LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Bob Schurkjens

Zoals ik al eerder aangaf wil ik via dit forum nu in mijn stadium niet te veel kwijt, omdat ik weet dat PT dit ook leest.
Bedankt voor je advies. Ik kan je alleen vertellen dat achter de schermen hard wordt gewerkt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gravedigger »

Op 8-9-2008 heb ik een aangetekende brief verstuurd, namens mijn vader
( terwijl ik in de brief aangaf dat het contact via mijn persoon moest verlopen)
JIJ geeft dat aan en niet je vader. Die had idd moeten verklaren dat jij als zijn gemachtigde mag optreden. En dat zullen ze exht wel onder je neus blijven wrijven.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Alle lezers,

Maandag 29 september a.s. komt PT weer ter sprake op TV want Tros Radar heeft een callcenter bezocht. Waar ik bang voor ben is dat PT alles in het werk zal stellen om naast de publikaties in de grote kranten 6 september jl. nu verder gaat met het oppoetsen van haar imago. Ik hoop niet dat dit programma een verkeerde uitwerking zal krijgen op ons als gedupeerden. Ik wacht met spanning af.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ annemarie
Omdat u wilt dat de correspondentie voor uw vader via u loopt treedt u als gemachtigde op.
http://www.in-groningen.nl/uploads/File ... mulier.doc
Hier staat een goed voorbeeld van een machtigings formulier. Iets dergelijks in combinatie met persoonsbewijzen moet voldoende zijn.

Natuurlijk traineert Pretium de afhandeling maar door hun brief heeft u bewijs dat uw 1ste brief door hen ontvangen is. Deze is door uw vader ondertekend dus rechtsgeldig. Alleen de afhandeling wordt vertraagd, omdat u wenst dat de correspondentie via u verloopt.
Onnodige vertraging, maar ja Pretium lijkt alles in het werk te zetten om zaken te vertragen.

Sterkte bij de afhandeling. Wordt dit niet naar behoren verwerkt dan is dit een zaak die zeker gewonnen zou moeten worden mocht een geschillencommissie nodig zijn.

Toevoeging
Dien ook een klacht in dat Pretium ondanks dat ook uw vader de brief ter annulering heeft ondertekend de annulering vertraagt en u hierdoor onnodig op kosten jaagt.
( bah, bah, bah)
consuwijzer:
Hier klacht indienen
Laatst gewijzigd door TdeHond op 24 sep 2008 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Radarbert
Het lijkt mij duidelijk dat uw voicelog gemanipuleerd is. U heeft met een man gesproken, niet met een vrouw.
Het verschil in sterkte van de stemmen is een extra aanwijzing dat deze voicelog gemanipuleerd is.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Hallo TdeHond,

Geen excuses voor het woord "instinker" maar is dat wel het juiste woord, moet het niet [Bericht aangepast door Moderator](nu mijn sorry) zijn?
Ik heb gekeken op Missmag.nl, losse nummers, 4x per jaar a € 4,50 is per jaar € 18,00.
Het jaarabonnement is € 65,00 voor 4 boeken per jaar a € 4,50.
Wat doen ze met of wat krijg je voor de teveel betaalde € 47,00?

abkalkman heeft gelijk dat hij dit niet betaald, maar hij moet wel bezwaar maken tegen de rekening en uitleg over het sommetje vragen. Er staan mooie voorbeeld brieven op financieel.mijnbrieven.nl., en maak direct ook bezwaar tegen alle kosten, dan sta je sterker.

Komt er nu inderdaad een tweede [Bericht aangepast door Moderator] van PT naar boven.
Mensen denk goed na, zou me niet verbazen als er nog meer .... komt boven drijven van die bende.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

moet het niet "stinkende oplichtersbende" (nu mijn sorry) zijn?
< g >
Ook u is dit vergeven. :wink:
"Misbruik
Een onderneming met een economische machtspositie mag derhalve niet:
* Koppelverkoop plegen. Dat wil zeggen producten die niets met elkaar te maken hebben als pakket verkopen." Zie:
http://www.nmanet.nl/nederlands/home/Ov ... ositie.asp

M.i. is er ook sprake van misleiding. Eerst wordt dit blad een jaar gratis aangeboden. Een blad wat reclame maakt voor Prut! Hierna wordt dit stilzwijgend in een betaald abonnement omgezet.

