschillen inderdaad van de huidige versie op internet

Droopy,
Radarbert heeft dezelfde geslachtsverandering geconstateerd. Klaarblijkelijk worden voicelogs vrouwelijk als je ze langere tijd bewaard!!
Blijft merkwaardig, dat simpele opnames, waar je heel makkelijk mee kunt knoeien, als onweerlegbaar bewijsmateriaal door rechtspraak wordt geaccepteerd.

Gesloten