Het lijkt mij zeker de moeite waard om na te gaan of hier de grenzen van de wet worden overtreden.
1. omdat eenzijdig een abonnement op dit blad gesloten wordt.
2. door omzetten van onbetaald naar betaald abonnement zonder dat nagegaan of gedupeerde dit wenst.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Annemarie,

Te gek voor woorden om op deze wijze om indentificatie te vragen. Van mijn moeder was zelfs haar banknummer bij hun bekend. Dat kan/mag wel? De eerste brieven zijn door mij p/o ondertekend. Vanaf de tweede brief heb ik vermeld dat alle correspondentie naar mij gricht dient te worden en dat eventuele betalingen via mijn bankrekening plaats zullen vinden. In elke brief herhaal ik deze mededeling. Tja, ik krijg geen antwoord dus ook niet de vraag ontvangen voor nadere indentificatie.
De aangetekende brief heeft wel haar Pretium lidmaatschap ongedaan gemaakt maar niet haar Pretium Telecom abonnement. Wel een betalingsherinnering ontvangen, wederom op haar adres.
Mijn moeder neemt nu geen post meer voor Pretium in ontvangst. Pretium Telecom heeft 100% zeker dit bericht ontvangen. De aanvraag voor het beluisteren van de voicelog stond nl. in dezelfde brief. De voicelog was niet correct, belangrijke antwoorden van mijn moeder zijn er uitgeknipt. Er ligt nu een aanvraag voor het transcript van het gesprek. Het beluisteren van de voicelog kwam tot stand omdat ik hun belde i.v.m. de betalingsherinnering. Eerst ook gedoe omdat mijn moeder moest machtigen toen verwezen naar de correspondentie en de ondertekening van de aanvraag. Kijk Pretium zoekt continu de grenzen van de wet op. Wij kunnen daar niet tegenop. Je weet bij voorbaat al dat je verliest en zodoende kunnen wij "die uitsluitend een bescheiden claim hebben maar strijden voor rechtvaardigheid en een klantvriendelijke benadering" beter maar toegeven. Daar rekent men gewoon op. De rekening van de geschillencommissie, proceskosten en Bird & Bird overtreft vele malen onze opgelopen schade. Hoewel ik om ontbinding heb gevraagd vanwege de coulanceregeling heb ik er niets aan omdat er "in afwachting van hun antwoord"nog niet betaald is. Wel heb ik tevens om ontbinding gevraagd met het wetsartikel. Hans beseft heus wel dat wij onze bejaarde ouders willen beschermen tegen zijn Pretium terreur. Met mij is hij nog niet klaar!!!!
Vanwege zijn coulance regeling wil ik wel wat extra geduld hebben want hij heeft het daardoor natuurlijk harstikke druk. Hans laat nu gewoon eens zien dat je ook mens bent, dan komen de tevreden klanten vanzelf bij je telefoneren.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Beste forumlezers

Ik ben net gebeld door mevr. Brahim van Bird en Bird uit Den Haag. Zij bemiddelen in geschillen. Ik kreeg een voorstel tot een oplossing in mijn geschil. Heel diep erop ingaan wat er afgesproken is, kan momenteel niet. Binnen een aantal dagen krijg ik een brief die getekend moet worden en deze gaat ook naar de geschillencommissie.
groet

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door areyouben »

@radarbert
Volgens mij klopt dat Terneuzenverhaaltje niet. De rechtbank in jouw regio is bevoegd dit geschil te behandelen. Om te voorkomen dat je er heen moet, zal je dan moeten antwoorden richting de rechtbank dat de rechter niet bevoegd is kennis te nemen van dit geschil. Lijkt op een smerige praktijk -wederom- van PT.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

Ai toch te vroeg gejuigd:
Oma is idd netjes weer terug naar de KPN (blijft toch jammer van die 47 euro aanmeldkosten) en jawel hoor gisteren belt om mij op, dit keer zonder galm toch ook wel weer fijn, "die firma heten die niet Preti nog wat telecom, die hebben 30 euro van m'n rekening afgehaald."

Zucht, dat wordt dus aangifte doen en dadelijk zo'n nitwit van een advocaat stagair op je dak krijgen.
Maar goed geld is er later afgehaald dan de aangetekende brief bij hun is ontvangen waarin staat dat wij geen toestemming geven, dus volgens mij is dit je reinste diefstal.

Wordt vervolgd . . . . . (hmm klinkt ook dubbel)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Selectieve blokkade op de prutjes door de bank laten zetten voorkomt incasso's zodra de blokkade effectief is. Met geldig identiteitsbewijs naar bank om dit te regelen.
Onjuiste incasso's kunnen tot een maand na dato door bank gestorneerd worden. Onterechte tot een jaar na dato.

jos18
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 13:49

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jos18 »

Onlangs ben ik op een zeer onaangename manier geconfronteerd met het fenomeen "cold calling". Er belde iemand met de mededeling dat KPN zijn administratie had ondergebracht bij Pretium Telecom en dat hij even de persoonlijke gegevens wilde controleren.
Na het gesprek vertrouwde ik de zaak niet omdat ik me realiseerde dat een een bedrijf als KPN een administartieve wijziging altijd schriftelijk bekend maakt. Dezelfde dag heb ik contact opgenomen met de servicedesk van de KPN. De naam van het bedrijf PT was ik vergeten maar KPN herkende meteen de handelswijze van deze schooiers.
Gelukkig heb ik binnen 7 dagen de volgende acties kunnen ondernemen:
1. PT gebeld met de mededeling geen gebruik te willen maken van hun dienstverlening, gesprek zelf opgenomen;
2. per fax bevestigd;
3. ten overvloede per aangetekende brief met ontvangstbevestiging;
4. giro nr. van PT preventief geblokkeerd bij de bank;
5. klacht ingediend bij OPTA.

Ik ben er gelukkig vanaf en hoop dat anderen die het slachtoffer worden van deze oplichters ook zo snel kunnen reageren.

Tot mijn stomme verbazing werd ik gisteren gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij door iemand die zich voordeed als een medewerker van Eneco. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gefeliciteerd met deze succesvolle annulering.
T.a.v. de volgende aanbieder: u had uw lesje wel geleerd.

Zeg tegen de volgende beller dat u op een lijst van mensen die niet meer gebeld willen worden gezet wilt worden. Mochten zij u weer bellen dan kunt u daarover een klacht indienen.
hier
en
hier

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo Johan250,

Let op!

Ze willen dat je ondertekend dat je je stil houdt en niets naar buiten mag brengen wat je met PT bent overeengekomen.

Ga daar nooit maar dan ook nooit mee akkoord. Je moet je niet de mond laten snoeren door PT.

Ze hebben dat bij ons ook geprobeerd maar daar zijn we dus mooi niet mee akkoord gegaan, toch hebben we het geschil opgelost.

Groet,

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Riel

Tijdens het telefoongesprek heb ik verschillende keren gezegd dat het uitsluitend schriftelijk moest/mocht. Maar er werd gezegd dat wij er onderling uit moesten komen. Ik kan momenteel ook geen ruggespraak houden. Mocht ik de brief ontvangen, is het dan handig dat we zelf contact zoeken met de geschillencommissie over de oplossing en wat ik ermee moet doen?

groet

Rob Roelofsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 17:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rob Roelofsen »

Ik werd vandaag gebeld door mijn schoonmoeder van 81 jaar. Ze had een tijdje terug een brief gekregen van Pretium en daar eigenlijk niet op gereageerd. Vorige week kreeg ze een telefoontje waarin alleen om een bevestiging van haar persoonlijke gegevens (naam-adres-etc.) werd gevraagd. Ze snapte er niet veel van maar heeft wel een keer Ja gezegd.
Een paar dagen later viel er een brief op de mat waarin ze bedankt werd voor het overstappen van KPN naar Pretium mi van 3 oktober 2008.
Haar reactie laat zich wel raden. Paniek! Help, wat moet ik doen, dat wil ik helemaal niet.
Ik heb het even voor haar rechtgezet bij Pretium en in een aangetekende brief een beroep gedaan op een zgn coulanceregeling voor ouderen incl. een kopie van het legtimatiebewijs.
Navraag gedaan bij KPN , maar zij kunnen er niets aan doen.
Schandalige benadering van mensen die het vaak toch al moeilijk hebben.
Hier mag Radar wel eens aandacht aan besteden!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gebeurt a.s. maandag bij Radar.

annemariededding
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door annemariededding »

Vandaag heb ik de 2e aangetekende brief( dit keer met legitimatie) verstuurd, vanmiddag kreeg mijn vader weer een brief, dat hij vanaf nu ook lid is geworden van de club, denken jullie dat met de coulanceregeling voor ouderen ook je lidmaatschap komt te vervallen? Of alleen je abonnement... Ik wordt er knettergek van, en mijn ouders zijn al €13,20 armer aan aangetekende brieven versturen...wie heeft er nog goeie tips, heeftv het zin om er naar toe te gaan???

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Let ook op opzegging van de ongevraagde abonnement op hun blad Privilege. Dat wordt het eerste jaar gratis verstuurd waarna het uiteraard stilzwijgend omgezet wordt in een abonnement waarvoor betaald moet worden.

Gesloten